بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید

نکات بازاریابی استارتاپی یک پایگاه مشتری چشمگیر ایجاد کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بخش بازاریابی اکثر شرکت ها زمان زیادی را صرف ارزیابی پایگاه مشتریان سازمان می کند. برای بسیاری از کسب و کارها، پایگاه مشتری نه تنها یک جریان ثابت درآمد را فراهم می کند، بلکه حس خوبی از نحوه عملکرد شرکت به طور کلی فراهم می کند.

دانستن اینکه پایگاه مشتری چیست و بهترین راه برای راضی نگه داشتن مشتریان اصلی خود و متعهد به شرکت خود، یک مهارت عالی برای کسانی است که در زمینه بازاریابی فعالیت می کنند. در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که پایگاه مشتری چیست، نحوه ایجاد یک پایگاه مشتری قوی را شرح می‌دهیم و نکاتی را برای حفظ یک پایگاه مشتری عالی ارائه می‌کنیم.

مطالب مرتبط: ۹ نوع مشتری و نحوه برخورد با آنها

پایگاه مشتری چیست؟

پایگاه مشتری به گروهی از مشتریان گفته می شود که محصولات یا خدمات را بیشتر از کسب و کار شما خریداری می کنند. پایگاه مشتریان شما معمولاً از مشتریان وفاداری تشکیل شده است که خریدهای تکراری را در مدت زمان طولانی انجام داده اند. چند عاملی که می تواند مشتریان شما را تحت تاثیر قرار دهد تا خریداران مکرر وفادار شوند:

  • محصول شما به طور خاص برای آنها جذابیت دارد.

  • آنها به خوبی به بازاریابی و برندسازی شما پاسخ می دهند.

  • آنها بخشی فعال از جامعه برند شما هستند.

مرتبط: راهنمای خدمات به مشتریان

چگونه یک پایگاه مشتری قوی بسازیم

ایجاد پایگاه مشتری زمان بر است. این نه تنها شامل جذب مشتریان، بلکه حفظ طولانی مدت آنها برای خریدهای متعدد است. این مراحل را برای کمک به سازمان خود در ایجاد و رشد یک پایگاه مشتری قوی دنبال کنید:

۱. نام تجاری خود را ایجاد کنید

با ایجاد برند خود شروع کنید. نام، لوگو و ارزش های شرکت شما باید به راحتی در بازار هدف شما قابل تشخیص باشد. اگر شرکت جدیدی هستید که به تازگی وارد بازار شده‌اید، مطمئن شوید که نام تجاری شما منسجم و همسو با اهداف شماست. اگر یک شرکت معتبر هستید، مارک تجاری فعلی خود را ارزیابی کرده و هر عنصری را که لازم است به روز کنید. یک برند محکم و منسجم به جذب و حفظ مشتریان کمک می کند.

۲. بازار هدف خود را بشناسید

مطمئن شوید که پیام خود را مستقیماً به بازار هدف خود ارسال می کنید. تست بازار را انجام دهید و پرسونای مشتری ایجاد کنید تا دقیقاً بدانید با پیام بازاریابی خود می‌خواهید به چه کسی دسترسی پیدا کنید. هرچه بتوانید هنگام شناسایی و طبقه بندی بازار هدف خود دقیق تر باشید، بهتر است.

۳. به جمعیت شناسی مناسب رسیدگی کنید

هنگامی که نام تجاری خود را بهینه کردید و بازار هدف خود را ایجاد کردید، مطمئن شوید که تمام تلاش های بازاریابی و تبلیغات خود را با بازار هدف خود هماهنگ می کنید. اطمینان حاصل کنید که با مشتریان بالقوه در سایت رسانه اجتماعی انتخابی آنها درگیر هستید. از بازیگران و مدل هایی در بازاریابی چاپی یا ویدیویی استفاده کنید که شبیه مخاطبان هدف شما هستند. تمام تلاش خود را بکنید تا بازاریابی خود را با جمعیت هدف خود هماهنگ کنید.

۴. ارائه خدمات عالی به مشتریان

جلب مشارکت مشتریان با برند یا محصول شما اولین قدم در ایجاد یک رابطه طولانی مدت است. استخدام نمایندگان برجسته خدمات مشتری و ایجاد روش‌های موثر خدمات مشتری، استراتژی‌های عالی برای اطمینان از خرید و بازگشت بیشتر آن مشتریان است. اگر مکانی با آجر و ملات دارید، مطمئن شوید که خریداران احساس می کنند کارکنان به خوبی از آنها مراقبت می کنند. اگر عمدتاً به صورت آنلاین می فروشید، اطمینان حاصل کنید که برای مشتریان آسان است که با شخصی از شرکت برای دریافت کمک یا اطلاعات صحبت کنند.

۵. بازاریابی مشتری را تشویق کنید

از مشتریان فعلی خود به عنوان سفیران بازاریابی برای محصول یا خدمات خود استفاده کنید. شما می‌توانید از مشتریان راضی برای پست کردن در وب‌سایت خود یا استفاده در سایر تلاش‌های بازاریابی، از مشتریان راضی درخواست کنید. همچنین می‌توانید یک برنامه حمایت کامل از مشتری ایجاد کنید، که در آن با برخی از بهترین و وفادارترین مشتریان خود روابط بازاریابی ایجاد می‌کنید و از آنها می‌خواهید تجربیات خود را در مورد برند شما با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارند.

۶. منابع رایگان تهیه کنید

بسته به آنچه می فروشید، می توانید دسترسی آزمایشی رایگان یا نمونه رایگان را به مشتریان بالقوه علاقه مند ارائه دهید تا آنها را برای خرید ترغیب کنید. در نظر بگیرید که چگونه می توانید این مدل را برای شرکت و محصول یا خدمات خود بسازید.

۷. درخواست بازخورد

از مشتریان خود بخواهید بازخورد مثبت و سازنده داشته باشند. بازخورد مثبتی که می توانید به عنوان بخشی از تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید. بازخورد سازنده می تواند به شما در بهبود محصول، خدمات، تجربه فروش یا هر جنبه دیگری از چرخه فروش مشتری کمک کند.

۸. برنامه موفقیت مشتری را تنظیم کنید

هنگامی که شروع به ایجاد یک پایگاه مشتری کردید، یک برنامه موفقیت مشتری در بخش خدمات مشتری خود ایجاد کنید تا تجربیات مشتری خود را ردیابی و ارزیابی کنید. برنامه موفقیت مشتری به شما این امکان را می دهد که از نزدیک بر خریدها و بازخورد مشتریان خود نظارت کنید و به سرعت به هر سوال، نظر یا نگرانی پاسخ دهید تا به ایجاد و حفظ یک رابطه مثبت و طولانی مدت کمک کند.

۹. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در دسترس و دوستانه است

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از بازگشت مشتریان به شرکت و جذب مشتریان جدید برای خرید، بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای دسترسی و سهولت استفاده است. صفحه وب خود را هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل مناسب نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که هیچ برنامه‌ای را اجرا نمی‌کنید که برای درست کار کردن به به‌روزرسانی‌های خاصی از تلفن یا رایانه افراد نیاز دارد. هرچه پیمایش و تعامل با سایت شما آسان تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد این کار را انجام دهند.

۱۰. یک برنامه وفاداری مشتری بسازید

یک برنامه وفاداری مشتری ایجاد کنید تا مشتریان یکبار مصرف را به مشتریان بازگشتی تبدیل کنید. بسته به چیزی که می فروشید، ممکن است پس از تعداد معینی خرید، یک کالای رایگان یا با تخفیف ارائه دهید یا پس از مدت زمان مشخصی به عنوان کاربر، ارتقای خدمات با تخفیف را ارائه دهید. پاداش دادن به مشتریان برای وفادار ماندن به شما یک استراتژی موثر برای ایجاد پایگاه مشتری شماست.

۱۱. تعاملات را شخصی کنید

هنگام ارسال وثیقه بازاریابی از طریق ایمیل یا پست سنتی، تا جایی که امکان دارد نسخه را شخصی سازی کنید. نام مشتری را درج کنید و خریدهای قبلی آنها را ذکر کنید یا محصولات یا خدمات دیگری که ممکن است به آنها علاقه مند باشند را ذکر کنید.

مطالب مرتبط: مدیر موفقیت مشتری چیست؟

راه هایی برای رشد پایگاه مشتریان

نکاتی برای حفظ پایگاه مشتری

از این نکات برای کمک به شرکت خود در حفظ پایگاه مشتری قوی استفاده کنید:

  • ارسال خبرنامه: به مشتریان خود یک خبرنامه رایگان بدهید که حاوی اطلاعات مفید و حتی بالقوه کدهای تخفیف یا کوپن باشد.

  • نظر خواهی: نظرات مشتریان و مشتریان بالقوه را در مورد تجربه خرید، طراحی وب سایت شما یا هر جنبه دیگری از تجربه فروش که می خواهید درباره آن بازخورد بخواهید، بخواهید.

  • ورود: مطمئن شوید که زمان خود را بین تعامل با مشتریان جدید بالقوه و بررسی مشتریان فعلی برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای آنها تقسیم می کنید.

  • بروزرسانی محتوای خود: محتوای وب سایت خود را جدید و تازه نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که هر بار که مشتریان از وب سایت شما بازدید می کنند چیز جدیدی وجود دارد تا با آن درگیر شوند.

  • بهینه سازی رسانه های اجتماعی خود: با مشتریان و مشتریان بالقوه در حساب های رسانه های اجتماعی خود تعامل داشته باشید. به طور منظم پست کنید و به سوالات و نظرات پاسخ دهید.

  • شبکه: از شبکه خود به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده کنید. هرچه افراد بیشتر در مورد کسب و کار شما بدانند، احتمال اینکه از وب سایت شما بازدید کنند و به طور بالقوه خرید کنند، بیشتر می شود.

  • شراکت با دیگران: با شرکت های دیگری که مکمل محصول یا خدماتی است که ارائه می دهید برای کمک به رشد یکدیگر شراکت ایجاد کنید.

  • اشتراک گذاری نقاط قوت خود: بدانید که شرکت شما در چه چیزی برتری دارد و به طور خاص شما را از سایر مشاغل در زمینه خود متمایز می کند. این نقاط قوت را به طور گسترده با مشتریان و مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید.

  • ایجاد تطبیق، در صورت لزوم: استراتژی های بازاریابی و سایر عناصر تجاری خود را در صورت نیاز برای بازتاب نیازها و خواسته های مشتریان خود تطبیق دهید.

  • نظارت بر معیارهای خود: هنگام ارزیابی اثربخشی تلاش‌های بازاریابی و سایر تلاش‌های ارتباط با مشتری، معیارهای خود را در نظر داشته باشید. بدانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی را به روز کنید یا حذف کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *