بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه نصب Google Analytics در وردپرس برای مبتدیان

نحوه نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آیا می خواهید گوگل آنالیتیکس را در وردپرس نصب کنید؟

دانستن نحوه تعامل مخاطبان با وب سایت شما برای موفقیت شما بسیار مهم است. بهترین راه برای شناخت مخاطبان از طریق آمار ترافیک شما است و این همان چیزی است که Google Analytics به صورت رایگان ارائه می دهد.

در این مقاله از ایوسی، چرایی اهمیت گوگل آنالیتیکس و اینکه چگونه می توانید به راحتی گوگل آنالیتیکس را در وردپرس نصب کنید، به اشتراک می گذاریم (گام به گام).

ابتدا توضیح خواهیم داد که چرا گوگل آنالیتیکس مهم است و چگونه می تواند به رشد وب سایت شما کمک کند.

پس از آن، نحوه ثبت نام برای یک حساب Google Analytics و روش های مختلف برای نصب آن در سایت وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

در نهایت نحوه مشاهده گزارش های ترافیکی خود را در گوگل آنالیتیکس توضیح خواهیم داد.

در اینجا یک مرور کلی از آنچه در این مقاله خواهید آموخت است.

  1. چرا گوگل آنالیتیکس مهم است؟
  2. نحوه ثبت نام با گوگل آنالیتیکس
  3. نحوه نصب Google Analytics با استفاده از MonsterInsights (توصیه می شود)
  4. نحوه تنظیم ردیابی دوگانه با Google Analytics 4 و Universal Analytics
  5. نحوه نصب Google Analytics با استفاده از افزونه WPCode
  6. نحوه نصب Google Analytics در قالب وردپرس (پیشرفته)
  7. مشاهده گزارش ها در گوگل آنالیتیکس
  8. بهترین استفاده را از Google Analytics

آماده؟ بیا شروع کنیم!

چرا Google Analytics برای بلاگرها مهم است؟

هنگامی که یک وبلاگ راه اندازی می کنید، هدف شماره ۱ شما این است که ترافیک و مشترکین بیشتری داشته باشید. گوگل آنالیتیکس با نشان دادن آمار مهم به شما کمک می کند تا تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید. میتوانی ببینی:

چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند؟

این بخش از تجزیه و تحلیل پاسخ می دهد که موقعیت جغرافیایی مخاطبان شما چیست، کاربر از کدام مرورگر برای بازدید از سایت شما استفاده کرده است و اطلاعات مهم دیگری مانند وضوح صفحه نمایش، پشتیبانی از جاوا اسکریپت، پشتیبانی از فلش، زبان و غیره.

این داده‌ها بسیار مفید هستند و می‌توانند به روش‌های متعددی کمک کنند. هنگام ایجاد یک طراحی وب سایت سفارشی، می توانید از داده های کاربر استفاده کنید تا مطمئن شوید که سایت شما با مخاطبان شما سازگار است.

اگر اکثر کاربران شما از Flash پشتیبانی نمی کنند، باید از افزودن عنصر فلش به سایت خود اجتناب کنید. اگر اکثر کاربران شما دارای وضوح صفحه نمایش ۱۲۸۰ هستند، پس مطمئن شوید که طراحی شما با آن وضوح یا کوچکتر سازگار است.

وقتی افراد در وب سایت شما هستند چه کار می کنند؟

شما می توانید ردیابی کنید که کاربران کجا در وب سایت شما می روند، چه مدت در وب سایت شما می مانند و نرخ پرش (درصد کاربرانی که در اولین بازدید از سایت شما خارج می شوند) چقدر است.

با استفاده از این اطلاعات می توانید نرخ پرش را کاهش دهید و بازدید از صفحه خود را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید محبوب‌ترین مقالات خود را پیدا کنید، مقالاتی که به خوبی کار نمی‌کنند و اینکه کاربران شما به دنبال چه محتوایی هستند.

چه زمانی مردم از وب سایت شما بازدید می کنند؟

با مشاهده گرم ترین ساعات روز برای سایت خود، می توانید بهترین زمان را برای انتشار پست خود انتخاب کنید. اگر آن منطقه زمانی با منطقه زمانی شما سازگار نیست، می توانید پست خود را برای ملاقات در آن ساعت برنامه ریزی کنید.

مردم چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند؟

این بخش از تجزیه و تحلیل به شما نشان می دهد که کاربران از کجا آمده اند. به عنوان مثال، آیا آنها از موتورهای جستجو استفاده می کنند، لینک های مستقیم را وارد می کنند یا روی لینک های ارجاع از یک سایت دیگر کلیک می کنند.

همچنین به شما نشان می دهد که چند درصد از بازدیدکنندگان شما از هر یک از این منابع آمده اند. گوگل آنالیتیکس به شما تفکیک هر یک از این دسته ها را می دهد. اگر دسته موتور جستجو باشد، به شما نشان می دهد که کدام موتور جستجو بیشترین ترافیک را برای شما داشته است، گوگل، یاهو، بینگ و غیره.

تفکیک منابع ارجاع به شما نشان می دهد که با کدام سایت ها بیشتر باید کار کنید. اگر منبع اصلی ارجاع شما فیس بوک است، پس باید محتوای فیس بوک انحصاری داشته باشید تا مخاطبان فیس بوک خود احساس خاصی داشته باشند.

اگر منبع اصلی ارجاع شما یک وب سایت خارجی است، ممکن است بخواهید با آن وب سایت شراکت داشته باشید (تبادل پست مهمان یا چیز دیگری).

تعامل مردم با محتوای شما چگونه است؟

Google Analytics نشان می دهد که کاربران شما چگونه با محتوای سایت شما تعامل دارند. این به شما نشان می دهد که چند درصد از کاربران روی کدام لینک در سایت شما کلیک کرده اند و موارد دیگر.

می‌توانید با ایجاد آزمایش‌های محتوا در Google Analytics، تست‌های تقسیم A/B را اجرا کنید تا بفهمید چه چیزی برای رسیدن به اهداف شما بهتر عمل می‌کند.

با مشاهده تعامل کاربر، می توانید محتوای خود را در اطراف کاربران خود کار کنید. با دیدن پاسخ سوالات بالا، می توانید روی استراتژی هایی تمرکز کنید که برای سایت شما مفید هستند و از استراتژی هایی که کار نمی کنند اجتناب کنید.

به عبارت ساده، حدس و گمان را حذف کنید و روی آمارهای مهم تمرکز کنید، بنابراین می توانید تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید.

نحوه ثبت نام با گوگل آنالیتیکس

Google Analytics به صورت رایگان در دسترس است و تنها چیزی که برای ثبت نام نیاز دارید یک حساب Google یا Gmail است. فرآیند ثبت نام بسیار ساده است، دستورالعمل های گام به گام زیر را برای ایجاد حساب Google Analytics خود دنبال کنید.

مرحله ۱: ابتدا برای ثبت نام باید به وب سایت Google Analytics مراجعه کنید. وقتی در وب سایت هستید، به سادگی روی دکمه «شروع امروز» کلیک کنید.

روی شروع امروز کلیک کنید
روی شروع امروز کلیک کنید

در مرحله بعد از شما خواسته می شود تا با حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. اگر قبلاً یک حساب Google یا Gmail دارید، می توانید از آن برای ورود به سیستم استفاده کنید. در غیر این صورت، می توانید ادامه دهید و یک حساب Google برای خود ایجاد کنید.

با استفاده از حساب Google خود وارد شوید
با استفاده از حساب Google خود وارد شوید

مرحله ۲: هنگامی که با حساب جیمیل خود وارد شوید، به صفحه خوش آمدگویی مانند تصویر زیر از شما خواسته می شود.

اینجا جایی است که با حساب جیمیل خود در Google Analytics ثبت نام می کنید. ادامه دهید و روی دکمه “شروع اندازه گیری” کلیک کنید.

روی دکمه شروع اندازه گیری کلیک کنید
روی دکمه شروع اندازه گیری کلیک کنید

پس از آن، از شما خواسته می شود که یک نام حساب ارائه دهید. این نام به صورت داخلی استفاده خواهد شد، بنابراین شما می توانید از هر چیزی مانند نام کسب و کار خود استفاده کنید.

Google Analytics همچنین تنظیمات اشتراک‌گذاری داده‌های حساب چندگانه را نشان می‌دهد. این تنظیمات به شما امکان کنترل اشتراک گذاری داده های Google Analytics را می دهد. می توانید تنظیمات پیش فرض را حفظ کرده و به مرحله بعدی بروید.

نام حساب خود را وارد کنید
نام حساب خود را وارد کنید

مرحله ۳: در صفحه بعدی، باید یک ویژگی Google Analytics ایجاد کنید.

گوگل نسخه جدیدی از Analytics را با نام Google Analytics 4 یا GA4 معرفی کرد. این آخرین نسخه ای است که وب سایت و برنامه های تلفن همراه شما را در یک حساب ردیابی می کند. علاوه بر این، ویژگی‌ها، معیارها و رابط کاربری متفاوتی برای گزارش‌های خود دریافت می‌کنید.

نکته مهم: اگر از قبل یک حساب Universal Analytics دارید، بسیار مهم است که ردیابی داده ها را در Google Analytics 4 (GA4) نیز شروع کنید. به این دلیل که Google Universal Analytics را در ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ غروب خواهد کرد.

تنظیم ویژگی Google Analytics 4 بعد از تاریخ غروب آفتاب به معنای شروع از صفر است. با این حال، می‌توانید از امروز در حالی که هنوز از Universal Analytics استفاده می‌کنید، داده‌ها را به GA4 ارسال کنید. به این ترتیب، هنگام بسته شدن یونیورسال آنالیتیکس، داده‌های تاریخی در Google Analytics 4 برای مقایسه و تجزیه و تحلیل خواهید داشت.

برای شروع، ادامه دهید و نام ملک را وارد کنید، منطقه زمانی گزارش و واحد پول خود را انتخاب کنید. سپس روی دکمه «بعدی» کلیک کنید.

نام ملک را وارد کنید و منطقه زمانی را انتخاب کنید
نام ملک را وارد کنید و منطقه زمانی را انتخاب کنید

در صفحه بعدی، باید یک “دسته صنعت” را از منوی کشویی برای وب سایت خود انتخاب کنید و یک “اندازه تجاری” را از گزینه های داده شده انتخاب کنید.

اطلاعات کسب و کار را وارد کنید
اطلاعات کسب و کار را وارد کنید

در مرحله بعد، باید به پایین پیمایش کنید و نحوه استفاده از Google Analytics را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، مانند اندازه گیری تعامل، بهینه سازی هزینه تبلیغات، افزایش تبدیل و موارد دیگر.

می توانید چندین گزینه یا همه گزینه های داده شده را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده می کند. وقتی کارتان تمام شد، به سادگی روی دکمه «ایجاد» کلیک کنید.

استفاده مورد نظر خود را برای تجزیه و تحلیل انتخاب کنید
استفاده مورد نظر خود را برای تجزیه و تحلیل انتخاب کنید

پس از کلیک بر روی دکمه ایجاد، یک پنجره بازشو با قرارداد شرایط خدمات Google Analytics باز می شود.

به سادگی روی کادر انتخاب «من شرایط پردازش داده را همانطور که توسط GDPR لازم است می‌پذیرم» کلیک کنید و سپس روی دکمه «می‌پذیرم» کلیک کنید.

شرایط قرارداد خدمات را بپذیرید
شرایط قرارداد خدمات را بپذیرید

در مرحله بعد، یک پنجره بازشو با گزینه هایی خواهید دید که در آن ایمیل های ارتباطی می خواهید از Google Analytics دریافت کنید.

به سادگی روی کادر تأیید به‌روزرسانی‌هایی که می‌خواهید دریافت کنید کلیک کنید و سپس روی دکمه «ذخیره» کلیک کنید.

گزینه های ارتباطی من
گزینه های ارتباطی من

مرحله ۴: اکنون با گزینه های جریان Google Analytics Webs خود روبرو خواهید شد.

از آنجایی که ما در حال راه‌اندازی Google Analytics برای یک سایت وردپرس هستیم، پیش بروید و «وب» را به عنوان پلتفرم انتخاب کنید.

وب را به عنوان پلتفرم انتخاب کنید
وب را به عنوان پلتفرم انتخاب کنید

پس از آن، باید آدرس وب سایت و نام جریان خود را وارد کنید.

به طور پیش فرض، Google Analytics گزینه اندازه گیری پیشرفته را فعال خواهد کرد. این به شما امکان می‌دهد تا بازدیدهای صفحه، اسکرول‌ها، کلیک‌های خروجی، دانلود فایل‌ها و موارد دیگر را در Google Analytics دنبال کنید.

بعد، می‌توانید روی دکمه «ایجاد جریان» کلیک کنید.

آدرس وب سایت و نام جریان را وارد کنید
آدرس وب سایت و نام جریان را وارد کنید

اکنون می‌توانید URL، نام و شناسه اندازه‌گیری جریان خود را ببینید.

همچنین اندازه گیری های مختلف بهبود یافته ای را که ثبت خواهد کرد نشان می دهد.

مشاهده جزئیات جریان وب
مشاهده جزئیات جریان وب

گوگل آنالیتیکس همچنین راه های مختلفی را برای افزودن کد گوگل آنالیتیکس به وب سایت وردپرس خود در بخش «دستورالعمل های برچسب گذاری» نشان می دهد.

اگر روی گزینه «تگ سایت جهانی (gtag.js) کلیک کنید، کد رهگیری Google Analytics را مشاهده خواهید کرد.

جزئیات دستورالعمل های برچسب گذاری
جزئیات دستورالعمل های برچسب گذاری

می توانید این کد رهگیری را کپی کنید زیرا بسته به روشی که در زیر استفاده می کنید باید آن را در سایت وردپرس خود وارد کنید. همچنین می‌توانید به سادگی این برگه مرورگر را باز بگذارید و در صورت نیاز، کد را کپی کنید.

پیشنهاد می کنیم برگه مرورگر Analytics را باز بگذارید زیرا ممکن است لازم باشد پس از نصب کد در سایت وردپرس خود دوباره آن را مشاهده کنید.

اکنون که یک حساب Google Analytics راه اندازی کرده اید، بیایید نگاهی به نحوه نصب Google Analytics در وردپرس بیندازیم.

نحوه نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس

چند راه مختلف برای راه اندازی Google Analytics در وردپرس وجود دارد. ما سه روش را به شما نشان خواهیم داد که در آن گزینه اول ساده ترین و آخرین گزینه سخت ترین است.

شما می توانید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

توجه: شما باید تنها یکی از این روش ها را در وب سایت خود استفاده کنید تا از ردیابی مضاعف بازدید از صفحه در حساب Google Analytics خود جلوگیری کنید.

روش ۱. Google Analytics برای وردپرس توسط MonsterInsights

MonsterInsights محبوب ترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. بیش از ۳ میلیون وب سایت از جمله وب سایت هایی مانند بلومبرگ، پلی استیشن، زیلو و غیره از آن استفاده می کنند.

این ساده ترین و تا حد زیادی بهترین راه برای افزودن Google Analytics به وردپرس است (برای همه کاربران مبتدی و متخصص). به علاوه، یک ویژگی Dual Tracking را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد Universal Analytics و Google Analytics 4 را بدون ویرایش کد به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید.

MonsterInsights هم به‌عنوان یک افزونه پرمیوم پولی و هم نسخه رایگان در دسترس است. در این آموزش، ما از نسخه رایگان MonsterInsights استفاده خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید ویژگی‌های پیشرفته‌تری مانند ردیابی تجارت الکترونیک، ردیابی آگهی‌ها، ردیابی نویسنده و غیره می‌خواهید، از نسخه MonsterInsights Pro استفاده کنید. روند راه‌اندازی آن‌ها یکسان است.

بیا شروع کنیم.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه MonsterInsights را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال سازی، این افزونه یک آیتم منوی جدید با عنوان “Insights” را به منوی مدیریت وردپرس شما اضافه می کند و یک صفحه خوش آمد خواهید دید. ادامه دهید و روی دکمه “راه اندازی جادوگر” کلیک کنید.

جادوگر راه اندازی را راه اندازی کنید
جادوگر راه اندازی را راه اندازی کنید

با کلیک بر روی آن، جادوگر نصب MonsterInsights باز می شود.

ابتدا از شما خواسته می شود که یک دسته بندی برای وب سایت خود (یک وب سایت تجاری، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین) انتخاب کنید. یکی را انتخاب کنید و سپس روی دکمه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید.

آنچه را که وب سایت شما را توصیف می کند انتخاب کنید
آنچه را که وب سایت شما را توصیف می کند انتخاب کنید

در مرحله بعد، باید MonsterInsights را با وب سایت وردپرس خود متصل کنید.

به سادگی روی دکمه “Connect MonsterInsights” کلیک کنید.

MonsterInsights را با سایت خود وصل کنید
MonsterInsights را با سایت خود وصل کنید

این شما را به حساب‌های Google می‌برد، جایی که از شما خواسته می‌شود وارد شوید یا اگر قبلاً وارد شده‌اید، یک حساب Google انتخاب کنید.

پیش بروید و حساب Google خود را انتخاب کنید یا ایمیل خود را برای ورود وارد کنید.

برای ورود به سیستم حساب Google را انتخاب کنید
برای ورود به سیستم حساب Google را انتخاب کنید

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که به MonsterInsights اجازه دهید به حساب Google Analytics شما دسترسی داشته باشد.

برای ادامه روی دکمه “Allow” کلیک کنید.

اجازه دسترسی به حساب Google خود را بدهید
اجازه دسترسی به حساب Google خود را بدهید

مرحله بعدی برای تکمیل اتصال، انتخاب نمایه ای است که می خواهید ردیابی کنید.

شما باید وب سایت خود را در اینجا انتخاب کنید و سپس برای ادامه روی دکمه «اتصال کامل» کلیک کنید.

تجزیه و تحلیل را با سایت خود وصل کنید
تجزیه و تحلیل را با سایت خود وصل کنید

پس از آن، برای ادامه، به سادگی بر روی دکمه “اتصال کامل” کلیک کنید. MonsterInsights اکنون Google Analytics را در وب سایت شما نصب می کند.

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود تنظیمات توصیه شده برای وب سایت خود را انتخاب کنید.

تنظیمات توصیه شده
تنظیمات توصیه شده

تنظیمات پیش فرض برای اکثر وب سایت ها کار می کند. اگر از افزونه پیوندهای وابسته استفاده می کنید، باید مسیری را که برای پنهان کردن پیوندهای وابسته استفاده می کنید، اضافه کنید . این به شما امکان می دهد پیوندهای وابسته خود را در Google Analytics دنبال کنید.

MonsterInsights همچنین می‌پرسد چه کسی می‌تواند گزارش‌ها را ببیند. شما می توانید نقش های مختلف کاربر وردپرس را انتخاب کنید. پس از اتمام کار، روی دکمه «ذخیره و ادامه» کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

چه کسی می تواند گزارش ها را ببیند
چه کسی می تواند گزارش ها را ببیند

در مرحله بعد، MonsterInsights لیستی از ویژگی های ردیابی وب سایت را که می خواهید فعال کنید، به شما نشان می دهد.

می توانید به پایین اسکرول کنید و روی دکمه «ادامه» یا گزینه «اکنون رد شوید» کلیک کنید.

انتخاب کنید کدام ویژگی های ردیابی فعال شوند
انتخاب کنید کدام ویژگی های ردیابی فعال شوند

در صفحه بعدی، MonsterInsights نشان می دهد که ردیابی Google Analytics را با موفقیت راه اندازی کرده اید.

می بینید که Google Analytics متصل است، کد رهگیری نصب شده است و داده ها در حال جمع آوری هستند.

ردیابی باید تمام راه اندازی باشد
ردیابی باید تمام راه اندازی باشد

در مرحله بعد، می توانید به پایین اسکرول کنید و فیلدی را برای وارد کردن کلید مجوز خود مشاهده کنید.

ادامه دهید و در حال حاضر روی گزینه «تکمیل تنظیمات بدون ارتقا» کلیک کنید.

راه‌اندازی را بدون ارتقا ادامه دهید
راه‌اندازی را بدون ارتقا ادامه دهید

شما با موفقیت Google Analytics را به وب سایت وردپرس خود اضافه کردید.

در مرحله بعد، باید یک Measure Protocol API Secret ایجاد کنید. این به MonsterInsights اجازه می‌دهد رویدادهایی مانند خریدهای تجارت الکترونیک، تبدیل‌های فرم و موارد دیگر را ردیابی کند.

برای شروع، می توانید به حساب Google Analytics خود وارد شوید. سپس به صفحه تنظیمات “Admin” بروید و روی گزینه “Data Streams” کلیک کنید.

به تنظیمات مدیریت و جریان داده بروید
به تنظیمات مدیریت و جریان داده بروید

در مرحله بعد، جریان های داده خود را خواهید دید.

به سادگی جریان داده ای را که با MonsterInsights متصل کرده اید انتخاب کنید.

جریان داده خود را انتخاب کنید
جریان داده خود را انتخاب کنید

در صفحه بعدی، به بخش «تنظیمات پیشرفته» بروید.

پس از آن، روی گزینه “Measure Protocol API Secrets” کلیک کنید.

گزینه اندازه گیری پروتکل API Secrets را انتخاب کنید
گزینه اندازه گیری پروتکل API Secrets را انتخاب کنید

اکنون پنجره جدیدی را می بینید که به همراه Measurement Protocol Secrets API خود وارد می شود. در ابتدا، این صفحه خالی خواهد بود و هیچ گونه راز API نخواهید داشت.

ادامه دهید و روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.

یک کلید API ایجاد کنید
یک کلید API ایجاد کنید

در مرحله بعد، باید یک نام مستعار برای راز API خود وارد کنید.

پس از انجام این کار، به سادگی روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.

یک نام برای API خود وارد کنید
یک نام برای API خود وارد کنید

مخفی API شما اکنون ایجاد خواهد شد.

ادامه دهید و راز API را که در قسمت “مقدار مخفی” قرار دارد کپی کنید.

مقدار مخفی را کپی کنید
مقدار مخفی را کپی کنید

در مرحله بعد، باید مقدار Secret را در MonsterInsights وارد کنید.

می‌توانید این کار را با رفتن به Insights » Settings از پنل مدیریت وردپرس خود و سپس کلیک کردن روی برگه «General» انجام دهید.

تب تنظیمات عمومی
تب تنظیمات عمومی

سپس به بخش «تأیید هویت Google» بروید.

به سادگی مقدار مخفی را در قسمت “مخفی API پروتکل اندازه گیری” وارد کنید.

راز API پروتکل اندازه گیری را در MonsterInsights وارد کنید
راز API پروتکل اندازه گیری را در MonsterInsights وارد کنید

شما با موفقیت Measurement Protocol API Secret را راه اندازی کردید.

اکنون، بیایید ببینیم که اگر یک حساب Universal Analytics دارید، چگونه از ردیابی دوگانه در MonsterInsights استفاده کنید.

نحوه تنظیم ردیابی دوگانه هنگام استفاده از Universal Analytics

اگر از قبل یک حساب Universal Analytics دارید، MonsterInsights ردیابی Universal Analytics و Google Analytics 4 را از طریق ویژگی Dual Tracking آن بسیار آسان می‌کند. بهترین بخش این است که شما نیازی به ویرایش هیچ کدی ندارید.

فقط توجه داشته باشید که Universal Analytics در ۱ ژوئیه ۲۰۲۳ غروب می‌کند و نمی‌توانید داده‌های وب‌سایت خود را پس از غروب و اتمام کارش ردیابی کنید. ما به شدت توصیه می کنیم که امروز یک ویژگی Google Analytics 4 را راه اندازی کنید و شروع به ارسال داده ها به GA4 کنید.

برای راه‌اندازی ردیابی دوگانه، می‌توانید با رفتن به Insights » تنظیمات از داشبورد وردپرس خود شروع کنید و سپس روی برگه «عمومی» کلیک کنید.

تب تنظیمات عمومی
تب تنظیمات عمومی

پس از آن، به بخش «تأیید هویت Google» بروید.

در قسمت «نمایه ردیابی دوگانه»، می‌توانید کد Univeral Analytics (UA) را وارد کنید.

کد UA خود را وارد کنید
کد UA خود را وارد کنید

با رفتن به صفحه تنظیمات «Admin» می‌توانید کد Universal Analytics را در Google Analytics پیدا کنید.

روی تنظیمات مدیریت کلیک کنید
روی تنظیمات مدیریت کلیک کنید

پس از آن، بر روی “تنظیمات ویژگی” در زیر ستون Property کلیک کنید.

“شناسه پیگیری” را در قالب زیر مشاهده خواهید کرد: UA-123456789-1.

شناسه ردیابی خود را پیدا کنید
شناسه ردیابی خود را پیدا کنید

شما اکنون با موفقیت Universal Analytics را با Google Analytics 4 در سایت وردپرس خود ردیابی می کنید. به یاد داشته باشید، قبل از نمایش آمار شما، گوگل آنالیتیکس مدتی طول می کشد.

بهترین بخش در مورد MonsterInsights این است که می توانید گزارش های Google Analytics خود را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. به سادگی از صفحه Insights » Reports دیدن کنید تا یک نمای کلی سریع از داده های تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید.

گزارش داشبورد
گزارش داشبورد

همچنین با یک افزونه Popular Posts همراه است که به شما امکان می دهد محتوای با عملکرد برتر خود را برای افزایش ترافیک و بازدید از صفحه نمایش دهید.

ویجت پست های محبوب MonsterInsights
ویجت پست های محبوب MonsterInsights

می توانید از آن برای افزودن خودکار پیوندهای پست های محبوب درون خطی برای افزایش تعامل استفاده کنید.

اگر از یک فروشگاه آنلاین استفاده می‌کنید، می‌تواند به طور خودکار محصولات با عملکرد برتر شما را در پایان هر پست وبلاگ اضافه کند تا فروش را افزایش دهد:

محصولات محبوب MonsterInsights
محصولات محبوب MonsterInsights

روش ۲. افزونه WPCode

این روش به خوبی MonsterInsights نیست زیرا نمی توانید پیکربندی ردیابی پیشرفته را انجام دهید و نمی توانید داده های Google Analytics را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

ابتدا باید کد رهگیری گوگل آنالیتیکس (برچسب سایت جهانی) را که در مرحله ۴ قبل از ایجاد حساب گوگل آنالیتیکس کپی کرده اید، کپی کنید.

می‌توانید آن را در جزئیات جریان وب در بخش «دستورالعمل‌های برچسب‌گذاری» پیدا کنید.

جزئیات دستورالعمل های برچسب گذاری
جزئیات دستورالعمل های برچسب گذاری

در مرحله بعد باید افزونه WPCode را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید.

پس از فعال‌سازی، باید به صفحه کد کد » سرصفحه و پاورقی مراجعه کنید. در اینجا باید کد رهگیری گوگل آنالیتیکس را که قبلاً کپی کرده‌اید در بخش «هدر» جای‌گذاری کنید.

کد رهگیری را با استفاده از WPCode در هدر وارد کنید
کد رهگیری را با استفاده از WPCode در هدر وارد کنید

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

این همه، شما گوگل آنالیتیکس را با موفقیت در سایت خود نصب کرده اید.

۳. Google Analytics را در قالب وردپرس نصب کنید

این روش برای کاربران پیشرفته ای است که با کد آشنا هستند. تا حدودی غیرقابل اعتماد است زیرا اگر تم را تغییر دهید یا به‌روزرسانی کنید، کد شما ناپدید می‌شود.

ما تقریبا هرگز استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم.

اگر این اولین باری است که کدی را به فایل‌های وردپرس خود اضافه می‌کنید، پس باید راهنمای ما را در مورد نحوه کپی کردن قطعه کد چسباندن در وردپرس بررسی کنید.

ابتدا باید کد رهگیری گوگل آنالیتیکس را که قبلاً در مرحله ۴ کپی کرده بودید کپی کنید. می‌توانید آن را در بخش جزئیات جریان وب در بخش «دستورالعمل‌های برچسب‌گذاری» مشاهده کنید.

کد رهگیری را کپی کنید
کد رهگیری را کپی کنید

اکنون دو راه متداول برای افزودن این کد به فایل های قالب وردپرس وجود دارد. شما می توانید یکی از آنها (نه هر دو) را انتخاب کنید.

۱. کد را در فایل header.php اضافه کنید

به سادگی فایل header.php را در قالب وردپرس خود ویرایش کنید و کد ردیابی Google Analytics را که قبلاً کپی کرده اید، درست بعد از برچسب<body>قرار دهید.

فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کنید و فایل را دوباره به سرور خود آپلود کنید.

۲. از طریق فایل توابع اضافه کنید

همچنین می‌توانید کد رهگیری Google Analytics را به فایل توابع وردپرس اضافه کنید. سپس به طور خودکار کد رهگیری را به هر صفحه در سایت وردپرس شما اضافه می کند.

شما باید این کد را به فایل functions.php تم خود اضافه کنید.


&lt;?php
add_action('wp_head', 'wpb_add_googleanalytics');
function wpb_add_googleanalytics() { ?&gt;

// Paste your Google Analytics tracking code from Step 4 here

&lt;?php } ?&gt;

مشاهده گزارش ها در وب سایت گوگل آنالیتیکس

Google Analytics قادر است گنجینه ای از داده های جمع آوری شده از آمار شما را به شما نشان دهد. با مراجعه به داشبورد Google Analytics خود می توانید این داده ها را مشاهده کنید.

به گزارش ها در Universal Analytics مراجعه کنید
گزارش تحلیل جهانی
گزارش تحلیل جهانی

گزارش های داخلی گوگل آنالیتیکس را در ستون سمت چپ مشاهده خواهید کرد. هر بخش به تب های مختلفی تقسیم می شود و با کلیک بر روی یک برگه آن را برای نمایش گزینه های بیشتر گسترش می دهد.

در اینجا گزارش های مختلف در Universal Analytics به شما می گویند:

  • گزارش زمان واقعی به شما یک نمای زمان واقعی از ترافیک شما نشان می دهد.
  • برگه مخاطب گزارش هایی را نشان می دهد تا به شما در درک کاربرانتان کمک کند.
  • گزارش‌های کسب کشف می‌کنند که کاربران شما از کجا آمده‌اند.
  • گزارش‌های رفتار ، کارهایی را که کاربران شما پس از ورود به سایت شما انجام می‌دهند، خلاصه می‌کند.
  • گزارش‌های تبدیل نشان می‌دهند که چقدر در برابر اهداف خود عمل می‌کنید.
به گزارش‌ها در Google Analytics 4 مراجعه کنید
گزارش GA4
گزارش GA4

گزارش‌های Google Analytics 4 با گزارش‌های Universal Analytics کمی متفاوت است. در ستون سمت چپ، یک گزینه اختصاصی گزارش ها را مشاهده خواهید کرد. گزارش ها در ۲ دسته کلی از جمله چرخه زندگی و کاربر دسته بندی می شوند.

یکی از قابل توجه‌ترین تفاوت‌هایی که در گزارش‌های GA4 می‌بینید این است که معیاری برای نرخ پرش وجود ندارد. به غیر از آن، یک رابط گزارش جدید، معیارهای جدید مانند زمان تعامل، هیچ هدفی در GA4 وجود ندارد و موارد دیگر خواهید یافت.

با این حال، می‌توانید انتظار داشته باشید که به زودی ویژگی‌ها، گزارش‌ها و معیارهای جدیدتری برای Google Analytics 4 ارائه شود، زیرا توسعه در Universal Analytics به پایان رسیده است و در جولای ۲۰۲۳ غروب می‌کند.

در اینجا خلاصه ای از گزارش های مختلف در Google Analytics 4 آمده است:

  • گزارش بلادرنگ مشابه Universal Analytics است و کاربران فعال در سایت شما را در زمان واقعی نشان می دهد.
  • گزارش کسب نشان می دهد که کاربران از کدام رسانه برای یافتن وب سایت های شما استفاده می کنند، مانند ارگانیک، ارجاع، ایمیل، و وابسته.
  • گزارش تعامل ، تبدیل ها و رویدادهایی را که در سایت شما اتفاق می افتد نشان می دهد.
  • گزارش کسب درآمد همه داده‌های تجارت الکترونیک شما را به همراه گزارش‌های جدید مانند خریدهای درون‌برنامه و تبلیغات ناشر در یک مکان قرار می‌دهد.
  • گزارش حفظ اساساً بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی را نشان می دهد و به دریافت بینش در مورد حفظ کاربر کمک می کند.
  • جمعیت شناسی به شما کمک می کند ترافیک وب سایت را از کشورهای برتر، شهرها و موارد دیگر ببینید. همچنین گزارش تفکیک جنسیتی و علاقه را نشان می دهد.
  • گزارش فنی نشان می دهد که افراد از کدام دستگاه، مرورگر، سیستم عامل، نسخه برنامه و اندازه صفحه نمایش بیشتر برای مشاهده وب سایت شما استفاده می کنند.

بهترین استفاده را از Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یک ابزار فوق العاده قدرتمند با هزاران ویژگی عالی است. برخی از آنها کاملا واضح و آسان برای استفاده هستند، برخی دیگر نیاز به تنظیمات اضافی دارند.

در اینجا برخی از منابعی آورده شده است که به شما کمک می کند از گزارش های گوگل آنالیتیکس حداکثر استفاده را ببرید.

گوگل آنالیتیکس بهترین عملکرد را با کنسول جستجوی گوگل (ابزارهای وبمستر گوگل سابق) دارد. به شما این امکان را می دهد که ببینید وب سایت شما در نتایج جستجو چگونه است. راهنمای کامل کنسول جستجوی گوگل ما را ببینید تا یاد بگیرید چگونه از آن برای رشد وب سایت خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید رتبه‌بندی سئوی وردپرس خود را بهبود ببخشید و ترافیک بیشتری به دست آورید، توصیه می‌کنیم از افزونه AIOSEO برای وردپرس استفاده کنید که یک جعبه ابزار سئو همه‌جانبه است.

همچنین یک نسخه رایگان از AIOSEO وجود دارد که می توانید از آن نیز استفاده کنید.

این افزونه به شما کمک می کند تا سایت وردپرس خود را با نشانه گذاری طرحواره مناسب، نقشه های سایت و هر چیزی که برای بهبود رتبه سئو خود نیاز دارید، به طور کامل بهینه کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه نصب Google Analytics در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای نهایی ما برای افزایش ترافیک وبلاگ خود و مقایسه ما با بهترین خدمات بازاریابی ایمیلی را ببینید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *