بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چرا وبینار ایجاد کنیم؟ (به علاوه انواع و بهترین روش ها)

نکات تخصصی برای ایجاد وبینارهایی که منجر به فروش می شود

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

محتوای ویدیویی برای اهداف آموزشی و بازاریابی محبوب است و وبینارها به ارائه اشکال مختلف محتوای ویدیویی در زمان واقعی کمک می کنند.

در این مقاله از ایوسی، به چیستی وبینار، مزایای وبینار، انواع مختلف وبینارها و بهترین شیوه ها برای ایجاد و اجرای وبینار می پردازیم.

وبینار چیست؟

وبینارها که به عنوان سمینارهای آنلاین نیز شناخته می شوند، جلسات آنلاینی هستند که افراد با استفاده از نرم افزار وبینار یا مرورگرهای وب برای اهداف مختلف برگزار می کنند. برخی از دلایلی که مردم میزبان وبینار هستند عبارتند از: تبلیغ محصول، آموزش و جلسات تیم. انواع مختلف وبینارها به تحقق اهداف مختلف کمک می کنند. به عنوان مثال می توان به وبینارهای زنده، نمایش اسلاید، وبینارهای از پیش ضبط شده و به اشتراک گذاری صفحه نمایش اشاره کرد.

مردم میزبان و شرکت در وبینارها معمولا از نرم افزار وبینار استفاده می کنند. با این حال، می توانید با استفاده از یک مرورگر وب میزبان یا شرکت در یک وبینار باشید. چنین وبیناری به عنوان پخش اینترنتی شناخته می شود. افراد می توانند با استفاده از یک کد منحصر به فرد یا یک شناسه پیوند منحصر به فرد به وبینار شما بپیوندند. برنامه ریزی وبینارها می تواند آسان تر از یک سخنرانی فیزیکی یا سمینار باشد و افراد از سراسر جهان می توانند به وبینار شما بپیوندند. این ممکن است به این معنی باشد که شما می توانید تعداد بیشتری از افراد را نسبت به یک جلسه فیزیکی یا سمینار میزبانی کنید.

مزایای وبینار چیست؟

نتیجه یا مزایای وبینارها معمولاً به هدف بستگی دارد. با این حال، برخی از مزایای وبینارها عبارتند از:

  • وبینارها به شما کمک می کنند تا یک لیست مخاطبین بسازید زیرا همه کسانی که ثبت نام می کنند می توانند به پایگاه داده شما اضافه شوند. یک لیست تماس بزرگ به معنای مشتریان بیشتر یا تبدیل مشتری است.

  • وبینارها به شما کمک می کنند اعتماد ایجاد کنید و خود را به عنوان یک متخصص یا رهبر در صنعت خود معرفی کنید زیرا اطلاعات قابل اعتمادی را ارائه می دهید که راه حل هایی برای مشکلات مخاطبان ارائه می دهد.

  • می‌توانید یک وبینار را برای افرادی که رویداد را از دست داده‌اند یا می‌خواهند در آینده به آن مراجعه کنند، ذخیره یا از قبل ضبط کنید.

  • وبینارها به شما کمک می کنند تا آگاهی از برند را به دلیل پتانسیل برای مخاطبان گسترده ایجاد کنید.

  • می توانید از وبینارها برای آموزش کارمندان جدید استفاده کنید.

  • وبینارها برای سازمان هایی که از راه دور کار می کنند نیز مفید است، به عنوان مثال، شرکت های بین المللی یا شرکت های بازاریابی شبکه ای.

هدف از برگزاری وبینار چیست؟

مردم از وبینارها برای اهداف مختلف استفاده می کنند. برخی از رایج ترین دلایلی که افراد و شرکت ها از وبینارها استفاده می کنند عبارتند از:

تبلیغ محصول

وبینارها یک پلت فرم عالی برای تبلیغ محصولات شما به مخاطبان گسترده هستند. شما این شانس را دارید که جزئیات را برای مخاطبان خود توضیح دهید و به سوالات آنها پاسخ دهید. آنها می توانند به شما کمک کنند توجه مشتریان بالقوه را جلب کرده و آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. وبینارها همچنین فرصتی را برای دریافت بازخورد مشتری در مورد محصول شما ارائه می دهند که برای توسعه و رشد سهم بازار آن مهم است.

مطالب مرتبط: ۴۵ ایده تبلیغات محلی و چرا بازار محلی شما اهمیت دارد

اهداف آموزشی

اگر در زمینه خاصی متخصص هستید، وبینارها ابزار بسیار موثری برای آموزش مخاطبان شما هستند. بهترین وبینارهای آموزشی معمولا حاوی یک ویدیوی تخته سفید یا اسلایدهایی هستند که به خوبی آماده شده اند. همچنین می توانید برای ایجاد اعتماد بیشتر در بین مخاطبان خود و ارائه ارزش بیشتر با سخنرانان خارجی همکاری کنید.

معلمان یا مدرسان در موسسات آموزشی مختلف برای ارائه دوره های آنلاین یا آموزش از راه دور به وبینارها متکی هستند.

ورود کاربر

ورود کاربر فرآیندی است که سازمان ها برای وادار کردن مشتریان به ثبت نام برای یک محصول یا خدمات جدید استفاده می کنند. کسب‌وکارهایی که نرم‌افزار می‌فروشند برای ورود کاربر به وبینارها متکی هستند. اطمینان حاصل کنید که وبینار ورود کاربر شما دارای منحنی یادگیری نرم است. همچنین می‌توانید از یک وبینار اشتراک‌گذاری صفحه برای کمک به توضیح نحوه عملکرد نرم‌افزار خود و جذب کاربران بیشتر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که یک وبینار حضوری کاربر برای مبتدیان مناسب است.

جلسات تیم و آموزش کارکنان

جدا از وبینارهای خارجی برای مشتریانتان، برگزاری وبینارهای داخلی برای برگزاری جلسات تیمی و آموزش کارکنان جدید نیز مهم است. وبینارها به ویژه برای سازمان هایی با تیمی بسیار بزرگ که در یک اتاق جای می گیرند یا کارمندانی که از راه دور کار می کنند مفید است. شما می توانید از طریق وبینارها با به اشتراک گذاری دانش و آموزش مهارت های عملی، آموزش ارائه دهید. به طور کلی، وبینارها جذاب تر از محتوای نوشتاری هستند، که آنها را برای آموزش کارکنان مناسب تر می کند.

مطالب مرتبط: ۱۴ چالش کار تیمی و نحوه غلبه بر آنها

پرورش و حفظ مشتری

در حالی که اکثر مردم از وبینارها برای ایجاد آگاهی از برند استفاده می کنند، شما همچنین می توانید از آن ها برای حفظ مشتریان موجود استفاده کنید. آنها به شما کمک می کنند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، که آنها را از مشتریان فعلی به مشتریان تکراری تبدیل می کند. وبینارها به مشتریان شما در مورد آخرین محصولات و اطلاعیه های تجاری اطلاع می دهند. علاوه بر این، مشتریان شما می توانند از این فرصت برای طرح سوال و دریافت پاسخ استفاده کنند.

مرتبط: ۷ روش برای استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری

انواع وبینار

می توانید انواع وبینارها را بر اساس نوع محتوا یا هدف طبقه بندی کنید. نمونه‌هایی از این وبینارها، سخنرانی‌های آنلاین برای اهداف آموزشی، نمایش اسلاید برای جلسات تیم و وبینارهای زنده برای معرفی محصولات هستند. با این حال، بسته به نوع محتوا، انواع مختلفی از وبینار وجود دارد. آنها عبارتند از:

وبینار نمایش اسلاید

مهم است که تصاویری را در وبینار خود بگنجانید، به خصوص زمانی که برای اهداف آموزشی ایجاد می کنید. نمایش اسلاید راحت ترین گزینه را برای استفاده از تصاویر و متن برای آموزش مخاطبان ارائه می دهد.

نکاتی برای ساخت اسلایدشوهای موثر:

  • اطلاعات فنی را در اسلاید اول قرار دهید. به عنوان مثال، مدت زمان اسلاید، دستور کار اسلاید و اینکه آیا نمایش اسلاید از قبل برای مراجعات بعدی ضبط شده است یا خیر.

  • طرح کلی ارائه را تعریف کنید

  • یک الگوی ارائه برای سازگاری ایجاد کنید

  • یک اسلاید دعوت به اقدام، ترجیحاً در انتها قرار دهید

  • ارائه را تصحیح کنید

وبینار زنده

وبینار زنده یک سمینار در زمان واقعی یا یک ویدیوی زنده با پخش آنلاین است. وبینارهای زنده می توانند روابط قوی تری با مشتری برقرار کنند زیرا جنبه انسانی کسب و کار شما را نشان می دهد. علاوه بر این، می‌توانید از یک وبینار زنده برای تبلیغ محصول با استفاده از ارائه ویدیویی استفاده کنید.

نکاتی برای ایجاد وبینارهای زنده با تبدیل بالا:

  • مطمئن شوید که دستگاه شما کیفیت تصویر و صدای خوبی دارد

  • برای جذاب‌تر کردن آن، از مخاطب سؤال بپرسید

  • اطمینان حاصل کنید که پلتفرم وبینار شما دارای تمام ویژگی های زنده مورد نیاز است

  • برنامه ریزی کنید، آماده کنید و تمرین کنید

مطالب مرتبط: چگونه یک ارائه خوب ارائه دهیم

تخته وایت برد

وبینار تخته سفید زمانی مهم است که نیاز به توضیح مفاهیم پیچیده در وبینار خود داشته باشید. دارای عملکردهای همه کاره است که به شما امکان می دهد روی تصاویر و نمودارها بکشید. علاوه بر این، می توانید یک ارائه را از ابتدا شروع کنید و همانطور که مخاطبان خود را دنبال می کنند توضیح دهید. شروع از صفر به ویژه هنگام توضیح فرآیندها مفید است.

نکاتی برای بهینه سازی وبینارهای تخته سفید:

  • وبینار خود را آموزشی کنید

  • به مخاطبان خود اجازه دهید در ارائه همکاری کنند

  • وبینار را برای استفاده در آینده ضبط کنید

  • انیمیشن ها را از قبل ضبط کنید و آنها را با پوشش صوتی یا موسیقی تقویت کنید تا جذاب تر شوند

  • برای تأکید بر نکات، یادداشت هایی اضافه کنید، سؤالات و ایده ها را یادداشت کنید

چت متنی

چت متنی بیشتر یک ویژگی است تا وبینار. با این حال، این ویژگی امروزه در وبینارها بسیار غالب است و تأثیر زیادی بر جذب مخاطب دارد. گزینه‌های چت به مخاطبان اجازه می‌دهد تا سؤالات یا ایده‌هایی را بنویسند تا در ارائه مشارکت داشته باشند. علاوه بر این، می‌توانید راه‌حل‌هایی برای مشکل مخاطبان خود در زمان واقعی ارائه دهید که به شما در ایجاد روابط و اقتدار صنعتی کمک می‌کند.

نکاتی برای بهینه سازی وبینارهای چت متنی:

  • اطمینان حاصل کنید که به سوالات مخاطبان به سرعت پاسخ می دهید

  • صادقانه جواب بده

  • ارائه اطلاعات موثق

مطالب مرتبط: راهنمای یادداشت های سپاسگزاری (همراه با مثال ها و نکات)

اشتراک گذاری صفحه نمایش

وبینارهای اشتراک گذاری صفحه، کنفرانس های آنلاینی هستند که میزبان صفحه نمایش دستگاه خود را با مخاطبان به اشتراک می گذارد. وبینارهای اشتراک‌گذاری صفحه زمانی ایده‌آل هستند که نیاز به نمایش فرآیندی به صورت آنلاین یا در برنامه دیگری دارید. شرکت‌کنندگان می‌توانند گام به گام روند را توضیح دهند.

این روش در صورتی ایده آل است که ارائه شما در قالب استاندارد نباشد یا در شرایطی که باید صفحه خود را به اشتراک بگذارید زیرا فرمت های سند متفاوت است. وبینارهای اشتراک‌گذاری صفحه با گرفتن اسکرین شات و پیوست کردن آن‌ها به وبینار یا ارسال آن‌ها برای مخاطبان، به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کنند.

نکاتی برای مشاهده در طول یک وبینار اشتراک‌گذاری صفحه نمایش:

  • برنامه هایی را که ممکن است حواس را از ارائه منحرف کنند، ببندید

  • فایل هایی که به ارائه بی ربط هستند را ببندید

  • به یاد داشته باشید که صدا را فعال کنید تا شرکت کنندگان بتوانند توضیحات شما را بشنوند

وبینارهای از پیش ضبط شده

وبینار از پیش ضبط شده وبیناری است که در آن شما ارائه را قبل از زمان واقعی که برای پخش برنامه ریزی کرده اید ضبط می کنید. برای ارائه چندین ارائه در مورد یک موضوع خاص ایده آل است. اگر یک سخنران مهمان دارید که نمی تواند در طول زمان وبینار آزاد باشد، می توانید از آن استفاده کنید.

شرکت های نرم افزار به عنوان خدمات (SaaS) همچنین از وبینارهای از پیش ضبط شده برای آموزش مشتریان جدید در مورد محصولات استفاده می کنند. شما فقط باید ارائه خود را آماده کنید، آن را آپلود کنید و پخش را فشار دهید.

نکاتی برای بهینه سازی وبینارهای از پیش ضبط شده:

  • وبینار خود را در تمام پلتفرم های اجتماعی تبلیغ کنید

  • هنگام پخش وبینار، چت را برای تعامل با مشتریان خود باز کنید

  • سعی کنید ارائه را شخصی سازی کنید تا تجربه مخاطبان خود را بهبود بخشد

وبینار نظرسنجی

وبینارهای نظرسنجی وبینارهایی هستند که نظرسنجی یا نظرسنجی انجام می دهند. همچنین می‌توانید آنها را به وبینارهای دیگر وصل کنید تا به جذاب‌تر شدن آنها کمک کنید. وبینارهای نظرسنجی منحصر به فرد هستند زیرا مخاطبان شما به اطلاعاتی دسترسی دارند که در پلتفرم های دیگر در دسترس نیستند. می توانید وبینارهای نظرسنجی خود را عمومی یا ناشناس کنید.

نکاتی برای گنجاندن نظرسنجی در وبینارها:

  • گزینه های وبینار را به اشتراک بگذارید

  • در صورتی که مخاطبان شما در حین پاسخ دادن به سؤالات امتیاز بگیرند، محدودیتی تعیین کنید

  • برای جذاب‌تر کردن وبینارهای خود می‌توانید پیوست‌ها یا پیام‌های صوتی را اضافه کنید

مرتبط: ۸ مرحله برای برنامه ریزی یک وبینار موفق

بهترین روش برای ایجاد وبینار چیست؟

جدای از نکات فردی بالا، نکات کلی زیر به شما کمک می کند تا وبینارهای خود را ایجاد و بهینه کنید:

  • موضوع، عنوان و قالب مناسبی را برای وبینار و ارائه خود انتخاب کنید.

  • تیمی را انتخاب کنید که دارای مهارت های عالی ارائه مانند مهارت های ارتباطی و دانش قابل اعتماد باشد.

  • طرح کلی محتوا، ساختار و مدت زمان ارائه را برنامه ریزی کنید.

  • فناوری های خود مانند دوربین، لپ تاپ یا دستگاه تلفن همراه و نرم افزار وبینار را از قبل آماده کنید.

  • در برخی از وبینارها شرکت کنید تا تجربه ای از نحوه انجام آنها کسب کنید.

  • وبینار خود را ترجیحاً در هفته بین سه شنبه و پنجشنبه برنامه ریزی کنید.

  • برای وبینار خود تمرین کنید.

  • یادآوری وبینار را برای مخاطبان خود ارسال کنید.

  • پس از وبینار، برای مثال با درخواست بازخورد، مخاطبان خود را دنبال کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *