بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم: مراحل، مهارت ها و حقوق

چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرآیندی است که منجر به بهبود دید وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو می شود. کارشناسان سئو از این فرآیند برای آوردن ترافیک وب بیشتر به یک سایت خاص و در نتیجه کسب و کار بیشتر برای یک شرکت استفاده می کنند. اگر از تحقیق، بازاریابی و حل خلاقانه مسائل لذت می برید، درک الزامات این نقش می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، نحوه تبدیل شدن به یک متخصص سئو را توضیح می دهیم و مهارت ها، محیط کار و حقوق برای این موقعیت را لیست می کنیم.

کارشناس سئو چیست؟

یک متخصص سئو که به عنوان متخصص سئو نیز شناخته می شود، یک متخصص فنی است که وب سایت ها را برای رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو بهینه می کند. کارشناسان سئو می دانند که چگونه محتوا ایجاد کنند و ساختار وب سایت را برای افزایش ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو به سایت ها تغییر دهند. زمینه سئو به طور مداوم تغییر می کند، بنابراین آنها زمان زیادی را صرف تحقیق و آزمایش روش های جدید برای دستیابی به بهترین نتایج می کنند.

مطالب مرتبط: راهنما: سئو چیست؟

کارشناس سئو چه کاری انجام می دهد؟

کارشناسان سئو وظایف مختلفی را برای دستیابی به بهترین رتبه در نتایج موتورهای جستجو انجام می دهند. برخی از وظایف معمول یک متخصص سئو عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل حضور رقبا در وب

  • ایجاد، مدیریت و به روز رسانی کانال های رسانه های اجتماعی برای افزایش تعامل کاربران

  • توسعه ابتکارات بازاریابی جدید

  • پیروی از بهترین شیوه های سئو

  • شناسایی و پیاده سازی فرصت های لینک سازی

  • پیاده سازی و حفظ عنوان و متا تگ ها در محتوا

  • نظارت بر ابزارهای وب مستر

  • انعقاد قرارداد با مشتریان و فروشندگان

  • بهینه سازی صفحات کپی و فرود برای موتورهای جستجو

  • انجام پروژه های کشف و گسترش کلمات کلیدی منسجم

  • پیشنهاد تغییرات در محتوا، پیوندها و ساختار وب سایت برای بهبود موقعیت سئو

  • تحقیق در مورد آخرین روند سئو

  • ردیابی، گزارش و تجزیه و تحلیل داده ها برای کمپین ها

مطالب مرتبط: ۱۲ ابزار تجزیه و تحلیل SEO که می توانید برای بهبود عملکرد وب سایت استفاده کنید

چگونه یک متخصص سئو شویم

از این مراحل برای یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک متخصص سئو استفاده کنید:

۱. یک برنامه گواهی سئو را در نظر بگیرید

برای کسب اطلاعات در مورد این رشته، یک سئو یا گواهینامه مرتبط به دست آورید. مدارس، شرکت‌ها و سایر سازمان‌ها در زمینه سئو، بازاریابی و تجزیه و تحلیل گواهینامه ارائه می‌دهند. برخی از برنامه ها دوره های آموزشی را برای کمک به شما در تکمیل الزامات گواهی ارائه می دهند. برخی از برنامه ها ممکن است رایگان باشند و برخی دیگر نیاز به پرداخت داشته باشند. سازمان هایی مانند Moz، Cloudera، IBM، Microsoft و SAS گواهینامه هایی را برای پلتفرم های خاص خود ارائه می دهند. سایر گواهینامه‌ها مانند Associate Certified Analytics Professional (aCAP) و گواهی موفقیت حرفه‌ای در علوم داده، اعتبارنامه‌های کل صنعت هستند.

۲. اصول سئو را بدانید

تحقیق و مطالعه اصول سئو را به تنهایی در نظر بگیرید تا دانش عمومی خود را از این صنعت افزایش دهید. نحوه تعامل مخاطبان و موتورهای جستجو و انواع محتوایی که کاربران به دنبال آن هستند را بیاموزید. همچنین می‌توانید به مطالعه عملیات بک‌اند وب‌سایت‌ها مانند قابلیت استفاده از تلفن همراه، داده‌های ساختاریافته، جاوا اسکریپت و سرعت سایت فکر کنید. انواع مختلف سئو را کشف کنید، مانند:

  • تحقیق کلمات کلیدی: شناسایی جستجوهای مرتبط با کلمات کلیدی کاربر

  • لینک سازی: به دست آوردن بک لینک از سایر وب سایت ها برای افزایش ترافیک ارگانیک

  • سئو داخلی: بهینه سازی صفحات وب برای بهبود رتبه بندی

  • سئو فنی: بهینه سازی وب سایت ها برای خزیدن، نمایه سازی و تجربه کاربر پسند

مرتبط: ترافیک ارگانیک: چیست و چرا مهم است

۳. نحوه کار موتورهای جستجو را بیاموزید

تحقیق کنید که موتورهای جستجو چگونه عملکردهای خود را پردازش و تکمیل می کنند. اکثر شرکت های موتور جستجو اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد برنامه های خود و تغییرات و به روز رسانی هایی که در آنها ایجاد می کنند منتشر نمی کنند. می‌توانید با مطالعه اهداف ربات‌ها و خزنده‌ها و درک عواملی که باعث رتبه‌بندی موتورهای جستجو می‌شوند، سعی کنید خود را با عملکرد درونی آنها آشنا کنید، مانند:

  • اعتبار: چگونه یک وب سایت بر اساس بک لینک قانونی است

  • ارتباط: میزان مطابقت اطلاعات موجود در یک صفحه با درخواست کاربر

  • سودمندی: یک نتیجه چقدر ممکن است در رابطه با درخواست کاربر مفید باشد

مطالب مرتبط: چرا سرعت صفحه برای سئو مهم است؟

۴. تخصص در یک مهارت یا صنعت سئو را در نظر بگیرید

پس از کسب دانش در مورد تکنیک های سئو، تخصص در یک عامل، مانند تحقیق کلمات کلیدی، یا انجام سئو برای یک صنعت خاص را در نظر بگیرید. این ممکن است به شما کمک کند به طور کلی ویژگی های خاص محتوا، پیوندها یا کلمات کلیدی را بیاموزید. همچنین ممکن است به شما کمک کند موثرترین تکنیک های سئو را برای یک بازار خاص، مانند خرده فروشی یا فناوری یاد بگیرید.

۵. ساخت وب سایت را تمرین کنید

ساختن وب سایت های خود را تمرین کنید تا تکنیک هایی را که از طریق تحقیق یاد می گیرید امتحان کنید. با سیستم‌های مدیریت محتوای محبوب (CMS) که حرفه‌ای‌ها برای ساختن وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند آشنا شوید و بفهمید که چگونه ابزارها و توسعه back-end آنها با موتورهای جستجو ادغام می‌شوند. همچنین می‌توانید مواردی مانند HTML و برچسب‌گذاری را تمرین کنید و تکنیک‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چگونه تغییرات بر صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر می‌گذارد.

۶. نحوه استفاده از ابزارهای سئو و برنامه های تحلیلی را بیاموزید

بیاموزید که چگونه داده های SEO را با استفاده از ابزارهای محبوب صنعتی و برنامه های تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل کنید. برخی از برنامه های تحلیلی خاص برای موتورهای جستجوی خاص وجود دارد، در حالی که ابزارهای دیگر داده ها را برای انواع موتورهای جستجو به طور همزمان اندازه گیری می کنند.

مرتبط: راهنمای قطعی سئوی یوتیوب

۷. در توسعه حرفه ای شرکت کنید

بهترین شیوه ها در سئو می تواند روز به روز بر اساس به روز رسانی موتورهای جستجو تغییر کند. کوچکترین ارتقا به یک الگوریتم می تواند بر رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد. برای آگاه ماندن در مورد ترفندها، اغلب در مورد SEO مطالعه کنید، به پادکست های صنعتی گوش دهید یا در کنفرانس ها و وبینارها در این زمینه شرکت کنید.

۸. داده های موجود را مطالعه کنید

سوالات خود را از طریق موتورهای جستجوی مختلف اجرا کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. هر چه یک وب سایت در SERP بالاتر باشد، احتمال بیشتری دارد که بهترین شیوه های فعلی SEO را برآورده کند. به کلمه کلیدی خود، جستجوهای پرس و جو و وجه مشترک نتایج صفحه اول توجه کنید. به ظاهر آنها، نحوه عملکرد آنها در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه، نوع محتوایی که به اشتراک می گذارند و نحوه نمایش اطلاعات خود توجه کنید.

۹. از رسانه های اجتماعی به عنوان ابزار استفاده کنید

از شبکه های اجتماعی برای پیوستن به گروه های سئو و دنبال کردن کارشناسان این حوزه استفاده کنید. همچنین می‌توانید پیوستن به سایر گروه‌های مرتبط با صنعت را برای بازاریابی، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی برای تجارت در نظر بگیرید. ارتباط مجازی با دیگران ممکن است به شما این امکان را بدهد که در مورد صنعت سوال بپرسید، اخبار مربوط به به روز رسانی های جدید یا احتمالی را دریافت کنید، در گفتگوها شرکت کنید، به منابع صنعت دسترسی داشته باشید و روندها را دنبال کنید.

موارد مرتبط: ۸ گام برای بهبود شبکه خود با رسانه های اجتماعی

۱۰. اتصالات ایجاد کنید

جدای از پیوستن به گروه ها و دنبال کردن کارشناسان در رسانه های اجتماعی، شبکه ای از متخصصان سئوی خود را برای بحث، به اشتراک گذاشتن نکات و یافتن فرصت های شغلی ایجاد کنید. ارتباطات شما ممکن است شامل دوستان یا همکاران علاقه مند به سئو، مشتریان، فروشندگان، متخصصان کسب و کار، کارشناسان، معلمان یا هر شخص دیگری باشد که ممکن است به شما در یافتن شغل یا کاوش عمیق تر در صنعت سئو کمک کند. یک شبکه حرفه ای بزرگ علاوه بر کمک به کسب دانش بیشتر، اعتبار شما را نیز افزایش می دهد.

۱۱. یک پورتفولیو ایجاد کنید

ایجاد یک نمونه کار آنلاین برای نمایش کارهای SEO که انجام داده اید را در نظر بگیرید تا بتوانید مهارت های خود را به کارفرمایان یا مشتریان بالقوه نشان دهید. نمونه کارها شما ممکن است شامل حساب‌های مکتوب، ویدیوها، اسکرین‌شات‌ها، پیوندها یا هر اطلاعات دیگری برای نمایش بهترین دستاوردهای شما باشد. سپس می توانید در درخواست های شغلی آینده پیوندی به این نمونه کارها در رزومه خود قرار دهید.

مهارت برای یک متخصص سئو

کارشناسان سئو هم مهارت های فنی و هم مهارت های نرم افزاری دارند که به آنها کمک می کند در موقعیت های خود برتری پیدا کنند. برخی از مهارت های مهم برای یک متخصص سئو عبارتند از:

مطالب مرتبط: SEO در مقابل SEM: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم

محیط کار متخصص سئو

کارشناسان سئو می توانند برای شرکت ها و شرکت های مشاوره فردی کار کنند. آنها همچنین ممکن است مشاوره آزاد انجام دهند. بسیاری از کارشناسان سئو در یک محیط اداری یا از یک مکان دور کار می کنند. کارشناسان سئو ممکن است در جلسات حضوری یا مجازی شرکت کنند تا در مورد شرایط و استراتژی های پروژه با مشتریان یا سایر اعضای تیم بحث کنند. آنها اغلب در روزهای سنتی ۸ ساعته و هفته های کاری ۴۰ ساعته با گزینه مرخصی با حقوق کار می کنند، اما کسانی که به صورت آزاد کار می کنند می توانند برنامه های خود را بر اساس در دسترس بودن مشتری تنظیم کنند.

مطالب مرتبط: ۱۲ ابزار تجزیه و تحلیل SEO که می توانید برای بهبود عملکرد وب سایت استفاده کنید

حقوق کارشناس سئو

به طور متوسط، کارشناسان سئو ۱۲۷۲۵۳۹۳۰ دلار در سال درآمد دارند. عواملی که بر حقوق تأثیر می گذارند عبارتند از اینکه برای یک شرکت کار می کنید یا شغل آزاد، سطح تجربه و تخصص شما، مقیاس مشتریانی که برای آنها کار می کنید و موقعیت جغرافیایی شما. کارشناسان سئو حقوق بگیر تمام وقت ممکن است مزایایی مانند بیمه، مرخصی با حقوق و برنامه ریزی انعطاف پذیر دریافت کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *