بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۵ نکته اساسی در فروش که باعث افزایش فروش و سود تجاری می شود

نکات ضروری فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر شغل شما شامل فروش است، احتمالاً از تکنیک‌های متنوعی برای تبلیغ محصول خود استفاده می‌کنید. فروشندگان موفق به طور مداوم مهارت های خود را برای خدمت به مشتریان مختلف و افزایش رشد در شرکت خود گسترش می دهند. چه به تازگی شغلی را در زمینه فروش شروع کرده اید یا قبلاً حرفه خود را ایجاد کرده اید، مرور نکاتی برای فروش می تواند به شما کمک کند تا به یک کارمند رقابتی تبدیل شوید و اطمینان حاصل کنید که مهارت های خود را حفظ می کنید.

در این مقاله از ایوسی، ۱۵ نکته را به شما ارائه می دهیم که می توانید از آنها برای افزایش فروش و افزایش سود خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط: ۱۴ شغل فروش که درآمد خوبی دارند

۱۵ نکته برای فروش

در اینجا ۱۵ پیشنهاد برای بهبود فروش آورده شده است:

۱. دیدگاه منحصر به فرد را به اشتراک بگذارید

ایجاد راهی برای متمایز کردن خود از رقبا یک گام اساسی در به دست آوردن مشتریان است. شما باید بتوانید توضیح دهید که چه چیزی برای ارائه دارید که شرکت های دیگر ارائه نمی دهند. تاکید بر اهداف خاص خود به مشتری بالقوه نشان می دهد که ماموریت و ارزش های شما ارزش حمایت را دارد. اگر محصول یا خدمات شما در یک جایگاه خاص قرار دارد، می توانید به شدت مخاطبانی را هدف قرار دهید که به طور خاص به تجارت شما متکی هستند.

۲. خریدار خود را درک کنید

همانطور که شما دیدگاه منحصر به فردی دارید، مشتری شما نیز نیازها و اهداف متمایزی دارد. شناخت مشتریان خود در سطح شخصی نه تنها به ایجاد یک رابطه حرفه ای کمک می کند، بلکه به شما بینشی در مورد دلایل آنها برای در نظر گرفتن محصول شما می دهد. شما می توانید از این اطلاعات برای سفارشی کردن میزان فروش خود و تمرکز بر حوزه های مورد علاقه آنها استفاده کنید.

۳. روی نتیجه تمرکز کنید

با تمرکز بر نتایج به مشتری کمک کنید تا در مورد محصول شما هیجان زده شود. هدفی را که مشتری امیدوار است با استفاده از محصول شما به آن دست یابد، شناسایی کنید و توضیح دهید که چگونه در گذشته به مشتریان دیگر در رسیدن به آن هدف کمک کرده اید. با ارائه مثال ها و آماری که بر موفقیت افرادی که از محصول شما استفاده می کنند تمرکز دارد، مشتری را به خرید تشویق کنید.

۴. انگیزه آنها را توسعه دهید

شما می توانید با تأثیرگذاری بر فرهنگ صنعت، انگیزه خرید محصول خود را برای مشتری ایجاد کنید. از بازاریابی خلاق استفاده کنید تا مشتریان خود را متقاعد کنید که مشکلی وجود دارد که فقط محصول شما می تواند به طور موثر آن را حل کند. به تغییراتی که یک صنعت تجربه می کند به عنوان دلیل خوبی برای خرید محصولات خود برای ماندن در رقابت رجوع کنید.

مطالب مرتبط: درباره متخصص بازاریابی بیاموزید

۵. شرکت را به عنوان یک کل در نظر بگیرید

سعی کنید در مورد افراد مختلفی که ممکن است در مورد فروش با آنها تماس بگیرید، بیاموزید. اگر تماس اولیه شما پاسخگو نیست، ممکن است همچنان بتوانید با بخش دیگری یا یکی از همکاران آنها تماس بگیرید تا در فروش پیشرفت کنند.

۶. بداهه نوازی را بیاموزید

اگرچه بسیاری از فروشندگان موفق از اسکریپت ها برای ساختار ارائه های خود استفاده می کنند، شما باید برای بداهه سازی آماده باشید. شخصی سازی طرح خود با یادگیری اطلاعات بیشتر در مورد یک شرکت، به طور کلی روابط تجاری قوی تر و فروش بیشتری را نسبت به یک فیلمنامه تکرار شده ایجاد می کند. بداهه‌سازی سطح فروش شما همچنین می‌تواند به شما کمک کند زمانی که مشتریان هر گونه موانع یا نگرانی‌هایی را در مورد محصول شما ذکر می‌کنند سازگار شوید.

۷. ثابت قدم باشید

رویکرد فروش شما باید با محصولی که می فروشید و نوع محتوایی که شرکت شما تولید می کند، همسو باشد. اگر از دیدگاه یا لحن خاصی در مواد بازاریابی خود استفاده می کنید، آن دیدگاه را از طریق نحوه ارتباط با مشتریان تقویت کنید. این کمک می کند تا هدف شرکت شما برای خریداران روشن بماند و برند شما قابل تشخیص تر باشد.

۸. مراقب باشید

به نگرانی ها و پاسخ ها سریع پاسخ دهید تا علاقه مشتری را حفظ کنید. اگر یک خریدار بالقوه بین پاسخ های شما بیش از حد صبر کند، ممکن است کسب و کار خود را به رقیب توجه تری بدهد. جزئیات مربوط به مشتریان را یادداشت کنید تا تجربه ای شخصی سازی کنید و نشان دهید که برای موفقیت آنها سرمایه گذاری کرده اید.

۹. توجه آنها را جلب کنید

مشتریان بالقوه شما احتمالاً چندین شرکت دارند که برای ارائه محصولات و خدمات خود دست به دست می شوند. جلب توجه خریدار از طریق یک ارتباط متقابل، رسانه های اجتماعی یا یک بازکننده جالب می تواند این احتمال را افزایش دهد که آنها به صحبت های فروش شما گوش دهند. ارجاعات خاصی را به صنعت یا نقش خریدار خود در نظر بگیرید تا نشان دهید که قبلاً زمانی را صرف یادگیری در مورد آنها کرده اید.

۱۰. ترکیب بصری داشته باشید

هنگام به اشتراک گذاشتن نظرات مشتری یا تحقیقات بازار با یک مشتری جدید از پشتیبانی بصری استفاده کنید. نمودارها، عکس‌ها و نمودارها می‌توانند موفقیت‌های کسب‌وکار شما را به گونه‌ای که به راحتی قابل درک باشد، تأکید کنند. با قرار دادن تصاویر و طرح ها در ارائه فروش خود می توانید تعامل و علاقه مشتری خود را افزایش دهید.

۱۱- هدف را مشخص کنید

هنگام برنامه ریزی یک جلسه یا بحث درباره خرید، در مورد آنچه از خریدار بالقوه خود می خواهید مستقیماً صحبت کنید. بعید است که مشتریان به تماس‌ها یا ایمیل‌هایی که نامشخص هستند یا هدف خاصی ندارند پاسخ دهند. به عنوان مثال، اگر درخواست ملاقات دارید، یک چارچوب زمانی و یک دستور کار به همراه مهلتی که خریدار باید تا آن زمان پاسخ دهد، ارائه دهید.

۱۲. از زبان ساده استفاده کنید

همانطور که وضوح اهداف شما می تواند بر علاقه یک مشتری بالقوه تأثیر بگذارد، ارتباطات واضح نیز عامل مهمی در بستن فروش است. مگر اینکه در یک زمینه بسیار تخصصی کار می کنید، از استفاده از کلمات و عبارات ساده به جای اصطلاحات فنی صنعتی خودداری کنید. این به خریدار کمک می‌کند تا مطمئن شود که می‌تواند آنچه را که شما ارائه می‌دهید درک کند، و او را قادر می‌سازد تا خرید کند.

۱۳. تحقیقات بازار را مطالعه کنید

قبل از دستیابی به سرنخ های خود، زمانی را صرف مطالعه تحقیقات بازار مربوط به محصول و مشتریان خود کنید. خود را در مورد شرکت های رقیب و استراتژی های فروش که استفاده می کنند آگاه کنید. این همچنین می تواند به شما کمک کند تا مسائل را پیش بینی کنید و اگر مشتری نگرانی هایی دارد، پاسخ خوبی را آماده کنید. تحقیقات بازار همچنین می‌تواند به شما اطلاع دهد که کدام اطلاعات جمعیتی احتمالاً فروش را کامل می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر وقت خود را بر روی بهترین سرنخ‌ها متمرکز کنید.

۱۴. یک برنامه پیگیری ایجاد کنید

تکمیل یک فروش اغلب می تواند طی یک سری جلسات طولانی، تماس های تلفنی و ایمیل اتفاق بیفتد. برنامه ریزی زمان و نحوه پیگیری با خریدار به شما کمک می کند اگر در اولین تلاش خود اقدام به فروش نکنید انگیزه خود را حفظ کنید. برای هر کسب و کار، افراد مختلفی را که ممکن است با آنها ارتباط برقرار کنید مشخص کنید و توجه داشته باشید که چه کسی پاسخگوتر است. صبور باشید، زیرا ممکن است مشتری شما یک فرآیند طولانی برای تصمیم گیری در مورد خرید داشته باشد.

۱۵. روش های خود را تجزیه و تحلیل کنید

ارتباطات ایمیل خود را مطالعه کنید و در صورت امکان، میزان فروش خود را ضبط کنید و خودتان به آن گوش دهید. به مکان‌هایی توجه کنید که می‌توانید ارتباط، وضوح یا سبک ارائه خود را بهبود ببخشید. قبل از اجرای یک استراتژی فروش جدید، آهنگ خود را با صدای بلند تمرین کنید و تا زمانی که یک ارائه قانع کننده ایجاد کنید، تنظیمات را انجام دهید.

مرتبط: ۲۵ شاخص کلیدی فروش مفید که می توانید اندازه گیری و ردیابی کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

3 پاسخ

    1. سلام
      موارد زیادی از مهارت ها می تونه برای فروش بهتر شما موثر باشه؛ مثلا:
      – ارتباط موثر
      – تخصص محصول
      – خدمات مشتری
      – حل مسئله
      – هوش تجاری
      – تخریب فروش
      – در حال مذاکره
      – اکتشاف
      و ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *