نماد سایت ایوسی

چگونه برای وب سایت خود محتوا ایجاد کنیم

نکات حماسی برای ایجاد محتوای جذاب

نکات حماسی برای ایجاد محتوای جذاب

داشتن یک وب سایت حرفه ای و حضور آنلاین موفق می تواند به کسب و کارها کمک کند تا مشتریان جدید جذب کنند، برای مشتریان فعلی ارزش قائل شوند و خود را به عنوان رهبران صنعت خود معرفی کنند. از آنجایی که نیازهای مشتری و روندهای بازار همیشه در حال تغییر است، برای یک کسب و کار مهم است که مطمئن شود محتوای وب سایت آنها به روز، دقیق و برای مشتریان ارزشمند است. چه به دنبال ایجاد یک وب‌سایت کاملاً جدید، طراحی مجدد وب‌سایت موجود یا ایجاد برخی پیشرفت‌ها، درک چگونگی ایجاد محتوای مؤثر می‌تواند برای شما مفید باشد.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که چرا ایجاد محتوای منظم برای وب سایت شما اهمیت دارد، مراحلی را که می توانید برای ایجاد محتوای مؤثر بردارید لیست کنید و نکاتی را برای کمک به شما در بهبود محتوای وب سایت به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط: تولید محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی محتوای عالی

محتوای وب سایت چیست؟

محتوای وب سایت شامل محتوای تصویری، متنی یا صوتی است که کاربران هنگام بازدید از یک وب سایت تجربه می کنند. ممکن است شامل متن، تصاویر، صداها، انیمیشن ها یا موسیقی باشد. برخی از انواع رایج محتوای وب سایتی که ممکن است ایجاد کنید عبارتند از:

مرتبط: نحوه برنامه ریزی یک وب سایت: مراحل ساخت یک سایت کاربردی

چرا ایجاد محتوا برای وب سایت شما مهم است؟

ایجاد محتوای منظم برای وب سایت خود بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که ارزشی برای بازدیدکنندگان خود ایجاد می کنید. ایجاد محتوای جدید برای وب سایت شما می تواند:

مطالب مرتبط: ۲۶ روش برای هدایت ترافیک به وب سایت شما

برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید.

چگونه برای وب سایت خود محتوا ایجاد کنیم

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای ایجاد محتوای منظم برای وب سایت خود دنبال کنید:

۱. پیشنهاد ارزش منحصر به فرد خود را تعیین کنید

قبل از ایجاد محتوای جدید برای وب سایت خود، ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید. پیشنهاد ارزش منحصر به فرد بیانیه ای واضح است که مزایای شرکت شما را مشخص می کند، چگونه نیازهای مشتریان خود را برطرف می کنید و چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند. خدمات، محصولات و فرآیند خود را برای بازدیدکنندگان بالقوه وب سایت توضیح دهید تا بدانند چرا باید به شرکت شما علاقه مند باشند و چگونه می توانید با هم کار کنید.

تعیین ارزش پیشنهادی منحصر به فرد شما مهم است زیرا موضوع کلی برای تمام محتوایی است که برای وب سایت خود ایجاد می کنید. اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شما برای بازدیدکنندگان آسان است که در وب سایت شما پیدا کنند و اغلب به آن مراجعه کنید.

۲. یک ممیزی وب سایت انجام دهید

اگر قبلاً یک وب‌سایت موجود دارید که می‌خواهید آن را به‌روزرسانی کنید، انجام ممیزی وب‌سایت می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید کدام حوزه‌ها کار می‌کنند و جایی برای بهبود وجود دارد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از چه محتوایی برای وب سایت جدید خود استفاده مجدد کنید، که می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. فهرستی از تمام محتوایی که قصد دارید مجدداً استفاده کنید، محتوایی که باید به روز شود و محتوایی که باید ایجاد شود، ایجاد کنید. این می تواند به شما کمک کند تا زمانی که شروع به تولید محتوا می کنید، زمان و منابع خود را به طور مؤثرتری تخصیص دهید.

۳. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

برای اطمینان از ایجاد محتوایی که می‌خواهند بخوانند و با آن تعامل داشته باشند، شناسایی مخاطبان هدف شما مهم است. برای درک بهتر از اینکه چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند، به توسعه شخصیت های مشتری فکر کنید. شخصیت مشتری یک کهن الگوی نیمه تخیلی است که بسیاری از شرکت ها از آن برای نشان دادن ویژگی های کلیدی بخش بزرگی از مخاطبان هدف خود استفاده می کنند. شما می توانید شخصیت هر مشتری را بر اساس مشاهدات، تحقیقات و تحلیل های قبلی جمع آوری شده از مشتریان فعلی خود قرار دهید. برخی از عناصر کلیدی که شخصیت های مشتری اغلب شامل می شوند عبارتند از:

در اینجا نمونه ای از شخصیت مشتری آورده شده است:

تینا لاوری زنی ۳۵ ساله است که با گلدن رتریور خود در سالت لیک سیتی، یوتا زندگی می کند. او به عنوان یک مربی شخصی در یک باشگاه ورزشی محلی کار می کند و در تعطیلات آخر هفته کلاس های یوگا تدریس می کند. تناسب اندام برای او بسیار مهم است و از خواندن مجلات سلامت و تندرستی لذت می برد. یک روز، او امیدوار است که استودیوی تناسب اندام خود را باز کند.

بیشتر بخوانید: ۴ مرحله ساخت پرسونا و نحوه ایجاد آنها

۴. موارد ضروری را بگنجانید

با شناسایی عناصر ضروری، اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای ارزشمندترین اطلاعات برای بازدیدکنندگان است. افراد ممکن است از وب سایت شما برای انجام تحقیقات، یادگیری چیزهای جدید یا کشف اطلاعات مرتبط بازدید کنند. برخی از عناصر کلیدی که ممکن است برای ایجاد محتوا در وب سایت خود در نظر بگیرید عبارتند از:

۵. برای هر مرحله از قیف فروش محتوا ایجاد کنید

ایجاد محتوای متنوع برای استفاده در وب سایت خود بسیار مهم است زیرا انواع مختلف محتوا در مراحل مختلف قیف فروش برای مشتریان مختلف جذاب است. قیف فروش یک اصطلاح بازاریابی است که به سفر مشتری قبل از خرید اشاره دارد. در اینجا مراحل مختلف قیف فروش وجود دارد که ممکن است بخواهید برای آن محتوا ایجاد کنید:

بیشتر بخوانید: قیف فروش چیست؟

۶. محتوای وب سایت خود را بهینه کنید

هنگامی که نوع محتوایی را که قصد ایجاد آن را دارید شناسایی کردید، می توانید یاد بگیرید که چگونه آن را برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو بهینه کنید. این می تواند به بازدیدکنندگان کمک کند تا وب سایت شما را پیدا کنند. برای بهینه سازی محتوای وب سایت خود، روی موارد زیر تمرکز کنید:

بیشتر بخوانید: راهنمای قطعی بازاریابی سئو

۷. یک برنامه زمان بندی محتوا تهیه کنید

در مرحله بعد، یک برنامه زمان بندی محتوا ایجاد کنید تا به شما کمک کند به طور استراتژیک سازماندهی کنید که هر چند وقت یکبار قصد دارید محتوای جدید را در وب سایت خود ایجاد و منتشر کنید. موضوعاتی را که قصد دارید پوشش دهید و چه کسی مسئول توسعه محتوا است را درج کنید. سعی کنید با مشخص کردن یک برنامه محتوایی که ماه یا سه ماه آینده را پوشش می دهد، از قبل برنامه ریزی کنید. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید برای شروع بر روی یک شخصیت مشتری خاص یا بخشی از قیف فروش تمرکز کنید و با پیشرفت خود تنوع بیشتری را در خود جای دهید.

۸. عملکرد خود را اندازه گیری و پیگیری کنید

برای اطمینان از اینکه محتوای شما برای بازدیدکنندگان وب سایت شما مرتبط و ارزشمند است، به طور معمول عملکرد محتوای تولید شده را ارزیابی و پیگیری کنید. شما می توانید در نظر بگیرید که کدام قسمت از محتوا به اشتراک گذاشته می شود، کدام صفحات بیشترین بازدید را دارند و بازدیدکنندگان چه مدت در هر صفحه صرف می کنند تا به شما کمک کند تعیین کنید کدام نوع محتوا موفق ترین است. این همچنین می‌تواند به شما کمک کند مکان‌هایی را برای بهبود تشخیص دهید و برنامه محتوای خود را برای تمرکز بر موضوعات جذاب‌تر در حال پیشرفت بهینه کنید.

مطالب مرتبط: چگونه نرخ پرش خود را کاهش دهیم و چرا مهم است

نکاتی برای ایجاد محتوای موثر وب سایت

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما در ایجاد محتوای وب سایت موثر کمک می کند:

مرتبط: ۱۱ استراتژی نوشتن برای ارتباط موثر

خروج از نسخه موبایل