بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ دلیل برای اهمیت فرهنگ سازمانی

مشارکت کارکنان چیست و چگونه می تواند به سازمان شما کمک کند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شرکت‌هایی که فرهنگ کاری قوی دارند، متقاضیان شغلی هستند که به دنبال موقعیت دائمی و فرصتی برای رشد هستند. فرهنگ سازمانی یک محیط کاری مثبت و ساختاریافته را ترویج می کند که به شرکت ها در دستیابی به موفقیت کمک می کند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که چرا فرهنگ سازمانی مهم است و چگونه می توان فرهنگ را در محیط کار بهبود بخشید.

فرهنگ سازمانی چیست؟

فرهنگ سازمانی به مأموریت، اهداف، انتظارات و ارزش های یک شرکت اشاره دارد که کارکنان آن را هدایت می کند. کسب‌وکارهایی که فرهنگ سازمانی دارند نسبت به شرکت‌هایی که ساختار کمتری دارند موفق‌تر هستند، زیرا آنها سیستم‌هایی دارند که عملکرد، بهره‌وری و مشارکت کارکنان را ارتقا می‌دهند. داشتن فرهنگ شرکتی قوی به همه انگیزه می دهد تا بهترین کار خود را انجام دهند.

مطالب مرتبط: فرهنگ سازمانی چیست؟

۸ دلیل برای اهمیت فرهنگ سازمانی

در اینجا هشت دلیل برای اهمیت فرهنگ سازمانی آورده شده است:

۱. افزایش مشارکت کارکنان

یک محیط کاری که دارای فرهنگ سازمانی است با هدف و انتظارات روشن هدایت می شود. این انگیزه و الهام بخشی به کارمندان برای مشارکت بیشتر در وظایف کاری و تعامل با دیگران است. همچنین منجر به سطوح بالایی از مشارکت نیروی کار می شود که بهره وری را افزایش می دهد. داشتن ارتباط قوی با یک سازمان و افراد آن، فضای مثبتی را ایجاد می کند که نادیده گرفتن آن سخت است.

۲. کاهش گردش مالی

افرادی که در یک شرکت احساس ارزش و احترام می کنند، کمتر آن را ترک می کنند. به همین دلیل برای برندها ضروری است که فرهنگ سازمانی برنده ای را تقویت کنند که از ارزش های اصلی و بیانیه ماموریت آنها حمایت کند. کارکنان خوشحال به معنای گردش مالی کمتر است که باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت در فرآیند استخدام می شود. شرکت هایی که به یک فرهنگ قوی دست می یابند باید برای حفظ و بهبود آن گام بردارند.

۳. بهره وری بالا

وقتی کارکنان منابع و ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را در اختیار داشته باشند، به طور کلی به افزایش سطح بهره وری و عملکرد کمک می کند. فرهنگ سازمانی بر ساختار محل کار تأثیر می گذارد به گونه ای که افراد دارای مهارت یکسان را گرد هم می آورد. کسانی که پیشینه و مهارت های مشابهی دارند ممکن است در هنگام رسیدگی به پروژه های شرکت سریعتر با هم کار کنند.

مطالب مرتبط: ۱۵ مثال از چگونگی افزایش بهره وری در محل کار

۴. هویت برند قوی

فرهنگ سازمانی یک شرکت نشان دهنده وجهه عمومی و شهرت آن است. افراد بر اساس تعاملات خود در داخل و خارج از شرکت، مفروضاتی در مورد کسب و کارها ایجاد می کنند. اگر فاقد فرهنگ سازمانی باشد یا تصویر ضعیفی داشته باشد، مشتریان ممکن است در انجام تجارت با هرکسی که با برند مرتبط است تردید کنند. کسب‌وکارهایی با هویت برند قوی تمایل دارند تا نامزدهای تجاری و شغلی بیشتری را با ارزش‌های مشابه جذب کنند که از مأموریت آنها حمایت می‌کنند.

۵. قدرت دگرگونی

همه کسب و کارها این قدرت را ندارند که کارمندان عادی را به حامیان برند کامل تبدیل کنند، اما آنهایی که فرهنگ سازمانی قوی دارند این قدرت را دارند. شرکت‌هایی که تلاش‌های کارمندان خود را تشخیص می‌دهند و موفقیت‌های تیمی را جشن می‌گیرند، احتمالاً با تجربه احساس موفقیت، متوجه تغییر در کارمندان می‌شوند.

۶. مجریان برتر

شرکت هایی که جامعه را در محل کار تبلیغ می کنند، به احتمال زیاد بهترین کارمندان خود را حفظ می کنند. افرادی که در شغل خود عالی هستند و ارزش مهارت های خود را می دانند معمولاً محیط های کاری منفی را ترک می کنند که در آن احساس تضعیف و قدردانی نمی کنند. فرهنگ سازمانی یک فرهنگ با عملکرد بالا ایجاد می کند که کار افراد درون شرکت را تقویت می کند و در مجموع منجر به تجربه مثبت کارکنان می شود.

مرتبط: فرهنگ پاسخگویی چیست؟ (به علاوه ۹ مرحله برای ساخت آن)

۷. سوار شدن موثر

کسب‌وکارهایی که دارای فرهنگ سازمانی هستند، بیشتر و بیشتر بر روی شیوه‌های کارآمد برای آموزش استخدام‌های جدید تکیه می‌کنند. شیوه‌های اجرایی که شامل برنامه‌های جهت‌گیری، آموزش و مدیریت عملکرد می‌شود، به کارکنان جدید کمک می‌کند به منابع مناسب دسترسی پیدا کنند و بهتر به نقش‌های خود انتقال یابند. این امر باعث افزایش طول عمر و وفاداری کارکنان می شود و میزان ناامیدی را که برخی از کارمندان در صورت نداشتن اطلاعات لازم برای انجام کارشان به خوبی ندارند تجربه می کنند، کاهش می دهد. Onboarding یک راه عالی برای شرکت ها است تا اطمینان حاصل کنند که استخدام کنندگان جدید ارزش های اصلی تجارت خود را درک می کنند.

۸. محیط سالم تیم

فرهنگ سازمانی به بهبود گردش کار کمک می کند و فرآیند تصمیم گیری را هدایت می کند. همچنین به تیم ها کمک می کند تا بر موانع ابهام غلبه کنند. اعضای تیم که در مورد فرآیندهای خاص آگاه هستند، اغلب انگیزه بیشتری برای به پایان رساندن پروژه ها دارند. داشتن یک فرهنگ روشن که کارکنان را متحد می کند و ساختارهای کاری سازمان یافته را ارتقا می بخشد، به افراد کمک می کند تا با هدف همکاری کنند.

مرتبط: محیط کار مثبت: تعریف و ویژگی ها

نحوه بهبود فرهنگ سازمانی

اگر در محل کار در موقعیت رهبری هستید، این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید که تیم شما در محل کار به موفقیت می رسد:

۱- خوب ارتباط برقرار کنید

دانستن نحوه برقراری ارتباط خوب بهترین راه برای بهبود فرهنگ سازمانی است. ارتباط نادرست دلیل اصلی نارضایتی افراد از شغل خود و شروع به جستجوی فرصت های دیگر است. با انجام نقش خود در برقراری ارتباط خوب، به تیم خود کمک کنید تجربه بهتری داشته باشد. هنگام ارسال ایمیل و مشارکت در جلسات، سعی کنید ایده های خود را به واضح ترین شکل ممکن به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات به مردم کمک می‌کند که اطلاعات پیش‌زمینه یک موضوع یا مثال‌های خاص ارائه شوند. وقتی افراد گیج به نظر می رسند، به دنبال راه هایی برای ساده سازی پیام خود باشید. افراد را تشویق کنید که سوال بپرسند.

مطالب مرتبط: ۴ روش مختلف برای برقراری ارتباط موثر در محل کار

۲. به نگرانی ها و ایده ها گوش دهید

اگر در یک موقعیت رهبری هستید، یک پلتفرم عمومی (یا ناشناس) برای کارکنان خود فراهم کنید که به اشتراک گذاری نظرات خود را برای آنها آسان می کند. جلسات انفرادی با اعضای تیم را تشویق کنید تا به آنها اجازه دهید آشکارا و در عین حال خصوصی در مورد نگرانی های حساس صحبت کنند. به کارمندان اجازه می دهد بدانند که وقتی سؤالی دارند می توانند به سراغ شما بیایند، به آنها کمک می کند تا احساس ارزشمندی کنند.

۳. بازخورد را تشویق کنید

اگر متوجه شدید که جنبه خاصی از شرکت نیاز به بهبود دارد، زمانی را برای ارائه بازخورد در مورد موضوع اختصاص دهید و دیگران را نیز تشویق کنید که همین کار را انجام دهند. برخی از شرکت ها سیاست هایی دارند که فرآیند بازخورد را دیکته می کند، در حالی که برخی دیگر آرام تر هستند. هنگام گذاشتن بازخورد، ارتباط خود را حرفه ای و صادقانه نگه دارید. ارائه جزئیات و ارائه راه حل های ممکن برای هر مشکلی که شرکت با آن مواجه است.

۴. ثابت قدم باشید

ثابت بودن در تلاش‌های رهبری به مردم کمک می‌کند تا احساس ثبات را تجربه کنند. هنگامی که ساختار سازمانی یک شرکت ایجاد شد، تمام تلاش خود را برای حفظ فرآیندها و رویه ها انجام دهید. با همه به شیوه حرفه ای یکسان رفتار کنید و از رفتار ترجیحی خودداری کنید.

بخوانید: در مسیر موفقیت ثابت قدم باشید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *