بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه می توان روحیه و رضایت شغلی کارکنان را بهبود بخشید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کارفرمایان با تقاضای ثابتی برای رقابت در اقتصاد امروزی روبرو هستند و در عین حال مشارکت نیروی کار خود را حفظ می کنند. دو عامل اصلی که بر مشارکت کارکنان تأثیر می گذارد، رضایت شغلی و روحیه است.

در این مقاله از ایوسی تفاوت بین رضایت شغلی و روحیه و اینکه چگونه می توانید این مفاهیم را در محیط کار حفظ کنید را تعریف می کنیم.

روحیه کارکنان چیست؟

روحیه کارکنان توصیفی از عواطف، نگرش ها و احساسات کارکنان در محیط کارشان است. کارمندانی که خوشحال هستند و در محل کار نگرش مثبتی از خود نشان می دهند، دارای روحیه بالایی هستند، اما کارکنانی که محیط کار خود را دوست ندارند، روحیه پایینی دارند.

چند جنبه از یک محل کار که می تواند بر روحیه کارمند تأثیر بگذارد شامل شرایط کاری، حمایت مدیریت و امنیت شغلی است. به عنوان مثال، اگر جین با مدیر خود بنشیند و به او اطلاع داده شود که او در حال انجام وظایفش است، احتمال اینکه از نظر عاطفی راحت باشد و به دلیل دریافت رای اعتماد از مدیریت، کمتر احساس فشار خواهد کرد.

رضایت شغلی چیست؟

رضایت شغلی میزان رضایتی را که کارکنان هنگام حضور در محل کار دارند را نشان می دهد و نقش مهمی در بهره وری کارکنان ایفا می کند. تاکید بر رضایت شغلی کارکنان می تواند منجر به استعداد آنها شود که پتانسیل، توانایی های خلاقانه و نقاط قوتی را که به کسب و کار شما مزیت رقابتی می دهد، به حداکثر برساند.

در طول بررسی عملکرد سالانه، ممکن است از یک کارمند پرسیده شود که در مورد کاری که انجام می دهد چه احساسی دارد و محیط خود را ارزیابی می کند. این سؤال به کارمند فرصتی می دهد تا مستقیماً به این سؤال پاسخ دهد که آیا شغل با اهداف شغلی آنها مطابقت دارد یا خیر.

چگونه می توان روحیه کارکنان و رضایت شغلی را در محیط کار بهبود بخشید

برای شما مهم است که روحیه کارکنان و رضایت شغلی را به عنوان دو مفهوم جداگانه تجزیه و تحلیل کنید. اگر متوجه شدید کارمندی با رضایت، روحیه یا هر دو رو به کاهش است، می توانید ارزیابی کنید که چگونه می توانند در یافتن راه حل هایی برای کمک به آنها روحیه یا اشتیاق خود را برای کار خود به دست آورند.

روحیه

در اینجا استراتژی هایی برای بهبود روحیه و رضایت شغلی نیروی کار شما آورده شده است.

یک محیط کاری صمیمانه ایجاد کنید

موفقیت سازمان شما را می توان بر اساس نحوه ارتباط نیروی کار شما با یکدیگر تعیین کرد. بنابراین، پرورش رفتار مثبت در محل کار شما برای اطمینان از اینکه محل کار شما می تواند پروژه هایی را که روی آنها کار می کنند مدیریت کند و با مشتریان به روشی دوستانه تعامل داشته باشد، بسیار مهم است.

رویدادهایی را برای کارمندان ایجاد کنید که بر تعامل متمرکز هستند، مانند ساعات شاد یا گردهمایی هایی که باعث ایجاد ارتباط بین کارکنان شما می شود. این احتمال کسب درآمد بالقوه برای کسب و کار شما را افزایش می دهد، اگر بازخورد مثبتی از مشتریان و کارمندان در طول بررسی عملکرد آنها با مدیرشان مشاهده کنید.

حمایت و رفتار مدیریتی را ارزیابی کنید

کارمندانی که به صورت روزانه با مشتریان کار می کنند، سفیران برند برای سازمان شما هستند. خواه بخش فروش، بازاریابی یا بخش دیگری باشد، کارمندان ممکن است بازخورد مستقیمی از مشتریان در مورد عملکرد خود دریافت نکنند. اگر بازخوردی از مشتری در مورد یک کارمند دریافت می‌کنید، بازخورد خود را به شیوه‌ای صادقانه ارائه دهید، اما مطمئن شوید که به او این احساس را می‌دهید که خوب کار می‌کند و اقدامات لازم را برای بهبود عملکرد خود در صورت لزوم انجام می‌دهد.

هر ماه با مدیران تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها در حال انجام مراحل ارائه بازخورد کارکنان هستند و چه پاسخ هایی دریافت می کنند.

کارکنان را در تصمیم گیری مشارکت دهید

یکی دیگر از روش‌های تقویت یک محل کار فراگیر، جلب بازخورد اعضای تیم در زمینه‌های رشد در یک استراتژی یا تاکتیک خاص است. دادن استقلال بیشتر به کارمندان در مورد تخصیص منابع، تعیین اولویت ها و همسویی یا اهداف سازمانی و مشتری به موفقیت استراتژی شما کمک می کند. همچنین، کارمندان را قادر می‌سازد تا تاکتیک‌های خود را با وضوح اجرا کنند، همانطور که در همان اتاقی با اعضای تیم خود بودند که در جهت یک هدف مشترک کار می‌کنند.

به فرصت های آموزش و پیشرفت توجه کنید

این مسئولیت شماست که اطمینان حاصل کنید که کارگران شما آموزش های لازم را برای انجام وظایف خود دریافت می کنند. با اعضای تیم خود به صورت جداگانه ارتباط برقرار کنید تا ببینید آیا این وظایف با اهداف شغلی آنها مطابقت دارد یا خیر. و علاقه خود را برای ارتقاء رتبه های سازمان ابراز کنید. پاسخ آنها باید نشانگر وضعیت پروژه آنها در مورد وظایف مختلف باشد، علاوه بر این که بدانند خودشان را کجا می بینند.

رضایت شغلی

در اینجا استراتژی هایی برای بهبود رضایت شغلی نیروی کار شما وجود دارد:

اندازه گیری رضایت

جلسات انفرادی با کارمندان خود به صورت دوره ای برگزار کنید تا انگیزه آنها برای کار در موقعیت فعلی خود را بسنجید. وقتی پاسخی از کارمند دریافت می‌کنید، بهتر می‌دانید که انگیزه‌های آن‌ها چیست و چگونه می‌توانید بر روی آنها بسازید. بررسی عملکرد همچنین می‌تواند به کارمند فرصتی بدهد تا نظرات خود را به صورت کتبی در مورد نظرات دیگری که ممکن است در مورد نقش فعلی خود داشته باشند بیان کند.

به طور مرتب از کارمندان بازخورد دریافت کنید

یک خط ارتباط مستقیم با کارمندان خود داشته باشید که فراتر از یک مدیر است. داشتن ارزیابی مدیر از کارمندان بسیار مهم است؛ اما ایجاد یک خط مشی درهای باز امکان جریان آزاد گفتگو را فراهم می کند و سیلو بین کارکنان سطوح بالا و پایین را باز می کند.

به رسمیت شناختن شخصی

ابتکار کارمند ماه را در کسب و کار خود ایجاد کنید تا عملکرد کارمندان را مورد توجه قرار دهید. هنگامی که کارمند ماه اعلام شد، با کارکنان خود جلسه ای داشته باشید تا به آنها و کمک های آنها به تیم تبریک بگویید.

روش دیگری که می‌توانید پیاده‌سازی کنید، ایجاد انگیزه‌ای مبتنی بر پول یا رویداد برای کارمندان است که عملکرد هفته گذشته خود را جشن می‌گیرند. هر چه یک رویکرد خلاقانه تر باشد، احتمال بیشتری دارد که کارمند درگیر شود.

به عنوان مثال، به کارمندان خود این فرصت را بدهید که به مدت یک هفته با ماشین مدیر عامل شرکت شما رانندگی کنند. یا این فرصت را بدهید که زودتر کار را ترک کنند. هر چه یک انگیزه عملی تر باشد، سقف رضایت کارمند بالاتر خواهد بود.

مهارت ها و پتانسیل کارگران را توسعه دهید

روش‌های آموزشی و آموزشی را با اهداف شغلی کارکنان خود هماهنگ کنید تا به آنها کمک کنید در محل کار سازنده‌تر و مبتکرتر باشند. ابتکارات آموزشی شخصی را برای تیم خود معرفی کنید و آن را به سمت یک مهارت خاص هدایت کنید.

از یک تیم فروش بخواهید که به اولین تماس سرد یک کارآموز گوش دهد. این کار به کارآموز اجازه می دهد تا بلافاصله تجربه عملی کسب کند، در حالی که همسالانش آنها را تشویق می کنند. پس از آن، کارآموز می تواند راهنمایی هایی را از مدیریت دریافت کند تا با سناریویی که کارمند با مشتری مواجه می شود کار کند. به این ترتیب، تیم فروش می تواند در مورد بهبود تحلیل موقعیتی خود با مشتریان یادداشت برداری کند.

 

ترتیبی که ایوسی برای مطالعه به شما پیشنهاد می کند

چگونه می توان روحیه و رضایت شغلی کارکنان را بهبود بخشید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *