بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نام تجاری استخدام چیست؟ (همراه با مزایا و نکات)

مفهوم کسب و کار استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

داشتن شهرت مطلوب برای جذب و حفظ استعدادهای ارزشمند در یک سازمان ضروری است. به عنوان یک فرد منابع انسانی (HR)، می توانید با توسعه برندسازی مثبت کارفرما، به یک شرکت کمک کنید تا شهرت عالی کسب کند. درک اینکه چگونه این نام تجاری می تواند نشان دهنده احساسات کارکنان در مورد سازمان باشد، می تواند به جذابیت بیشتر کار برای شرکت برای نامزدهای خارجی کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، درباره چیستی برند اشتغال، از جمله به اشتراک گذاشتن برخی مزایا و فهرست نکاتی که می‌توانید برای کمک به سازمان در برجسته کردن ویژگی‌های مثبت آن استفاده کنید، بحث می‌کنیم.

برند اشتغال چیست؟

نام تجاری استخدام یک شرکت نشان دهنده شهرت کار در آنجا برای نامزدهای بالقوه است. این بیانیه می تواند شامل عناصر بازاریابی مطلوب باشد، مانند مزایای کارکنان، فرهنگ شرکت و محیط کار . یک برند کارفرما می تواند شهرت خود را بر اساس افکار یا نظرات کارمندان فعلی و قبلی نشان دهد.

یک برند کارفرمایی مثبت می تواند به جذب استعدادهای جدید و حفظ کارکنان فعلی کمک کند. برندسازی می‌تواند جنبه‌های مختلف سازمانی، مانند فرهنگ، ارزش‌ها یا مأموریت‌های آن را در بر بگیرد. به عنوان مثال، ماموریت یک سازمان ممکن است متعهد به ارزیابی منظم داده ها برای برجسته کردن و رسیدگی به عدم تناسب نژادی باشد.

مطالب مرتبط:  استخدام کارفرما و برندسازی چیست؟ (به علاوه نکات)

عناصر برند کارفرما

یک برند کارفرمای ایده آل، کارکنان فعلی خود را درگیر می کند و نامزدهای بالقوه را جذب می کند. در اینجا چند عنصر وجود دارد که ممکن است به ایجاد یک برند کارفرمای مؤثر کمک کند:

  • ارتباط عاطفی: برای این برندسازی سودمند است که با ارزش های فعلی و بالقوه کارکنان درگیر شود و با افکار و احساسات آنها ارتباط عاطفی ایجاد کند.

  • هدف قانع کننده: یک نام تجاری کارفرما به کارمندان فعلی و بالقوه دلیل معناداری برای کار برای کسب و کار می دهد. هدف ممکن است برای افراد متفاوت باشد، اما می‌تواند چشم‌انداز یا مأموریت روشنی برای تلاش برای آن‌ها فراهم کند.

  • تمایز: برای برندسازی مفید است که نشان دهد چه چیزی سازمان را از رقبا یا مشاغل مشابه منحصر به فرد می کند. بیان کنید که چرا اعضای تیم از کار کردن برای سازمان لذت می برند، خواه این شامل مزایای ملموس یا ناملموس باشد.

  • اصالت: مطمئن شوید که نام تجاری یک شرکت دقیقاً منعکس کننده احساسات کارکنان در مورد محل کار و فرهنگ سازمان است. دقت می تواند به اطمینان از اعتماد به نام تجاری با نامزدهای بالقوه کمک کند.

  • همسویی: یک سازمان ممکن است مفید باشد اگر نام تجاری ارزش ها و مأموریت آن را همراه با محصولات یا خدماتی که ارائه می دهد، تکمیل کند. این همسویی ممکن است به ایجاد یک ایده محکم در مورد انتظارات متقاضیان بالقوه از شرکت کمک کند.

مرتبط:  استراتژی تمایز: تعریف، مزایا و ایجاد

مزایای برندهای استخدامی

ایجاد برندهای کارفرما می تواند مزایای متعددی را برای یک سازمان ارائه دهد، مانند:

استعدادها را جذب می کند

برندهای کارفرما نشان می دهند که چرا یک سازمان مکان مطلوبی برای کار است. ایجاد یک شهرت مثبت می تواند به افراد کمک کند تا به دنبال فرصت های شغلی در شرکت بیشتر علاقه مند شوند. داشتن برندی که با ارزش‌ها و فرهنگ سازمان همسو باشد می‌تواند به جذب متقاضیانی که ارزش‌های حرفه‌ای و شخصی مشابهی دارند نیز کمک کند.

مرتبط:  راهنمای استعدادیابی

انتظارات را تعیین می کند

یک سازمان می تواند از برند کارفرمای خود برای تعیین انتظارات در مورد عملکرد و رفتار کارکنان استفاده کند. این انتظارات استانداردهایی را برای کارمندان جدید و فعلی تعیین می کند تا اطمینان حاصل شود که کار خود را با موفقیت انجام می دهند و در عین حال اهداف سازمانی خود را انجام می دهند. آنها همچنین می توانند به مدیران استخدام کمک کنند تا تعیین کنند آیا یک نامزد مناسب است یا خیر، زیرا آنها می توانند ارزیابی کنند که آیا آن استانداردها را برآورده می کنند یا خیر.

مطالب مرتبط:  ۱۰ انتظاری که کارفرمایان از کارمندان دارند

حفظ را بهبود می بخشد

انتظارات تعیین شده توسط برند می تواند به کارکنان کمک کند تا آمادگی بیشتری برای تکمیل مشاغل و مسئولیت های خود داشته باشند. این درک و پایبندی به انتظارات می تواند به کاهش جابجایی کارکنان کمک کند. علاوه بر این، یک نام تجاری مثبت می تواند نشان دهنده یک شرکت با محیط کاری و فرهنگ لذت بخش باشد. کارمندانی که از نقش خود لذت می برند و در محل کار راحت هستند، می توانند بهره وری بیشتری داشته باشند و احتمال بیشتری برای ماندن در شرکت دارند.

مطالب مرتبط:  حفظ کارمندان چیست؟ مزایا، علل و استراتژی ها

مزیت رقابتی ارائه می دهد

نام تجاری کارفرما به تمایز سازمان از همتایان و رقبای خود کمک می کند. برخی از نامزدها ممکن است صرفاً در هنگام مقایسه کارفرمایان، حق‌الزحمه را در نظر بگیرند. برای دیگران، تجربه کارمند می تواند عامل مهمی در تصمیم گیری آنها باشد

مرتبط:  ۸ دلیل برای اینکه فرهنگ سازمانی مهم است

نکاتی برای ایجاد یک برند کارفرما

اگر علاقه مند به ایجاد برندهای کارفرمایی برای یک سازمان هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند این کار را به طور موثر انجام دهید:

سازمان را درک کنید

هنگامی که در حال توسعه یک استراتژی برند کارفرما هستید، عوامل مختلفی را در مورد یک سازمان ارزیابی کنید. ماموریت و ارزش هایی را که یک شرکت دنبال می کند در نظر بگیرید. این جزئیات اهداف سازمان را نشان می دهد و انتظارات را در مورد رفتار و عملکرد کارکنان برای رسیدن به آن اهداف تعیین می کند.

با این درک قوی، مدیران استخدام می‌توانند چشم‌انداز روشنی از استعداد مورد نظر برای برآورده کردن آن انتظارات داشته باشند. شما می توانید این عوامل را در برندسازی بگنجانید تا هویت سازمان خود را به نامزدهای خارجی نشان دهید و این ایده ها را در نیروی کار موجود تقویت کنید.

بینش های داخلی را جمع آوری کنید

برندهای استخدامی به عنوان نماینده ای از احساس کارکنان موجود سازمان در مورد نقش خود در یک شرکت عمل می کنند. برای شروع توسعه هویت برند، می توانید نظرات کارمندان را در داخل جمع آوری کنید. شما می‌توانید با ارسال نظرسنجی‌های ناشناس برای همه کارمندان، رویکردی گسترده در پیش بگیرید تا آنها بتوانند احساسات مثبت و منفی خود را آزادانه بیان کنند یا این فرآیند را به‌صورت بخش به بخش انجام دهند. به‌علاوه، سازمان‌ها ممکن است با یک شرکت قراردادی همکاری کنند تا گروه‌های متمرکز را در میان کارکنان در مورد چگونگی ایجاد یک محل کار مطلوب‌تر برگزار کنند. شرکت طرف قرارداد یک شخص ثالث و مستقل از پروژه ای است که در حال ارزیابی است.

روی نقاط قوتی تمرکز کنید که باعث ایجاد یک محیط کار مثبت می شود و زمینه های بهبود را شناسایی کنید. همچنین ممکن است انتخاب کنید که بر روی بهترین عملکردها تمرکز کنید زیرا آنها می توانند به شما در ارزیابی ویژگی ها یا رفتارهایی که باعث موفقیت فردی در شرکت می شود کمک کنند. می‌توانید از این بینش‌ها برای ایجاد نامزدهای ایده‌آلی که می‌خواهید با برندسازی به آنها برسید، استفاده کنید. به‌علاوه، هنگام خروج کارمند، مصاحبه‌های خروج را در نظر بگیرید تا مشخص شود که چرا آنها را ترک می‌کنند، مانند جستجو برای دستمزد بهتر، بازنشستگی یا احساس فرسودگی. اگر می‌دانید که چرا آنها موقعیت خود را خالی می‌کنند، ممکن است به شما در شناسایی راه‌هایی برای افزایش ماندگاری کمک کند.

مطالب مرتبط:  چگونه یک تحلیل داخلی کامل انجام دهیم

برداشت های بیرونی را جمع آوری کنید

جمع آوری اطلاعات در مورد اینکه مردم چه احساسی نسبت به یک شرکت در داخل دارند، ارزشمند است، اما این نیز مفید است که افراد خارج از سازمان شما در مورد کسب و کار چه فکر می کنند. یک روش ارائه نظرسنجی برای افرادی است که برای کار در شرکت درخواست می کنند. این نظرسنجی‌ها می‌توانند از آن‌ها بپرسند که چرا علاقه به درخواست داشتند یا چه چیزی باعث شد تصمیم بگیرند در آنجا نقشی را دنبال کنند. این نظرسنجی همچنین می‌تواند از فرد بپرسد که چگونه از طریق رسانه‌های اجتماعی یا دهان به دهان متوجه شرکت شده است.

همچنین می توانید با استفاده از سایت های بررسی کارفرما، شهرت را با رقبا مقایسه کنید. این تحقیق می تواند به شما در شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان ها در صنعت کمک کند.

مرتبط:  مدیریت شهرت موثر

پیشنهاد ارزش کارمند را تعریف کنید

به طور معمول، یک سازمان از ارزش پیشنهادی برای جذب مشتریان بالقوه با نشان دادن ارزشی که کسب و کار یا پیشنهادات آن ارائه می کند، استفاده می کند. پیشنهاد ارزش کارکنان نشان دهنده مزایای ارائه شده به کارکنان است. این هدیه‌ها ممکن است شامل غرامت باشد، اما می‌تواند ارزش ملموس کمتری را نیز نشان دهد.

به عنوان مثال، پیشنهاد ارزش کارکنان سازمان ممکن است شامل فرصت‌های رشد حرفه‌ای یا یک محیط کاری دوستانه و مشارکتی و جوایز با عملکرد بالا، مانند یک روز تعطیل اضافی، یک مکان پارکینگ ویژه یا انواع دیگر تقدیر باشد. این ارزش پیشنهادی بیان می کند که چه چیزی یک سازمان را منحصر به فرد می کند و چرا کارکنان می خواهند به جای رقبای آن در آنجا کار کنند.

موارد مرتبط:  ارزش های اصلی: ۸۴ مثال قدرتمند برای محل کار

با تلاش های برندسازی سازگاری ایجاد کنید

به احتمال زیاد، سازمانی که برای آن کار می کنید، برندی دارد که به صنعت ارائه می دهد. هویت یا شخصیتی که از طریق تلاش‌های بازاریابی و ارتباطات نشان داده می‌شود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می توانید به مطالب تبلیغاتی یا تبلیغاتی آن نگاه کنید.

می‌توانید با تیم‌های بازاریابی و ارتباطات سازمان همکاری کنید تا نحوه گنجاندن آن هویت در برند را ارزیابی کنید. اطمینان از همسویی در تمام حوزه های برند سازمان می تواند یک صدا و هویت ثابت ایجاد کند.

مرتبط:  برندینگ چیست و چرا مهم است

هماهنگی با شیوه های محل کار ایجاد کنید

شما می توانید تعیین کنید که چگونه نقاط قوت را ارتقا دهید و نقاط ضعفی را که از طریق تحقیق پیدا کرده اید بهبود بخشید تا از همسویی بین برند و رویه های محل کار اطمینان حاصل کنید. داشتن این همسویی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که نیروی کار موجود راضی می ماند.

به عنوان مثال، اگر کارمندان کمبود فرصت های پیشرفت را شناسایی کنند، ممکن است شروع به توسعه برنامه های آموزشی یا افزایش فرصت های استخدام داخلی کنید. ایجاد تغییرات یا افزودن مزایای جدید نیز می تواند برای نامزدهای شغلی بالقوه جذاب باشد.

برند را زیر نظر بگیرید

هنگامی که یک نام تجاری را ایجاد و پیاده سازی کردید، یک تیم حفظ و نگهداری را سازماندهی کنید تا فهرستی از معیارها را برای ردیابی و به طور معمول ملاقات کنید تا با همه ذینفعان گفتگو کنید. این معیارها می توانند بر اساس نیاز شما متفاوت باشند. برخی از معیارهای نمونه ممکن است شامل میزان رضایت کارکنان و نرخ ارجاع یا کیفیت کارکنان استخدام شده باشد.

همچنین می توانید عملکرد برند را زیر نظر داشته باشید و تعیین کنید که آیا به بهبود نیاز دارد یا خیر. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که شهرت سازمان همچنان به عدم پیشرفت شغلی اشاره دارد. این بینش می تواند به شما کمک کند تا برنامه های داخلی موجود یا جدید را برای کمک به پیشرفت کارمندان تنظیم کنید.

مرتبط:  ۴ نوع معیارهای کلیدی عملکرد برای ردیابی (با مثال)

استراتژی های تبلیغاتی را توسعه دهید

هنگامی که یک نام تجاری را توسعه دادید، مهم است که با آن ارتباط برقرار کنید. هنگام تلاش برای دستیابی به نامزدهای خارجی، می توانید تعیین کنید که آنها به احتمال زیاد از چه مکان هایی بازدید می کنند یا چگونه با سازمان تعامل دارند. به عنوان مثال، می توانید نام تجاری کارفرمای خود و زبان آن را در وب سایت شرکت یا پروفایل های رسانه های اجتماعی قرار دهید.

علاوه بر این، نام تجاری جدید را از طریق اسناد داخلی یا جلسات به کارمندان منتقل کنید تا اطمینان حاصل کنید که شیوه های داخلی آن را پشتیبانی می کند. اگر این کار را انجام دهند، آن شیوه ها به عنوان راه دیگری برای تقویت برند در داخل عمل می کنند. از طرف دیگر، اگر یک کارمند از برند حمایت نمی کند، انجام اقدامات لازم برای حل آن ضروری است زیرا اگر این کار را نکنید، می تواند منجر به انتشار منفی در محل کار شود و باعث شود دیگران احساس ناراحتی کنند. همچنین می‌توانید از کارمندان برای کمک به نشان دادن و تأیید برند از طریق توصیفات استفاده کنید. هنگامی که بازخورد مثبت دریافت می‌کنید، می‌توانید برای استفاده از آن در مواد بیرونی شرکت اجازه بگیرید.

مطالب مرتبط:  استراتژی تبلیغاتی چیست؟ (با ۳۲ نوع برای استفاده)

نام تجاری را در فرآیندهای استخدام بگنجانید

هدف برندهای کارفرما جذب استعدادها به یک سازمان است. برای استفاده موثر از برند خود، ارزش های آن را در جنبه های مختلف فرآیند استخدام پیاده سازی کنید. به عنوان مثال، می توانید زبان برند را در توضیحات شغلی که در وب سایت شرکت یا تابلوهای شغلی ارسال می شود، قرار دهید.

فرآیند مصاحبه همچنین می تواند به حفظ برند مثبت کارفرما کمک کند. مدیران استخدام می توانند از کاندیداها بپرسند که چرا برای این موقعیت درخواست داده اند تا مشخص کنند آیا آنها برای شرکت مناسب هستند یا خیر. برای کمک بیشتر به مدیران استخدام در تعیین اینکه آیا یک نامزد مناسب است یا خیر، می‌توانند از کارفرمایان قبلی برای تأیید اخلاق کاری و ویژگی‌های شخصیتی کارمند بخواهند . علاوه بر این، برند می‌تواند انتظاراتی را برای این موقعیت ایجاد کند و ارزیابی کند که آیا نامزد از پذیرش آنها احساس راحتی می‌کند یا خیر.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *