بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

استخدام کارفرما و برندسازی چیست؟ (به علاوه نکات)

چالش های کار از خانه برای کارفرمایان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک فرآیند استخدام قوی می تواند با جذب نامزدهای با استعداد در تیم به رشد سازمان کمک کند. با تمرکز بر استخدام و ایجاد یک برند کارفرمای معتبر، می توانید کارمندان احتمالی را تشویق کنید تا ارزش پیوستن به شرکت را ببینند. یادگیری نحوه اجرای موثر برندینگ می تواند استراتژی های استخدام شما را موفق تر کند.

در این مقاله از ایوسی، تعریف و انواع استخدام کارفرما را مورد بحث قرار می‌دهیم، نکاتی را برای بهبود استراتژی‌های برندسازی ارائه می‌کنیم و به سوالات متداول در مورد این موضوع پاسخ می‌دهیم.

استخدام کارفرما چیست؟

استخدام کارفرما فرآیند جذب و استخدام استعدادهای جدید برای کارکنان یک سازمان است. این فرآیند شامل جستجوی نامزدها از طریق پست های شغلی در زمینه های استراتژیک مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و سازمان های حرفه ای است. نام تجاری، یک استراتژی مرتبط، عمل ایجاد یک شهرت مثبت برای یک شرکت است.

شرکت‌ها برند استخدام خود را بر اساس نحوه تعامل با کارکنان احتمالی و پیام‌هایی که از طریق کانال‌های مختلف ارسال می‌کنند، ایجاد می‌کنند. سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از کانال‌های دیجیتال، مانند وب‌سایت و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تصویر برند خود را تنظیم کنند. آنها همچنین می توانند نظرات مثبت کارمندان فعلی و سابق را در وب سایت های حرفه ای تشویق کنند.

بیشتر بخوانید:  چرا استخدام مهم است؟

انواع روش های استخدام

شرکت‌ها ممکن است از یکی از روش‌های زیر برای جذب فعالانه استعدادها برای کسب‌وکار استفاده کنند:

  • تابلوهای شغلی حرفه ای: یکی از مهم ترین بسترها برای استخدام نامزدهای شغلی، وب سایت های آگهی کار است. این سایت‌ها دارای پست‌هایی از شرکت‌های سراسر جهان هستند و برخی حتی برنامه‌های تلفن همراه را برای جستجوی شغل سفارشی از طریق تلفن یا تبلت ارائه می‌کنند.

  • وب سایت های شرکت و کانال های رسانه های اجتماعی: کسب و کارها اغلب از طریق پلتفرم های دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی و وب سایت ها به کارکنان بالقوه دسترسی پیدا می کنند. این روش به شما کمک می کند تا نامزدهایی را پیدا کنید که قبلاً به نوعی با شرکت درگیر هستند.

  • شبکه‌های حرفه‌ای آنلاین: وب‌سایت‌هایی که برای ارتباط با افراد حرفه‌ای اختصاص داده شده‌اند، معمولاً خدمات ارسال شغل را ارائه می‌کنند. این نوع خروجی به جویندگان کار اجازه می دهد تا رزومه خود را از طریق یک صفحه نمایه به اشتراک بگذارند و شرکت ها را قادر می سازد پیام ارسال کنند و برند کارفرمای خود را تبلیغ کنند.

  • آژانس های استخدام: استفاده از استخدام کننده می تواند انتخاب خوبی برای مشاغلی باشد که به دنبال مدارک بسیار تخصصی در یک نامزد شغلی هستند. استخدام کنندگان از طرف یک سازمان به دنبال متخصصین هستند، کارمندان بالقوه را بررسی می کنند و واجد شرایط ترین افراد را به رهبری شرکت می فرستند.

  • برنامه های ارجاع کارمندان: برخی از سازمان ها از یک برنامه تشویقی استفاده می کنند که کارمندان را تشویق می کند تا اطلاعات استخدام را با مخاطبین و دوستان حرفه ای خود به اشتراک بگذارند. کارمندانی که نامزدهای واجد شرایط و قابل استخدام را در این برنامه ها معرفی می کنند ممکن است پاداش دریافت کنند.

  • موتورهای جستجو برای جویندگان کار: موتورهای جستجوی کار نتایج صدها کارفرما را با موقعیت های مرتبط با جستجوی شما نشان می دهند. کارفرمایان از اینها برای دستیابی به مخاطبان گسترده استفاده می کنند و ممکن است برای قرار دادن شغل ممتاز در نتایج جستجو پرداخت کنند.

مطالب مرتبط:  فرآیند استخدام در ۷ مرحله (به علاوه نکات)

نکاتی برای بهبود نام تجاری برای استخدام

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید استراتژی برندسازی کارفرما را به حداکثر برسانید تا تلاش های استخدامی خود را موثرتر کنید:

استراتژی خود را تعیین کنید

ایجاد استراتژی برندسازی به زمان و هدفمندی نیاز دارد. کارکنان منابع انسانی و رهبری شرکت معمولاً با هم کار می کنند تا چشم انداز برند کارفرمای خود را شکل دهند. آنها همچنین برای تعریف چگونگی تحقق این چشم انداز با برنامه ریزی گام های قابل دستیابی زمان می گذارند. به عنوان مثال، تیم ممکن است تصمیم بگیرد مشاغلی را در رسانه های اجتماعی پست کند و تمایل خود را برای کمک به حرفه ای ها برای دستیابی به اهداف شغلی خود برجسته کند. این می تواند تصویر شرکتی را ارتقا دهد که برای استعدادها و جاه طلبی های کارکنان خود ارزش قائل است.

روی کارمندان فعلی تمرکز کنید

کارمندان فعلی خود را با قدرت دادن به آنها برای به اشتراک گذاشتن داستان های خود، سفیران برند کنید. از پلتفرم‌های دیجیتال خود برای نمایش اعضای کارکنان از طریق نمایه‌های کارمندان، وبلاگ‌های مهمان توسط اعضای فعلی تیم یا ویدیوهای گواهی استفاده کنید. کارکنان را تشویق کنید تا پس از ارائه اطلاعات شرکت و دستورالعمل های تصویری، تجربیات مثبت کاری خود را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. اجازه دادن به اعضای تیم برای برقراری ارتباط از طرف برند شما باعث ایجاد حس صداقت و شفافیت با کارمندان احتمالی می شود.

مطالب مرتبط:  حفظ کارمندان چیست؟ تعریف، علل و راهبردها

با برندهای دیگر ارتباط مثبت برقرار کنید

نشان دادن نامزدهای شغلی که با دیگران در این صنعت رابطه برقرار کرده اید نیز می تواند تصویر شرکت خوبی را شکل دهد. ارتباط با سازمان‌های همفکر برای ارائه وبینارها، دوره‌های آنلاین یا حتی حمایت از کنفرانس‌ها، تعهد شما را به پیشرفت صنعت و همکاری با دیگران به جای تضمین موفقیت خود نشان می‌دهد. این می تواند عامل مهمی برای کارمندان بالقوه باشد زیرا آنها تصمیم می گیرند کجا کار کنند.

مرتبط:  سؤالات متداول: مشارکت چیست؟

ارزش های خود را نشان دهید

شما همچنین می توانید با برجسته کردن ارزش های شرکت، یک برند کارفرما تشکیل دهید. این شامل به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد نحوه مشارکت تیم در امور داوطلبانه یا کمک های خیریه به سازمان ها یا اهداف خاص است. ارائه اطلاعات رایگان برای کمک به رشد دیگران در دانش صنعت خود همچنین تصویری از سخاوت و مراقبت واقعی را برای افراد ترویج می کند. ایجاد ارزش‌های اصلی برای مخاطبان استخدام برای ایجاد یک نام تجاری کارفرما ضروری است.

بیشتر بخوانید:  چگونه در ۹ مرحله هویت برند خود را بسازیم

نامزدهای خود را در نظر بگیرید

هنگام تعامل با نامزدهای شغلی، به این فکر کنید که چگونه تجربه آنها در یافتن پست های شغلی، درخواست شغل و مصاحبه می تواند تأثیر مثبتی بر برداشت آنها از سازمان داشته باشد. با برقراری ارتباط صادقانه و به موقع به نامزدها نشان دهید که برای زمان و تلاش آنها ارزش قائل هستید، می تواند اعتماد آنها را به برند کارفرما افزایش دهد. تشویق نامزدهایی که استخدام نشده اند ممکن است تعیین کند که چگونه تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. وقتی برای در نظر گرفتن احساسات نامزدهای شغلی وقت بگذارید، می توانید برند کارفرما را برای کارمندان بالقوه جذاب تر کنید.

مرتبط:  مهارت های حرفه ای: تعریف و مثال

از ویدئو استفاده کنید

برخی از کارفرمایان ویدئوهای استخدام را به عنوان تبلیغات برای تشویق نامزدهای شغلی برای پیوستن به سازمان خود ایجاد می کنند. استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ ویدیوهای برندسازی کارفرما می‌تواند آنچه شرکت را منحصربه‌فرد می‌کند برجسته کند و تاکید کند که چرا مکان عالی برای کار است. همانطور که اسکریپت ویدیویی خود را برنامه ریزی می کنید، به این موضوع بپردازید که چرا نامزدهای شغلی می توانند از انتخاب این سازمان نسبت به سایرین در صنعت سود ببرند.

