بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

درباره مشاور فروش بیاموزید

همه چیز درباره مشاور فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشاور فروش چه می کند؟

یک مشاور فروش از مهارت ها و تجربیات خود برای کمک به کسب و کارها برای افزایش فروش با پیشنهاد بهبودهای خاص در فرآیندهای شرکت استفاده می کند. مشاور ممکن است برای یک شرکت مشاوره کار کند یا می تواند خوداشتغال باشد و مستقیماً با مشتریان بر اساس قرارداد کار کند.

سایر وظایف مشاور فروش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آموزش نمایندگان فروش برای استفاده از فناوری برای بهبود تبدیل فروش
  • ایجاد و حفظ روابط متقابل سودمند با مشتریان
  • افزایش دانش محصول و درک بازار و رقابت برای کمک به نمایندگان فروش در یافتن موثرترین استراتژی های فروش
  • مدیریت کارکنان جوان و استخدام متخصصان فروش اضافی
  • تعیین قرار ملاقات با افراد بالقوه و پیگیری آنها پس از آن
  • آموزش به نمایندگان فروش برای نگهداری سوابق دقیق و منظم
  • کمک به ایجاد رویه ها و پروتکل های طراحی شده برای افزایش تبدیل سرنخ ها به فروش
  • همکاری با بخش بازاریابی برای کمک به بهبود آگاهی از برند و حضور آنلاین

الزامات مشاور فروش

استخدام به عنوان مشاور فروش معمولاً مستلزم داشتن مدارک خاصی است، بسته به شرکت ها یا نقش هایی که برای آن درخواست می دهید، از جمله:

تحصیلات

مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی، تبلیغات، بازاریابی یا ارتباطات معمولاً برای اکثر موقعیت های مشاور فروش ترجیح داده می شود. مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) برای پیشبرد شغل شما بسیار مفید است.

آموزش

مشاوران فروش به طور کلی ملزم هستند که تجربه کاری مشخصی در زمینه فروش، تبلیغات یا بازاریابی داشته باشند. کسانی که تجربه کاری رسمی ندارند باید آماده باشند تا در یک شغل سطح ابتدایی انتخاب شوند، جایی که آموزش های ارزشمندی را دریافت خواهند کرد. بسیاری از مشاوران فروش برای کسب تجربه لازم برای پیشرفت در حرفه خود، در پست های پشتیبانی یا اداری در سطح پایه شروع می کنند.

گواهینامه ها

گواهینامه های حرفه ای اعتبار صلاحیت یک حرفه ای را برای کارفرمایان فعلی و آینده فراهم می کند. آنها همچنین به مشاوران فروش اجازه می دهند تا دانش عملی بیشتری در مورد مسئولیت های روزانه خود به دست آورند، مهارت های حرفه ای خود را تقویت کنند و به پیشرفت حرفه خود ادامه دهند. در اینجا برخی از رایج ترین گواهینامه ها برای متخصصان فروش آورده شده است:

کارشناس فروش حرفه ای خبره (CPSP)

این گواهینامه برنامه ای از انجمن ملی حرفه ای های فروش (NASP) است که برای ارتقای مهارت های حرفه ای های فروش طراحی شده است. تمرکز شامل یادگیری نحوه انتقال مشتریان در مراحل فروش از طریق استفاده از استراتژی‌های فروش مدرن، ایجاد عادت‌هایی است که باعث موفقیت می‌شود و تکنیک‌های کمتر شناخته شده ۱% از متخصصان فروش برتر در سراسر جهان را تمرین می‌کنند.

دارای گواهینامه رهبری فروش حرفه ای (CSLP)

این گواهینامه انجمن مدیریت فروش مستلزم مجموعه ای از دوره های آموزش الکترونیکی یا کارگاه های حضوری، یک آزمون جامع و الزامات خاص مرتبط با نقش است.

دارای گواهینامه فروش داخلی حرفه ای (CISP)

اعطا شده توسط انجمن آمریکایی حرفه ای فروش داخلی (AA-ISP)، برنامه CISP شامل ۱۰ دوره دقیق و آزمون نقش آفرینی یک تماس فروش زنده با یک مشتری بالقوه است. این گواهینامه به مدت سه سال معتبر است. دارندگان باید با گذراندن حداقل پنج اعتبار آموزش فروش مستمر (CSE) گواهینامه را تمدید کنند.

مهارت ها

مشاوران فروش در این نقش از چندین مهارت سخت و نرم استفاده می کنند. برخی از مهارت های خاص عبارتند از:

مهارت های ارتباطی

مشاوران فروش باید بتوانند به طور موثر و متقاعد کننده با مشتریان، مشتریان احتمالی و همکاران ارتباط برقرار کنند.

مرتبط: مهارت های ارتباطی برای موفقیت شغلی

مدیریت زمان

هماهنگی جلسات، تماس های تلفنی و ارائه ها مستلزم توانایی مدیریت موثر زمان خود است.

مرتبط: ۵ نکته کلیدی برای بهبود مهارت های مدیریت زمان

سخنرانی عمومی

یک مشاور فروش باید هنگام ارائه یک ارائه متقاعدکننده یا نمایش محصول راحت و راحت باشد.

مرتبط: چگونه در سخنرانی عمومی بهتر باشیم: ۱۹ استراتژی

مهارت های سازمانی

مدیریت برنامه‌ها و زمان‌بندی‌های آنها مستلزم آن است که مشاوران فروش در حفظ سوابق و همچنین سازماندهی برای حداکثر کارایی خوب باشند.

مرتبط: مهارت های سازمانی چیست؟ (با مثال)

مهارت های بین فردی

مشاوران فروش باید توانایی ایجاد ارتباط با متخصصان مشاغل بیش از حد را از طریق تلفن و همچنین حضوری داشته باشند. در حالی که برخی از متخصصان فروش توانایی طبیعی برای برقراری ارتباط سریع با مشتری احتمالی دارند، برخی دیگر می توانند تکنیک هایی را برای آسان تر کردن این کار بیاموزند.

مرتبط: مهارت های بین فردی: تعاریف و مثال ها

مهارتهای فنی

مشاوران فروش باید در استفاده از رایانه، دستگاه های تلفن همراه و برنامه های نرم افزاری مدیریت فروش یا مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مطمئن و مسلط باشند. برخی از شرکت ها از برنامه های نرم افزاری خاصی استفاده می کنند که برای مدیریت سرنخ ها، مستندسازی تمام ارتباطات مشتری، ارسال و دریافت قراردادهای دیجیتال و موارد دیگر طراحی شده اند.

مرتبط: مهارت های فنی: تعاریف و مثال ها

محیط کار مشاور فروش

مشاوران فروش دارای سهمیه های فروش، مهلت ها و کمیسیون هایی هستند که باید در اجرای روزانه وظایف خود در نظر بگیرند. علاوه بر این، آنها ممکن است نیاز به سفر برای ملاقات با مشتریان برای ارائه یا نمایش داشته باشند.

این متخصصان معمولاً در تنظیمات اداری با ویژگی های زیر کار می کنند:

  • برای مدت طولانی پشت میز نشستن
  • سرنخ های تماس سرد، اغلب پاسخ منفی قاطع دریافت می کنند
  • معمولاً ۴۰ ساعت در هفته کار کنید، و گاهی اوقات اضافه کاری برای رعایت موعد مقرر یا کار با برنامه های مشتریان ضروری است.
  • استفاده از تجهیزات اداری مانند کامپیوتر، پرینتر، دستگاه فکس و تلفن های اداری و همچنین نرم افزارهای خاص و انجام تحقیقات اینترنتی
  • توسعه و حفظ روابط کاری با مشتریان
  • کار با آگاهی از این که شغل آنها مستقیماً بر درآمد شرکت تأثیر می گذارد
  • هر از گاهی برای ملاقات با مشتریان سفر کنید
  • شرکت در رویدادها با هدف به دست آوردن سرنخ های فروش، رشد یک شبکه حرفه ای و پرورش روابط موجود با مشتری

متخصصان فروش می توانند از تحصیلات، مهارت ها و تجربه خود برای انتقال به صنایع مختلف استفاده کنند. اینجا چندتایی هستند:

  • انتشار
  • بیمه
  • تحصیلات
  • شرکت های بزرگ، دارای شخصیت حقوقی
  • پزشکی

چگونه مشاور فروش شویم

برای تبدیل شدن به یک مشاور فروش مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- تحصیلات مرتبط را دنبال کنید

اکثر کارفرمایان به مشاوران فروش نیاز دارند که دارای مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی، بازاریابی، تبلیغات، ارتباطات یا رشته های مرتبط باشند. تکمیل MBA می تواند به شما در دستیابی به اهداف فروش فردی و شرکتی کمک کند.

۲. کسب تجربه کاری

به عنوان یک مشاور فروش مشتاق، باید تجربه صنعتی در فروش، توسعه کسب و کار و بازاریابی کسب کنید. بسیاری از مشاوران فروش با کار به عنوان همکاران فروش جوان یا سایر موقعیت های فروش سطح ابتدایی شروع می کنند. سپس به سمت نقش های رهبری می روند که شامل راهنمایی و آموزش همکاران فروش جدید می شود.

۳. جایگاه خود را پیدا کنید

اکثر مشاوران فروش در صنایع تخصصی یا خاص تخصص دارند. برای تعیین حوزه تخصصی خود، به این فکر کنید که در چه زمینه هایی بیشتر علاقه و تجربه دارید.

۴. شبکه خود را بسازید

حرفه ای به عنوان مشاور فروش از این جهت منحصر به فرد است که اغلب به یک شبکه حرفه ای گسترده برای تشکیل و رشد یک پایگاه مشتری متکی است. شبکه‌سازی با دیگر متخصصان کسب‌وکار می‌تواند به شما در ملاقات با کارفرمایان و مشتریان بالقوه کمک کند. برای ملاقات با مخاطبین جدید، باید در رویدادهای شبکه شرکت کنید. همچنین می توانید از همکاران و سایر آشنایان بخواهید که شما را با مخاطبین خود معرفی کنند.

۵. مهارت های نرم خود را تقویت کنید

مشاوران فروش موفق دارای مجموعه گسترده ای از مهارت های نرم هستند که اغلب شامل مهارت های ارتباطی، مذاکره، متقاعدسازی، حل مسئله، خدمات مشتری و سخنرانی عمومی می شود.

نمونه شرح شغل مشاور فروش

جورج مارون شورلت به دنبال یک مشاور فروش برای پیوستن به تجارت در حال گسترش ما است. ما به دنبال فردی با استعداد و خودانگیزه هستیم تا به عنوان مشاور فروش پیش از مالکیت به تیم ما بپیوندد. نامزد موفق باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • درک جامع از صنعت خودرو و بازار فعلی ما
  • دانش گسترده در مورد وسایل نقلیه و خدمات ما
  • امکان ارائه و فروش وسایل نقلیه قبلی
  • توضیحات عمیقی در مورد عملکرد خودرو، فناوری، ویژگی های ایمنی و سایر نکات فروش ارائه دهید
  • درک و توضیح گزینه های تامین مالی برای وسایل نقلیه دست دوم
  • نتورکر قوی

سایر الزامات عبارتند از:

  • حداقل دو سال سابقه فروش ترجیحاً در زمینه فروش خودرو
  • تمایل به یادگیری مداوم فناوری های جدید خودرو
  • خدمات مشتری و مهارت های ارتباطی عالی
  • خود انگیزه
  • سابقه رانندگی پاک
  • مهارت های فروش صادقانه اما متقاعد کننده
  • مهارت های مذاکره

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *