بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ انتظاری که کارفرمایان از کارمندان دارند

نکاتی در مورد نحوه مدیریت انتظارات کارکنان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کارفرمایان اغلب انتظار دارند که کارمندانشان محترم، سخت کوش و یک بازیکن تیمی باشند. انتظارات کارفرما می تواند چندین مزیت داشته باشد، مانند متمرکز نگه داشتن کارکنان و انگیزه برای ادامه کار. آشنایی با برخی از این انتظارات می تواند به شما کمک کند تا برای یک نقش جدید آماده شوید یا به پیشرفت در شرکت فعلی خود کمک کنید.

در این مقاله از ایوسی، انتظارات کلی یک کارفرما را مورد بحث قرار می‌دهیم و فهرستی از انتظاراتی که کارفرمایان ممکن است از کارمندان خود داشته باشند، به علاوه چند نکته در مورد چگونگی برآورده کردن انتظارات کارفرما ارائه می‌کنیم.

انتظارات کارفرما چیست؟

انتظارات کارفرما از کارمندان به آنچه کارفرمایان می خواهند ببینند یا از کارمندان خود بشنوند در حین کار علاوه بر انجام کارهایشان اشاره دارد. این انتظارات ممکن است بسته به حرفه تغییر کند، اگرچه بسیاری از کارفرمایان انتظار دارند کارکنانشان انگیزه، علاقه، مهارت های همکاری و احترام به خود و دیگران داشته باشند. برآورده کردن و فراتر رفتن از انتظارات کارفرما می تواند منجر به پیشرفت شغلی شود، بنابراین مهم است که کارکنان از انتظارات کارفرمای خود آگاه باشند.

مطالب مرتبط: ۱۰ گام برای مدیریت انتظارات غیر واقعی در محل کار

لیست انتظارات کارفرما

در اینجا لیستی از انتظاراتی است که کارفرمایان ممکن است از کارمندان خود داشته باشند:

۱. نگرش مثبت داشته باشید

کارفرمایان ممکن است بخواهند کارمندانشان نگرش مثبتی داشته باشند که به همکاران هم تعمیم می‌یابد و باعث می‌شود محیط کار فضایی شاد داشته باشد. داشتن یک محل کار شاد می تواند منجر به بهبود روحیه کارکنان شود که می تواند تجربه بهتری را برای همه فراهم کند. برای حفظ نگرش مثبت در کار، سعی کنید بر روی بخش هایی از شغل خود تمرکز کنید که از آنها لذت می برید، به خود فشار بیاورید تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید و اگر می توانید اطراف خود را با همکاران مثبت احاطه کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای حفظ نگرش مثبت

۲. لباس مناسب بپوشید

برای کارکنان مهم است که متناسب با محیط کاری که در آن هستند لباس بپوشند، زیرا لباس می تواند به ارائه تصویر حرفه ای از شرکت به مشتریان و سایر اعضای عمومی کمک کند. بسیاری از شرکت‌ها کدهای لباس را در کتابچه راهنمای کارمندان خود فهرست کرده‌اند که می‌تواند شما را راهنمایی کند که در حین کار چه بپوشید.

مطالب مرتبط: برای کار چه بپوشیم: با کد لباس و وقتی یکی نیست

۳. وقت شناس باشید

یک راه عالی برای نشان دادن انگیزه و حرفه ای بودن این است که برای کارتان وقت شناس باشید. وقت شناس بودن می تواند تعهد شما را به برنامه ریزی و احترام کلی به نیازهای کارفرما نشان دهد. وقت شناسی همچنین می تواند به شما در پیشرفت شغلی کمک کند زیرا ممکن است کارفرما شما را سازمان یافته و قابل اعتماد ببیند.

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا به طور مداوم وقت شناس باشید:

  • لباس هایتان را از شب قبل آماده کنید

  • چندین زنگ هشدار تنظیم کنید تا به شما کمک کند بیدار شوید

  • زمان زیادی را برای آماده شدن به خود اختصاص دهید

  • عوامل حواس پرتی مانند تلفن همراه یا تلویزیون را محدود کنید

مطالب مرتبط: ۱۲ دلیل برای اینکه به موقع بودن در محل کار مهم است

۴. قابل اعتماد باشید

کارفرمایان می خواهند اعتماد کنند که کارمندانشان به طور موثر کار می کنند و می توانند برای تولید بهترین کارشان به کارمندانشان تکیه کنند. به عنوان مثال، اگر یک کارفرما پروژه ای را به شما واگذار کند که قرار است فردا انجام شود، آنها می دانند که می توانند بدون افت کیفیت، پروژه را به سرعت به شما تکیه کنند. شما می توانید با سازماندهی و ثابت ماندن در کار خود برای شرکت خود قابل اعتماد باشید، که به کارفرمایان نشان می دهد که می توانند برای انجام کارتان به شما اعتماد کنند.

۵. به دیگران کمک کنید

کارفرمایان به مهارت‌های رهبری در کارکنان اهمیت می‌دهند و یکی از راه‌های نشان دادن مهارت‌های رهبری کمک به همکارانتان است . می‌توانید با کمک به آنها در پروژه‌ها، پاسخ دادن به سؤالاتی که ممکن است داشته باشند یا با انجام برخی از کارهایشان، حجم کاری آنها را کاهش دهید. با کمک به همکاران خود، همچنین می توانید ارتباط برقرار کنید و روابطی ایجاد کنید که می تواند به ایجاد یک محیط دوستانه کمک کند.

۶. تمایل به رشد

کارفرمایان ممکن است سعی کنند به کارمندان خود کمک کنند تا مهارت های خود را توسعه دهند، بنابراین از کارکنان انتظار دارند که میل به رشد و اشتیاق برای ایجاد مهارت های خود داشته باشند . کارفرمایان ممکن است انتظار داشته باشند که کارمندانشان پتانسیل رشد بالایی داشته باشند که می توانند در حین کار آن را توسعه دهند.

۷. ارتباط موثر برقرار کنید

کارفرمایان ممکن است از کارکنان خود انتظار داشته باشند که نیازها، ایده ها و نظرات آنها را به طور موثر بیان کنند. برای کارمندان مهم است که افکار خود را به طور سازنده به دیگران بیان کنند، که نیاز به مهارت های ارتباطی کلامی و نوشتاری دارد. یک راه خوب برای برقراری ارتباط واضح در محل کار این است که زمینه فکر خود را فراهم کنید و سپس به طور کامل معنی ایده خود را توضیح دهید.

به عنوان مثال، اگر به ایده پروژه جدیدی برای شرکت خود فکر می کنید، می توانید توضیح دهید که پروژه شما شامل چه مواردی می شود، پروژه شما به چه کسانی کمک می کند و به طور کلی چه سودی برای شرکت دارد. استفاده از ارتباطات واضح و مختصر می تواند به کارفرمایان کمک کند تا ایده های کارکنان خود را بهتر درک کنند.

مطالب مرتبط: ۱۰ مهارت ارتباطی برای موفقیت شغلی

۸. موعد مقرر را رعایت کنید

کارفرمایان معمولاً از کارکنان خود می خواهند که به طور مداوم ضرب الاجل خود را رعایت کنند. رعایت مهلت‌های زمانی می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا به اهداف خود برسد، سازمان را حفظ کند و خدمات خود را با کارایی بیشتری ارائه دهد.

برای کارمندان لازم است که ضرب الاجل های خود را رعایت کنند تا شرکت بتواند طبق برنامه باقی بماند و مشتریان خود را راضی نگه دارد. برای انجام بهتر ضرب الاجل ها، پروژه ها را در تاریخ مقرر اولویت بندی کنید، زمان کافی برای اتمام هر کار را برنامه ریزی کنید و ضرب الاجل ها را در یک تقویم یا برنامه ریز سازماندهی کنید.

۹. خودانگیخته باشید

کارفرمایان برای کارمندانی که خودانگیزه هستند و انگیزه ذاتی برای به پایان رساندن کارشان و انجام کارشان به خوبی دارند ارزش قائل هستند. کارمندانی که خودانگیخته هستند می توانند یک پروژه را به تنهایی و بدون مدیریت دقیق به پایان برسانند. شما می توانید با تمرکز بر یک پروژه در یک زمان و نوشتن لیستی از مراحلی که می تواند به شما کمک کند کار خود را به طور مستقل به پایان برسانید، بر روی خودانگیختگی کار کنید.

۱۰. از اشتباهات خود درس بگیرید

کارفرمایان می دانند که کارکنانشان هر از گاهی اشتباه می کنند. به جای اینکه از اشتباهات خود دلسرد شوید، کارفرمایان اغلب شما را تشویق می کنند که از اشتباهات خود به عنوان یک تجربه یادگیری استفاده کنید. برای اینکه بهتر از اشتباهات خود درس بگیرید، در وهله اول به خاطر داشته باشید که چه چیزی باعث این اشتباه شده است تا از آن خطا در آینده جلوگیری کنید.

مطالب مرتبط: چگونه از اشتباهات خود درس بگیریم

نکاتی برای برآورده کردن انتظارات کارفرما

در اینجا چندین نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای برآورده کردن انتظارات کارفرمای خود استفاده کنید:

سخت کار کن

یک ویژگی مهم برای یک کارمند این است که آنها به طور مداوم سخت کار می کنند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشند. کارفرمایان می‌توانند ببینند که شما به بهترین نحو کار می‌کنید و می‌توانند به شما کمک کنند تا در نقش خود پیشرفت کنید. وقتی بهترین تلاش خود را می کنید، کارفرمای شما بهتر می تواند ارزشی را که برای محل کار به ارمغان می آورید تشخیص دهد و تعهد شما را به سازمان ببیند.

با همکاران همکاری کنید

کارفرمایان کار تیمی را در میان کارکنان خود تشویق می کنند، که می تواند به ایجاد اعتماد و مثبت بودن در محل کار کمک کند. همکاری با همکارانتان به کارفرمایان نشان می‌دهد که شما مهارت‌های ارتباطی و کار گروهی دارید ، که ممکن است به پیشرفت شغلی به سمت یک نقش مدیریتی کمک کند.

سوال بپرس

سوال پرسیدن راهی عالی برای درک بهتر انتظارات کارفرمایتان است. گاهی اوقات، کارفرمایان ممکن است انتظاراتی داشته باشند که شما با آنها ناآشنا باشید، بنابراین پرسیدن سوال می تواند به شما کمک کند تا از شر هر سردرگمی خلاص شوید و انتظارات روشنی را ارائه دهید. پرسیدن سوالات همچنین می تواند به کارفرمایان نشان دهد که شما فعال، کنجکاو و مایل به یادگیری هستید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *