بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مدیریت شهرت موثر

مزایای مدیریت شهرت موثر برای کسب و کار شما

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دانستن چگونگی ایجاد یک برنامه مدیریت شهرت موثر برای برند شخصی یا حرفه ای خود برای هر کسب و کار، سازمان و حرفه ای مهم است. یک برنامه مدیریت شهرت ممکن است شامل استفاده از مشاوران، آژانس ها و ابزارهای تخصصی باشد. با درک کامل از چیستی مدیریت شهرت و نحوه ایجاد یک برنامه مدیریت شهرت، می توانید به تنهایی شهرت برند خود را مدیریت کنید.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که مدیریت شهرت چیست، چگونه می توان یک برنامه مدیریت شهرت موثر ایجاد کرد و چرا اهمیت دارد.

مدیریت شهرت چیست؟

مدیریت شهرت فرآیند مدیریت و بهبود درک دیگران از کسب و کار، سازمان یا شخص شما از طریق نظارت بر شهرت برند شما در اینترنت، تعامل با مشتریان و پاسخ مناسب به بازخوردها یا نظرات منفی است. شهرت برند شما بر اساس بررسی ها، نظرات و مکالماتی است که مشتریان شما چه حضوری و چه آنلاین درباره شما می گویند. این تأثیر زیادی بر میزان توانایی شما به عنوان یک حرفه ای و موفقیت کسب و کار یا سازمان شما دارد. هدف اولیه یک برنامه مدیریت شهرت این است که مطمئن شوید نام تجاری شما به طور دقیق نشان داده می شود.

مطالب مرتبط: ارزش افزایش واژگان کسب و کار شما

چرا مدیریت شهرت مهم است؟

مدیریت شهرت مهم است زیرا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که پیام برند شما به شکلی که می خواهید به تصویر کشیده می شود، اثربخشی کمپین های بازاریابی دیجیتال شما را بهبود می بخشد، شما و شرکتتان را فعالانه با مشتریان و جامعه درگیر نگه می دارد، و اعتبار برند و وفاداری مشتری را ایجاد می کند. یک برنامه مدیریت شهرت موثر همچنین می‌تواند از برند شما در برابر بازخوردها و بررسی‌های منفی محافظت کند که در صورت نادیده گرفتن یا عدم رسیدگی مناسب می‌تواند تأثیر عمده‌ای بر کسب‌وکار شما داشته باشد.

مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

چگونه یک برنامه مدیریت شهرت موثر ایجاد کنیم

این مراحل را برای ایجاد یک برنامه مدیریت شهرت موثر برای کسب و کار یا سازمان خود دنبال کنید:

  1. تحقیقات اولیه انجام دهید.

  2. حضور برند خود را تثبیت کنید.

  3. یک طرح پاسخ ایجاد کنید.

  4. بازخورد منفی را سریع و مناسب مدیریت کنید.

  5. بر روی نکات مثبت بسازید.

  6. نتایج خود را اندازه گیری کنید

  7. برند خود را زیر نظر داشته باشید.

۱. انجام تحقیقات مقدماتی

اولین گام در ایجاد یک برنامه مدیریت شهرت موثر، انجام تحقیقات اولیه برای تعیین اینکه چه اطلاعاتی از قبل در مورد برند شما به صورت آنلاین در دسترس است، است. یک برنامه مدیریت شهرت خوب با دانستن آنچه مردم در مورد شما می گویند شروع می شود. چندین راه مختلف برای یافتن این اطلاعات وجود دارد.

تحقیقات اولیه ممکن است شامل مواردی مانند انجام جستجوی شرکت یا نام شما در وب‌سایت‌های اصلی موتورهای جستجو، خواندن نظرات و بررسی‌هایی باشد که در مورد شرکت یا خودتان در نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های بررسی مصرف‌کننده، و بررسی نظرات و بررسی‌های مربوط به برند شما انجام می‌شود. همچنین می توانید از ابزارهایی برای نظارت بر زمانی که نظرات جدیدی درباره شرکت شما ارسال می شود یا زمانی که شخصی نام شرکت شما را به صورت آنلاین ذکر می کند، استفاده کنید.

مرتبط: تحقیقات اولیه چیست؟ (با نکات و مزایای بازاریابی)

۲. حضور برند خود را تثبیت کنید

گام بعدی شما این است که اگر برند خود را در اینترنت ندارید، حضور داشته باشید. اگر فردی هستید، این کار می تواند انجام کاری به سادگی ایجاد یک نمایه رسانه های اجتماعی یا آپلود رزومه خود در یک سایت حرفه ای حرفه ای باشد. اگر صاحب کسب و کار یا حرفه ای بازاریابی هستید، این می تواند شامل ایجاد یک وب سایت برای شرکت شما باشد، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات عمومی شرکت شما در موتورهای جستجوی اصلی نمایه می شود و فعالانه با جامعه و مشتریان خود در پروفایل های رسانه های اجتماعی شرکت درگیر می شود.

مطالب مرتبط: ۷ راه برای بازاریابی یک کسب و کار کوچک

۳. یک طرح پاسخ ایجاد کنید

گام بعدی در ایجاد یک برنامه مدیریت شهرت، تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه پاسخگویی به نظرات و نظرات مطرح شده در مورد برند شما است. عواملی که باید در هنگام ایجاد یک طرح پاسخ در نظر گرفته شوند عبارتند از تعیین اینکه چه کسی تصمیم خواهد گرفت که آیا یک نظر یا بررسی به پاسخ نیاز دارد و چگونه این تصمیم را می گیرد، تصمیم گیری برای اینکه چه کسی پاسخ های شما را بنویسد، و تصمیم گیری در مورد نوع لحن و پیام مورد استفاده در پاسخ ها. داشتن برنامه ای برای نحوه پاسخگویی به نظرات و بررسی های مربوط به نام تجاری شما تضمین می کند که پاسخ ها موثر و سازگار با پیام های برند شما هستند.

۴. بازخورد منفی را سریع و مناسب مدیریت کنید

یکی از مهم ترین مراحل در برنامه مدیریت شهرت برند شما این است که بدانید چه زمانی و چگونه به بازخورد منفی پاسخ دهید. به طور کلی، بهتر است در اسرع وقت به بازخوردها، نظرات و نظرات منفی پاسخ دهید. همچنین مهم است که مطمئن شوید پاسخ های شما حرفه ای، مودبانه، صادقانه و دوستانه است. همچنین می‌توانید از اطلاعاتی که از بازخوردها یا شکایات منفی دریافت می‌کنید برای تعیین اینکه آیا باید تغییراتی در شرکت شما ایجاد شود یا خیر، استفاده کنید و سپس آن تغییرات را به‌طور عمومی اعلام کنید.

حتی اگر نمی توانید اطلاعات دقیق یا راه حلی را در پاسخ اولیه خود ارائه دهید، یک پاسخ سریع که تأیید می کند از موضوع آگاه هستید و در حال تلاش برای یافتن راه حلی برای مشکل هستید می تواند مؤثرتر از صرفاً نادیده گرفتن نظر یا انتظار طولانی باشد. برای پاسخ دادن بعد از اینکه فرصت یافتید تا راه حلی برای مشکل پیدا کنید، می توانید یک پاسخ بعدی بنویسید. انجام این کار به مشتریان خود نشان می دهد که به نظرات آنها اهمیت می دهید و تلاش لازم برای حل مشکلات یا شکایات را انجام می دهید.

۵. از نکات مثبت استفاده کنید

امیدواریم که نظرات و نظرات مثبت بسیار بیشتری در مورد برند شما نسبت به نظرات یا نقدهای منفی وجود داشته باشد. تشویق مشتریانی که از محصولات یا خدمات شما راضی هستند برای ارائه بازخورد یا نوشتن نظرات نیز می تواند به شما کمک کند تا نظرات و نظرات مثبت بیشتری دریافت کنید. این نظرات و نظرات مثبت می تواند به اعتبار برند شما و افزایش آگاهی از برند شما کمک کند. پاسخ به نظرات و نظرات مثبت نشان می دهد که از بازخوردها قدردانی می کنید، به آنچه مشتریان خود می گویند اهمیت می دهید و می تواند منجر به به اشتراک گذاشتن پیام های مثبت اضافی در مورد برند شما شود.

۶. نتایج خود را اندازه گیری کنید

هنگامی که طرح مدیریت شهرت برند خود را ایجاد و اجرا کردید، باید اطلاعات و داده هایی را برای اندازه گیری اثربخشی برنامه مدیریت شهرت خود جمع آوری کنید. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای نظارت بر بررسی‌ها و اشاره‌ها در مورد نام تجاری خود، دریافت نمره برای پیام‌های برند خود و جمع‌آوری اطلاعاتی مانند اعتبار دامنه و ترافیک وب استفاده کنید. این بینش ها می توانند هنگام سنجش اثربخشی برنامه مدیریت شهرت شما ارزشمند باشند.

۷. برند خود را زیر نظر داشته باشید

هنگامی که برنامه مدیریت شهرت نام تجاری شما به طور موثر اجرا می شود، مهم است که به نظارت بر شهرت برند خود ادامه دهید تا مطمئن شوید که برنامه مدیریت شهرت شما به طور موثر عمل می کند. با گذشت زمان، ممکن است لازم باشد به مراحل اولیه بازگردید و تحقیقاتی را انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ بررسی یا نظری را از دست ندهید و اطمینان حاصل کنید که برند شما به طور دقیق نشان داده شده است. همچنین باید برنامه مدیریت شهرت برند خود را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت نیاز بهبودهایی را انجام دهید.

مرتبط: ۹ گام برای ساختن یک هویت برند قوی (با نکات)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *