مشتریان اغلب قبل از اینکه تصمیم بگیرند محصول یا خدماتی را از آن ها بخرند، نظرات و نظرات آنلاین درباره یک برند را می خوانند. برنامههای نرمافزاری مدیریت شهرت میتوانند به کسبوکارها کمک کنند تا آنچه را که مردم در مورد نام تجاری خود به صورت آنلاین میگویند پیگیری کنند و بر اساس آن پاسخ دهند. اگر در زمینه بازاریابی کار می کنید، ممکن است علاقه مند به کاوش در برخی از برنامه های نرم افزار مدیریت شهرت باشید.
در این مقاله از ایوسی، توضیح میدهیم که نرمافزار مدیریت شهرت آنلاین چیست، برخی از ویژگیهای کلیدی را که هنگام انتخاب یک برنامه باید به آن توجه کنید را به اشتراک میگذاریم و هشت ابزار نرمافزار مدیریت شهرت محبوب را که میتوانید استفاده کنید فهرست میکنیم.
مرتبط: ۷ گام برای مدیریت شهرت آنلاین
نرم افزار مدیریت شهرت آنلاین چیست؟
نرم افزار مدیریت شهرت آنلاین ابزاری است که بسیاری از شرکت ها از آن استفاده می کنند تا بدانند مردم درباره برند، محصولات و خدمات خود چه می گویند. ابزارهای مدیریت شهرت، پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وب سایت ها را برای کلمات کلیدی اسکن می کنند. سپس نظرات و نظرات آنلاینی را جمع آوری می کنند که حاوی کلمات کلیدی مربوط به یک شرکت خاص است. این امر باعث میشود سازمانها به راحتی نظراتی را که ممکن است در چندین وبسایت و پلتفرم دیجیتال ظاهر شوند، مشاهده کرده و به آنها پاسخ دهند. شرکت ها همچنین می توانند از این سیستم ها برای نظارت بر رقبای خود استفاده کنند. سرمایهگذاری در نرمافزار مدیریت شهرت آنلاین میتواند با کمک به شما برای سازمان شما مفید باشد:
-
تصویر برند خود را بهبود بخشید
-
صرفه جویی در زمان
-
روابط با مشتری را پرورش دهید
-
کاهش خطرات شهرت
-
آگاهی از برند را افزایش دهید
مطالب مرتبط: چگونه یک استراتژی بازاریابی شهرت موفق را اجرا کنیم
ویژگی های کلیدی برنامه های نرم افزار مدیریت شهرت
هدف اصلی برنامههای نرمافزاری مدیریت شهرت این است که به شرکتها کمک کنند تا آنچه را که مردم در مورد برندهایشان به صورت آنلاین میگویند را کشف کنند تا بتوانند پاسخ دهند. در حالی که ویژگی های دقیقی که هر ابزار مدیریت شهرت ارائه می دهد ممکن است متفاوت باشد، برخی از عملکردهای مهم وجود دارد که ممکن است بخواهید هنگام بررسی گزینه های خود به دنبال آنها باشید. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی بسیاری از برنامه های نرم افزار مدیریت شهرت معروف عبارتند از:
-
دسترسی به دسکتاپ و موبایل
-
اعلان های زمان واقعی
-
نظارت بر رسانه های اجتماعی
-
گزارش های بهینه سازی موتور جستجو
-
الگوهای پاسخگویی
-
یادآوری خودکار
مطالب مرتبط: ریسک شهرت چیست؟ علل و مراحل برای به حداقل رساندن آن
۸ نرم افزار مدیریت شهرت
نرم افزارهای مدیریت شهرت متعددی در بازار موجود است. نوع برنامه نرم افزار مدیریت شهرت که برای سازمان شما مناسب است ممکن است بر اساس صنعتی که در آن هستید، میزان فعال بودن کسب و کار آنلاین شما و مناطق جغرافیایی که در آن خدمت می کنید متفاوت باشد. در اینجا هشت نرمافزار محبوب مدیریت شهرت وجود دارد که میتوانید برای شروع جستجو کنید:
۱. تورم
Swell چندین ویژگی پیشرفته را ارائه می دهد که به کسب و کارها کمک می کند تا بررسی های آنلاین را نظارت کنند و فعالانه به دنبال بازخورد مشتری باشند. این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا نظرسنجی های رضایت مشتری را ایجاد کنند تا مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و بینش های مهمی را به دست آورند. Swell همچنین اعلانهای بررسی بلادرنگ را ارائه میکند و گزارشهای خودکار تولید میکند. برخی از ویژگیهای کلیدی Swell عبارتند از:
-
درخواست های بررسی خودکار مشتری
-
الگوهای پاسخ را مرور کنید
-
فیلترها و گزینه های برچسب گذاری را بررسی کنید
۲. Sprout Social
Sprout Social یک برنامه نرم افزاری شناخته شده و کامل برای رسانه های اجتماعی است که به کسب و کارها اجازه می دهد پست ها را در چندین پلتفرم برنامه ریزی کنند و تجزیه و تحلیل های کلیدی را دنبال کنند. این برنامه مبتنی بر فضای ابری همچنین خواندن و پاسخ به نظرات، نظرات و پیام های مستقیم در طیف گسترده ای از شبکه های اجتماعی را برای کاربران آسان می کند. شرکتهایی که میخواهند ویژگیهای پیشرفتهتری مدیریت شهرت داشته باشند، میتوانند حساب Sprout Social خود را ارتقا دهند تا ابزارهای گوش دادن اجتماعی را شامل شود که به آنها امکان میدهد کلمات کلیدی و ذکر نام تجاری خود را به صورت آنلاین دنبال کنند. برخی از ویژگی های اولیه Sprout Social که ارائه می دهد عبارتند از:
-
برنامه های دسکتاپ و موبایل
-
تقویم های سرمقاله مشترک
-
تاریخچه مکالمات و یادداشت های داخلی
مطالب مرتبط: ۱۷ راه برای ایجاد شهرت
۳. شفافیت محلی
LocalClarity یک برنامه نرم افزار مدیریت شهرت آنلاین مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک است. این ابزار گزینههای جستجوی محلی و ویژگیهای بررسی چندمکانی را ارائه میکند تا به صاحبان و مدیران کسبوکار کمک کند تا بفهمند مردم در جوامعشان درباره محصولات و خدماتشان چه میگویند. همچنین به کاربران امکان می دهد الگوهای پاسخ را ذخیره کرده و کمپین های پاسخ خودکار را برای صرفه جویی در زمان ایجاد کنند. برخی از مزایای کلیدی استفاده از LocalClarity عبارتند از:
-
کاربران و گزارشات نامحدود
-
ایمیل های اطلاع رسانی
-
نظارت بر بررسی در زمان واقعی
۴. شغل خوب
Nicejob یکی دیگر از گزینه های عالی برای مشاغل کوچک است. این برنامه نرم افزار مدیریت شهرت به طور خودکار نظرات را جمع آوری می کند تا اعضای تیم بتوانند با آنها درگیر شوند و به آنها پاسخ دهند. به عنوان یک برنامه مبتنی بر ابر، Nicejob با همه مرورگرهای وب به خوبی کار می کند و یک برنامه موبایل iOS را ارائه می دهد. این برنامه همچنین دارای NiceAI است، که ابزاری است که میتوانید آن را روشن کنید تا به طور خودکار از مشتریان جدید درخواست کنید. این می تواند به شما در افزایش آگاهی از برند و بهبود شهرت آنلاین شرکت شما کمک کند. برخی از ویژگی های کلیدی که NiceJob ارائه می دهد عبارتند از:
-
پست های رسانه های اجتماعی خودکار
-
میکروسایت های تولید سرب
-
ویجت های وب سایت برای نمایش نظرات مثبت
مرتبط: شهرت شرکت: چیست و چگونه می توان آن را بهبود بخشید
۵. چشم پرنده
Birdeye یک برنامه نرم افزار مدیریت شهرت کاملا قابل تنظیم است که برای شرکت های بزرگ طراحی شده است. داشبوردهای مبتنی بر نقش را ارائه می دهد تا چندین عضو تیم بتوانند به طور همزمان بررسی های آنلاین را نظارت کنند. Birdeye با هر مرورگر وب سازگار است و یک برنامه تلفن هوشمند برای کاربران iOS و Android ارائه می دهد. این نرم افزار برای تیم های بزرگ ایده آل است زیرا کاربران و مکان های نامحدودی را ارائه می دهد. برخی از ویژگی های کلیدی این برنامه عبارتند از:
-
مجوزهای مبتنی بر نقش برای کاربران مختلف
-
بررسی ردیابی در بیش از ۱۵۰ وب سایت محبوب
-
اطلاع رسانی در زمان واقعی از طریق ایمیل و پیام متنی
۶. روشن محلی
BrightLocal یک برنامه نرمافزار مدیریت شهرت آنلاین است که به کسبوکارها کمک میکند تا نظرات خود را پیگیری کنند. همچنین شامل ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می شود تا به نمایان شدن محتوای وب سایت شما کمک کند. BrightLocal یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی را نیز ارائه می دهد تا به شرکت ها کمک کند تا به نظرات مربوط به محصولات و خدمات خود به سرعت پاسخ دهند. دسترسی به این برنامه مبتنی بر ابر از راه دور از طریق تبلت و دسکتاپ آسان است. برخی از ویژگی های کلیدی آن عبارتند از:
-
بررسی ردیابی در بیش از ۸۰ وب سایت محبوب
-
ویژگی ویجت وب سایت که نظرات مثبت را برجسته می کند
-
گزارش های ممیزی و رتبه بندی سئو
مطالب مرتبط: اهمیت بررسی آنلاین با نکاتی برای دریافت بیشتر
۷. تریبون
Podium یک نرمافزار معروف شهرت است که از پیامهای متنی برای کمک به شرکتها در مدیریت روابط با مشتریان خود و بهبود شهرت آنلاین خود استفاده میکند. این ابزار نظرات و نظرات آنلاین را از طیف گستردهای از وبسایتها جمعآوری میکند و آنها را فشرده میکند تا در یک داشبورد واحد و با کاربری آسان ظاهر شوند. Podium همچنین به کسبوکارها اجازه میدهد تا برای مشتریان خود دعوت نامه ارسال کنند، به نظرات خود از طریق داشبورد پاسخ دهند و با مشتریان فعلی و بالقوه پیامهای متنی مبادله کنند. برخی از ویژگی های کلیدی که Podium ارائه می دهد عبارتند از:
-
معیار رقابتی
-
تجزیه و تحلیل عمیق
-
قالب های پاسخ قابل تنظیم
۸. دریافت نظرات بیشتر
GetMoreReviews به شرکتها کمک میکند تا نظرات بیشتری از مشتریان خود داشته باشند و آنها را در وبسایتهای مختلف نمایش دهند. این می تواند آگاهی از برند یک کسب و کار را بهبود بخشد و به آنها کمک کند مشتریان جدیدی جذب کنند. به عنوان یک برنامه مبتنی بر ابر، دسترسی به GetMoreReviews از راه دور آسان است. همچنین در صورت دریافت بازبینی ناراضی از سوی مشتری، هشدارهای خودکار را برای کاربران ارسال می کند تا بتوانند به سرعت به آن پاسخ دهند و مشکل را حل کنند. علاوه بر ارسال هشدارهای بلادرنگ، GetMoreReviews دارای یک مسدود کننده بررسی است که به طور خودکار نظرات نامطلوب را از بسیاری از وب سایت ها حذف می کند. برخی از دیگر ویژگی های کلیدی که GetMoreReviews ارائه می دهد عبارتند از:
-
پست های اجتماعی خودکار
-
یادآوری ها را مرور کنید