مشتریان شما از محتوای شما خسته شده اند …
آنها در فید فیسبوکشان با سرعتی که قبلاً سابقه نداشته است پیمایش میکنند، ویدیوها ناپدید میشوند، با موتورهای جستجو صحبت میکنند زیرا نمیخواهند تایپ کنند، و پیامهای تبلیغاتی شما را نادیده میگیرند.
پس در مورد آن چه می خواهید بکنید؟ یک پست وبلاگ جدید ایجاد کنید؟ هزینه تبلیغات خود را افزایش دهید تا غیرممکن باشد که پیام خود را خفه کنید؟
مشتریان شما علیرغم کسالتشان به دنبال اطلاعات هستند. آنها قبل از اینکه با شما تماس بگیرند، در حال حاضر ۵۷٪ از مسیر خرید را طی کرده اند. این بدان معناست که آنها می خواهند آموزش ببینند، درگیر شوند و هدایت شوند – بدون اینکه به آنها “فروخته شود”.
اهمیت محتوا هرگز اینقدر برجسته نبوده است. اما این نوع محتوایی است که ایجاد می کنید نیاز به بازنگری دارد.
مشکل؟ ۶۰ درصد از بازاریابان محتوا برای ایجاد محتوای جذاب تلاش می کنند.
![چالش های اصلی برای بازاریابان محتوای b2b](https://ivsi.ir/wp-content/uploads/2022/06/top-challenges-for-b2b-marketers.webp)
وارد بازاریابی تعاملی شوید
بازاریابی تعاملی – مانند مسابقات، آزمونها، ماشینحسابها و نظرسنجیها – طرز فکر بازاریابان را در مورد محتوا تغییر میدهد.
در واقع، ۹۳ درصد از بازاریابان معتقدند که محتوای تعاملی در مقایسه با محتوای ایستا در آموزش خریدار مؤثرتر است. همچنین ۴-۵ برابر بیشتر بازدید از صفحه و ۲ برابر بیشتر تبدیل ایجاد می کند.
چه چیزی باعث می شود بازاریابی تعاملی الهام بخش، تعامل و تبدیل شود؟
۷ عنصر وجود دارد که بهترین نمونه های بازاریابی تعاملی عبارتند از:
ارتباط
اگر میخواهید مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل کنید، محتوای تعاملی شما باید با گروه هدفی از مشتریان مرتبط باشد. سؤالاتی که میپرسید، جوایزی که به شما میدهد، نتایجی که قول میدهید و تجربیاتی که ایجاد میکنید، همگی باید با سفر خریدار شما هماهنگ باشند.
سرگرم کنندگی
بهترین نمونه های بازاریابی تعاملی شامل عناصر سرگرم کننده و گیمیفیکیشن است. آنها افراد را با ارتباط جذب می کنند و آنها را با تعاملات هوشمند علاقه مند می کنند.
طرح
اصول طراحی حرفه ای به ایجاد اعتبار و اعتماد برای کسب و کار شما کمک می کند، که منجر به تبدیل بیشتر می شود.
مالکیت
با تغییر منظم الگوریتم ها، دسترسی و حقوق استفاده در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، بهتر است محتوای تعاملی را در وب سایت خود میزبانی کنید. البته، میتوانید با استفاده از رسانههای اجتماعی، دسترسی به این محتوا را افزایش دهید، اما چادر خود را در اموال دیگران نچینید – آنها میتوانند هر لحظه شما را اخراج کنند.
ویروسی بودن
حتی اگر محتوای تعاملی شما برای مشتریان هدف شما مرتبط، جذاب و منحصر به فرد باشد، اگر کسی آن را نبیند بی معنی است. همچنین، اگر برای تبلیغ محتوای تعاملی خود به کانالهای پولی تکیه میکنید، به زودی بودجه خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل است که ایجاد ویروسی و پاداش دادن به شرکت کنندگان برای به اشتراک گذاری محتوای تعاملی شما بسیار مهم است.
پیگیری چند کاناله
شما نیاز به یک استراتژی برای پیگیری با کسانی دارید که با محتوای تعاملی شما درگیر هستند تا زمان و سرمایه شما هدر نرود. اینجاست که «محتوا» به «بازاریابی» تبدیل میشود و شما مشتریان بالقوه را در چندین کانال دنبال میکنید.
خدمات مشتری
بازاریابی تعاملی به چیزی بیش از خود تجربه نیاز دارد. بخش بزرگی از آن توانایی تیم شما برای تعامل با مشتریان برای انسانی کردن رابطه است.
اما چگونه می توان محتوای تعاملی ایجاد کرد، این محتوای پیچیده و گران به نظر می رسد؟
با کمک فن آوری جدید و فهرست رو به رشد ابزارهای بازاریابی تعاملی، لزومی ندارد. اگر در مورد اینکه چگونه میتوانید بازاریابی تعاملی را در ترکیب محتوای خود بگنجانید، درگیر ایدههایی هستید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در زیر لیستی از نمونه های بازاریابی تعاملی با عملکرد بالا برای الهام بخشیدن به استراتژی شما آورده شده است.
مسابقات
رقابت ها یکی از طولانی ترین شکل های بازاریابی تعاملی هستند.
از هدایا گرفته تا قرعه کشی ها و مسابقه های عکس در رسانه های اجتماعی، این شکل از مشارکت راهی اثبات شده برای جلب توجه مخاطب است. آنها به تمایل ذاتی ما برای جذب به سمت چیزهای رایگان متوسل می شوند.
همانطور که ما به سمت نسل بعدی بازاریابی تعاملی حرکت می کنیم، رقابت ها تکامل یافته اند. اکنون موفق ترین شرکت ها از مسابقات به عنوان یک استراتژی کل نگر استفاده می کنند تا یک تبلیغ مستقل.
مسابقات این توانایی را دارند که به شدت با مخاطبان هدف مرتبط باشند. اگر هدف گذاری را به درستی انجام دهید و جایزه خود را به درستی دریافت کنید، می توانید شرکت کنندگان بالقوه را محدود کنید.
مسابقات نیز ذاتا سرگرم کننده هستند. مردم وقتی فکر میکنند میتوانند چیزی را ببرند که ممکن است فراتر از بودجه آنها باشد یا معمولاً نمیخرند، عجله میکنند.
وقتی نوبت به خدمات مشتری می رسد … یک مسابقه اطلاعاتی را که برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه خود نیاز دارید به شما می دهد، بقیه به شما بستگی دارد.
وقتی نوبت به یک تجربه بازاریابی تعاملی موثر میرسد، رقابتها همه کادرها را علامت میزنند.
آزمون ها
چه کسی فکرش را میکرد که تنها چیزی که بسیاری از ما از مدرسه یا دانشگاه میترسیم، کاری است که با میل و رغبت در اوقات فراغت خود انجام میدهیم؟
احمقانه به نظر می رسد، اما آزمون ها شکل بسیار موثری از بازاریابی تعاملی هستند.
طبق گزارش iProspect، نود درصد از بیشترین اشتراکگذاری پستهای فیسبوک در سال ۲۰۱۵ مربوط به آزمونها بود.
البته، بسیاری از آزمونهایی که در رسانههای اجتماعی در فضای مجازی پخش میشوند ممکن است طعمههای کلیکی به سبک «Hot or Not» باشند، اما میتوانید قدرت این شکل از تعامل مصرفکننده را ببینید.
وقتی صحبت از ارتباط به میان میآید ، اشکال زیادی از محتوا وجود ندارد که بتوان آنها را مانند آزمونها تنظیم کرد – مگر اینکه مشتریان را وادار کنید یک نظرسنجی قدیمی خستهکننده را پر کنند!
آزمون ها عنصری از هیجان و سرگرمی دارند. شما از طریق مجموعه ای از سوالات راه خود را طی می کنید و گزارش های پیشرفت یا نتایج را در طول مسیر مشاهده می کنید.
آنها همچنین برای ویروسی بودن ساخته شده اند، به خصوص زمانی که در یک مسابقه قرار می گیرند، مانند مثال کمپینگ بالا. همه ما دوست داریم نتایج آزمون های خود را با دوستان و خانواده خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم. در واقع، این دلیل اصلی است که اکثر مردم آنها را میپذیرند – بنابراین میتوانند نتایج را به اشتراک بگذارند و با دیگرانی که عقاید مشابهی دارند ارتباط برقرار کنند.
شما چه آزمونی را میتوانید برای کسبوکارتان اجرا کنید که در تقاطع هدفگذاری مخاطب، صلاحیت رهبری و ویروسی بودن رسانههای اجتماعی قرار دارد؟
نظرسنجی ها
نظرسنجیها مانند آزمونها، کاربران را با ارائه بازخورد فوری در قالب نتایج درگیر میکنند. مردم یک نظرسنجی را تکمیل می کنند زیرا می خواهند بدانند که دیگران چه پاسخی داده اند تا ببینند آیا نظر آنها با بقیه افراد همخوانی دارد یا خیر.
یکی از مزایای نظرسنجی، در مقایسه با یک مسابقه یا مسابقه، این است که معمولا سریعتر تکمیل می شود. کاربران مجبور نیستند چندین مرحله را برای رسیدن به نتیجه طی کنند.
با این حال، آنچه را که از نظر فوریت ارائه می دهند، در صلاحیت از دست می دهند. بعید است از یک نظرسنجی کوتاه و واضح در رسانه های اجتماعی، صلاحیت رهبری قابل توجهی کسب کنید.
بله، نظرسنجیها میتوانند فوقالعاده مرتبط، سرگرمکننده باشند، و مطمئناً قابل اشتراکگذاری هستند… اما آنها برای پاسخهای سریع از سوی مخاطبان هدف شما بهترین هستند تا تولید سرنخ هدفمند. به عنوان مثال، ممکن است از یک سری نظرسنجی برای تولید محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید که برای مقاصد دیگر استفاده می شود.
ماشین حساب ها
بعدی در لیست ماشین حساب است. این شکل از بازاریابی تعاملی به ویژه در واجد شرایط بودن مشتریان بالقوه و ایجاد ارتباط خوب است.
ماشینحسابها میتوانند نقل قولهای دقیقی را به مشتریان ارائه دهند، مردم را در مورد نتایج استفاده از خدمات شما هیجان زده کنند، یا با مقایسه آنها با دیگران، کاربران را مجذوب خود کنند.
مشتریان شما چه سوال مبرمی دارند که می توان با ماشین حسابی پاسخ داد که بلافاصله آنها را واجد شرایط می کند؟
ایمیل ها
اگر ایمیل را ذکر نکنیم، مقاله ای درباره بازاریابی تعاملی کامل نخواهد بود. قدرت بازاریابی ایمیلی هنوز توسط بسیاری از برندها بسیار دست کم گرفته می شود و این “تقویت کننده” عالی برای محتوای تعاملی شما است.
این که آیا از پاسخدهندگان خودکار ایمیل برای ترویج و پیگیری فعالیتهای بازاریابی تعاملی خود استفاده میکنید – مسابقات، آزمونها، نظرسنجیها و ماشینحسابها. یا در حال ایجاد ایمیل های تعاملی با استفاده از عناصر تصویر شناور، انیمیشن ها، GIF ها و دکمه های تعاملی هستید. تعامل ایمیل دست به دست هم می دهند.
آیا از ایمیل های تعاملی برای پیگیری مشتریان بالقوه و افزایش تبدیل خود استفاده می کنید؟
فیلم ها
ویدیوهای تعاملی بینندگان را قادر میسازد تا «سفر خود را انتخاب کنند». اگر با عمد ایجاد شده باشد، ویدیوی تعاملی میتواند توجه بیننده را در حالی که میخواهد منطقهای بیرون بیاید و کلیک کند، با درگیر کردن مجدد آنها با یک اعلان برای اقدام جلب کند.
جای تعجب نیست که ثابت شده است که ویدیوی تعاملی با توجه به تجربه بازی سازی و شخصی سازی آن برای بیننده، باعث افزایش تعامل، زمان مشاهده و تبدیل محتوای ویدیویی می شود.
بنابراین، یک مثال بازاریابی تعاملی با استفاده از ویدئو چیست؟
ویدیوی تعاملی همچنین برای جذب مشتریان جدید یا نشان دادن مزایای پیشنهاد شما مؤثر است.
نتیجه
فناوری بازاریابی تعاملی در حال حاضر برای برندها در هر شکل و اندازه در دسترس است. چه بخواهید مسابقات، آزمونها، نظرسنجیها، ماشینحسابها، ایمیلهای تعاملی یا ویدیوهای پیشفرض ایجاد کنید، راهی برای انجام آن وجود دارد.
پیامدهای این دسترسی دوگانه است.
- شما این فرصت را دارید که راحت تر از همیشه محتوای تعاملی ایجاد کنید.
- اگر تصمیم بگیرید که یک تجربه بازاریابی تعاملی برای مشتریان خود ایجاد نکنید، رقبای شما این کار را خواهند کرد.
اگر در تلاش هستید که به راههایی فکر کنید تا محتوای تعاملی را در استراتژی دیجیتال خود بگنجانید، از این نمونههای بازاریابی تعاملی الهام بگیرید. ترکیب محتوای مناسب را برای کسب و کار خود بیابید که ارتباط، سرگرمی و ویروسی ایجاد کند. سپس، یک تجربه طراحی درجه یک و پیگیری استراتژیک را با استفاده از آخرین ابزار و فناوری ارائه دهید.
آیا برای تعامل آماده هستید؟ مشتریان شما منتظر آن هستند …