بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی پست مستقیم چیست؟

دلایلی برای گنجاندن پست مستقیم در کمپین بازاریابی بعدی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هر کسب و کاری از استراتژی های بازاریابی برای گسترش مخاطبان و پایگاه مشتریان خود استفاده می کند. پست مستقیم یک روش بازاریابی همه کاره و مقرون به صرفه است. اگر در زمینه بازاریابی یا فروش هستید، یادگیری در مورد کمپین های پست مستقیم می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا استراتژی خوبی برای کسب و کار شما است یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که بازاریابی پست مستقیم چیست، مزایای بازاریابی پست مستقیم و نحوه ایجاد یک کمپین پست مستقیم.

مطالب مرتبط: برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ تعریف، تکنیک ها و مثال ها

بازاریابی پستی مستقیم چیست؟

بازاریابی پستی مستقیم زمانی است که کسب و کارها مطالب تبلیغاتی را از طریق خدمات پستی یا پیک دیگری به خانه یا دفتر ارسال می کنند. آنها معمولاً فهرستی از افراد یا مشاغلی دارند که با جمعیت شناسی پایگاه مشتریان آنها مطابقت دارند. بسته به آنچه که ارسال می کنید، ممکن است مشتریان فعلی و یک پایگاه مشتری هدف را در لیست ایمیل خود قرار دهید. در اینجا چند نمونه از مطالبی که ممکن است در یک کمپین پست مستقیم گنجانده شود آورده شده است:

  • بروشورها

  • کاتالوگ ها

  • تراکت

  • نامه ها

  • کوپن

  • بسته ها

  • کارت پستال

مرتبط: ۱۷ نوع مواد بازاریابی چاپی و نحوه استفاده از آنها

مزایای بازاریابی پستی مستقیم

در حالی که بازاریابی ایمیل مستقیم گرانتر از کمپین های ایمیلی است، مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد. در اینجا مزایای بازاریابی پستی مستقیم وجود دارد:

می توانید بر روی مخاطب هدف خود تمرکز کنید

در حالی که کمپین های بازاریابی دیجیتال اغلب به بازار گسترده ای می رسند، می توانید توجه خود را به مخاطبان بسیار خاصی که ارتباط شما را مستقیماً دریافت می کنند محدود کنید. این می تواند به شما کمک کند تا مطالب بازاریابی هدفمندتری ایجاد کنید که می تواند موثرتر باشد.

بسیار متنوع است

می توانید نامه های سفارشی شده را برای مخاطبان خاص ارسال کنید، با مشتریان فعلی ارتباط برقرار کنید، به مشتریان جدید پیشنهاد دهید و مخاطبان خود را در مورد محصولات یا خدمات جدید به روز نگه دارید. از آنجایی که انواع مختلفی از مطالب بازاریابی وجود دارد که می‌توانید ارسال کنید، می‌توانید محتوایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با مخاطبان هدف شما باشد.

پست مستقیم می تواند نرخ پاسخگویی خوبی ایجاد کند

وقتی ایمیل های بازاریابی ارسال می کنید، این احتمال وجود دارد که گیرنده آنها را باز یا نخواند. پست مستقیم یک یادآور فیزیکی از کسب و کار شما و آنچه ارائه می دهید است، به این معنی که گاهی اوقات نرخ پاسخگویی بالاتری نسبت به ایمیل های بازاریابی دارد.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

نحوه ایجاد یک کمپین پست مستقیم

برای ایجاد یک کمپین ایمیل مستقیم موفق این مراحل را دنبال کنید:

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

  2. لیست پستی خود را توسعه دهید

  3. تحقیق کنید که مخاطب هدف شما به چه طرح هایی پاسخ می دهد.

  4. پست مستقیم به یاد ماندنی و جذاب طراحی کنید.

  5. بازاریابی ایمیلی مستقیم خود را ارسال کنید.

۱. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

اولین قدم این است که بفهمید چه کسی می خواهید ایمیل مستقیم خود را دریافت کنید. جمعیتی را که می‌خواهید به آن برسید پیدا کنید، از جمله سن، محل سکونت، سطح درآمد، سطح تحصیلات و اگر فرزند دارند. همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا می خواهید به مشتریان بازگشتی یا مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید. هنگام طراحی یک کمپین پست مستقیم باید تا حد امکان خاص باشید. همه این عناصر بر نحوه توسعه لیست پستی و آنچه ارسال می کنید تأثیر می گذارد.

۲. لیست پستی خود را توسعه دهید

هنگامی که می دانید به چه کسی می خواهید دسترسی پیدا کنید، می توانید شروع به ساخت لیست پستی خود کنید. اگر می‌خواهید به مشتریان فعلی دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از آدرس‌هایی که قبلاً دارید استفاده کنید. اگر می‌خواهید ایمیل مستقیم برای مخاطبان جدیدی ارسال کنید، می‌توانید فهرست‌ها را بر اساس معیارهای خود از کارگزاران لیست پستی اجاره کنید. همچنین می توانید لیست های پستی را از شرکت تلفن، دانشگاه ها، شرکت های کارت اعتباری یا مجلات اجاره کنید. شما باید بر اساس مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، انتخاب کنید که لیست خود را از کجا دریافت کنید.

۳. تحقیق کنید که مخاطب شما به چه طرح هایی پاسخ می دهد

شما باید درک کنید که مخاطبان هدف شما می خواهند در یک کمپین پست مستقیم چه چیزی را ببینند. هر مخاطب هدف به دنبال کلمات کلیدی مختلف، طرح‌های رنگی و انواع ایمیل می‌گردد. همچنین باید محصول یا خدماتی را که می‌خواهید بخرند در نظر بگیرید، زیرا این می‌تواند روی رنگ‌ها و سبک‌هایی که می‌خواهید استفاده کنید تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر خدمات حقوقی ارائه می‌دهید، می‌توانید از فونت‌های رسمی‌تری استفاده کنید، اما اگر اسباب‌بازی‌های کودکان می‌فروشید، ممکن است بخواهید از رنگ‌های اصلی و حروف بزرگ استفاده کنید.

مطالب مرتبط: چگونه تجزیه و تحلیل داده ها می تواند تصمیم گیری را بهبود بخشد

۴. طراحی پست مستقیم به یاد ماندنی و جذاب

پست مستقیم بسیار قابل تنظیم است، بنابراین می توانید نامه هایی ارسال کنید که از نظر احساسی با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند. می‌توانید از روش‌های سنتی ارسال نامه‌ها و کوپن‌ها برای دعوت مشتریان خود به فروشگاه خود استفاده کنید. همچنین می توانید گزینه های غیر متعارف تری مانند اشکال اوریگامی یا کدهای پازل را انتخاب کنید. هرچه مخاطبان شما بیشتر با پست های مستقیم شما تعامل داشته باشند، کمپین شما می تواند موفق تر باشد.

۵. بازاریابی ایمیلی مستقیم خود را ارسال کنید

شما می توانید بازاریابی پستی مستقیم خود را از طریق اداره پست ارسال کنید و خدمات زیادی وجود دارد که به شما در سازماندهی پست کمک می کند. این خدمات به خودکارسازی کمپین پستی شما کمک می کند تا بتوانید تا حد امکان به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. خدمات کمپین پستی همچنین به شما کمک می‌کند با یافتن تخفیف‌ها و اطمینان از اینکه برچسب‌های پستی شما استانداردهای هر گزینه را رعایت می‌کنند، در هزینه پست صرفه‌جویی کنید.

هنگامی که مواد خود را برای اداره پست سازماندهی می کنید، می توانید تخفیف های پستی دریافت کنید. می‌توانید پست‌های خود را از قبل مرتب کنید، هزینه‌های پستی خود را بر اساس کد پستی سازماندهی کنید و برچسب‌های پستی را برای مطابقت با استانداردهای اتوماسیون اداره پست سازماندهی کنید. می‌توانید با اجرای فهرست پستی خود از طریق نرم‌افزار تأیید سیستم پشتیبانی دقت کدگذاری، معتبر بودن آدرس‌هایی را که استفاده می‌کنید تأیید کنید. همچنین می توانید با بررسی لیست پستی خود در برابر پایگاه داده ملی تغییر آدرس، مطمئن شوید که به مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کرده اید.

مرتبط: ۱۴ نوع بازاریابی ایمیلی با مثال

سوالات متداول در مورد بازاریابی پستی مستقیم

در اینجا چند سوال رایج در مورد کمپین های بازاریابی پستی مستقیم وجود دارد:

چگونه هزینه کمپین پست مستقیم را تعیین کنم؟

کمپین های پست مستقیم شامل هزینه های اجاره لیست پستی، طراحی پستی، چاپ پست مستقیم و هزینه پست می باشد. شما می توانید هر بخش را به صورت جداگانه قیمت گذاری کنید یا می توانید یک شرکت پست مستقیم را برای مدیریت کمپین خود با یک شارژ استخدام کنید. شرکت‌های پست مستقیم فهرستی از نرخ‌های خود را به شما می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا تعیین کنید چه نوع کمپینی برای اهداف و بودجه شما بهترین است.

آیا همه کمپین های بازاریابی مستقیم بر روی مخاطبان محدود متمرکز هستند؟

لازم نیست کمپین پستی خود را روی یک مخاطب محدود متمرکز کنید. شما می توانید از یک لیست اشباع استفاده کنید که در یک کد پستی یا مسیر پستی خاص به همه افراد می رسد. این نوع کمپین برای مشاغلی که کالاها و خدماتی را ارائه می دهند که بسیاری از مردم به آن نیاز دارند، مانند خدمات مالی، مواد غذایی یا رستوران ها، خوب است. برای تصمیم گیری اینکه کدام کد پستی برای کمپین شما مناسب است، از اطلاعات جمعیتی گسترده استفاده می کنید.

چگونه می توانم هزینه های بازاریابی ایمیل مستقیم خود را پایین نگه دارم؟

گزینه های مختلفی برای پایین نگه داشتن هزینه های بازاریابی ایمیلی مستقیم شما وجود دارد. شما می توانید از یک لیست پستی اشباع استفاده کنید، که به جای یک دموگرافیک بسیار هدفمند، به یک کد پستی یا مسیر پستی کامل ارسال می شود. می توانید نامه مستقیم خود را در قالب ایمیل مشترک، مانند بروشور کوپن قرار دهید.

این به اندازه یک پست الکترونیکی مستقل قابل تنظیم نیست و شما یک نامه را با سایر مشاغل به اشتراک خواهید گذاشت. شما همچنین می توانید بیشتر کارهای آماده سازی پستی را در حین تهیه برچسب های پستی خود انجام دهید تا بتوانید از اداره پست تخفیف بگیرید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *