بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۵ تست A/B برای اجرا در صفحه پرداخت برای بهینه سازی نرخ تبدیل

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در نظرسنجی سالانه ای که توسط e-tailing انجام شد، ۹۲ درصد از کاربران تست A/B را به عنوان یکی از مهم ترین ابزارها برای بهینه سازی نرخ تبدیل، پس از تجزیه و تحلیل وب، در رتبه دوم قرار دادند.

این یک شاهکار شگفت‌انگیز است، اما حقیقتا تست‌های A/B واقعاً سزاوار جایگاه در لیست نیز هستند. برای برخی، آنها به اندازه تجزیه و تحلیل وب مهم هستند، البته اگر حتی مهمتر نباشند.

در تجارت الکترونیک، چند صفحه مهمتر از صفحه پرداخت واقعی وجود دارد. اینجاست که اکثر مردم در نهایت تصمیم می گیرند که آیا محصولات شما را بخرند یا خیر. شما کار خوبی انجام داده اید که آنها را به صفحه پرداخت خود آورده اید. چالش در حال حاضر این است که مشتریان را وادار به تکمیل خرید کنید.

به عنوان مثال به ASOS نگاهی بیندازید. بهینه‌سازی صفحه تسویه‌حساب آن‌ها باعث شده است با استفاده از تست A/B و همچنین سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل وب‌سایت ، حداقل ۵۰ درصد تبدیل بیشتر و رها کردن سبد خرید کمتری داشته باشند.

با خیال راحت پرداخت کنید

موسسه بایمرد (Baymard Institute) می گوید که تقریباً ۷۰ درصد از مشتریانی که به صفحه پرداخت وارد می شوند در مقطعی آن را رها می کنند. نکته کلیدی این است که این عدد را به میزان قابل توجهی یا حداقل تا حد امکان کاهش دهید.

در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه تست A/B می‌تواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد و چگونه می‌توانید تست A/B را برای بهبود صفحه پرداخت خود اجرا کنید. اما اول بهتر است بدانیم:

تست A/B چیست؟

تست A/B، که به عنوان تست تقسیم نیز شناخته می شود، به یک فرآیند آزمایش تصادفی اشاره دارد که در آن دو یا چند نسخه از یک متغیر (صفحه وب، عنصر صفحه و غیره) به طور همزمان به بخش های مختلف بازدیدکنندگان وب سایت نشان داده می شود تا مشخص شود کدام یک نسخه بیشترین تأثیر را بر جای می گذارد و معیارهای کسب و کار را هدایت می کند.

اساساً، تست A/B تمام حدس و گمان های مربوط به بهینه سازی وب سایت را حذف می کند و بهینه سازان تجربه را قادر می سازد تا تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنند. در تست A/B، A به “کنترل” یا متغیر تست اصلی اشاره دارد. در حالی که B به “تغییر” یا نسخه جدیدی از متغیر آزمایشی اصلی اشاره دارد.

نسخه ای که معیار(های) کسب و کار شما را در جهت مثبت حرکت می دهد به عنوان “برنده” شناخته می شود. اعمال تغییرات این تنوع برنده در صفحه(ها) / عنصر(های) آزمایش شده شما می تواند به بهینه سازی وب سایت شما و افزایش بازگشت سرمایه (ROI) کسب و کار کمک کند.

معیارهای تبدیل برای هر وب سایت منحصر به فرد است. به عنوان مثال، در مورد تجارت الکترونیک، ممکن است فروش محصولات باشد. در همین حال، برای B2B، ممکن است تولید سرنخ های واجد شرایط باشد.

تست A/B یکی از اجزای فرآیند فراگیر بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) است که با استفاده از آن می توانید بینش های کیفی و کمی کاربران را جمع آوری کنید. می‌توانید از این داده‌های جمع‌آوری‌شده برای درک رفتار کاربر، میزان تعامل، نقاط درد و حتی رضایت از ویژگی‌های وب‌سایت، از جمله ویژگی‌های جدید، بخش‌های صفحه اصلاح‌شده و غیره استفاده کنید. اگر A/B وب‌سایت خود را آزمایش نمی‌کنید ، مطمئناً بسیاری از درآمدهای بالقوه کسب و کار را از دست می دهید.

بهترین تست های A/B برای صفحات پرداخت و پیامدهای آنها

برای درک بهتر تست A/B در ارتباط با صفحات پرداخت، نگاهی به شیوه‌ها و نمونه‌های خاصی که در گذشته کارایی آنها ثابت شده است، قابل توجه است. چندین شرکت با برخی از این تست های A/B موفقیت بزرگی را تجربه کرده اند و دلیلی وجود ندارد که آنها را امتحان نکنید.

۱. اجازه پرداخت مهمان در مقابل الزام عضویت

معمولاً بهترین کار با سایت‌های تجارت الکترونیک این است که به مشتریان خود اجازه دهید به‌عنوان مهمان چک کنند، به جای اینکه آنها را مجبور به ایجاد حساب کاربری کنید.

یکی از نسخه‌های آزمایش باید پرداخت‌ها را بدون نیاز به حساب ارائه دهد و نسخه دیگر باید از کاربران بخواهد که قبل از تکمیل خرید، یک حساب داشته باشند.

این تاکتیکی است که ASOS برای افزایش تقریبا ۵۰ درصدی تبدیل های خود استفاده می کند. تسویه حساب مهمان برای آنها کار کرده است، و همچنین می توانند برای شما کار کنند. با این حال، هنوز هم بهتر است قبل از اعمال هر تغییری، مقداری آزمایش انجام دهید.

تسویه‌حساب‌های اعضا به‌ویژه برای مشتریان فعلی مفید است، زیرا آنها می‌خواهند به سرعت بررسی کنند و خرید را تنها با چند کلیک یا ضربه ساده تکمیل کنند.

اما مشتریان جدید چطور؟ آیا آنها می خواهند قبل از خرید، مراحل ثبت حساب نزد شما و پر کردن تمام اطلاعات را طی کنند؟

یک تست A/B انجام دهید و خودتان نتیجه را ببینید. اکثر سایت ها در صورتی که تسویه حساب مهمان را فعال کنند، نتایج بهتری می بینند.

۲. پرداخت های تک صفحه ای در مقابل پرداخت های چند صفحه ای

صفحه پرداخت

بهترین راه برای نمایش تسویه حساب شما چیست؟ به صورت تسویه حساب یک صفحه ای یا در چند صفحه؟ این سوال مهمی است که باید هنگام راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیکی از خود بپرسید. با یک تست A/B کامل می توانید درک خوبی از آنچه کاربران خود فکر می کنند به دست آورید.

در یک آزمایش، تسویه حساب خود را به عنوان یک پرداخت ساده و یک صفحه ای تنظیم کنید. نسخه دیگر باید تسویه حساب را به عنوان یک تسویه حساب چند صفحه ای داشته باشد که همچنان ساده و قابل پیگیری است. خواهید دید که چه چیزی برای مورد خاص شما بهترین کار را دارد، زیرا همه صفحات از این نظر یکسان نیستند.

به عنوان مثال، Typeform از پرداخت چند صفحه ای با چندین صفحه ساده و مرکزی در حین پرداخت استفاده می کند. این می تواند یک تاکتیک موثر برای کاهش زمان پرداخت باشد، حتی اگر در چندین صفحه ارائه شده باشد.

از سوی دیگر، جنبه منفی این تاکتیک این است که می تواند کاربران را به دلیل وجود چندین صفحه خاموش کند. با تست A/B می توانید ببینید چه چیزی برای شما بهتر عمل می کند.

۳. نمایش نشان های امنیتی شما در مقابل عدم نمایش آنها

نشان‌ها و مهر و موم‌های امنیتی می‌توانند سایت شما را قابل اعتمادتر کنند و می‌توانید برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان، آنها را در صفحه پرداخت خود به نمایش بگذارید. با این حال، این روش برای همه کار نمی کند. در برخی موارد، درهم و برهمی غیر ضروری ایجاد می کند که صفحه پرداخت شما را آلوده می کند و آن را گیج کننده تر می کند.

با این حال، اکثراً نمایش این نشان ها می تواند به میزان قابل توجهی اعتماد شما را بهبود بخشد و می تواند منجر به افزایش فروش شود. ۱۷ درصد از خریداران آنلاین نگرانی های خود را هنگام خرید آنلاین در مورد امنیت بیان کردند. به همین دلیل است که برای جلب اعتماد مشتریان، مهم‌تر به نظر رسیدن قابل اعتمادتر است.

Baymard همچنین یک نظرسنجی انجام داد که آزمایش کرد کدام مهر و موم امنیتی شما را قابل اعتمادتر نشان می دهد. برنده انکارناپذیر مهر نورتون با بیش از ۳۵.۶ درصد از کل آرا بود.

بنابراین احتمال اینکه این مهر و موم ها بتوانند در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل در صفحات پرداخت به شما کمک کنند، بیشتر است.

۴. فراخوانی برای اقدام تست A/B

دکمه ها

با این آزمایش، شما در حال بررسی این هستید که چه دکمه‌های CTA بهترین عملکرد را دارند و برای بهترین نتایج در کجا قرار می‌گیرند. برای افزایش تبدیل، داشتن دکمه‌های CTA با طراحی زیبا و همچنین قرارگیری آنها بسیار مهم است. با تست A/B می توانید به راحتی اثربخشی آنها را در صفحه پرداخت بررسی کنید.

اما دقیقاً چه چیزی را می توانید آزمایش کنید و چه تغییراتی را می توانید بین دو نسخه ایجاد کنید؟ برخی از عوامل عبارتند از:

  • رنگ CTA،
  • آیکون ها،
  • موقعیت CTA،
  • اندازه CTA.

این ممکن است یک تغییر بسیار جزئی به نظر برسد، اما می تواند نتایج عظیمی را به همراه داشته باشد.

این مطالعه موردی Convert نشان می‌دهد که از جمله موارد دیگر، ما می‌توانیم با کمک CTA در افزایش تبدیل‌ها تا ۲۶٪ در صفحه معامله سهیم باشیم!

بنابراین می توانید ببینید که چرا باید دکمه های CTA خود را آزمایش کنید. این یکی از مهم ترین استراتژی های CRO است.

۵. روش های پرداخت A/B تست

روش های پرداخت

روش‌های پرداختی که در صفحه پرداخت ارائه می‌کنید می‌تواند نقش مهمی در ایجاد و بهبود بازی CRO شما داشته باشد.

تقریباً همه سایت‌های موجود تراکنش‌های کارت اعتباری و نقدی را ارائه می‌دهند، اما گاهی اوقات مهم است که از رقبا جلوتر بمانید و روش‌های پرداختی را ارائه دهید که دیگران آن را ندارند. برای مثال، می‌توانید از تراکنش‌های ارز دیجیتال یا تراکنش‌های کیف پول الکترونیکی که سایر فروشندگان استفاده نمی‌کنند، استفاده کنید و از آن به نفع خود استفاده کنید.

در یک مطالعه، ۵۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که انواع گزینه های پرداخت در هنگام تسویه حساب ممکن است آنها را تشویق به خرید در فروشگاه های آنلاین کند.

یک روش بدون خطر خوب برای یافتن اینکه آیا نتیجه می دهد یا خیر، تست A/B است. می‌توانید روش‌های پرداخت معمول خود (کارت اعتباری/دبیت، پی پال) را به ۵۰ درصد از کاربران خود و به ۵۰ درصد دیگر از کاربران خود روش‌های پرداخت کلاسیک خود را با چند مورد اضافه (ارزهای رمزنگاری، Apple Pay، Stripe) ارائه دهید.

علاوه بر این، ارائه پرداخت از طریق پلتفرم های مختلف پرداخت دیگر نیز می تواند سودمند باشد. PayPal به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم موجود در بازار به نظر می‌رسد، اما سایر پلتفرم‌ها نیز مانند Stripe یا Apple Pay وارد بازی می‌شوند. گاهی اوقات، عرض گزینه پرداخت و همچنین کیفیت مهم است.

چگونه تست های A/B را تنظیم کنیم؟

راه اندازی تست های A/B نیاز به تفکر زیادی در مورد آنچه که قرار است در تست بگنجانید، و مدت زمانی که قرار است آن را انجام دهید، دارد. ابزارهای بزرگی وجود دارد که به راحتی در دسترس هستند.

ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه صفحه ای را آزمایش کنید. تمام تجزیه و تحلیل های صفحه را اجرا کنید و آن را تست کنید.

  • سپس، باید نسخه بهتری از سایت ایجاد کنید. می توانید از یکی از روش هایی که در اینجا در مورد آن صحبت کردیم استفاده کنید.
  • بعد خود تست می آید. نمایش هر دو نسخه به کاربران مختلف برای بهترین نتایج.
  • در نهایت تجزیه و تحلیل نتایج و انتخاب بهترین نسخه می آید.

نتیجه

تست A/B یکی از بهترین روش ها برای علاقه مندان به CRO است. اگر می‌خواهید تبدیل‌های خود را افزایش دهید، نرخ پرش خود را صاف کنید و صفحه پرداخت خود را برای کاربران خود بهینه کنید، این امر ضروری است. فراموش نکنید که از سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل نیز استفاده کنید، زیرا در صورت استفاده ترکیبی می تواند نتایج بسیار بهتری برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *