تبلیغات دیجیتال یک ابزار بازاریابی کلیدی برای دستیابی و جذب مخاطبان هدف است. اما از آنجایی که افراد در نحوه کشف و تعامل با محتوا پیچیده تر می شوند، تبلیغات بومی راه جدیدی را برای برندها فراهم می کند تا پیام خود را منتشر کنند.
در زیر، همه چیزهایی را که برای شروع تبلیغات بومی باید بدانید، به شما معرفی می کنیم: چیست، چرا مهم است، چگونه کار می کند، و چگونه از تبلیغات بومی برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید.
تبلیغات بومی چیست؟
اصطلاح «تبلیغات بومی» یا ‘native advertising’ به یک آگهی تبلیغاتی پولی اطلاق میشود که در قالب و سبک محتوای غیرپرداختی که در آن قرار میگیرد ظاهر میشود. به عنوان مثال، پست های حمایت شده در فید لینکدین شما به وضوح به این عنوان برچسب زده می شوند، اما در غیر این صورت مانند پست های ارگانیک اطراف خود هستند.
تبلیغات بومی را می توان در همه جا یافت، از سایت های ناشر مورد علاقه شما گرفته تا کانال های اجتماعی مورد علاقه شما.
به عنوان یک تبلیغ که به طور یکپارچه با تجربه کاربر منطبق است، نسبت به سایر اشکال تبلیغات دیجیتال (مثلاً تبلیغات نمایشی و بنری) متنی تر هستند. تبلیغات بومی به جای اینکه در کنار یا بالای صفحه وب ظاهر شوند، ظاهر، احساس و عملکرد محتوای یک رسانه را تقلید می کنند.
این قالببندی به بهبود تجربه کاربر کمک میکند و تبلیغ را به جای وقفه، به بخشی از فید کاربر تبدیل میکند. در حالی که افراد برای نادیده گرفتن تبلیغات بنری و موارد مشابه آموزش دیده اند، تبلیغات بومی فرصت بهتری برای دیده شدن دارند – دقیقاً به این دلیل که با هم ترکیب می شوند.
تبلیغات بومی به دلیل اثربخشی آنها روز به روز محبوب تر می شوند و تقریباً دو سوم از کل هزینه تبلیغات نمایش دیجیتال را به خود اختصاص می دهند. در واقع، انتظار میرفت که هزینه تبلیغات نمایشگر دیجیتال بومی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود یعنی ۸۷.۶ میلیارد دلار برسد که در عرض سه سال بیش از دو برابر شود.
چرا از تبلیغات بومی استفاده کنیم؟
محتوا به بخش مرکزی زندگی ما تبدیل شده است. از لحظه ای که از خواب بیدار می شویم تا لحظه ای که می گوییم شب بخیر، مقالات خبری، برنامه های تلویزیونی، عکس ها و پست های رسانه های اجتماعی را می بلعیم. به گفته eMarketer، یک فرد بزرگسال آمریکایی به طور متوسط روزانه ۱۲ ساعت و ۱ دقیقه را صرف مصرف رسانه می کند . بله شما آن را درست خواندید.
با وجود محتوای بسیار زیاد در زندگی ما، و زمان بسیار کمی برای مصرف همه آن، کاربران وب امروزی خود را آموزش داده اند که تبلیغات مزاحم را نادیده بگیرند و افراد بیشتری از نرم افزار مسدودکننده تبلیغات برای حذف تبلیغات از سایت ها استفاده می کنند.
تبلیغات بومی به طور خاص طراحی شده است که شبیه یک تبلیغ نباشد و نادیده گرفتن آن را دشوارتر می کند. در عوض، به گونه ای طراحی شده است که شبیه بقیه محتوای صفحه باشد. طبق تحقیقات Outbrain، میزان ۷۵٪ از مصرف کنندگان به محتوا و توصیه هایی که در محیط تحریریه (تبلیغات بومی) مشاهده می شود، اعتماد دارند، در مقابل ۵۴٪ که به محتوا و توصیه های تولید شده توسط کاربر اعتماد دارند.
تبلیغات بومی همچنین پتانسیل افزایش تبدیل را دارند. مطالعه ای که توسط Taboola انجام شد نشان داد که تبلیغات بومی از میانگین صنعت در افزایش مطلوبیت برند، ارتباط پیام و توجه به مشتری موثرتر است.
۶ نوع جهانی تبلیغات بومی (و نمونه هایی از هر کدام)
مانند سایر اشکال تبلیغات، تبلیغات بومی چندین فرمت دارد که هر کدام مجموعه ای از مزایای خاص خود را دارند. دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) شش نوع تبلیغات بومی زیر را شناسایی کرده است.
۱. واحدهای ورودی
واحدهای تبلیغات بومی In-feed مشابه سناریویی است که در بالا توضیح دادیم. اگر میبینید که پستهای حمایتشده در فیدهای رسانههای اجتماعی شما یا در سایت ناشر ظاهر میشوند (مثلاً فوربس، Mashable)، آنها واحدهای ورودی هستند. آنها مکانهای پولی هستند که مستقیماً در راستای سایر مقالات، پستها یا محتوای سرمقاله ظاهر میشوند.
واحدهای ورودی از سایتی به سایت دیگر متفاوت به نظر می رسند زیرا در تجربه کاربری منحصر به فرد هر سایت قرار می گیرند.
۲. واحدهای جستجوی پولی
تبلیغات بومی نیز یک روش تبلیغاتی محبوب برای موتورهای جستجو است. آن مکانهای تبلیغاتی بالای صفحه که در آن مناقصه میدهید؟ از نظر فنی، آنها مکانهای تبلیغاتی بومی هستند، زیرا آن نتایج جستجوی پردرآمد برای مطابقت با نتایج جستجوی ارگانیک در زیر آنها ساخته شدهاند.
۳. ویجت های توصیه
مکان دیگری که در آن تبلیغات بومی را در سایتهای ناشر، رسانههای اجتماعی و حتی صفحات نتایج موتورهای جستجو میبینید، ویجتهای توصیه است. شما اغلب این تبلیغات را در کنار یک صفحه وب یا حتی در انتهای یک مقاله می بینید تا محتوای بیشتری را که ممکن است دوست داشته باشید توصیه کنید.
۴. فهرست های تبلیغاتی
اگر عادت خرید آنلاین دارید (مانند بسیاری از ما)، مرتباً لیست های تبلیغاتی را مشاهده می کنید. برای مثال، هنگام جستجوی کتابهای بازاریابی جدید ، چندین فهرست حمایتشده در Amazon.com ظاهر میشوند. با این حال، در حالی که آن ناشران برای آن مکانهای رسانهای پول پرداخت کردهاند، درست شبیه فهرستهای ارگانیک ساخته شدهاند.
۵. نمایش تبلیغ با عناصر بومی
این نوع تبلیغات بومی مانند هر تبلیغ دیگری است که ممکن است آنلاین ببینید. حتی ممکن است آنها را در یک ظرف تبلیغاتی یا بنر ببینید. با این حال، چیزی که آنها را بومی میکند این است که از نظر محتوایی با سایتی که در آن ظاهر میشوند و محتوایی که در کنار آن ظاهر میشوند مرتبط هستند.
به عنوان مثال، کمپبل یک واحد تبلیغاتی را در allrecipes.com برای مجموعه دستور العمل های خود قرار داد. در حالی که آگهی شبیه دستور العمل های واقعی فهرست شده در سایت نیست، اما از نظر متنی به صفحه مربوط می شود.
۶. سفارشی
با توجه به سرعت تغییرات تکنولوژیکی و پتانسیل مشارکت ناشران، آخرین نوع تبلیغات بومی IAB درها را برای طیف وسیعی از احتمالات باز می گذارد. ایجاد یک فیلتر جدید اسنپ چت (در زیر) نمونه ای از تبلیغات بومی سفارشی است. این فیلتر، در حالی که نوعی رسانه پولی است، در رابط کاربری برنامه در کنار سایر فیلترهای اسنپ چت قرار می گیرد.
تبلیغات بومی و خرید برنامه ای
بسیاری از تبلیغات بومی از طریق خرید برنامه ریزی شده قرار می گیرند. یعنی خرید و فروش خودکار فضای تبلیغاتی از طریق یک پلت فرم هوشمند. تبلیغات برنامه ای چندین سال است که رشد دو رقمی سال به سال داشته است، به طوری که انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ کل هزینه ها از ۲۰۰ میلیارد دلار در ایالات متحده و ۴۹۳ میلیارد دلار در سطح جهان عبور کند.
با توجه به سرعت، دقت و هوشمندی نرمافزار خرید تبلیغات برنامهای، این موضوع چندان شگفتانگیز نیست. فقط اهداف کمپین و شاخص های کلیدی عملکرد خود را وصل کنید و مشاهده کنید که الگوریتم برنامه ای بر اساس رفتار مخاطبان تکامل می یابد. بازار می تواند در یک لحظه تغییر کند و خرید برنامه ریزی شده می تواند کمک کند تا مطمئن شوید که کمپین های تبلیغاتی شما به سرعت با تغییرات سازگار می شوند.
وقتی برای تبلیغات بومی اعمال می شود، تبلیغات درون فید، جستجوی پولی یا سایر تبلیغات بومی شما توانایی بیشتری برای دستیابی به بخش های خاص مخاطبان خواهد داشت. الگوریتم برنامهریزی شده همچنین به بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی بومی کمک میکند، مواردی که کار میکنند را دوبرابر میکند و آنچه را که کار نمیکند متوقف میکند.
آینده تبلیغات بومی
به جرات می توان گفت که تبلیغات بومی به تکامل خود ادامه خواهد داد. با دنبال کردن روندهای تبلیغاتی بومی زیر از منحنی جلوتر بمانید.
رسانه های اجتماعی
در حال حاضر، تبلیغات بومی در موتورهای جستجو، سایت های ناشر، سایت های خرده فروشی و پلت فرم های رسانه های اجتماعی دیده می شود. پیشبینی میشود که این مورد در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۴ درصد رشد کند . برندها به جای خرید قرار دادن آگهی در نشریات، بیشتر روی تبلیغات درون فید سرمایهگذاری میکنند، مانند محتوای حمایتشده LinkedIn و سایر انواع تبلیغات مشابه که در رسانههای اجتماعی یافت میشوند.
سیار
در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، ترافیک وب سایت تلفن همراه به بالاترین حد خود یعنی ۵۹.۱۶٪ از کل ترافیک وب رسید . و به طور کلی، هزینه تبلیغات دیجیتال موبایل تا سال ۲۰۲۴ به نزدیک به ۴۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. با محدودیت املاک و مستغلات در دستگاه های تلفن همراه برای تبلیغات نمایشی یا بنری، تبلیغات بومی فرصت های بیشتری را برای جذب مخاطبان هدف شما در تلفن همراه فراهم می کند.
تبلیغات ویدیویی بومی
بر اساس گزارش eMarketer، تبلیغات ویدیویی بومی در سال ۲۰۲۲ با رشد ۴۲.۶ درصدی به ۳۲.۶۱ میلیارد دلار رسید و پیشبینی میشود در سال ۲۰۲۳ به ۳۸.۳ میلیارد دلار برسد. از آنجایی که مصرفکنندگان به تقاضای بیشتر محتوای ویدیویی ادامه میدهند، تبلیغات ویدیویی بومی در فیدهای رسانههای اجتماعی و سایتهای ناشر رایجتر میشوند. ، و بیشتر. برای بهترین شیوه ها در مورد تبلیغات ویدیویی لینکدین، این تحقیق جدید را از LinkedIn و Vidmob ببینید .
محتوای ایجاد شده توسط کاربر
خریداران مدرن برای اصالت ارزش قائل هستند. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به ایجاد اعتبار برند کمک می کند و ارتباطات عمیق تری با مخاطبان شما ایجاد می کند. انتظار می رود تبلیغات بومی بیشتری را در حال بررسی UGC ببینید. به عنوان مثال: ممکن است نظرسنجیها، نظرسنجیها یا پستهای رسانههای اجتماعی بیشتری را در مکانهای تبلیغاتی بومی مشاهده کنید تا تعامل مخاطبان را افزایش داده و اعتماد ایجاد کنند.
افشای اخلاق
در حالی که تبلیغات بومی شبیه محتوای طبیعی است، برای اعتبار و اعتمادسازی مهم است که تبلیغات به وضوح به این عنوان برچسب زده شوند. انتظار داشته باشید که پلتفرمهای بیشتری را مشاهده کنید که افشای تبلیغات را برجستهتر میکنند – حتی در تبلیغات بومی. این به کاربر شفافیت بیشتری در مورد تبلیغات پولی و غیر پولی می دهد، بنابراین آنها می توانند تصمیمات آگاهانه تری برای مصرف محتوا بگیرند.
۹ مرحله برای ایجاد تبلیغات بومی موثر در لینکدین
لینکدین با تبلیغات بومی در قالب های مختلف، دسترسی مستقیم به مخاطبان هدف خود را در فید آنها آسان می کند. برای ایجاد موثرترین تبلیغات بومی در لینکدین ، مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله ۱: اهداف خود را تعیین کنید
آیا می خواهید سرنخ ایجاد کنید؟ ایجاد آگاهی از برند؟ به صفحه خود فالوور اضافه کنید؟ مانند هر چیزی که به بازاریابی مربوط می شود، مهم است که ابتدا یک هدف یا یک سری اهداف تعیین کنید. هنگامی که اهداف خود را در ذهن دارید، تعیین کنید که کدام KPI برای اندازه گیری موفقیت بهتر عمل می کند.
مرحله ۲: پیام مناسب برای مخاطبان خود ایجاد کنید
اکنون که می دانید چرا می خواهید مردم محتوای شما را بخوانند، مهم است که تصمیم بگیرید چه کسی و چه چیزی. چه کسی می خواهید محتوای شما را مصرف کند؟ میخواهید چه چیزی را ببینند یا بخوانند؟ پاسخ به این سوالات به شکل گیری استراتژی محتوای شما کمک می کند.
برای ایجاد پیام مناسب، در مورد مخاطبان هدف خود و آنچه برای آنها ارزشمند است فکر کنید. رفتار، ترجیحات و علایق آنها را برای شناسایی محتوا و تبلیغات مورد علاقه آنها تجزیه و تحلیل کنید. سپس، تلاقی خوبی از آنچه که مخاطبان شما برای شما ارزش قائل هستند و برند شما برای ارائه بهترین موقعیت را پیدا کنید.
مرحله ۳: فرمت مناسب را انتخاب کنید
مردم از پلتفرم ها به روش های مختلفی استفاده می کنند. نحوه استفاده از لینکدین احتمالاً با دیگران متفاوت است. برای مثال، ممکن است بیشتر وقت خود را در پیامهای خود به جای پیمایش در فید خود در پلتفرم بگذرانید. و این اشکالی ندارد. برای بازاریابان، این به معنای استراتژیک بودن و تنوع در انواع تبلیغات بومی است که در لینکدین انتخاب می کنید.
سه نوع تبلیغات بومی در لینکدین وجود دارد: محتوای حمایت شده، تبلیغات پیامی و تبلیغات پویا.
با تجزیه و تحلیل اهداف، پیام و بخش های مخاطب، قالب تبلیغات بومی مناسب را در لینکدین انتخاب کنید. اگر به فضای بیشتری برای اشتراکگذاری پیام خود نیاز دارید، تبلیغات پیام گزینهای عالی است زیرا فضای بیشتری برای کار با آنها دارید. با این حال، اگر هدف شما ایجاد آگاهی از برند است، محتوای حمایت شده لینکدین یا تبلیغات پویا ممکن است دسترسی بیشتری به بودجه شما داشته باشد.
مرحله ۴: محتوا و تبلیغات خود را تولید کنید
اکنون زمان آن است که قلم دیجیتال را روی کاغذ بیاورید و محتوای خود را بسازید. هنگام نوشتن، به این فکر کنید که مخاطب شما چگونه پیام شما را با توجه به زمان و مکان ظاهر شدن آن تجربه خواهد کرد.
برخی از بهترین شیوه هایی که باید به خاطر داشته باشید عبارتند از:
- از یک تصویر بصری استفاده کنید. تصاویر و ویدیوها مخاطبان بیشتری را جذب میکنند و عملکرد قویتری دارند. هنگام افزودن تصاویر به تبلیغات بومی لینکدین، از تصاویری با ابعاد ۱۲۰۰×۶۲۷ پیکسل استفاده کنید.
- هر چه کوتاه تر، بهتر. کپی مختصر در تبلیغات بومی بهترین عملکرد را دارد. عنوان باید کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد و متن مقدمه باید بین ۷۰ تا ۱۵۰ کاراکتر باشد.
- دوم شخص بنویسید. از زبان «شما» برای خطاب به مخاطبان خود استفاده کنید و لحن گفتگو را حفظ کنید.
- پیشنهادی بدهید که نمی توانند رد کنند. به مخاطبان خود آنچه می خواهند بدهید. شامل فراخوانی برای اقدامی باشید که به آن وعده عمل می کند و فوریت ایجاد می کند.
- طنز می فروشد. و اگرچه اجرا کردن آن همیشه آسان نیست، اما لبخند زدن به مخاطب به طور کلی به یک نتیجه مثبت منجر می شود.
مرحله ۵: محتوای خود را به صورت ارگانیک ارسال کنید
با تبلیغات و محتوای ایجاد شده خود، همین محتوا را برای مخاطبان ارگانیک خود در لینکدین پست کنید. در نتیجه ممکن است متوجه شوید که دنبال کنندگان بیشتری کسب می کنید. به علاوه، نتایج ارگانیک نشانگر خوبی از عملکرد برتر شما هستند. برای به دست آوردن یک نمونه خوب از داده ها، مطمئن شوید که پست ها را به مدت حداقل دو هفته به صورت ارگانیک تبلیغ کنید.
مرحله ۶: افراد برتر را ارتقا دهید
در این مرحله از بازی، شما باید چند برنده ارگانیک واضح داشته باشید. با حمایت مالی از آنها در لینکدین، موفقیت آنها را حتی بیشتر افزایش دهید. دید بیشتر می تواند به شما کمک کند تا مدارک اجتماعی اضافی و بک لینک هایی را که الگوریتم های موتورهای جستجو دوست دارند بسازید. همچنین می توانید پست های ارگانیک با بهترین عملکرد را مستقیماً از صفحه لینکدین خود تقویت کنید.
مرحله ۷: نتایج را اندازه گیری کنید
نتایج: به همین دلیل است که در وهله اول تبلیغات را اجرا می کنید. خواه بازدید از صفحه، تبدیلها، تعامل، زمان در صفحه، نمایشها یا هر معیار دیگری که دنبال میکنید، به نتایج خود نگاهی بیندازید تا ببینید تبلیغات شما چگونه کار میکند.
هنگام انتخاب معیارهایی که میخواهید اندازهگیری کنید ، دوباره بررسی کنید که آنها با اهدافی که در مرحله ۱ مشخص کردهاید مرتبط باشند. این به شما بینش بیشتری در مورد چگونگی پیشرفت در جهت دستیابی به اهدافتان میدهد.
مرحله ۸: تست، بهینه سازی، تکرار
تبلیغات یک تاکتیک بازاریابی یکباره نیست. برای اطمینان از اینکه بیشترین سود را برای هر دلار تبلیغات دریافت می کنید، به آزمایش و بهینه سازی عناصر مختلف تبلیغات بومی خود ادامه دهید. یک تیتر جدید را امتحان کنید. دعوت به اقدام خود را به روز کنید. یک تصویر جدید آپلود کنید. برای هر یک از آزمونهای خود، بهترین روشهای تست A/B را دنبال کنید، مانند آزمایش تنها یک متغیر در هر زمان و اجرای آزمونهای خود برای حداقل دو هفته.
مرحله ۹: هدف گذاری مجدد
یکی دیگر از راههای تقویت عملکرد تبلیغات بومی خود در لینکدین، استفاده از هدفگذاری مجدد است. پس از اینکه مخاطبان شما رفتارهای معناداری را انجام دادند (مثلاً بازدید از یک صفحه خاص در وب سایت یا کلیک کردن بر روی یک تبلیغ خاص)، آنها را با یک تبلیغ خاص تر و مرتبط تر بر اساس تعامل قبلی آنها برای تقویت رابطه مورد نظر قرار دهید.
و بخوانید: