بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

شهرت شرکت: چیست و چگونه می توان آن را بهبود بخشید

آگاهی از برند چیست؟ - شهرت شرکت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شهرت یک شرکت بر رشد و درآمد تأثیر می گذارد. حفظ شهرت برجسته به منظور جذب و حفظ مشتریان و همچنین کارمندان بسیار مهم است. یادگیری اینکه چه چیزی بر شهرت یک شرکت تأثیر می گذارد و چگونه می توانید شهرت شرکت خود را بهبود ببخشید می تواند به تحقق اهداف توسعه، تثبیت نام تجاری و افزایش فروش شما کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که شهرت یک شرکت چیست، چرا اهمیت دارد و درباره عواملی که می‌توانند بر شهرت یک شرکت تأثیر بگذارند، با نکاتی برای بهبود درک عمومی از تجارت شما صحبت می‌کنیم.

شهرت شرکت چیست؟

شهرت یک شرکت برداشت عمومی از شرکت و نحوه عملکرد آن است. این شامل نظرات عمومی در مورد محصولات یا خدمات شرکت یا نحوه رفتار شرکت با کارکنان خود می شود. شهرت می تواند مثبت یا منفی باشد و در طول زمان تغییر کند. به عنوان مثال، یک خبر محبوب در مورد یک شرکت می تواند شهرت آن را تغییر دهد، اما دهان به دهان مشتریان آن کسب و کار نیز می تواند شهرت آن را تغییر دهد. از آنجایی که شهرت یک شرکت توسط ادراک مصرف کنندگان کنترل می شود، ممکن است همیشه نحوه عملکرد کسب و کار را منعکس نکند. مهم است که شرکت شهرت خود را مدیریت کند تا تجارت را به طور دقیق منعکس کند.

مرتبط: مدیریت شهرت موثر

چرا شهرت مثبت شرکت مهم است؟

شهرت مثبت شرکت مهم است زیرا می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند. نظارت بر نظرات مشتریان به حفظ شهرت شما کمک می کند. وقتی مشتریان و مشتریان بالقوه نسبت به شرکت شما احساس مثبتی داشته باشند، به احتمال زیاد به حمایت از کسب و کار شما ادامه خواهند داد. آنها همچنین به احتمال زیاد در مورد حمایت از کسب و کار شما احساس خوبی دارند و تجربیات خود را به دیگران می گویند. همه اینها می تواند منجر به سود بیشتر و افزایش موفقیت شود.

مطالب مرتبط: ۱۷ راه برای ایجاد شهرت

چه عواملی بر شهرت شرکت تأثیر می گذارد؟

در اینجا برخی از عواملی که می توانند بر شهرت یک شرکت تأثیر بگذارند آورده شده است:

خدمات مشتری

خدمات مشتری می تواند تأثیر زیادی بر شهرت شرکت شما داشته باشد. مشتریانی که تجربه مثبتی با شرکت شما دارند و پرسنلی که خدمات مشتری را ارائه می دهند، به احتمال زیاد با شما تجارت مکرر انجام می دهند. آنها همچنین به احتمال زیاد تجربه خود را به دیگران می گویند که می تواند پایگاه مشتری شما را افزایش دهد. با این حال، یک تعامل منفی می تواند بر شهرت شما تأثیر بگذارد، بنابراین ارائه یک تجربه مثبت به طور مداوم از خدمات مشتری مهم است.

مرتبط: سوالات متداول: ایده هایی برای بهبود خدمات مشتری

کیفیت محصول یا خدمات

کیفیت محصول یا خدمات شما، از جمله میزان ایمن بودن آن، می تواند بر شهرت شرکت شما تأثیر بگذارد. اگر خدمات مشتری شما عالی باشد و کیفیت محصولات یا خدمات شما مشتریان شما را تحت تاثیر قرار دهد، آنها احساس خواهند کرد که خدمات شما با کیفیت چیزی که می فروشید مطابقت دارد. این می تواند شهرت مثبت شما را تا حد زیادی افزایش دهد. ایجاد یک محصول یا خدمات با کیفیت بالا که مشتریان برای آن ارزش قائل هستند نیز می تواند به افزایش درآمد و گسترش پایگاه مشتریان شما کمک کند.

بازار یابی

بازاریابی راهی است که شرکت شما با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کند و می تواند تاثیر زیادی بر شهرت شرکت شما داشته باشد. اگر شهرت شرکت شما آنطور که می خواهید مثبت نیست، می توانید از بازاریابی به عنوان ابزاری برای بهبود آن استفاده کنید. تکنیک های بازاریابی، مانند کمپین برند، می تواند به بهبود شهرت شرکت کمک کند. به عنوان مثال، کمپین های برند به دنبال افزایش دیده شدن برند هستند و بر دیدگاه مصرف کنندگان از شرکت شما تأثیر می گذارد. مهم است که محتوایی که با مشتریان به اشتراک می گذارید، سازگار باشد و ارزش های شرکت شما را منعکس کند.

مطالب مرتبط: ۸ نوع کمپین بازاریابی برای رونق کسب و کار

درمان کارکنان

ایجاد یک تجربه مثبت برای کارمندان می تواند به اندازه ایجاد یک تجربه برای مشتریان مهم باشد. اگر کارمندان از کار در شرکت شما لذت می برند، این می تواند بر کار آنها تأثیر بگذارد و کیفیت و بهره وری را افزایش دهد. رضایت کارکنان و دیدگاه آنها نسبت به شرکت شما نیز بر احساس مشتریان تأثیر می گذارد. وقتی کارمندان دوست دارند در شرکت شما کار کنند، مشتریان می توانند فرض کنند که شرکت شما ارزش های خوبی دارد و به مردم بیش از سود اهمیت می دهد. شما می توانید با ارائه مزایا و درخواست بازخورد از کارمندان برای کمک به بهبود محیط کار، از یک تجربه عالی برای کارمندان اطمینان حاصل کنید .

مرتبط: سوالات متداول: بهبود رضایت کارکنان

عملکرد مالی

یک عملکرد مالی خوب اعتبار شرکت شما را فراهم می کند و بر شهرت آن تأثیر می گذارد. غالباً مصرف کنندگان موفقیت مالی را به عنوان یک شاخص درک می کنند که شرکتی عالی با کالاها و خدمات با کیفیت است. برعکس، اگر شرکت شما از نظر مالی موفق نباشد، مصرف کنندگان ممکن است با خرید محصولات، اعتماد کمتری به انتخاب خود برای سرمایه گذاری در شرکت شما داشته باشند. عملکرد مالی شما می‌تواند بینشی به مصرف‌کنندگان در مورد میزان کارآمدی کسب‌وکار و اینکه فرهنگ شرکت چگونه است، می‌دهد که می‌تواند بر دیدگاه‌های آن‌ها نسبت به شرکت تأثیر بگذارد. موفقیت مالی از طرق مختلف به شرکت شما سود می رساند که یکی از آنها ایجاد شهرت مثبت است.

مطالب مرتبط: چرا به پیش بینی مالی نیاز دارید (و چگونه می توانید آن را ایجاد کنید)

اثرات زیست محیطی

تأثیر شرکت شما بر محیط زیست برای مصرف کنندگان مهم است و می تواند بر شهرت شرکت شما به صورت مثبت یا منفی تأثیر بگذارد. شما می توانید مسئولیت اجتماعی را با محدود کردن اثرات زیست محیطی شرکت خود نشان دهید. به عنوان مثال، می توانید یک برنامه بازیافت در شرکت خود برای کاهش ضایعات و اقدامات احتیاطی در هنگام دفع مواد خطرناک یا خطرناک معرفی کنید. یک شرکت با وجدان زیست محیطی بودن می تواند باعث احترام و تحسین شما از سوی مصرف کنندگان شود که تأثیر مثبتی بر شهرت شما دارد.

مطالب مرتبط: مسئولیت اجتماعی شرکت چیست؟

فرهنگ شرکتی

فرهنگ سازمانی انتظاری از رفتارهای درون شرکت برای تعاملات کارکنان و تعامل تجاری خارجی است. این بر فرآیند استخدام، حفظ کارکنان، ارتباطات و مدیریت تأثیر می گذارد. وقتی شرکت شما کارکنانی را استخدام می‌کند که ارزش‌هایشان با فرهنگ شرکت همسو باشد، فرهنگ سازمانی می‌تواند عملکرد بالا را تشویق کند. تعامل خارجی شرکت شما می تواند با سایر مشاغل یا جوامع باشد. ایجاد روابط معنادار مهم است و این می تواند به کسب شهرت عالی کمک کند.

مرتبط: نمونه ها و مزایا فرهنگ شرکتی

تلاش های بشردوستانه

شهرت شرکت شما می تواند از طریق تلاش های بشردوستانه بهبود یابد. خیریه بودن به عنوان یک شرکت و ارتقاء رفاه عمومی نسبت به دیگران باعث تشویق یک درک مثبت می شود. تلاش های بشردوستانه شرکت شما همچنین به ایجاد روابط و ایجاد اعتماد با مشتریان کمک می کند که می تواند وفاداری و درآمد را برای شرکت شما افزایش دهد. بشردوستی همچنین می تواند روحیه کارکنان را تقویت کند و استعدادها را به سمت نیروی کار شما جذب کند. کمک مالی به امور خیریه، شرکت در برنامه های تطبیق هدیه و شروع ابتکارات برای کمک به جوامع راه هایی هستند که شرکت شما می تواند تلاش های بشردوستانه خود را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: چگونه یک “بشردوست” شویم

حریم خصوصی مشتری

مشتریان برای حفظ حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند و برای آنها مهم است که به شرکت شما برای محافظت از اطلاعات خود اعتماد کنند. این شامل اشتراک‌گذاری آدرس، نام، سابقه خرید و اطلاعات پرداخت می‌شود. حریم خصوصی برند شما و شهرت شرکت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. خصوصی نگه داشتن اطلاعات مشتری یک عمل اخلاقی است و مصرف کنندگان از شرکت هایی که مسئولیت اخلاقی را جدی می گیرند قدردانی می کنند. حفظ حریم خصوصی مشتری می تواند یک مزیت رقابتی نسبت به سایر مشاغلی که ممکن است اطلاعات مشتری را به اشتراک بگذارند یا بفروشند، اعطا کند. در عوض می توانید با ارائه امنیت به مشتریان و به دست آوردن وفاداری آنها، درآمد خود را افزایش دهید.

مطالب مرتبط: اخلاق تجاری: چگونه صداقت حرفه ای را در محل کار حفظ کنیم

تنوع و شمول

خوب است که یک شرکت به دلیل فراگیر بودن و استخدام نیروی کار متنوع شهرت داشته باشید. نیروی کار متنوع نیز با ارائه دیدگاه های مختلف و تشویق نوآوری به یک شرکت سود می رساند. شرکت شما می تواند با استخدام کارمندانی از نژادها، مذاهب، سنین و فرهنگ های مختلف فراگیر و متنوع شود. این همچنین به تضمین نمایندگی و خدمات بهتر به مشتریان شما کمک می کند.

مطالب مرتبط: چگونه تنوع محیط کار را افزایش دهیم: ۹ مرحله

نکاتی برای بهبود شهرت شرکت شما

به این نکته توجه داشته باشید که چگونه جنبه های شرکت خود بر شهرت آن تأثیر می گذارد و این نکات را برای کمک به بهبود شهرت شرکت خود در نظر بگیرید:

در داخل بهبود یابد

زمانی که سعی می کنید شهرت شرکت خود را بهبود ببخشید، از داخل شروع کنید. یکی از راه‌های کسب درک مثبت از شرکت، شناسایی عوامل داخلی است که می‌توانید بر آنها تأثیر بگذارید، مانند رضایت کارکنان، فرهنگ شرکت، کیفیت محصول و خدمات مشتری. سعی کنید نظرات کارمندان خود را به دست آورید تا دریابید که کجا و چگونه می توانید پیشرفت کنید.

افزایش کیفیت و ارزش

یکی از روش های بهبود شهرت شرکت ارائه ارزش بیشتر به مشتریان و تضمین کیفیت بالای محصولات و خدمات شما است. بازاریابی می تواند ارزش درک شده محصول شما را با تبلیغات هدفمند یا با برجسته کردن مزایای محصول افزایش دهد. افزایش ویژگی های ایمنی نیز می تواند مشتریان را جذب کند.

کارکنان را راضی نگه دارید

رضایت کارکنان منجر به بهره وری بالا، کار با کیفیت و بهبود نرخ نگهداری می شود. همه اینها عواملی هستند که می توانند شهرت شرکت را نیز بهبود بخشند. برای راضی نگه داشتن کارکنان این ایده ها را در نظر بگیرید:

مطالب مرتبط: کلید رضایت کارکنان و چگونگی دستیابی به آن

یک تجربه ثابت ارائه دهید

حفظ رابطه با مشتریان کلید موفقیت یک کسب و کار است که شامل شهرت مثبت است. ایجاد ثبات در تعاملات با مشتری می تواند به رضایت مشتری کمک کند. این به معنای ترویج ارزش‌های شرکت در هر تعامل، ماندن در برند و به اشتراک گذاشتن پیام‌هایی است که با یکدیگر تضاد ندارند. تعاملات مثبت مداوم با مشتری وفاداری را تشویق می کند و می تواند حمایت از کسب و کار شما را افزایش دهد. در اینجا چند ایده برای نحوه ارائه یک تجربه ثابت وجود دارد:

  • آموزش خدمات مشتری را به کارکنان ارائه دهید

  • محصولات و خدماتی را ایجاد کنید تا با اهداف و ارزش های اصلی شرکت خود هماهنگ شوند

  • برند شرکت خود را تعریف کنید

تلاش های بشردوستانه را افزایش دهید

بشردوستی اغلب باعث می شود که مصرف کنندگان شرکت شما را به طور مثبت درک کنند، که باعث بهبود شهرت شما می شود. مهم است که به عنوان یک شرکت خیریه باشید و دلسوزی نشان دهید. مشتریان متوجه می شوند که آیا یک شرکت از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر است و این می تواند بر رفتار خرید آنها تأثیر بگذارد. در اینجا راه هایی وجود دارد که شرکت شما می تواند تلاش های بشردوستانه خود را افزایش دهد:

  • برای تمیز کردن زباله در محله محلی داوطلب شوید

  • میزبانی یک غذاخوری

  • به امور خیریه پول بدهید

  • اقلام را به یک پناهگاه اهدا کنید

  • یک صندوق بورسیه ایجاد کنید

  • یک اسباب‌بازی برای کودکان محلی راه‌اندازی کنید

  • افزایش آگاهی برای یک علت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *