بسیاری از تیم های بازاریابی از استراتژی های دیجیتال برای تعامل با مشتریان بالقوه و تبلیغ محصولات و خدمات یک شرکت استفاده می کنند. ردیابی تعداد افراد با محتوای آنلاین شما مفید است تا بتوانید موفقیت تلاش های بازاریابی خود را بسنجید. درک برخی از معیارهای رایج تعامل و دانستن نحوه ردیابی آنها ممکن است به شما در بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال کمک کند.
در این مقاله از ایوسی، ما ۱۵ روش را فهرست می کنیم که می توانید تعامل مشتری را اندازه گیری کنید و توضیح دهید که چرا ردیابی این معیارها برای افزایش محتوای بازاریابی آنلاین شما مهم است.
۱۵ معیار تعامل کاربر
معیارهای تعامل وب سایت متغیرهای قابل اندازه گیری مربوط به تعامل مشتری در یک صفحه وب هستند. به عنوان مثال، می توانید تعداد دفعاتی که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند، تعداد صفحاتی که روی آنها کلیک می کند و مدت زمانی که برای مشاهده هر صفحه صرف می کند را اندازه گیری کنید. در اینجا ۱۵ معیار درگیری کاربر وجود دارد که به شما کمک می کند موفقیت محتوای دیجیتال خود را اندازه گیری کنید:
۱. بازدید از صفحه
بازدید از صفحه یک معیار تعامل رایج برای ردیابی برای هر وب سایتی است. این معیار به تعداد دفعاتی اشاره دارد که بینندگان از یک صفحه خاص در یک وب سایت بازدید کرده اند. ردیابی تعداد بازدیدها در صفحات وب یک شرکت می تواند به شما کمک کند ترافیک کلی وب سایت یا صفحات خاصی مانند صفحات فرود را اندازه گیری کنید. ترکیب این اندازهگیری با سایر معیارهای تعامل، مانند بازدیدکنندگان منحصربهفرد، مفید است تا زمینه بیشتری در مورد ترافیک آنلاین به دست آورید.
۲. زمان در صفحه
این معیار تعامل میزان زمانی را که کاربر صرف مشاهده یک صفحه خاص در یک وب سایت می کند را اندازه گیری می کند. اندازهگیری زمانی که کاربران برای مشاهده صفحات صرف میکنند، ممکن است به شما کمک کند تا در مورد نوع محتوای مورد علاقه مخاطبان هدف خود بینش پیدا کنید. دانستن این اطلاعات می تواند به شما در توسعه و ترویج محتوایی کمک کند که افراد ممکن است زمان بیشتری را صرف مشاهده آن کنند.
۳. نمره رضایت
یکی دیگر از راههای اندازهگیری مشارکت مشتری، نظرسنجی است. می توانید یک نظرسنجی برای سنجش رضایت مشتریان از وب سایت یا خدمات آنلاین یک شرکت ایجاد کنید. می توانید تعداد مشتریانی را که نظرسنجی را تکمیل می کنند اندازه گیری کنید و بازخورد خاصی از آنها درخواست کنید.
نرخ پاسخ بالای نظرسنجی ممکن است به این معنی باشد که مشتریان به اندازه کافی نسبت به وب سایت شرکت و تجربیات خود احساس قوی دارند تا بازخورد ارائه کنند. بازخورد مشتری همچنین ممکن است ایدههایی درباره ویژگیها یا بهروزرسانیهای جدیدی که میتوانید بر اساس ترجیحات افراد در صفحات وب پیادهسازی کنید، ارائه دهد.
مطالب مرتبط: رضایت مشتری چیست؟ (همراه با مزایا و نکات)
۴. نرخ پرش
نرخ پرش به تعداد بازدیدکنندگانی اطلاق می شود که تنها پس از مشاهده یک صفحه از یک وب سایت خارج می شوند. اندازه گیری نرخ پرش ممکن است به شما کمک کند تشخیص دهید که آیا محتوای شما برای مخاطبان شما جذاب است یا خیر. اگر نرخ پرش شما بالا است، می توانید از این اطلاعات برای اصلاح استراتژی محتوای خود استفاده کنید. کاهش نرخ پرش شما می تواند نشانه مثبتی باشد که محتوای تجدید نظر شده شما برای حفظ علاقه بینندگان کار می کند.
بیشتر بخوانید: نرخ پرش خوب چیست؟ با نکاتی در مورد چگونگی بهبود آن
۵. نرخ کلیک
نرخ کلیک به تعداد افرادی که برای رفتن به یک صفحه وب خاص روی یک لینک، مانند یک تبلیغ آنلاین کلیک می کنند، اشاره دارد. شما می توانید نرخ کلیک را اندازه گیری کنید تا مشخص کنید تبلیغات شما و سایر لینک های آنلاین چقدر توجه افراد را به خود جلب می کند. اگر نرخ کلیک بالایی دارید، ممکن است به این معنی باشد که مردم محتوای بازاریابی شما را جذاب می دانند. اغلب، شما می توانید نرخ کلیک را با ایجاد محتوای بسیار مرتبط برای مخاطبان هدف خود بهبود بخشید.
بیشتر بخوانید: نرخ کلیک (CTR): تعریف و نحوه استفاده از آن
۶. خروج از صفحات
صفحه خروج آخرین صفحه ای است که شخص قبل از خروج از وب سایت مشاهده می کند. در حالی که نرخ پرش تعداد بازدیدکنندگانی را که پس از مشاهده یک صفحه خاص از یک وبسایت خارج میشوند اندازهگیری میکند، صفحههای خروجی نشان میدهند که بازدیدکنندگان اغلب از چه صفحاتی خارج میشوند. اندازه گیری صفحات خروج بسیار مهم است تا بتوانید راه هایی را برای تشویق بینندگان به ماندن در وب سایت شناسایی کنید.
اندازه گیری صفحات خروج نیز برای دانستن اینکه آیا بازدیدکنندگان پس از مشاهده صفحاتی که به عنوان صفحات خروج طراحی شده اند، سایت را ترک می کنند یا خیر، مهم است. نمونههایی از صفحات خروجی مورد نظر ممکن است صفحات تماس یا صفحاتی باشند که از کاربر برای مشاهده یک سایت تشکر میکنند. با اندازه گیری این معیار تعامل، می توانید تعیین کنید که آیا کاربران اقدام مورد انتظار خروج از سایت را در صفحه مورد نظر انجام می دهند یا خیر.
موارد مرتبط: نرخ پرش در مقابل نرخ خروج: تفاوت ها و مثال های کلیدی
۷. صفحات در هر جلسه
صفحات در هر جلسه تعداد صفحاتی را که کاربر قبل از خروج از وب سایت مشاهده می کند را اندازه می گیرد. تعداد بالای صفحه در هر جلسه می تواند یک شاخص مثبت برای تعامل مشتریان باشد زیرا نشان می دهد که بازدیدکنندگان وب سایت را مرور کرده اند و با صفحات زیادی درگیر شده اند. میتوانید از این معیار تعامل برای سنجش میزان موفقیت محتوای بازاریابی شما برای حفظ توجه بینندگان استفاده کنید.
۸. تعداد ورود
ردیابی تعداد ورود به سیستم می تواند یک معیار مفید برای وب سایت هایی باشد که شامل حساب های کاربری هستند. هنگامی که کاربران اغلب به حساب های سایت خود وارد می شوند، ممکن است نشان دهنده تعامل کلی بالا باشد. اگر کاربران ورود به حساب های خود را متوقف کنند یا کمتر وارد حساب خود شوند، ممکن است از شما بخواهد که استراتژی محتوای خود را تغییر دهید. می توانید راه هایی را برای تشویق کاربران به ورود بیشتر به حساب های سایت خود شناسایی کنید.
۹. استفاده از ویژگی
بسیاری از بازاریابان از این معیار برای اندازهگیری ویژگیهای وبسایت، مانند گزینههای جستجو، استفاده میکنند که کاربران اغلب با آنها تعامل دارند. شناسایی ویژگیهایی که کاربران با آنها تعامل دارند، تعداد دفعات استفاده از آنها و کدام بخش از کاربران با ویژگیهای خاص تعامل دارند، ممکن است به شما در درک ارزش آنها برای مخاطبان هدفتان کمک کند. با استفاده از این دادهها، ممکن است تصمیم بگیرید ویژگیهای محبوب را گسترش دهید، ویژگیهای بلااستفاده را کاهش یا حذف کنید یا ویژگیها را بر اساس نیازهای کاربرانی که اغلب با آنها در تعامل هستند، اصلاح کنید.
موارد مرتبط: استراتژی های محصول: چه هستند و چگونه می توان یکی را نوشت
۱۰. اسکرول یا عمق صفحه
پیمایش یا عمق صفحه ردیابی میکند که کاربران قبل از ترک صفحه تا چه اندازه به پایین پیمایش میکنند. عمق اسکرول می تواند نشان دهد که آیا کاربران به طور کامل با محتوای ارائه شده در یک صفحه خاص درگیر هستند یا خیر. اگر کاربران تمام راه را به پایین صفحه پیمایش کنند، می تواند نشان دهد که به طور کامل با یک قطعه محتوا درگیر هستند و می خواهند به تعامل با یک تجارت ادامه دهند.
۱۱. بازدیدکنندگان منحصر به فرد
این معیار تعامل تعداد افرادی را که از سایت شما بازدید می کنند اندازه گیری می کند. این معیار ممکن است به شما کمک کند تا بر تعداد بازدیدکنندگان جدیدی که از وب سایت شما بازدید می کنند نظارت داشته باشید یا تعیین کنید که چند بازدیدکننده تکراری به یک صفحه وب خاص باز می گردند. ردیابی این معیار می تواند به ویژه برای اندازه گیری تعداد بازدیدکنندگان جدید وب سایت پس از یک کمپین بازاریابی دیجیتال مفید باشد. اگر پس از راه اندازی کمپین متوجه کاربران جدید بیشتری شدید، ممکن است نشان دهد که با موفقیت افراد بیشتری را برای بازدید از وب سایت شرکت تشویق کرده اید.
مرتبط: راهنمای کامل برای بازدیدکنندگان منحصر به فرد
۱۲. کاربران جدید و بازگشته
علاوه بر ردیابی بازدیدکنندگان منحصر به فرد، ممکن است به اندازه گیری نسبت کاربران جدید و بازگشتی به وب سایت شما کمک کند. داشتن تعداد بالای کاربران بازگشتی می تواند به این معنی باشد که وب سایت شما یک پایگاه بیننده وفادار ایجاد کرده است، که می تواند نشان دهد مشتریان ارزشی برای محتوای شما پیدا می کنند. وقتی تعداد زیادی کاربر بازگشتی و جدید دارید، میتواند نشان دهد که محتوای شما برای مخاطبان شما کاربرد دارد و استراتژیهای بازاریابی دیجیتال شما در جذب مشتری موفق هستند.
۱۳. رسانه های اجتماعی
شما می توانید از رسانه های اجتماعی برای درک اینکه مردم چگونه به یک تجارت نگاه می کنند استفاده کنید. روش های مختلفی برای جمع آوری اطلاعات در مورد تعامل در رسانه های اجتماعی وجود دارد. میتوانید منشنها را مرور کنید و تعداد لایکها یا اشتراکگذاریهای یک پست را دنبال کنید.
همچنین میتوانید در شبکههای اجتماعی جستجو کنید تا بدانید مشتریان در پلتفرمهای خودشان چه میگویند. با استفاده از این اطلاعات، میتوانید میزان مشارکت فعال مردم در رسانههای اجتماعی را تعیین کنید و راههایی را شناسایی کنید که میتوانید به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید تا به آنها کمک کنید درباره شرکت اطلاعات کسب کنند.
بیشتر بخوانید: نحوه بهبود تعامل در رسانه های اجتماعی با ۱۴ استراتژی
۱۴. نرخ تبدیل
این معیار تعامل، درصد کاربران وبسایت را که قبل از خروج از سایت، یک اقدام دلخواه را انجام میدهند، ردیابی میکند. نرخ تبدیل بالا می تواند نشانه مثبتی باشد که نشان می دهد شما به طور موثر وب سایت و صفحات آن را طوری طراحی کرده اید که اهداف و انتظارات خود را برای تعامل با مشتریان برآورده کنید. برخی از اقداماتی که ممکن است مشتریان را تشویق به انجام آنها در یک وب سایت کنید عبارتند از:
-
کلیک کردن روی پیوندهای تعبیه شده
-
دانلود یک برنامه یا ویژگی
-
انجام خرید
-
ثبت حساب
-
تماس با کسب و کار
بیشتر بخوانید: نحوه محاسبه و بهینه سازی نرخ تبدیل
۱۵. میزان رها شدن
نرخ رها شدن اغلب برای سایت های تجارت الکترونیک اعمال می شود. این معیار تعامل به نسبت سبدهای خرید رها شده در مقایسه با تعداد تراکنش های تکمیل شده اشاره دارد.
برای کسبوکارهای تجارت الکترونیک، داشتن نرخ رها شدن پایین نشان میدهد مشتریانی که اقلامی را به سبد خرید خود اضافه میکنند، خریدهای خود را تکمیل میکنند. همچنین میتوانید تعداد مشتریانی که کالایی را به سبد خرید خود اضافه نمیکنند، تعداد مشتریانی که کالاهایی را اضافه میکنند اما قبل یا در حین پرداخت سبد خرید را رها میکنند و تعداد مشتریانی که تسویهحساب خود را تکمیل میکنند، ردیابی کنید.
بیشتر بخوانید: نرخ رهاسازی چیست؟ (با نکاتی برای بهبود آن)
چرا معیارهای تعامل کاربر را پیگیری کنیم؟
بسیاری از تیم های بازاریابی معیارهای تعامل را برای درک نحوه تعامل کاربران با محتوای آنلاین خود دنبال می کنند. با درک عادات مشاهده و تعامل افراد، می توانید طراحی یا محتوای صفحات وب را برای بهبود تعامل تغییر دهید. این تعامل ممکن است احتمال خرید آنلاین یا انجام اقدامات دیگری مانند اشتراک در خبرنامه ایمیل را افزایش دهد.
وقتی عادات تماشای آنلاین مخاطبان خود را درک کردید، می توانید از این اطلاعات برای ارتقای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است استراتژی هایی برای جذب کاربران جدید ایجاد کنید یا مشتریان تکراری را تشویق کنید که بیشتر از وب سایت بازدید کنند. همچنین می توانید روش هایی را برای تبدیل بینندگان وب سایت به مشتری تعیین کنید.