مطالب مرتبط:  ۲۰ نوع محتوای ویدیویی

تلاش خود را ارزیابی کنید

همچنین اندازه گیری اثربخشی و تأثیر برندسازی استخدامی شما بسیار مهم است. شما می توانید این کار را با مشاهده معیارهای مربوط به روش های استخدام و تجزیه و تحلیل برداشت های نامزد انجام دهید. ارسال نظرسنجی برای نامزدهای بالقوه پس از تکمیل مراحل خاصی از فرآیند درخواست را در نظر بگیرید. شما همچنین می توانید داده ها را از کارمندان فعلی در طول مصاحبه های خروج جمع آوری کنید. برای تعیین هزینه های استخدامی خود، میزان هزینه شده برای بازاریابی استخدام و فرآیندهای داخلی را بررسی کنید.

مطالب مرتبط:  استخدام داده محور: تعریف، مزایا و نحوه استفاده

چرا نام تجاری کارفرما برای استخدام مهم است؟

تمرکز بر برندسازی کارفرما به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با نامزدهای شغلی که در ارزش‌های شرکت مشترک هستند، ارتباطات معتبری برقرار کنند. نام تجاری کارفرما به شما امکان می دهد نشان دهید که چرا یک سازمان خاص یک محل کار ایده آل است و خود را از سایر مشاغل در صنعت متمایز کنید. هنگامی که کارفرمایان برای استراتژی نحوه تعامل کارکنان آینده با برند خود و احساس نامزدها در طول فرآیند استخدام وقت صرف می کنند، می توانند بهترین نامزدها را برای یک موقعیت جذب کنند. برندسازی عمدی کارفرما همچنین می‌تواند با وارد کردن نامزدهایی که از محیط و اهداف محل کار قدردانی می‌کنند، جابه‌جایی کارکنان را کاهش داده و رضایت کارکنان را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:  برندینگ چیست و چرا مهم است

سوالات متداول در مورد استخدام کارفرما

در اینجا به برخی از سوالات متداول مربوط به استخدام کارفرما و نام تجاری پاسخ داده شده است تا بتوانید درک بهتری از فرآیند کسب کنید:

نرم افزار ردیابی متقاضی چه تاثیری بر استخدام و برندینگ دارد؟

شرکت ها اغلب از سیستم ردیابی متقاضی (ATS) برای سازماندهی و بررسی نامزدها در طول فرآیند استخدام استفاده می کنند. این می تواند استخدام را برای کارکنان منابع انسانی و مدیران استخدام آسان تر کند زیرا تعداد نامزدهایی را که مستقیماً در مورد یک موقعیت با آنها تماس می گیرند کاهش می دهد. اگر داوطلبان پاسخ خودکاری را تشخیص دهند یا پس از درخواست تماسی دریافت نکنند، یک ATS می‌تواند بر برندسازی کارفرما تأثیر بگذارد. ایجاد تعادل بین راحتی نرم افزار ATS با تماس با برند شخصی سازی شده، یک ملاحظات مهم برای کارفرمایان است.

مطالب مرتبط:  سیستم های ردیابی متقاضی چیست؟ (با تعریف و نکات)

چرا شرکت ها به سراغ متخصصانی می روند که فعالانه به دنبال شغل نیستند؟

کسب‌وکارها ممکن است تصمیم بگیرند با متخصصانی که به دنبال موقعیت‌های جدید نیستند، تعامل کنند. آنها ممکن است این کار را انجام دهند زیرا به دنبال نامزدهایی با موفقیت ثابت شده در صنعت هستند. برخی از شرکت ها این رویکرد فعال را برای ایجاد مجموعه ای از کاندیداهایی که احساس می کنند واجد شرایط کار در سازمان خود هستند و نه تحت عنوان شغلی خاص، اتخاذ می کنند. آنها ممکن است از طریق کانال های شبکه با متخصصان تماس بگیرند یا از استخدام کنندگان برای ارائه پیشنهادهای شغلی با حقوق و مزایای جذاب استفاده کنند.

چگونه کارفرمایان می توانند از مصاحبه برای ترویج یک تجربه مثبت استخدام استفاده کنند؟

ایجاد یک فرآیند مصاحبه موثر می تواند تأثیر مثبتی بر استخدام و برندسازی کارفرما داشته باشد. وقتی شرکت‌ها با روشی ثابت و قابل اندازه‌گیری مصاحبه می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که فرد مناسب را برای این کار استخدام کنند. این به افزایش میزان رضایت کارکنان کمک می کند و همچنین ممکن است از جابجایی کار جلوگیری کند. یکنواخت و بی طرفانه نگه داشتن مصاحبه ها تضمین می کند که همه نامزدهای شغلی فرصت یکسانی برای ارائه مدارک خود دارند. این همچنین به کارفرمایان کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه چه کسی را استخدام کنند، بگیرند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *