آیا می خواهید برای بهبود تبدیل، تست های تقسیم A/B را در سایت وردپرس خود اجرا کنید؟
تست تقسیم به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه تغییرات کوچک در محتوا و طراحی بر رفتار کاربر تأثیر می گذارد. می توانید نسخه های مختلفی از یک صفحه فرود ایجاد کنید و ببینید کدام یک بهترین تبدیل را انجام می دهد.
در این مقاله از ایوسی به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از یک جایگزین Google Optimize به راحتی تست تقسیم A/B را در وردپرس انجام دهید.
تست تقسیم A/B چیست؟
تست تقسیم A/B تکنیکی است که به شما امکان میدهد دو نسخه از یک صفحه وب را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید تعیین کنید کدام یک عملکرد بهتری دارد و نتایج بهتری تولید میکند.
بازاریابان از تست تقسیم A/B برای صفحات فرود خود استفاده می کنند تا بفهمند کدام یک تبدیل و فروش بیشتری برای آنها به ارمغان می آورد.
از تست تقسیم میتوان برای آزمایش هر عنصری در صفحه، از جمله دکمههای فراخوان، طرحهای رنگی، تغییرات طرحبندی، متن بازاریابی، تصاویر و موارد دیگر استفاده کرد.
اساسا، شما تغییرات مختلفی از یک صفحه را به مخاطبان خود نشان می دهید. پس از آن، تعامل و تبدیل کاربر را دنبال میکنید تا بفهمید کدام تغییر بهترین نتایج را به شما میدهد.
نحوه انجام تست تقسیم A/B در وردپرس
قبل از اینکه به جلو برویم، چند چیز برای این آموزش نیاز دارید.
ابتدا باید بدانید که Google Optimize در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ غروب کرد. گوگل اعلام کرد که روی تست A/B در Google Analytics 4 سرمایه گذاری خواهد کرد که آخرین نسخه پلتفرم معروف تجزیه و تحلیل است.
این بدان معناست که دیگر نمیتوانید به آزمایشها، شخصیسازیها و دادههای تاریخی خود در Google Optimize دسترسی داشته باشید. وقتی حساب خود را باز می کنید، پیامی را در بالا می بینید که نشان می دهد ابزار اکنون غروب است.
گفته شد، ما یک روش جایگزین برای تست A/B در وردپرس با استفاده از Thrive Optimize نشان خواهیم داد . این یک جایگزین عالی برای Google Optimize است ، زیرا استفاده از آن آسان تر است و به انجام آزمایشات در وردپرس کمک می کند.
بیایید ببینیم چگونه تست تقسیم A/B را در وردپرس انجام دهیم.
تست A/B در وردپرس با استفاده از Thrive Optimize
Thrive Optimize بخشی از مجموعه Thrive Theme است که به شما امکان می دهد آزمایش ها و تست های تقسیم را در وردپرس اجرا کنید.
از آنجایی که Google Optimize دیگر در دسترس نیست، Thrive Optimize یک جایگزین عالی برای انجام تست های A/B است. ویژگی های بیشتری ارائه می دهد و برای اجرای تست تقسیم نیازی به وارد کردن کد ندارید. به علاوه، داده های آزمایش شما را ایمن نگه می دارد.
ابتدا باید به وب سایت Thrive Themes مراجعه کرده و برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید.
پس از ایجاد یک حساب کاربری، می توانید افزونه Thrive Product Manager را از ناحیه حساب خود دانلود کنید.
در مرحله بعد، باید افزونه Thrive Product Manager را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را ببینید .
از اینجا میتوانید از داشبورد وردپرس خود به صفحه مدیر محصول بروید و روی دکمه «ورود به حساب من» کلیک کنید.
در صفحه بعدی، محصولات مختلف Thrive Theme را خواهید دید.
از اینجا، شما باید Thrive Optimize و Thrive Architect را نصب کنید. به سادگی گزینه های “نصب محصول” را بررسی کنید و روی دکمه “نصب محصولات انتخاب شده” کلیک کنید.
اگر محصولات به طور خودکار فعال نشدند، باید دوباره از داشبورد وردپرس خود به صفحه Product Manager برگردید و Thrive Architect و Thrive Optimize را فعال کنید.
اکنون باید پس از نصب افزونه پیام موفقیت آمیز را مشاهده کنید.
در مرحله بعد، باید از پنل مدیریت وردپرس خود به قسمت Thrive Dashboard » Thrive Optimize بروید.
پس از آن، میتوانید با رفتن به صفحهها » افزودن جدید از پنل مدیریت وردپرس، یک صفحه جدید اضافه کنید. پس از وارد شدن به ویرایشگر محتوا، به سادگی روی دکمه «راه اندازی معمار رشد» کلیک کنید.
در مرحله بعد، Thrive Architect از شما می پرسد که چه صفحه ای را می خواهید ایجاد کنید.
می توانید یک صفحه معمولی، یک صفحه خالی با هدر و پاورقی، یک صفحه کاملاً خالی ایجاد کنید یا یک صفحه فرود از پیش ساخته شده را انتخاب کنید. برای این آموزش، گزینه «صفحه فرود از پیش ساخته شده» را انتخاب می کنیم.
بسیاری از الگوهای صفحه فرود از پیش ساخته شده برای انتخاب وجود دارد.
به سادگی یکی را انتخاب کنید و صفحه خود را ویرایش کنید.
در صفحه ساز Thrive Architect، یک گزینه تست A/B را در پنل سمت راست خواهید دید.
ادامه دهید و روی نماد “A/B” کلیک کنید.
در مرحله بعد، می توانید انواع مختلفی را برای صفحه خود برای تست تقسیم ایجاد کنید.
توصیه میکنیم برای صفحه کنترل خود روی دکمه «تکثیر این تنوع» کلیک کنید. این یک کلون از صفحه اصلی شما ایجاد می کند، بنابراین مجبور نخواهید بود که صفحه فرود را دوباره از ابتدا ایجاد کنید.
اکنون یک نوع تکراری از صفحه فرود خود را خواهید دید.
ادامه دهید و روی دکمه “ویرایش تنوع” کلیک کنید تا تغییرات ایجاد شود.
در مرحله بعد، می توانید صفحه فرود را ویرایش کنید تا عناصر مختلف را آزمایش کنید.
به عنوان مثال، رنگ دکمه فراخوانی (CTA) را تغییر می دهیم . پس از اتمام کار، روی دکمه «ذخیره کار» در پایین کلیک کنید.
اکنون میتوانید روی دکمه «A/B» از پنل سمت چپ کلیک کنید تا به داشبورد تست A/B بازگردید.
بعد، Thrive Architect همچنین به شما امکان می دهد ترافیک را برای هر تغییر تقسیم کنید. پس از اتمام کار، ادامه دهید و روی گزینه «تنظیم و شروع تست A/B» کلیک کنید.
اکنون یک پنجره بازشو باز می شود.
ادامه دهید و یک نام برای تست تقسیم خود و یک توضیح کوتاه وارد کنید. همچنین میتوانید گزینه «فعال کردن تنظیمات برنده خودکار» را تغییر دهید و شرایطی را برای انتخاب برنده واضح و همچنین مدت زمانی که Thrive Optimize تست A/B را اجرا میکند، تنظیم کنید.
پس از آن، به سادگی روی دکمه “بعدی” کلیک کنید.
در مرحله بعد، می توانید یک هدف را برای آزمون خود انتخاب کنید. ۳ گزینه وجود دارد که شامل درآمد، بازدید از صفحه هدف و اشتراک است. پس از انتخاب یک هدف، می توانید روی دکمه “شروع تست A/B” کلیک کنید.
برای این آموزش، هدف “اشتراک” را برای آزمون خود انتخاب می کنیم.
در مرحله بعد، به ویرایشگر محتوای وردپرس هدایت خواهید شد . می توانید به سمت پایین به سمت کادر متا “Thrive Optimize – A/B Test Overview” بروید و ۲ تغییر را ببینید.
شما لازم نیست کار دیگری انجام دهید. این افزونه اکنون هر دو تنوع را آزمایش می کند و برنده را نشان می دهد.
برای مشاهده نحوه عملکرد تغییرات، می توانید روی گزینه “مشاهده جزئیات تست” در کادر متا کلیک کنید.
در اینجا، میتوانید تبدیلها را در طول زمان برای هر نوع مشاهده کنید و همچنین ببینید که کدام نوع کنترل است. همچنین گزینه ای برای توقف آزمون و انتخاب برنده وجود دارد.
امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه انجام تست تقسیم A/B در وردپرس با استفاده از Google Analytics و Google Optimize کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد و نحوه ایجاد یک خبرنامه ایمیل به روش صحیح را ببینید .