استفاده از پیام های متنی برای بازاریابی به روشی محبوب برای کسب و کارها برای افزایش تعامل مشتری و افزایش فروش تبدیل شده است. بازاریابی پیامکی برای کسب و کارهای کوچک یا بزرگی که علاقه مند به ارسال سریع اطلاعیه ها برای مصرف کنندگان فعلی و مشتریان احتمالی خود هستند مفید است.
در این مقاله از ایوسی، پیامهای متنی بازاریابی چیست، چرا کسبوکارها از بازاریابی پیامکی استفاده میکنند و ۱۰ مثال بازاریابی پیامکی را با توضیحاتی برای هر کدام مورد بحث قرار میدهیم.
بازاریابی پیامکی چیست؟
بازاریابی پیامکی یک استراتژی است که در آن کسبوکارها متنهایی را برای مصرفکنندگان ارسال میکنند تا اطلاعات مرتبط مانند فروش، اخبار یا سایر بهروزرسانیهای مرتبط با تجارت را منتقل کنند. کوتاهتر از ایمیلها هستند و کسبوکارها میتوانند آنها را فورا ارسال کنند. مصرف کنندگان تنها در صورتی پیامک هایی را از کسب و کار دریافت می کنند که آنها را انتخاب کنند. معمولاً وقتی محصولی را به صورت آنلاین یا در فروشگاه خریداری می کنند، می توانند این کار را انجام دهند.
چرا از بازاریابی پیامکی استفاده کنیم؟
بازاریابی پیامکی یک ابزار بازاریابی عالی برای زمانی است که شما باید اطلاعات خود را به سرعت به دست مصرف کننده برسانید. در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید:
-
نرخ باز شدن بیشتر: از آنجایی که بسیاری از مصرف کنندگان در طول روز از تلفن های خود استفاده می کنند، نرخ باز شدن پیام های متنی اغلب از نرخ باز شدن ایمیل ها بیشتر است.
-
سریعتر از ایمیل: شرکت ها می توانند پیام های متنی بازاریابی را به صورت انبوه برای مشتریان خود ارسال کنند و در چند لحظه، کاربران متن را دریافت می کنند. تلفنها معمولاً فوراً به مصرفکنندگان اطلاع میدهند، که زمانی مفید است که شرکتی پیشنهادی حساس به زمان ارسال میکند.
-
نرخ تعامل بیشتر: به دلیل اعلانها، بسیاری از کاربران میتوانند متن روی صفحه نمایش خود را هنگامی که تلفنشان به آنها اطلاع میدهد، بدون نیاز به باز کردن متن بخوانند. این می تواند توجه آنها را جلب کند و آنها را به باز کردن متن بیشتر کند.
مرتبط: ۱۱ مثال بازاریابی تعاملی که الهام بخش، درگیر و تبدیل می شود
۱۰ نمونه بازاریابی پیامکی
در اینجا لیستی از ۱۰ نمونه بازاریابی پیامکی وجود دارد که می توانید از آنها برای مصرف کنندگان خود استفاده کنید:
۱. پیام خوش آمدید
مثال: “از اینکه برای دریافت پیام های متنی ما ثبت نام کردید متشکریم! ما مشتاقانه منتظر ارسال تبلیغات برای شما هستیم، به سوالاتی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهیم و نکاتی را در مورد نحوه استفاده از جدیدترین اقلام خود به شما ارائه دهیم.”
توضیح: یک متن خوشامدگویی احتمالاً اولین پیام متنی است که کاربر پس از ثبت نام از شرکت شما می بیند. در نظر داشته باشید که برای پیوستن آنها به لیست پیامک خود اشتیاق نشان دهید و محتوایی را که قصد دارید از طریق پیامک ارسال کنید را درج کنید.
۲. فروش و تبلیغات
مثال: “ما فقط می خواستیم با ارائه ۵۰٪ تخفیف از یک مورد در سفارش آنلاین خود با استفاده از کد FIFTY، از ادامه تجارت شما تشکر کنیم.”
توضیح: استفاده از متون برای ترویج فروش یا تبلیغات در کسب و کار شما یکی از سریعترین راهها برای جذب مشتریان احتمالی و مشتریان مکرر است. با استفاده از این روش، آنها ممکن است نیازی به آنلاین شدن یا بررسی ایمیل های خود نداشته باشند تا از فروش های آتی مطلع شوند.
مطالب مرتبط: برنامه ریزی فروش چیست؟
۳. دعوت به رویداد
به عنوان مثال: “ما می خواهیم شما را به جلسه پرسش و پاسخ زنده فروشگاه خود دعوت کنیم، دوشنبه آینده، ۶/۳، ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر به وقت شرقی. هر چند وقت یکبار، سوالاتی را که می خواهید در طول پرسش و پاسخ به آنها پاسخ داده شود، پیامک کنید. دنبال کنید. پیوند ارائه شده را مشاهده کنید و رویداد را در دستگاه تلفن همراه خود تماشا کنید یا برای تماشای زنده به فروشگاه ما در فض بروید!”
توضیح: دعوت از کاربران به رویدادها به آنها این فرصت را می دهد که بیشتر در مورد محصولات شما بشنوند. این مثال با اجازه دادن به آنها برای پاسخ دادن از طریق متن با سؤال، تعامل مخاطب را حتی بیشتر افزایش می دهد. ارائه فرصتی به آنها برای پرسیدن سؤال و شنیدن پاسخ سؤالات سایر مصرف کنندگان، راهی عالی برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه است که محصولات شما انتخاب مناسبی برای آنهاست.
مرتبط: برنامه ریز رویداد چیست؟
۴. تاییدیه ها
مثال: “همه شما رزرو شده اید! شما را سه شنبه ساعت ۱۰ صبح در محل New Springs ما می بینیم.”
توضیح: تأییدهای متنی می توانند به مشتریان کمک کنند تا جزئیات رزرو را به راحتی در دسترس قرار دهند. میتوانید یک ایمیل بعدی نیز ارسال کنید، اما تأیید پیام متنی به احتمال زیاد سریعترین زمان به دست گیرنده میرسد. میتوانید برای رزرو قرار، رزرو پرواز یا هتل و تأییدیه ارسال پیامک ارسال کنید.
۵. یادآوری
مثال: “ارسال یک یادآوری برای قرار ملاقات فردا با دکتر فیلیپس در ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر او مشتاقانه منتظر است تا آن دندان ها را بررسی کند!”
توضیح: ارسال یادآوری برای قرارهای آینده برای اطمینان از رسیدن مشتری به موقع مفید است. انواع دیگر یادآوریهایی که شرکتها گاهی ارسال میکنند شامل صورتحسابهای قریبالوقوع، یادآوری پروازهای آینده یا رزرو هتل، یا حتی قرار ملاقات با تکنسینهای محلی است که برای بازدید از خانه میآیند. به یاد داشته باشید که جزئیات مهم مانند زمان قرار ملاقات، آدرس یا نوع خدمات را درج کنید.
۶. پیشنهادات زمان محدود
مثال: “از اینکه عضو ارزشمندی هستید متشکریم. برای نشان دادن قدردانی خود، یک پیش غذای رایگان از منو با خرید یک وعده غذایی ارائه می دهیم. پیشنهاد ۳ روز دیگر منقضی می شود!”
توضیح: قرار دادن تاریخ انقضا در یک آگهی تبلیغاتی ممکن است احساس فوریت را در مصرف کننده ایجاد کند. دانستن این که یک معامله فقط برای مدت محدودی در دسترس است، به احتمال زیاد بر آنها برای خرید چیزی تأثیر می گذارد تا اینکه یک تبلیغ مداوم باشد.
مرتبط: بازاریابی کمیابی چیست؟ (به علاوه ۱۰ تاکتیک برای افزایش فروش)
۷. خدمات مشتری
مثال: “سلام مشتری محترم! من اینجا هستم تا یادآوری کنم که برای ارائه خدمات به مشتریان و پاسخ به سوالات شما در مورد محصولات “ساسی بگ” آماده هستم. از ساعت ۸ صبح تا ۷ به این شماره پیامک ارسال کنید: اگر به من نیاز دارید ساعت ۰۰ شب. ممنون!”
توضیح: ارائه خدمات به مشتریان از طریق پیام های متنی ممکن است گزینه بسیار خوبی باشد تا مشتریان بتوانند به راحتی سؤال بپرسند یا نگرانی های خود را بیان کنند. برخی از افراد پیام کوتاه را به عنوان شکل اصلی تماس خود ترجیح می دهند، بنابراین داشتن گزینه ای برای رسیدن به یک کسب و کار از طریق پیامک می تواند برای آن مخاطب راحت باشد. شرکتهای بزرگتر ممکن است تعدادی کارمند اختصاصی داشته باشند که در طول روز نیز به سؤالات مشتریان پاسخ میدهند. هنگامی که خدمات مشتری خود را از طریق پیام های متنی تبلیغ می کنید، سعی کنید نام کسب و کار خود و زمان هایی که شخصی برای کمک در دسترس است را درج کنید.
مرتبط: ۴ سطح خدمات مشتری: تعریف و نکات
۸. نتایج آزمون یا تست
مثال: “ما بر اساس نتایج آزمون شما چند محصول زیبایی عالی را برای شما انتخاب کرده ایم. برای مشاهده نتایج خود روی لینک زیر کلیک کنید و از کد QUIZ برای دریافت ۲۰% تخفیف در کل خرید آنلاین خود استفاده کنید!”
توضیح: آزمونها به کاربران اجازه میدهند تا با محتوای یک وبسایت درگیر شوند و درباره برند کسبوکار و محصولاتی که ممکن است برای آنها بهترین کارایی را داشته باشند بیشتر بیاموزند. در پایان آزمونها، دستورالعملها گاهی اوقات کاربران را وادار میکنند تا شماره تلفنهای خود را برای دریافت نتایج آزمون و تخفیف محصولات خود فهرست کنند. کسب و کار با افزودن یک کاربر جدید به کمپین بازاریابی پیامکی خود سود می برد و مصرف کننده تخفیف و نتایج آزمون خود را از طریق پیامک دریافت می کند.
مرتبط: بهترین ۲۱ سازنده آزمون آنلاین برای افزایش تعامل کاربر
۹. تخفیف تولد
مثال: “تولدت مبارک وحید! ما می دانیم که تولد شما نزدیک است، و می خواستیم یک هدیه ویژه به شما ارائه دهیم تا روز شما بهتر شود. اینجا یک کوپن تخفیف ۲۵٪ برای یک خرید در ماه بهمن است. از کد استفاده کنید. JH456O8B هنگام تسویه حساب.”
توضیح: شما می توانید در هر زمانی از ماه تولد کاربر، تخفیف های تولد ارسال کنید و در کل خرید یک محصول رایگان یا تخفیف در نظر بگیرید. ارسال متن های تولد یک راه عالی برای یادآوری به مشتریان است که آنها را به خاطر دارید و برای تجارت آنها ارزش قائل هستید.
مرتبط: ۱۲ نوع رایج تخفیف
۱۰. گاری رها شده
مثال: “سلام آقای احمدی. من متوجه شدم که دیروز چند مورد را در سبد خرید خود در xyz گذاشتید. در اینجا پیوندی با تمام موارد موجود در سبد خرید شما وجود دارد تا بتوانید به مرور ادامه دهید. اگر همچنان علاقه مندید، از کد استفاده کنید. LNJHG654K برای دریافت ۱۰٪ تخفیف اضافی برای اقلامی که امروز در سبد خرید خود خریداری می کنید.”
توضیح: گاهی اوقات مشتریان یک سبد خرید به صورت آنلاین ایجاد می کنند و آن را فراموش می کنند یا بدون خرید آن را ترک می کنند. می توانید یک متن یادآوری برای آنها ارسال کنید و به آنها اطلاع دهید که هنوز اقلامی در سبد خرید خود دارند با پیوندی که آنها را مستقیماً به آن می برد. از آنجایی که برخی از افراد هنگام افزودن اقلام به سبد خرید آنلاین خود بلاتکلیف هستند، گاهی اوقات یادآوری برای متقاعد کردن آنها برای تکمیل سفارش مفید است. حتی می توانید یک پیشنهاد محدود در متن ارسال کنید تا آنها را متقاعد کنید.