به همین دلیل است که ما این راهنمای WooCommerce vs Shopify را برای مقایسه این دو پلتفرم محبوب تجارت الکترونیک ایجاد کرده ایم. با این حال، برخی از تفاوت های قابل توجهی بین آنها وجود دارد.
فهرست مطالب
Shopify چگونه به تجارت الکترونیک می پردازد؟
WooCommerce چگونه به تجارت الکترونیک می پردازد؟
راه اندازی فروشگاه در هر پلتفرم چقدر آسان است؟
چقدر بر عملکرد وب سایت خود کنترل دارید؟
چقدر بر طراحی فروشگاه خود کنترل دارید؟
هر پلتفرم کدام روش پرداخت را ارائه می دهد؟
WooCommerce در مقابل Shopify: هزینه هر پلتفرم چقدر است؟
مهاجرت بین WooCommerce و Shopify چقدر آسان است؟
WooCommerce در مقابل Shopify: چه پشتیبانی در دسترس است؟
چگونه هر پلت فرم حمل و نقل و Dropshipping را مدیریت می کند؟
کدام پلتفرم بیشتر برای موتورهای جستجو مناسب است؟
WooCommerce در مقابل Shopify: هر پلتفرم چقدر امن است؟
مدیریت موجودی خود چقدر آسان است؟
Shopify چگونه به تجارت الکترونیک می پردازد؟
Shopify که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد، یک راه حل کامل تجارت الکترونیک است که توسط Tobias Lütke و Scott Lake ایجاد شده است. بنیانگذاران این پلتفرم را پس از ساخت یک فروشگاه آنلاین برای تجهیزات اسنوبورد توسعه دادند. آنها از پلتفرم های تجارت الکترونیک موجود ناراضی بودند، بنابراین تصمیم گرفتند پلتفرم های خود را ایجاد کنند.
خارج از جعبه، Shopify همه چیزهایی را که برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و شروع به پذیرش پرداخت نیاز دارید، دارد:
از آنجایی که این یک راه حل میزبانی شده است، لازم نیست نگران جنبه فنی اجرای فروشگاه آنلاین خود باشید. همچنین لازم نیست یک بسته میزبانی جداگانه خریداری کنید .
به عنوان یک پلتفرم، Shopify بر سهولت استفاده تأکید دارد. همچنین هر آنچه را که برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید، به طور بالقوه در عرض چند دقیقه فراهم می کند.
این عوامل باعث می شود Shopify برای هر کسی که می خواهد سریع یک فروشگاه تجارت الکترونیک ایجاد کند، گزینه ای عالی باشد. اگر به کنترل تمام جنبه های فروشگاه خود نیاز ندارید، Shopify نیز می تواند انتخاب خوبی باشد.
WooCommerce چگونه به تجارت الکترونیک می پردازد؟
در مقابل، WooCommerce یک افزونه منبع باز است که شما آن را به سیستم مدیریت محتوای وردپرس (CMS) اضافه می کنید . توسعه دهنده پوسته وردپرس WooTheme در ابتدا آن را ایجاد کرد و سپس توسط Automattic در سال ۲۰۱۵ خریداری شد:
اگر شما یکی از میلیون ها کاربر وردپرس هستید ، می توانید WooCommerce را مانند هر افزونه دیگر وردپرس نصب و فعال کنید. اگر سایت ندارید، ابتدا باید وردپرس را به عنوان CMS خود انتخاب کنید و قبل از اینکه بتوانید به نصب افزونه فکر کنید یک وب سایت ایجاد کنید.
برخلاف Shopify، شما باید هاست تجارت الکترونیک خود را خریداری کنید. در حالی که می توانید WooCommerce را روی یک سرور داخلی اجرا کنید، بسیاری از صاحبان فروشگاه ها بسته های میزبانی وب جداگانه خریداری می کنند.
انتخاب میزبانی وب شما حیاتی است. ارائه دهنده مناسب می تواند بار کاری شما را با مراقبت از بسیاری از وظایف فنی کاهش دهد.
WooCommerce ممکن است برای راهاندازی و اجرای پیچیدهتر باشد، اما کنترل بیشتری بر هر جنبهای از فروشگاه خود به شما میدهد. این باعث می شود که این پلتفرم برای کاربران فنی بیشتر با اهداف خاص در ذهن مناسب باشد.
آنها ممکن است دو تا از شناخته شده ترین پلتفرم های تجارت الکترونیک در جهان باشند. با این حال، همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم، یک تفاوت بزرگ بین WooCommerce و Shopify وجود دارد:
خود میزبانی : اگر WooCommerce را به عنوان راه حل تجارت الکترونیک خود انتخاب می کنید، باید خودتان آن را میزبانی کنید و از وردپرس به عنوان CMS خود استفاده کنید .
میزبانی شده : Shopify نرم افزار را برای شما میزبانی می کند و مدیریت می کند، بنابراین نیازی به خرید بسته میزبانی جداگانه ندارید.
در اینجا، به نظر می رسد Shopify مزیت را دارد. با این حال، یک معامله وجود دارد. به عنوان یک پلتفرم میزبان، فقط می توانید تغییراتی را ایجاد کنید که Shopify اجازه می دهد. شما به سادگی با این محدودیت ها با ووکامرس مواجه نخواهید شد.
با در نظر گرفتن این موضوع، مزیت اصلی WooCommerce نسبت به Shopify انعطاف پذیری آن است. اگر بخواهید یک تجربه منحصر به فرد مشتری ارائه دهید، این عامل به ویژه مهم می شود.
به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک فرآیند پرداخت سفارشی طراحی کنید یا یک ساختار قیمت گذاری چند لایه را پیاده سازی کنید.
با این حال، این انعطاف پذیری هزینه ای نیز دارد. پیکربندی WooCommerce با فرآیند راه اندازی طولانی تر دشوارتر است.
فرض کنید قصد دارید محصولات ساده را با کمترین تغییرات یا تعداد کم اقلام بفروشید. در این صورت ممکن است به این سطح از انعطاف نیاز نداشته باشید. سهولت استفاده Shopify و هاست داخلی آن را به گزینه ای جذاب تر در این سناریو تبدیل می کند.
اگر می خواهید فروشگاهی سریع راه اندازی کنید، Shopify نیز انتخاب خوبی است. تا زمانی که قصد فروش محصولات پیچیده یا طراحی یک تجربه خرید سفارشی را ندارید، Shopify باید نیازهای اصلی شما را برآورده کند.
Shopify و WooCommerce دو تا از بزرگترین پلتفرم های تجارت الکترونیک در جهان هستند. در حالی که انتخاب راه حل صرفاً بر اساس محبوبیت آن عاقلانه نیست، مقایسه تعداد افرادی که از هر پلتفرم استفاده می کنند جذاب است.
وقتی به یک میلیون سایت برتر تجارت الکترونیک نگاه می کنیم، ۲۱ درصد از این سایت ها از Shopify استفاده می کنند. در مقابل، ۲۷ درصد از این وب سایت های برتر به WooCommerce برای تقویت فروشگاه آنلاین خود اعتماد دارند.
WooCommerce ممکن است در سایت های دارای اعتبار بالاتر کمی محبوب تر باشد. با این حال، هنوز فضای زیادی در فضای سازمانی برای رشد هر دوی این پلتفرم ها وجود دارد:
وقتی فراتر از بازار سازمانی نگاه می کنیم، WooCommerce به طور قابل توجهی محبوب تر است. این در بیش از پنج میلیون وب سایت زنده استفاده می شود ، در حالی که Shopify بیش از سه میلیون سایت زنده را در اختیار دارد .
با نگاهی به Google Trends در پنج سال گذشته، می بینیم که Shopify به طور مداوم علاقه بیشتری به جستجو نسبت به WooCommerce داشته است. جالب توجه است که Shopify در طول سال ۲۰۲۰ افزایش علاقه به جستجو را تجربه کرد:
در حالی که Shopify یک راه حل مستقل است، نمی توان نادیده گرفت که WooCommerce به محبوب ترین CMS جهان گره خورده است . در واقع، بیش از ۴۰ درصد از تمام سایت ها از وردپرس و ۷ درصد از کل سایت های تجارت الکترونیک از ووکامرس استفاده می کنند.
این آمار نقش بسیار زیادی در محبوبیت ووکامرس دارد. اگر شما یکی از میلیونها نفری هستید که قبلاً یک وبسایت وردپرس دارید، WooCommerce بلافاصله به گزینه بسیار جذابتری تبدیل میشود.
اگر ما روی ایجاد یک فروشگاه کاملاً کارآمد و آماده برای پذیرش سفارشات آسان تمرکز کنیم، Shopify برنده واضح است. با WooCommerce، اگر قبلاً آن را ندارید، باید یک وب سایت وردپرس بسازید. شما همچنین باید میزبانی وب و نام دامنه را ارائه دهید.
اگر این عناصر را در جای خود ندارید، زمان راه اندازی WooCommerce شما می تواند به سرعت افزایش یابد. همچنین ممکن است متحمل هزینه های اضافی، از جمله خرید بسته میزبانی و نام دامنه شوید .
خبر خوب این است که WooCommerce یک جادوگر راه اندازی مفید دارد که شما را در بسیاری از تنظیمات اولیه راهنمایی می کند. این فرآیند شامل افزودن درگاه پرداخت، انتخاب ارز و انتخاب روشهای ارسال است.
همچنین تعداد زیادی وبلاگ، آموزش و ویدیوهای آموزشی وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه فروشگاه WooCommerce خود را راه اندازی کنید . با این حال، غیرممکن است که وجود یک منحنی یادگیری شیب دار را انکار کنید، به خصوص اگر این اولین وب سایت وردپرس شما باشد.
به عنوان یک پلت فرم تجارت الکترونیک میزبان، Shopify بسیاری از کارهای سنگین فنی مورد نیاز برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را انجام می دهد. این شامل ارائه یک نام دامنه، میزبانی و گواهی لایه سوکت ایمن (SSL) است .
در اصل، می توانید یک حساب Shopify ایجاد کنید، موضوع خود را انتخاب کنید، و سپس یک دامنه خریداری کنید یا یک نام دامنه موجود را همگام کنید. با فرض اینکه از دروازه پرداخت های Shopify خود شرکت استفاده می کنید ، می توانید از روز اول پرداخت های کارت اعتباری را بپذیرید.
چقدر بر عملکرد وب سایت خود کنترل دارید؟
در سطح بالا، راه حل های خود میزبان معمولاً انعطاف پذیرتر و قابل تنظیم تر از جایگزین های میزبان هستند. Shopify ممکن است یکی از راه حل های میزبان انعطاف پذیرتر باشد، اما این منطقه ای است که در آن برای رقابت با WooCommerce تلاش می کند.
WooCommerce خارج از جعبه، همه چیزهایی را که برای ایجاد یک فروشگاه تجارت الکترونیکی کارآمد نیاز دارید را فراهم می کند. با این حال، قدرت واقعی پلت فرم در توسعه پذیری آن نهفته است. شما می توانید پلتفرم اصلی WooCommerce را با استفاده از نرم افزار اضافی سفارشی و گسترش دهید.
به عنوان مثال، با توجه به اینکه خریداران حدود ۷۰ درصد از سبدهای خرید را رها می کنند ، بازیابی سبد خرید برای فروشگاه های آنلاین حیاتی است. WooCommerce این ویژگی را خارج از جعبه ارائه نمی دهد، اما می توانید این قابلیت را با استفاده از افزونه ها اضافه کنید.
هزاران مورد از این افزونه های WooCommerce را در دایرکتوری رسمی وردپرس پیدا خواهید کرد :
حتی یک فروشگاه افزونههای WooCommerce اختصاصی وجود دارد .
WooCommerce همچنین با چندین راه حل محبوب شخص ثالث ادغام می شود. اینها شامل برخی از محبوب ترین ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است .
حتی اگر توسعهدهنده هستید، میتوانید کد سفارشی را به فروشگاه ووکامرس اضافه کنید. همه این ویژگی ها WooCommerce را به یک پلتفرم فوق العاده انعطاف پذیر و قابل تنظیم تبدیل می کند.
اگر می خواهید فروشگاه Shopify خود را گسترش دهید، مجموعه ای از برنامه های Shopify وجود دارد . با این حال، در نهایت شما به افزونه ها و نرم افزارهایی که Shopify اجازه می دهد محدود می شوید. این محدودیت در WooCommerce صدق نمی کند:
یکی از زمینه هایی که Shopify نسبت به WooCommerce برتری دارد، ادغام چند کاناله داخلی آن است . این ویژگی به شما امکان می دهد محصولات خود را در فیس بوک، اینستاگرام، eBay، Walmart، TikTok و غیره تبلیغ و به فروش برسانید. اگر میخواهید با ووکامرس در چندین کانال بفروشید، باید افزونههای دیگری را نصب کنید.
چقدر بر طراحی فروشگاه خود کنترل دارید؟
هر دو WooCommerce و Shopify دارای مضامین شیک هستند که اولین تاثیر فوق العاده ای را در مشتریان شما ایجاد می کند. با انتخاب بیش از ۱۰۰۰ تم WooCommerce، فوراً می توانید ظاهر و احساس جدیدی به فروشگاه WooCommerce خود بدهید.
همچنین مضامین ممتاز WooCommerce را در بازارهای شخص ثالث خواهید یافت. به عنوان مثال، ۱۲۰۰ تم WooCommerce دیگر در ThemeForest وجود دارد .
اگر می خواهید فروشگاه Shopify خود را تغییر دهید، به مجموعه کوچکتری از تم ها دسترسی خواهید داشت . به عنوان یک پلت فرم اختصاصی تجارت الکترونیک، همه این مضامین به خوبی طراحی شده و برای افزایش فروش بهینه شده اند.
در حالی که جامعه وردپرس تم های شیک و صیقلی WooCommerce ایجاد کرده است، کنترل کیفیت کمتری وجود دارد. اگر تم Shopify را انتخاب کنید، کیفیت بالایی برای شما تضمین می شود. به طور کلی، در حالی که WooCommerce به شما حق انتخاب بیشتری می دهد، پیشنهادات Shopify نظارت بیشتری دارند.
با این حال، باید انتظار داشته باشید که برای بهترین تم های Shopify حق بیمه پرداخت کنید. غیر معمول نیست که این مضامین به صدها دلار برسد :
برخی از تم های Shopify به شما اجازه می دهند قطعه کدهای HTML یا Liquid را اضافه کنید . سپس این کد در قالب، بخش یا بلوکی که حاوی تنظیمات است، ارائه میشود.
با این حال، این ویژگی محدود است و ممکن است بسته به تم Shopify انتخابی شما متفاوت باشد. از آنجایی که WooCommerce یک پلت فرم منبع باز است، شما دامنه نامحدودی برای سفارشی کردن تم خود دارید.
وقتی نوبت به پذیرش پرداخت میرسد، هرچه روشهای بیشتری بتوانید پشتیبانی کنید، بهتر است. برخی از درگاه های پرداخت در مکان های جغرافیایی خاص محبوبیت بیشتری دارند.
به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۰، کیف پول های دیجیتال یا موبایل ۶۰ درصد از تراکنش های تجارت الکترونیک در منطقه آسیا و اقیانوسیه را تشکیل می دادند. با این حال، این روش پرداخت تنها ۲۰ درصد در آمریکای لاتین بود.
با پشتیبانی تا حد امکان از روشهای پرداخت مختلف، میتوانید جذابیت خود را به حداکثر برسانید. خوشبختانه WooCommerce و Shopify هر دو از چندین دروازه پرداخت پشتیبانی می کنند. مگر اینکه مشتریان شما از یک روش پرداخت بسیار خاص استفاده کنند، صرف نظر از اینکه کدام پلتفرم را انتخاب می کنید، مشکلی ندارید.
WooCommerce از تمام دروازه های اصلی از جمله Stripe، PayPal، Square و Authorize.Net پشتیبانی می کند. همچنین از بسیاری از دروازه های منطقه ای پشتیبانی می کند. اینها شامل پردازنده PencePay است که بر بازارهای در حال ظهور تمرکز دارد.
فقط توجه داشته باشید که برخی از این دروازه ها از شما می خواهند که افزونه WooCommerce اضافی خریداری کنید:
Shopify درگاه پرداخت خود را دارد که نیاز به پیکربندی صفر دارد. اگر از پرداخت های Shopify استفاده می کنید ، هزینه تراکنش از شما کسر نمی شود.
Shopify همچنین از طیف گسترده ای از درگاه های پرداخت خارجی پشتیبانی می کند . با این حال، یک نقطه ضعف قابل توجه وجود دارد: این پلتفرم هزینه های اضافی را برای استفاده از این دروازه ها دریافت می کند.
این هزینه برای برنامه های Basic Shopify، Shopify و Advanced Shopify به ترتیب ۲ درصد، ۱ درصد یا ۰.۵ درصد است. به همین دلیل، اگر Shopify را انتخاب می کنید، ممکن است بخواهید از درگاه پرداخت آن استفاده کنید.
WooCommerce همچنین دروازه پرداخت خود را دارد که هزینه های اضافی را متحمل می شود. با این حال، برای استفاده از دروازه های خارجی هزینه ای دریافت نمی کند. این بدان معنی است که فقط توسط بانک یا درگاه انتخابی شما کارمزد تراکنش دریافت می شود.
قیمت گذاری اصلی Shopify شفاف است، بنابراین ارزیابی هزینه های پلتفرم از قبل آسان است. می توانید بین یک برنامه Basic Shopify (39 دلار)، Shopify (105 دلار) یا Advanced Shopify (399 دلار) انتخاب کنید:
بسته به اشتراک خود ، همچنین برای هر تراکنش تا ۲.۹ درصد به علاوه ۳۰¢ پرداخت خواهید کرد. با خرید طرح Shopify پیشرفته می توانید این هزینه ها را به ۲.۴ درصد به علاوه ۳۰¢ کاهش دهید.
در صورت استفاده از تم ها یا برنامه های کاربردی، هزینه فروشگاه آنلاین شما افزایش می یابد. در صورت استفاده از درگاه پرداخت خارجی، Shopify نیز هزینه بیشتری دریافت می کند. با این حال، می توانید با خرید برنامه Shopify Advanced این هزینه ها را کاهش دهید.
لازم به ذکر است که اگر گزینه “سالانه” را برای قیمت گذاری Shopify انتخاب کنید، ۲۵٪ در شما صرفه جویی می کند.
WooCommerce کمی پیچیده تر است. می توانید نرم افزار هسته وردپرس و افزونه WooCommerce را به صورت رایگان دانلود کنید. اگر میخواهید هزینههای جاری خود را به حداقل برسانید، تمها و افزونههای WooCommerce زیادی را در مخزن وردپرس خواهید یافت.
همچنین مجموعه کوچکی از تم های رایگان در وب سایت رسمی WooCommerce وجود دارد :
با این حال، ممکن است لازم باشد برای تم های ممتاز WooCommerce و برخی افزونه های رسمی WooCommerce هزینه کنید . اگر قبلاً یک سایت وردپرس ندارید، باید هاست و نام دامنه را نیز خریداری کنید.
این متغیرها محاسبه هزینه کل یک فروشگاه WooCommerce را دشوار می کند، به ویژه در مقایسه با یک مجموعه اشتراک Shopify. با این حال، تنوع بسیار زیاد افزونههای رایگان و ممتاز به این معنی است که میتوانید WooCommerce را به همان اندازه مقرون به صرفه یا گران قیمت کنید.
مهاجرت بین WooCommerce و Shopify چقدر آسان است؟
مهاجرت به یک پلت فرم جدید تجارت الکترونیک ایده آل نیست. ممکن است نگران از دست دادن داده ها، از دست دادن سفارشات یا تأثیر منفی بر تجربه مشتری باشید. خوشبختانه، برخی از ابزارها می توانند به شما در مهاجرت بین WooCommerce و Shopify کمک کنند.
Cart2Cart یک افزونه مهاجرت محبوب است که به شما امکان می دهد داده ها را از فروشگاه Shopify موجود منتقل کنید. این افزونه میتواند با ذخیره دادههای شما در سرورهای Cart2Cart در طول فرآیند مهاجرت، تأثیر روی مشتریان شما را به حداقل برساند:
هنگامی که افزونه WooCommerce را نصب کردید ، فقط باید اعتبار فروشگاه Shopify و فروشگاه WooCommerce جدید خود را ارائه دهید. سپس، دادههایی را که میخواهید انتقال دهید مشخص کنید و قبل از انجام انتقال کامل، یک انتقال آزمایشی اختیاری انجام دهید.
از طرف دیگر، ممکن است بخواهید LitExtension را بررسی کنید. این ابزار خودکار می تواند طیف گسترده ای از داده ها را از Shopify به WooCommerce منتقل کند:
علاوه بر این، میتوانید از LitExtension برای انتقال شناسههای سفارش، توضیحات کوتاه و کامل محصول، و واحدهای نگهداری انبار محصول (SKU) استفاده کنید. انجام این کار می تواند انتقال یکپارچه را تضمین کند و مقدار پیکربندی را که باید پس از انتقال داده ها به خانه جدید خود انجام دهید، کاهش می دهد.
اگر از WooCommerce به Shopify میروید، ممکن است بخواهید نگاهی به برنامه رسمی واردکننده بیندازید . می تواند داده های مشتری، محصول و سفارش شما را از WooCommerce صادر کند و آن را به فروشگاه جدید Shopify وارد کند.
WooCommerce در مقابل Shopify: چه پشتیبانی در دسترس است؟
Shopify طوری طراحی شده است که استفاده از آن آسان باشد، اما ممکن است هر از گاهی به کمک نیاز داشته باشید. خوشبختانه، این پلتفرم دارای یک مرکز کمک اختصاصی است که مملو از مقالات، آموزشها و راهنماهای گام به گام است:
اگر از طرفداران آموزش های ویدیویی هستید، Shopify همچنین یک کانال YouTube را اجرا می کند و وبینارهای منظم را میزبانی می کند .
اگر رویکرد ساختارمندتری را برای پشتیبانی خود ترجیح می دهید، ممکن است به پورتال Shopify Learn علاقه مند شوید . در اینجا، دوره های رایگان درخواستی را از بیش از ۹۰ متخصص Shopify پیدا خواهید کرد:
در حالی که منابع خودیاری می تواند ارزشمند باشد، گاهی اوقات، ممکن است نیاز به پشتیبانی یک به یک داشته باشید. می توانید با سایر کاربران Shopify ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را در انجمن رسمی Shopify مطرح کنید :
از طرف دیگر، تیم پشتیبانی Shopify ۲۴ ساعت شبانه روز، هفت روز هفته، از طریق ایمیل، چت زنده و تلفن در دسترس است. اگر قبلاً مشتری Shopify نیستید اما اطلاعات بیشتری می خواهید، همچنان می توانید با این تیم تماس بگیرید.
به طور مشابه، WooCommerce دارای طیف چشمگیری از منابع خودیاری است. اسناد رسمی آن مملو از راهنماهای دقیق است که تمام جنبه های اجرای یک فروشگاه موفق WooCommerce را پوشش می دهد:
همچنین مجموعه ای از راهنماهای موضوعی وجود دارد. برای تازه واردان، راهنمای مالک فروشگاه جدید WooCommerce می تواند مفید باشد:
همچنین مقالات آموزنده زیادی را در وبلاگ WooCommerce خواهید یافت . این شامل پستهای فنی، بهعلاوه توصیههای کلی در مورد ایجاد یک امپراتوری تجارت الکترونیک است:
هنگامی که یک فروشگاه آنلاین راه اندازی می کنید، هر گونه خرابی، عملکرد ضعیف یا خطا می تواند تأثیر مخربی بر قیمت نهایی شما داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است بخواهید یک ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کنید که پشتیبانی ۲۴/۷ را ارائه می دهد . اگر در سایت ووکامرس خود با مشکلی مواجه شدید، دسترسی تضمینی به تیم متخصصی خواهید داشت که می تواند به بازگشت فروشگاه شما به مسیر درست کمک کند.
اگر محصولات فیزیکی می فروشید، تجربه حمل و نقل بدون درز ضروری است. هر دو Shopify و WooCommerce شما را قادر می سازند تا در سطح بین المللی ارسال کنید. با این حال، Shopify به لطف مشارکت داخلی خود با Canada Post، FedEx، UPS، DHL و USPS برتری دارد .
همچنین میتوانید از هر دو پلتفرم برای dropshipping استفاده کنید، یک مدل خردهفروشی که در آن هیچ محصولی در انبار نگهداری نمیکنید. در عوض، شما اقلامی را از فروشندگان خریداری می کنید و سپس آنها را مستقیماً برای مشتریان خود ارسال می کنید.
هنگام ایجاد یک کسب و کار دراپ شیپینگ، وب سایت شما مانند هر فروشگاه آنلاین دیگری به نظر می رسد. با این حال، هر دو پلتفرم تجارت الکترونیک دارای ویژگیهای اضافی هستند که میتواند به تقویت کسب و کار dropshipping شما کمک کند.
اگر Shopify را انتخاب می کنید، برنامه های اختصاصی برای محبوب ترین بازارها، از جمله Aliexpress Dropshipping وجود دارد :
به طور مشابه، انجمن WooCommerce طیف گسترده ای از افزونه ها را ایجاد کرده است که به شما امکان می دهد محصولات را مستقیماً از بازارهای شخص ثالث وارد کنید. آنها شامل افزونه AliDropship هستند که با AliExpress ادغام می شود. همچنین می تواند انجام سفارش را با کلیک یک دکمه به صورت خودکار انجام دهد:
اگر می خواهید شرکت dropshipping خود را راه اندازی کنید، WooCommerce و Shopify گزینه های خوبی هستند. فقط توجه داشته باشید که بسیاری از این بازارهای محصول دارای حق عضویت، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه های خود هستند. این هزینهها میتوانند به سودهای نازک دراپشیپینگ شما کمک کنند.
بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می تواند به طور قابل توجهی بر قیمت نهایی شما به عنوان یک فروشگاه آنلاین تأثیر بگذارد. در واقع، بیش از ۴۰ درصد درآمد بیشتر فروشگاه های تجارت الکترونیک از ترافیک ارگانیک حاصل می شود. علاوه بر این، ۳۹ درصد از خریدهای دیجیتال تحت تأثیر جستجوهای مرتبط هستند.
خارج از جعبه، کد WooCommerce برای SEO بهینه شده است. همچنین می توانید توضیحات و عناوین متا را به صفحات محصول خود اضافه کنید و URL های خود را سفارشی کنید. این اقدامات می تواند شانس نمایش صفحات فروشگاه شما را در نتایج موتور جستجوی مرتبط به حداکثر برساند.
علاوه بر این، میتوانید جذابیت SEO WooCommerce را با نصب افزونههای اضافی افزایش دهید. اینها شامل نرم افزارهای قدرتمندی است که به طور خاص برای بهبود SEO شما طراحی شده است، مانند Yoast SEO و The SEO Framework :
این افزونه ها به شما کنترل بیشتری بر سئوی درون صفحه خود می دهند. آنها همچنین می توانند سئوی شما را ارزیابی کنند و نکات کاربردی در مورد بهینه سازی هر صفحه محصول برای موتورهای جستجو ارائه دهند.
Shopify همچنین اضافه کردن اطلاعات اولیه SEO به فروشگاه شما را آسان می کند. این فرآیند شامل ایجاد توضیحات و عنوان برای صفحات محصول شما است.
اگرچه WooCommerce دارای تنوع بیشتری از افزونه ها است، برخی از افزونه های SEO مفید در فروشگاه Shopify App وجود دارد، مانند SEO Booster :
این افزونه می تواند فروشگاه شما را اسکن کند و گزارش های دقیق سئو را ایجاد کند. سپس می توانید توصیه های افزونه را پیاده سازی کنید و امیدواریم رتبه بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهید.
به عنوان یک فروشگاه آنلاین موفق، به اطلاعات مشتری، از جمله جزئیات کارت اعتباری و بدهی دسترسی خواهید داشت. این می تواند شما را به یک هدف جذاب برای هکرها تبدیل کند.
از آنجایی که یک پلتفرم میزبانی شده است، Shopify عمدتاً مسئول محافظت از فروشگاه شما در برابر هکرها است. در واقع، این پلتفرم دارای برخی از ویژگی های امنیتی ضروری داخلی است، از جمله گواهی SSL .
برای کمک به ایمن ماندن افراد آنلاین، اکثر مرورگرهای مدرن نشان میدهند که یک وبسایت با SSL با نمایش نماد قفل امن است:
این گواهی به کاربران اینترنتی اطمینان می دهد که وب سایت فعلی قابل اعتماد است. به این ترتیب، SSL داخلی Shopify ممکن است به شما کمک کند تا فروش بیشتری را تضمین کنید .
در مقابل، افزونه WooCommerce از امنیت داخلی برخوردار نیست. شما باید اقداماتی را انجام دهید تا فروشگاه خود را در برابر هکرها ایمن نگه دارید. بار دیگر، این به معنای نصب چند افزونه اضافی است.
تعداد زیادی افزونه در سطح جهانی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما مجموعه امنیتی Sucuri یک گزینه محبوب است:
وقتی این افزونه را فعال میکنید، یک طبقهبندی «خوب شناخته شده» برای همه فهرستها، افزونهها، تمها و فایلهای اصلی که فروشگاه آنلاین شما را تشکیل میدهند، ایجاد میکند. اگر هر محتوایی به خطر بیفتد، Sucuri شما را در مورد تهدید مطلع می کند.
منبع یابی و پیکربندی این افزونه ها می تواند کار قابل توجهی باشد. ممکن است بتوانید زمان و هزینه مربوط به ایجاد یک فروشگاه ووکامرس ایمن را با همکاری با یک ارائه دهنده میزبانی که امنیت را جدی می گیرد، به حداقل برسانید :
مدیریت موجودی خود چقدر آسان است؟
WooCommerce یک راه حل انعطاف پذیر و قابل تنظیم است که به شما کنترل کامل بر موجودی خود می دهد. با استفاده از ویرایشگر آشنای وردپرس میتوانید محصولات جدید را آپلود کنید و محصولات موجود را ویرایش کنید.
مشابه WooCommerce، Shopify شما را قادر میسازد تا محصولات خود را به سرعت ردیابی کنید، به هشدارهای موجودی دسترسی داشته باشید، گزارشها تولید کنید و سایر وظایف ضروری مدیریت موجودی را انجام دهید. هر دو پلتفرم به شما امکان می دهند کل کاتالوگ محصول خود را از طریق فایل های CSV به صورت انبوه آپلود کنید. این ویژگی ها می توانند به میزان قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی کنند.
با این حال، یکی از زمینه هایی که این راه حل ها به طور چشمگیری با هم تفاوت دارند، تنوع محصول است. اینها ویژگی هایی هستند که می توانید برای یک محصول خاص اعمال کنید.
به عنوان مثال، اگر یک تی شرت می فروشید، ممکن است این مورد را در رنگ ها یا اندازه های مختلف ارائه دهید. هر یک از این ویژگی ها یک تنوع محصول است.
با WooCommerce، محدودیت سختی برای تعداد تغییرات محصولی که می توانید استفاده کنید وجود ندارد. در مقابل، Shopify دارای ۱۰۰ نوع و سه گزینه کل برای هر محصول است. اگر میخواهید این محدودیت را افزایش دهید، باید از یک برنامه شخص ثالث Shopify استفاده کنید .
خلاصه
به لطف افزایش پلتفرمهای تجارت الکترونیک کاربرپسند، ایجاد یک فروشگاه آنلاین هرگز آسانتر نبوده است. با این حال، گاهی اوقات، انتخاب بیش از حد می تواند چیز بدی باشد.
اگر بین WooCommerce و Shopify سرگردان هستید، بیایید سریعاً این دو پلتفرم را مرور کنیم:
Shopify: اگر میخواهید به سرعت یک فروشگاه آنلاین راهاندازی کنید، Shopify ویژگیهای قدرتمند تجارت الکترونیک را با فرآیند راهاندازی روان ترکیب میکند. این تقریباً به هیچ دانش فنی تخصصی نیاز ندارد، اما هزینه دارد – شما صاحب پلتفرم نیستید و باید برای هر فروش کمیسیون بپردازید.
WooCommerce: این افزونه می تواند یک وب سایت وردپرس موجود را به یک پلت فرم تجارت الکترونیک قدرتمند تبدیل کند. WooCommerce با جامعه گسترده ای از افزونه ها، برنامه های افزودنی و تم ها، به شما قول می دهد که کنترل کاملی بر فروشگاه تجارت الکترونیک خود داشته باشید. با این حال، شما باید یک میزبان وب معتبر انتخاب کنید تا به راحتی کار کند.
آیا در مورد WooCommerce vs Shopify سؤالی دارید؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید!
و بخوانید: