بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱ روش برای متمایز شدن مثبت در طول مصاحبه شغلی

مصاحبه رفتاری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

برجسته شدن در طول مصاحبه شانس شما را برای دریافت پیشنهاد شغلی از شرکت احتمالی شما افزایش می دهد. درک تکنیک های مختلفی که کارفرمایان به دنبال آن هستند می تواند به شما کمک کند مهارت ها، تجربه کاری خود و اینکه چرا برای شغل مناسب هستید را نشان دهید.

در این مقاله از ایوسی، به معنای برجسته شدن در طول مصاحبه می‌پردازیم و نکات مفیدی برای انجام آن ارائه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد آداب مصاحبه شغلی بدانید

«متفاوت بودن در طول مصاحبه» به چه معناست؟

“متفاوت بودن در طول مصاحبه” به این معنی است که شما یک اثر فراموش نشدنی از خود بر جای می گذارید که می تواند منجر به استخدام شما شود. شرکت ممکن است علاقه مند باشد که شما چقدر در مورد سازمان و الهام بخش شما برای درخواست برای این نقش می دانید.

به عنوان مثال، اگر برای یک موقعیت پرستاری ثبت شده مصاحبه می کنید، می توانید نوع مراقبتی را که این مرکز به بیماران ارائه می دهد و آنچه آنها را از سایر اقدامات در منطقه خود متمایز می کند، گسترش دهید. همچنین می توانید حکایتی در مورد تجربه ای از داوطلب شدن در خانه سالمندان ارائه دهید که انگیزه شما را برای پرستار شدن فراهم کرده است.

چگونه در طول مصاحبه متمایز شویم

در اینجا ۱۱ اقدامی وجود دارد که می توانید برای کمک به برجسته شدن در طول مصاحبه انجام دهید:

۱. درباره شرکت تحقیق کنید

تحقیق در مورد شرکت احتمالی خود به شما کمک می کند به سؤالات مربوط به شرکتی که با آن مصاحبه می کنید پاسخ دهید. بیانیه ماموریت، تاریخچه و مخاطبان هدف سازمان را مرور کنید تا به خودتان اعتماد به نفس بیشتری برای ارائه پاسخی واضح و مختصر بدهید.

برای مثال، اگر برای یک موقعیت بازاریابی مصاحبه می‌کنید، درباره مشتریانی که شرکت با آنها کار می‌کند، میزان رشدی که تجربه کرده‌اند و اینکه منابع را از کجا استخراج کرده‌اید برای نشان دادن اثبات تحقیقی که انجام داده‌اید، صحبت کنید. اطلاعات را از وب سایت شرکت یا مقالات منتشر شده در نشریات تجاری بیرون بکشید.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل تحقیق در مورد یک شرکت

۲. رنگ های تند بپوشید

از کد لباسی که کارفرما قبل از مصاحبه می دهد پیروی کنید. می‌توانید برای نشان دادن شخصیت خود، یک کراوات یا پیراهن با رنگ پررنگ بپوشید، اما باید مطمئن شوید که با بقیه لباس‌های شما همخوانی دارد و همچنان حرفه‌ای است. نکته این است که لهجه ای در لباس خود داشته باشید که جسورانه باشد تا به یاد ماندنی باشد، نه بیش از حد. توضیح دهید که چه چیزی باعث شد رنگ خاصی را انتخاب کنید تا به مصاحبه کننده زمینه بیشتری در مورد لباس خود بدهید.

۳. برای مصاحبه خود زودتر حاضر شوید

قبل از اینکه وارد ساختمان شوید، زودتر برسید تا خود را جمع و جور کنید. به موسیقی گوش دهید و تکنیک های تنفسی مناسب را تمرین کنید تا به آرامش و بهبود ذهنیت خود کمک کنید. یادداشت‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌هایی را که به مصاحبه‌گر ارائه می‌دهید، بخوانید. از یادداشت های خود برای فرمول بندی سوالات و پاسخ های خود به مصاحبه کننده استفاده کنید. این رویکرد به شما کمک می کند تا تجربه خود را به نمایش بگذارید و می تواند شانس استخدام شما را افزایش دهد.

۴. نقاط قوت و زمینه های بهبود را به نمایش بگذارید

لیستی از نقاط قوت و ضعف خود بنویسید و در صورتی که مصاحبه کننده در مورد آنها سؤال کرد آنها را با خود به مصاحبه بیاورید. رزومه و شرح شغل خود را مرور کنید تا مهارت های برتر خود را که به موقعیتی که برای آن مصاحبه می کنید مربوط می شود، شناسایی کنید. نشان دهید که چگونه نقاط قوت شما می تواند به شرکت در رسیدن به اهداف خود کمک کند و در عین حال عملکرد شما را بهبود بخشد. کیفیت پاسخ شما نشان دهنده آمادگی شما برای مصاحبه است.

مطالب مرتبط: ۳۹ نقطه قوت و ضعف برای بحث در یک مصاحبه شغلی

۵. دستاوردهای خود را توصیف کنید

نتایجی را که برای شرکت هایی که در آنها کار کرده اید به دست آورده اید مشخص کنید. بحث کنید که چگونه نقاط قوت شما منجر به موفقیت های قبلی شما می شود. روی رویکردی که برای تکرار دستاوردهای خود در پیش می گیرید و کارهایی که می توانید برای ایجاد نتایج بهتر برای شرکت انجام دهید، تأکید کنید.

حتی اگر نتایج باکیفیتی تولید کرده‌اید، نشان دهید که همچنان بر روی بهبود تمرکز کرده‌اید تا چشم‌انداز آینده‌نگر خود را نشان دهید. چشم انداز آینده نگر کارفرما را جذب می کند زیرا آینده شما را با شرکت به نمایش می گذارد.

۶. نمونه پروژه های قبلی را به آنها بدهید

یک نسخه فیزیکی از پروژه ای که روی آن کار کرده اید به مصاحبه کننده بدهید. اهمیت پروژه، نتایجی که به دست آورده اید و تاثیر آن بر شرکت را توضیح دهید. اگر فقط به صورت آنلاین در دسترس باشد، می توانید برای آنها پیوند ارسال کنید. با ایجاد وب سایتی که کارهای قبلی شما را در یک مکان نگه می دارد، رویکرد خود را بزرگ کنید.

به عنوان مثال، اگر برای یک موقعیت طراحی گرافیکی درخواست می دهید، می توانید یک وب سایت ایجاد کنید تا طرح هایی را که برای چندین مشتری تکمیل کرده اید نشان دهید. ممکن است یک نمونه کار چاپی را به مصاحبه بیاورید تا طرح های چاپی را که برای یک کمپین بازاریابی تولید کرده اید نشان دهید. در این مورد، معیارهایی را که به دست آورده اید بحث کنید تا نشان دهید که چگونه تلاش های شما با موفقیت کمپین ارتباط دارد. ممکن است تیم بازاریابی شرکت شما از طرح‌های شما برای رسانه‌های اجتماعی استفاده کرده باشد که در طول کمپین، تعامل را ۳۰ درصد افزایش داد.

۷. یک برنامه ۳۰-۶۰-۹۰ روزه ارائه دهید

خلاصه ای از نتایجی را که انتظار دارید در ۳۰، ۶۰ و ۹۰ روز اول کار به دست آورید، به مصاحبه کننده ارائه دهید. برنامه خود را برای یادگیری نحوه اجرای نقش خود در هر یک از این دوره ها و نحوه هماهنگی آن با عملکرد بخش خود شرح دهید. نحوه استفاده از نقاط قوت خود را برای رسیدن به اهدافی که برای خود تعیین می کنید را در نظر بگیرید. شرح شغل را مطالعه کنید و انتظارات کارفرما را در طول مصاحبه یادداشت کنید.

بیشتر بخوانید: ۲۱ نکته در مصاحبه شغلی: چگونه تاثیر فوق العاده ای داشته باشیم

۸. سوالات منحصر به فرد بپرسید

از مصاحبه کننده سؤالات دقیق بپرسید تا به شما کمک کند تعیین کنید که آیا موقعیت مناسب برای شما است یا خیر. شرکت ها پاسخ دادن به سوالات را دوست دارند زیرا پرسیدن از آنها تمایل شما را به درک جزئیات کلیدی در مورد موقعیت نشان می دهد. به پرسیدن سوالات مرتبط با مسئولیت ها و صلاحیت های شغلی پایبند باشید. فهرستی از سوالات را برای پرسیدن از مصاحبه کنندگان بیاورید و بررسی کنید که آیا آنها می خواهند در مورد مهارت ها و تجربه شما بیشتر بدانند یا خیر.

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از مصاحبه کننده بپرسید:

  • آیا می توانید پروژه های مهمی را که اکنون روی آنها کار می کنید توضیح دهید؟
  • یک نامزد برای انجام این نقش به چه مهارت هایی نیاز دارد؟
  • چند چالشی که ممکن است یک نامزد در این سمت با آن مواجه شود را نام ببرید؟
  • آیا این یک موقعیت جدید است؟
  • چه فرصت های آموزشی به کارمندان ارائه می دهید؟
  • شرکت عملکرد کارکنان را چگونه ارزیابی می کند؟
  • آیا می توانید در مورد چگونگی تغییر نقش شما از زمان شروع کار برای سازمان صحبت کنید؟
  • به نظر شما این شرکت در سه تا پنج سال آینده به کجا خواهد رفت؟
  • هیجان انگیزترین قسمت کار در این نقش چیست؟
  • یک مسیر شغلی معمولی برای فردی که در این موقعیت کار می کند چیست؟

۹. از زبان بدن خود آگاه باشید

با صاف نشستن و برقراری تماس چشمی به مصاحبه کننده توجه بی دریغ خود را جلب کنید. اگر تماس چشمی ترجیح داده نمی شود، از نشانه های مصاحبه کننده آگاه باشید. این سیگنال‌ها نشان می‌دهند که شما با مصاحبه‌گر درگیر هستید و مجذوب اطلاعاتی شده‌اید که او در اختیار شما قرار می‌دهد. نفس عمیق بکشید تا زمانی که مصاحبه کننده به سؤالاتش پاسخ می دهید آرام بمانید و روی او متمرکز شوید.

۱۰. در مکالمه معمولی شرکت کنید

با مصاحبه کننده به طور خلاصه در مورد سرگرمی ها و علایق آنها خارج از محل کار صحبت کنید. این بحث نشان می دهد که شما در حال تلاش برای ایجاد یک ارتباط معتبر با آنها هستید.

۱۱. علاقه خود را به این موقعیت مجدداً اعلام کنید

در پایان مصاحبه خود، مجدداً تأکید کنید که به این موقعیت علاقه مند هستید و از مصاحبه کننده برای صحبت با شما تشکر کنید. اگر مصاحبه گر مایل است بیشتر با شما صحبت کند، باید جزئیات بیشتری در مورد مراحل بعدی به شما ارائه دهد. ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از مصاحبه، یک ایمیل تکمیلی ارسال کنید تا بر بینشی که از مصاحبه به دست آورده‌اید تأکید کنید و از نامزدی خود مطلع شوید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

  1. توصیه می کنم قبل از رفتن به سراغ مصاحبه تون، حتما در مورد شرکت تحقیق کنید
    این باعث می شه خیلی آماده تر برای مصاحبه تون باشین و خوب از پس خیلی از سوال و جوابا بر بیاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *