بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ نوع ارتباط کلامی مثبت برای مصاحبه

نکات مصاحبه لحظه آخری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ارتباط کلامی مثبت استفاده از مهارت های گفتاری است که به شما کمک می کند بهترین جنبه های خود را در زمینه شغلی که برای آن درخواست می کنید ارائه دهید. هنگامی که یک نامزد شغلی با ارتباطات غیرکلامی مثبت، مانند لبخند، حالت ایستاده و دست دادن محکم ترکیب شود، می تواند تأثیر بسیار خوبی بر مدیران استخدامی که با آنها مصاحبه کرده است، بگذارد.

در این مقاله از ایوسی، نمونه‌هایی از مهارت‌های ارتباط کلامی مثبت را برای نشان دادن بهترین شیوه‌ها برای محیط مصاحبه ارائه می‌دهیم.

انواع ارتباط کلامی برای مصاحبه

نحوه صحبت شما با فردی که با شما مصاحبه می کند، لحن درک شما را در طول مصاحبه و اگر موقعیت را به دست آوردید، در طول مدت تصدی خود در شرکت تعیین می کند. در اینجا برخی از جنبه‌های ارتباط کلامی وجود دارد که می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا در طول مصاحبه شغلی احساس مثبتی داشته باشند:

  • استفاده از زیر و بم و حجم مناسب

  • مهارت های شنیداری

  • پاسخگویی

  • واضح و مختصر بودن

  • صداقت

  • استفاده از طنز

  • مودب بودن

  • سوال پرسیدن

استفاده از زیر و بم و حجم مناسب

لحن و بلندی صحبت کردن می تواند به ایجاد یک برداشت اولیه مثبت کمک کند. صدای متوسطی داشته باشید، نه آنقدر بلند که به عنوان تحریک کننده یا متکبر تلقی شود و نه آنقدر نرم که ترسو دیده شوید. صدای دلپذیر با صدای متوسط ​​می تواند درک موقعیت و آداب معاشرت را نشان دهد و نشان دهد که در محیط اطراف خود راحت هستید و در عین حال به گرانش موقعیت احترام می گذارید.

مهارت گوش دادن فعال

برای خوب صحبت کردن، ابتدا خوب گوش دادن مهم است. اطمینان حاصل کنید که به سخنان مصاحبه کننده توجه کافی دارید و به جای روی اتاق یا صداهایی که از بیرون می آید، روی کلمات او متمرکز می شوید. می‌توانید با تکان دادن سر، لبخند زدن یا با استفاده از کلمات و عباراتی مانند «می‌بینم» یا «جالب است» یا «قطعاً به این نکته توجه می‌کنم» نشان دهید که در حال گوش دادن هستید. همچنین می توانید هر نکته جالبی را که ممکن است بخواهید بعداً به آن اشاره کنید بنویسید.

مرتبط: مهارت های گوش دادن فعال برای برقراری ارتباط موفق

پاسخگویی

مکالمه خوب بین مصاحبه‌کننده و مصاحبه‌شونده انجام می‌شود. اگر مصاحبه کننده پیشنهادی بدهد. این نشان می دهد که آنها ممکن است از شما بخواهند که مداخله کنید، این کار را انجام دهید، حتی اگر جمله به صورت سؤالی بیان نشده باشد. اگر مصاحبه‌کننده مکث کرد، آنگاه نشانه خود را بگیرید و موضوع گفتگو را بردارید. در اینجا یک مثال است:

مدیر استخدام: “به نظر می رسد آخرین تجربه کاری شما انتخابی غیرعادی برای شما باشد.”

کاندید: «بله، اولین بار بود که برای یک موزه یا مرکز تحقیقاتی بزرگ مانند آکواریوم و مرکز تحقیقات برامپتون کار می‌کردم. همانطور که از رزومه من می بینید، تجربه کاری قبلی من همیشه در فروشگاه های حیوانات خانگی بوده است، اما همیشه از جنبه آموزشی کارم لذت می بردم و فکر می کردم که بیشتر در موزه پیدا کنم. در حالی که از زمان تمیز کردن مخازن بسیار لذت بردم، تعامل با مشتریان را از دست دادم – به ویژه با کودکانی که به دنبال خرید اولین حیوان خانگی خود هستند! من اطلاعات زیادی در مورد مراقبت از آبزیان در مرکز تحقیقات یاد گرفتم و اکنون خوشحالم که این دانش را به مشتریانم در فروشگاه های ماهی گرمسیری منتقل می کنم.

واضح و مختصر بودن

پاسخ های خود را در همان نقطه نگه دارید. با سؤالات و پاسخ های خود واضح و مستقیم باشید، حتی اگر سؤالی از شما پرسیده شود که پاسخ عمیق را تشویق کند. هدف خود را با کمترین کلماتی که می توانید بیان کنید. مثلا:

مدیر استخدام: «به نظر می رسد که شما فقط چهار ماه در شغل سرپرست منطقه بازی ماندید. این زمان بسیار کوتاهی است، به خصوص در مقایسه با سایر مشاغل شما. می‌توانید به من بگویید اینجا چه اتفاقی افتاده است؟»

نامزد: «مطمئنا. درست پس از نقل مکان به میامی در حالی که به دنبال موقعیت های دستیار تدریس بودم، این کار را شروع کردم. یکی ناگهان در یک پیش دبستانی بسیار نزدیک به خانه من باز شد. سرپرست من در منطقه بازی درک می کرد و من در آخر هفته ها و عصرها این کار را انجام می دادم تا اینکه او توانست جایگزین من را پیدا کند.

صداقت

در مورد نقاط قوت و ضعف خود صادق باشید، اما در مورد چگونگی تلاش برای بهبود صحبت کنید. این استراتژی می‌تواند درک روشنی از توانایی‌های شما و مواردی که ممکن است در هنگام استخدام در مورد آن‌ها به آموزش اضافی نیاز داشته باشید، ارائه دهد. مثلا:

مدیر استخدام: «من می بینم که شما همیشه قبلاً در بخش فروش کار کرده اید، اما این شغلی که ما برای آن با شما مصاحبه می کنیم بیشتر یک موقعیت پشتیبان است. شما با مشتریان بیرون نخواهید بود، قفسه ها را مجدداً ذخیره می کنید و اندازه ها را به تیم فروش می آورید. آیا با آن راحت هستید؟»

نامزد: “من واقعا از تعامل با مشتری و کمک به آنها برای یافتن یک جفت کفش عالی لذت می برم. من دوست دارم دوباره این کار را انجام دهم. اما من عاشق کفش‌ها هستم و بدم نمی‌آید که وقتم را با آن‌ها در اتاق پشتی بگذرانم. من همیشه امیدوار بودم که در این شرکت کار کنم و اگر قرار باشد در بورس کار کنم، تمام تلاشم را در آن انجام خواهم داد.»

استفاده از طنز

شوخ طبعی اهداف بسیاری را دنبال می کند، مانند آرام کردن مردم، کاهش تنش، اجازه دادن به افراد برای ایجاد ارتباط و شاد کردن مردم. همچنین به عنوان پلی عمل می کند و به کسی اجازه می دهد تا تشریفات را دور بزند تا شما را بهتر بشناسد. استفاده از طنز خفیف در طول مصاحبه می تواند شکل مفیدی از ارتباط کلامی باشد، اما باید با احتیاط انجام شود. شوخ طبعی در مصاحبه باید مربوط به موضوعات مورد نظر باشد.

همچنین عاقلانه است که هنگام استفاده از شوخ طبعی، رهبری مدیر استخدام را به عهده بگیرید. اگر شروع به شوخی با شما کردند، می توانید با یک یا دو جمله ساده هم دنبال کنید. با این حال، اگر مصاحبه گر رویکرد جدی تری ارائه می دهد، عاقلانه است که از آن پیروی کنید.

مودب بودن

اخلاق خوب همیشه یک سیاست عاقلانه برای استفاده است. هنگام ورود و خروج از احوالپرسی استفاده کنید و اگر بیش از یک مصاحبه کننده وجود دارد، خود را به همه افراد حاضر در اتاق معرفی کنید. آب یا قهوه را اگر برای همه سرو می شود بپذیرید، اما اگر به شما پیشنهاد شد اما هیچ کس دیگری چیزی نمی نوشد آن را قبول نکنید. اگر در حین صحبت به طور تصادفی حرف شخصی را قطع کردید و اظهارات دیگران را تأیید کردید، عذرخواهی کنید. هنگام خروج، مطمئن شوید که از همه افراد حاضر در اتاق برای وقتشان تشکر کنید. نمونه هایی از عباراتی که می توانید استفاده کنید عبارتند از:

وقتی رسیدید:

“صبح بخیر. به خاطر این فرصت، از شما بسیار تشکر می کنم.”

«سلام، من الا مک براید هستم. از آشنایی با شما خوشحالم.»

در حین مصاحبه:

«این وقفه را ببخشید.»

“متاسفم؛ لطفا ادامه بدهید.”

بعد از مصاحبه:

“از اینکه این فرصت را در اختیارم گذاشتید سپاسگزارم.”

“من از وقت شما قدردانی می کنم.”

“من مشتاقانه منتظر هستم که به زودی دوباره با شما صحبت کنم.”

سوال پرسیدن

اگر اجازه این کار را دارید، از مصاحبه کننده سؤال بپرسید. انجام این کار نه تنها به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری در مورد کارفرمای احتمالی خود جمع آوری کنید، بلکه علاقه واقعی شما را نیز نشان می دهد. مثلا:

“من درک می کنم که شرکت شما به طور منظم در فعالیت های داوطلبانه شرکت می کند. پروژه داوطلبانه بعدی شما چه زمانی است و با چه خیریه ای همکاری می کنید؟

“پیش از این، شما به فرصت هایی برای ایجاد حضور گسترده تر در رسانه های اجتماعی برای شرکت اشاره کردید. آیا این چیزی است که شما قصد دارید آن را برون سپاری کنید یا چیزی است که می تواند به این موقعیت اضافه شود؟»

مقالات مرتبط بیشتر:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *