بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

حفظ کارکنان چیست؟ مزایا، علل و استراتژی ها

مفهوم کسب و کار استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

موفقیت یک تجارت اغلب به اعضای تیمی که استخدام می کند بستگی دارد. یک استراتژی استخدام سنجیده می تواند کارمندان با کیفیتی را به ارمغان بیاورد که در نقش خود برتر باشند و به تیم خود کمک کنند. برای حفظ کارمندان با استعداد برای مدت طولانی، کسب و کارها از چندین نوع استراتژی حفظ استفاده می کنند.

در این مقاله از ایوسی، حفظ کارکنان را تعریف می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که چرا اهمیت دارد، دلایل پایین بودن نرخ ابقا را فهرست می‌کنیم و نحوه بهبود حفظ کارکنان را در ۹ مرحله توضیح می‌دهیم.

تعریف حفظ کارکنان چیست؟

حفظ کارکنان به توانایی سازمان برای حفظ کارکنان با کیفیت اشاره دارد. نرخ ماندگاری اغلب به صورت درصد بیان می شود و هدف بالا بودن آن است.

به عنوان مثال، نرخ حفظ ۸۵٪ به این معنی است که کسب و کار توانسته است ۸۵٪ از کارکنان خود را در یک دوره زمانی مشخص نگه دارد. نرخ حفظ بر اساس نوع کسب و کار و استراتژی هایی که استفاده می کند بسیار متفاوت است.

مطالب مرتبط:  پرسش و پاسخ: نرخ های حفظ کارکنان چیست؟

چرا حفظ کارمندان اهمیت دارد؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا حفظ کارکنان برای یک کسب و کار مهم است. در اینجا چند مزیت وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • کارایی کسب و کار: حفظ کارمندان به حفظ کارایی و بهره وری کسب و کار کمک می کند. در حالی که آموزش یک کارمند جدید و سازگاری آن کارمند با محیط شرکت زمان می برد، کارمندانی که چند سال در شرکت بوده اند چشم انداز و فرهنگ را درک کرده و مهارت های لازم برای انجام کار را دارند.

  • کارایی هزینه های استخدام: فرآیند استخدام می تواند هزینه های زیادی را برای کسب و کارها از جمله منابعی که برای استخدام، غربالگری، مصاحبه و آموزش اعضای تیم جدید لازم است، به همراه داشته باشد. با حفظ کارمندان برای مدت طولانی، می توان میزان پول مورد نیاز برای استخدام را کاهش داد.

  • روحیه و وفاداری کارکنان: هنگامی که کارکنان شرکت را ترک می کنند، می تواند بر روحیه و وفاداری آنها تأثیر بگذارد. ایجاد یک محیط کاری که کارکنان را تشویق به ماندن کند می تواند به آنها کمک کند تا احساس خوبی نسبت به شرکت داشته باشند و بخواهند در آنجا به کار ادامه دهند.

  • هزینه های کمتر: جدا از تمام زمان و پولی که برای کارمندان سرمایه گذاری می شود، جایگزینی کارمند هزینه های بیشتری را به همراه دارد. از جمله این هزینه ها می توان به تبلیغات موقعیت، مصاحبه و انتخاب یک کاندیدای باکیفیت، استخدام کارمند جدید و آموزش آنها اشاره کرد.

  • بهبود تجربه مشتری: کارمندان باتجربه ممکن است دانش و مهارت بیشتری برای ارائه خدمات استثنایی به مشتریان داشته باشند. این شامل پاسخ به سوالات و نگرانی های مشتری با راه حل های سریع و مطمئن است.

مطالب مرتبط:  ۱۶ دلیلی که کارمندان شغل خود را ترک می کنند

چه چیزی باعث حفظ کم کارمندان می شود؟

درک اینکه چه چیزی باعث حفظ کم کارمندان می شود می تواند به بهبود درک شما از استراتژی حفظ کارکنان کمک کند. دلایل مختلفی برای حفظ کم کارمندان وجود دارد که برخی از آنها به تجربه و نگرش اعضای تیم مربوط می شود . این شامل:

  • روحیه پایین: احساس کارکنان در مورد کار در شرکت می تواند بر تمایل آنها برای ماندن تأثیر بگذارد. اگر اخیراً اخراج‌های زیادی وجود داشته باشد، تغییری در مدیریت ارشد داشته باشد یا اگر شرکت تصویر عمومی منفی داشته باشد، کارمندان ممکن است به فکر کار در جای دیگری باشند.

  • متارکه: 

    احساس عدم ارتباط با همکاران و شرکت دلیل دیگری است که ممکن است کسی بخواهد شغل دیگری پیدا کند. در شرکت‌های بزرگ‌تر، کارمندان می‌توانند از فرآیند تصمیم‌گیری دوری کنند، و همچنین ممکن است برای به اشتراک گذاشتن افکار و نگرانی‌های خود زمانی که تعداد زیادی کارمند دیگر و لایه‌های مدیریتی زیادی بالای سرشان وجود دارد، برایشان مشکل باشد.

  • بی حوصلگی: کارمندان دوست دارند بدانند چرا کارهای خود را انجام می دهند و کاری که انجام می دهند انجام می دهد و معنی دارد. اگر آنها احساس می کنند که بدون هیچ هدفی کار را انجام می دهند، ممکن است بخواهند شغلی پیدا کنند که در آن بهتر بتوانند از مهارت های خود استفاده کنند.

  • احساس کار بیش از حد: زمانی که کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد و زمان کافی وجود ندارد، سطح استرس افزایش می یابد و انگیزه برای کار کاهش می یابد. احساس استرس برای مدت طولانی می تواند باعث فرسودگی شغلی شود که عامل بزرگی در حفظ کم کارکنان است.

سایر دلایل ابقای کم کارکنان به راه اندازی شرکت مربوط می شود. آن علل عبارتند از:

  • فقدان فرصت‌های پیشرفت واضح: اگر کارمندان چند سالی است که در مشاغل خود کار می‌کنند، در وظایف خود عالی عمل می‌کنند و شاید حتی برای کارشان مورد تحسین قرار می‌گیرند، ممکن است انتظار داشته باشند که مدیریت آنها را برای ترفیع در نظر بگیرد. با این حال، اگر مدیریت با آنها در مورد پیشرفت شغلی صحبت نکند یا به آنها نشان ندهد که چگونه در حرفه خود به جلو حرکت کنند، ممکن است به فکر ترک باشند.

  • حقوق ناکافی: اگر حقوق کارکنان برای رفع نیازهای فعلی آنها افزایش نمی یابد و مدیریت افزایش حقوق کافی را پیشنهاد نمی کند، آن کارمندان ممکن است به دنبال کاری باشند که دستمزد بهتری داشته باشد. ممکن است مدیریت فعلی علیرغم کار خوب و افزایش سطح مهارت، مدت زیادی است که به آنها پیشنهاد افزایش حقوق نداده باشد. این نیز دلیلی برای آنها خواهد بود که به یک شغل جدید فکر کنند.

  • فقدان فرصت‌های توسعه: بسیاری از کسب‌وکارها کلاس‌ها و راهنمایی‌هایی را به کارمندان خود ارائه می‌دهند تا به آنها کمک کند هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه‌ای پیشرفت کنند. اگر مدیریت این نوع آموزش را به کارکنان خود ارائه ندهد یا با راهنمایی شغلی، کارمندان ممکن است احساس کنند تنها راه پیشرفت در مشاغل و مهارت های خود تغییر شغل است.

  • مزایای ناکافی: بیشتر مشاغل به کارکنان تمام وقت خود مزایایی مانند مرخصی با حقوق، بیمه درمانی و سهام شرکت ارائه می دهند. در مواردی که چنین مزایایی وجود ندارد یا ناکافی است، ممکن است تصمیم بگیرند با کارفرمایی کار پیدا کنند که بتواند بسته مزایا را مطابق با نیازهای آنها ارائه دهد.

مطالب مرتبط:  پرسش و پاسخ: نرخ حفظ کارکنان چیست؟

نحوه بهبود حفظ کارکنان

استراتژی‌های نگهداری  متعددی  برای کمک به کسب‌وکارها برای بهبود حفظ کارکنان خود وجود دارد. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای گنجاندن استراتژی های حفظ در محل کار دنبال کنید:

۱. یک فرآیند حضور درگیر ایجاد کنید

زمان خوبی برای یک کسب و کار برای در نظر گرفتن حفظ کارمندان، در آغاز دوره تصدی کارمند است. مدیران می توانند کارکنانی را استخدام کنند که چشم انداز شرکت را درک کرده و مشتاق شروع کار هستند. با غوطه ور کردن فوری افراد جدید در فرهنگ و محیط شرکت، آنها ممکن است بیشتر احساس کنند که بخشی از تیم هستند و حفظ طولانی مدت آنها را افزایش می دهد.

۲. آموزش عمیق ارائه دهید

کسب‌وکاری که آموزش‌های ارزشمند مرتبط با پیشرفت ارائه می‌دهد، احتمالاً کارکنان با کیفیت را حفظ می‌کند. آموزش متمرکز بر شغل راهی روشن برای پیشرفت کارمندان در شرکت فراهم می کند و آنها را به ماندن تشویق می کند. همچنین نشان می دهد که این شرکت در توسعه آنها سرمایه گذاری کرده و می خواهد آنها موفق باشند.

مطالب مرتبط:  ۱۱ راه برای بهبود توسعه کارکنان

۳. شفاف باشید

هنگامی که یک شرکت با کارکنان خود شفاف است، ارتباطات واضحی را فراهم می کند تا آنها چشم انداز و اهداف شرکت را درک کنند و به اشتراک بگذارند. شفافیت همچنین می تواند شامل داشتن یک خط مشی “درهای باز” باشد که به کارمندان اجازه می دهد نگرانی های خود را بدون ترس از نظم و انضباط با مدیریت خود در میان بگذارند. آنها نه تنها احساس می کنند که شرکت چیزی برای پنهان کردن ندارد، بلکه می دانند که اگر پیشنهادی برای بهبود ارائه دهند یا بخواهند نگرانی خود را به اشتراک بگذارند، صدایشان شنیده می شود.

۴. کارکنان را بشناسید و به آنها پاداش دهید

در حالی که اکثر مردم بدون توجه به شناخت، کار خوبی انجام می دهند، مدیریت واقعیت نشان می دهد که قدردانی از کار خوب می تواند به ایجاد وفاداری کمک کند. زمانی که کارمندان به خاطر دستاوردهایشان شناخته می شوند یا به آنها پاداش داده می شود، احساس می کنند همتایان و مدیریت آنها کارشان را مهم می دانند و برایشان ارزش قائل هستند.

مطالب مرتبط:  شناخت کارکنان: تعریف و اهمیت آن

۵. حقوق رقابتی ارائه دهید

حقوق خوب حقوقی است که در آن کارمند معتقد است مبلغی که به آنها پرداخت می شود با توجه به سطح شغلی، تجربه و مهارت های آنها معقول است. احتمال بیشتری وجود دارد که یک کارمند در شرکتی بماند که حقوق خوبی می پردازد، افزایش منظم و رقابتی و فرصت هایی برای پاداش و ترفیع ارائه می دهد.

۶. یک بسته مزایای خوب ارائه دهید

کارمندانی که برای شرکت هایی کار می کنند که مزایای جذابی برای آنها فراهم می کنند، احتمال بیشتری برای ماندن دارند. مزایایی مانند بیمه درمانی با یارانه کارفرما، مرخصی استعلاجی با حقوق، زمان مرخصی با حقوق و تخفیف های شرکتی می توانند مشوق های خوبی برای جذب و حفظ کارمندان با کیفیت باشند.

مطالب مرتبط:  ۱۳ نیاز کارکنان و نحوه برآورده کردن آنها

۷. سیاست های زمان مرخصی انعطاف پذیر داشته باشید

کار بیش از حد و فرسودگی شغلی می تواند دلایلی باشد که ممکن است شخصی احساس کند که به تغییر شغل نیاز دارد. این شرکت با ارائه سیاست‌های انعطاف‌پذیر زمان مرخصی، کارمندان خود را تشویق می‌کند تا زمانی را از کار صرف کنند.

تعادل خوب کار و زندگی برای سلامت روان مهم است. با اجازه دادن به کارمندان برای گرفتن مرخصی زمانی که به آن نیاز دارند، کسب و کار نشان می دهد که به آنها به عنوان مردم و نه فقط به عنوان کارمند اهمیت می دهد.

۸. ساعات کاری انعطاف پذیر ارائه دهید

مواقعی وجود دارد که کارکنان باید بتوانند موقعیت‌هایی را در خانه مدیریت کنند که در طول روز کاری اتفاق می‌افتد، اگر شرکت بتواند به کارکنان خود انعطاف‌پذیری لازم برای انجام مسئولیت‌های خانه را بدهد، احتمال کمتری وجود دارد که در جایی به دنبال شغلی بگردند که برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشد. .

بیشتر بخوانید:  ساعت های منعطف چیست و چرا کارفرمایان باید آنها را در نظر بگیرند

۹. امکانات رفاهی و راحتی را فراهم کنید

امکاناتی مانند میزهای ارگونومیک، کافه تریاهای یارانه‌ای، نوشیدنی‌های رایگان و مکان‌های استراحت راه‌هایی هستند که یک کسب‌وکار می‌تواند نشان دهد که به کارکنان خود اهمیت می‌دهد. این شرکت با ترویج یک محیط کار سالم و دادن فرصتی به کارمندان برای کناره‌گیری از میز و استراحت، توجه خود را به سلامت روان و جسم نشان می‌دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *