ایوسی

۱۱ روش موثر برای متقاعد کردن دیگران در محل کار

راه هایی برای ترغیب هر کسی از هر چیزی

هر زمانی که پیشنهادی ارائه می‌کنید، می‌توانید از متقاعد کردن برای دریافت حمایت خارجی برای طرح خود استفاده کنید. توانایی متقاعد کردن افراد به توافق با شما و تأثیرگذاری بر رفتارهای آنها ابزار مفیدی برای دستیابی به اهداف شخصی و حرفه ای است. یادگیری در مورد اینکه چگونه در محل کار متقاعد کننده تر باشید، باعث افزایش اعتماد به نفس، نوآوری و رشد می شود.

در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که چرا متقاعدسازی مهم است و ۱۱ استراتژی برای متقاعد کردن دیگران در محل کار استفاده می شود.

چرا متقاعدسازی مفید است؟

متقاعدسازی ابزار مهمی برای اجرای ایده های شما، ایجاد یک شبکه حمایتی و دستیابی به اهداف است. دلایلی را برای دیگران فراهم می کند تا با شما موافق باشند و از پیشنهادات شما حمایت کنند. در محل کار، شما از متقاعد کردن استفاده می کنید تا ایده های خود را با همکاران تبلیغ کنید، تبلیغات کسب کنید و مشتریان را متقاعد کنید که محصولات و خدمات شما را خریداری کنند. می توانید از متقاعدسازی در جلسات، مذاکرات قراردادی و حتی گفتگوهای معمولی استفاده کنید. برخی از مزایای اصلی متقاعدسازی عبارتند از:

مرتبط: مهارت های متقاعدسازی: تعریف و مثال ها

چگونه مردم را متقاعد کنیم

فرآیند متقاعدسازی شامل چندین مرحله اساسی است که می توانید آنها را با شرایط خود شخصی سازی کنید:

  1. هدف خود را تعیین کنید. دید روشنی از نتیجه ایده آل خود داشته باشید تا هنگام متقاعد کردن دیگران متمرکز بمانید.

  2. به نکات قانع کننده فکر کنید. فهرستی از دلایلی که افراد می توانند از ایده شما حمایت کنند و مزایای تغییر نظرشان تهیه کنید.

  3. مخالفان را در نظر بگیرید. تصور کنید چرا مردم با شما مخالفت می کنند تا از دیدگاه مخالف، استدلال های متقابلی برای نقاط مشترک تهیه کنید.

  4. یک زمان ایده آل را انتخاب کنید. با افرادی که می خواهید آنها را متقاعد کنید وقتی روحیه خوبی دارند و زمان زیادی برای گفتگوی گسترده دارند، نزدیک شوید.

  5. گفتگو را آغاز کنید. با شروع گفت و گو با افراد دیگر و ایجاد ارتباط به جای ارائه ساده افکار خود، دیگران را در ایده خود دخیل کنید.

  6. درخواست حمایت کنید مکالمه را با گنجاندن یک دعوت به اقدام ببندید و از آنها بخواهید ایده شما را در نظر بگیرند یا حمایت خود را تأیید کنند.

۱۱ راه برای متقاعد کردن مردم

در اینجا چندین تکنیک برای متقاعد کردن دیگران وجود دارد:

۱. احسان کنید

محبت ها را کامل کنید و کارهای خوبی برای افرادی که می خواهید متقاعد کنید انجام دهید. با تلاش برای کمک به کسی، ممکن است شروع به ایجاد یک ارتباط بین فردی کنید و نگرش او را نسبت به ایده های خود بهبود بخشید. اگر کسی شما را فردی سازگار ببیند، ممکن است تمایل بیشتری به گوش دادن به دیدگاه شما داشته باشد. علاوه بر این، بسیاری از مردم احساس می‌کنند که به عنوان بخشی از یک توافق اجتماعی نیاز به جبران لطف دارند، بنابراین لطف شما می‌تواند آنها را تشویق کند که از موضع شما به عنوان راهی برای تشکر از شما حمایت کنند.

۲. از آینه رفتار آنها استفاده کنید

هنگام تعامل با شخصی که می خواهید متقاعد کنید، از آینه کاری فیزیکی و کلامی برای ایجاد یک ارتباط ناگفته استفاده کنید. کپی برداری از جنبه های کوچک رفتار یک فرد، مانند حرکات دست، ژست، لحن یا واژگان، اغلب به آنها کمک می کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند و شما را فردی قابل اعتماد و قابل اعتماد ببینند. با تکرار عبارات کوچک و تکرار رفتار آنها، انرژی آنها را منعکس می کنید و ناخودآگاه نشان می دهید که اهداف شما با اهداف آنها هماهنگ است. این ممکن است باعث شود که افراد هنگام گوش دادن به ایده های شما احساس پذیرش و رضایت بیشتری داشته باشند.

مطالب مرتبط: نحوه تمرین گوش دادن انعکاسی (با نکات و مثال ها)

۳. نارضایتی را شناسایی کنید

برای متقاعد کردن کسی که نظر یا انتخاب خود را تغییر دهد، در نظر بگیرید که چرا ممکن است از تصمیم فعلی خود ناراضی باشد. همدلی با مشکلات یک نفر می تواند به شما کمک کند با او ارتباط برقرار کنید و به شما نقطه شروعی برای تغییر عقیده او بدهد. برخی از افراد تصمیم می‌گیرند زیرا احساس می‌کنند فقط یک گزینه دارند، بنابراین دانستن اینکه چه چیزی را در مورد هم‌ترازی فعلی‌شان دوست ندارند می‌تواند به شما کمک کند آنها را در معرض انتخاب‌های بهتری قرار دهید که شامل همان مشکلات نمی‌شود.

۴. آنها را برای مکالمه آماده کنید

از تکنیک های مقدماتی مانند تکرار استفاده کنید تا ناخودآگاه کسی را برای شنیدن استدلال شما آماده کنید. تکرار یک ابزار متقاعدسازی مفید است زیرا به افراد کمک می کند قبل از تصمیم گیری با یک ایده آشناتر شوند. روش‌های ظریفی را برای ذکر مزایای ایده‌های خود در یک زمینه معمولی بیابید بدون اینکه از کسی بخواهید مستقیماً با شما موافق باشد.

برای مثال، اگر می‌خواهید رئیس‌تان را متقاعد کنید که یک خط‌مشی منعطف کار از خانه را اجرا کند، با گپ زدن معمولی در یک محیط گروهی در مورد اینکه خواهرتان بعد از کار کردن از خانه یک روز در هفته چقدر خوشحال‌تر است، شروع کنید. سپس می توانید ذکر کنید که چگونه یک رقیب پس از اجازه دادن به کارکنان برای کار از راه دور، فروش خود را ۱۵ درصد افزایش داد. پس از شنیدن چندین اشاره گاه به گاه و ظریف در مورد کار در خانه، رئیس شما ممکن است با شنیدن یک سخنرانی رسمی راحت تر باشد.

۵. بر انحصار دلالت کنید

با ایجاد حس فوریت و انحصار در اطراف دیدگاه خود، کاری کنید که فردی که می خواهید متقاعد کنید احساس خاص بودن کند. بسیاری از مردم احساس می‌کنند که باید به دنبال چیزهایی باشند که برای به دست آوردن آنها چالش برانگیز است، مانند عضویت در گروه‌های انحصاری یا موارد با نسخه محدود. وقتی افراد را متقاعد می‌کنید که با شما موافق باشند، بر اهمیت حمایت از ایده‌تان قبل از اینکه به موفقیت بزرگی تبدیل شود تأکید کنید. این به افراد اجازه می‌دهد تا برای انتخاب هوشمندانه با پتانسیل بازدهی بزرگ، احساس خاص بودن و افتخار کنند.

۶. از منابع معتبر استفاده کنید

متقاعدسازی موفق اغلب شامل به اشتراک گذاشتن شواهد برای حمایت از ادعاهای شما است، بنابراین مهم است که منابع خود را به دقت در نظر بگیرید. در مورد نظر شخصی که می خواهید متقاعد کنید تحقیق کنید و مشخص کنید که کدام نوع منابع قانع کننده تر هستند. گنجاندن شواهد از یک همکار با نفوذ و قابل احترام ممکن است مؤثرتر از استناد به کارآموز جدیدی باشد که دیروز استخدام کردید. استفاده از منابع مناسب نشان می دهد که هر کسی که با شما موافق است می تواند خود را با افراد مهم و تحسین شده همسو کند.

۷. سوالات راهنما بپرسید

به افراد اجازه دهید تا به طور مستقل نظر خود را تغییر دهند و باور کنند که با پرسیدن سؤالات هدفمند این ایده را آغاز کرده اند. اجازه دادن به مردم در مورد خود صحبت کنند و احساس کنند در تصمیم گیری نقش دارند، راهی عالی برای متقاعد کردن آنها برای حمایت از ایده های شما بدون درخواست مستقیم است. به دیدگاه آنها گوش دهید و سؤالاتی بپرسید که آنها را به نتیجه ایده آل شما هدایت کند.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید مدیر دفتر را متقاعد کنید که نوشیدنی‌های انرژی‌زا در دفتر جمع‌آوری کند، با پرسیدن درباره روز و آنچه برای ناهار آورده‌اند، گفتگو را آغاز کنید. بپرسید که آیا قهوه می نوشند یا خیر، و آیا متوجه شده اند که چند نفر برای خرید نوشیدنی های انرژی زا از فروشگاه گوشه، ناهار طولانی می خورند. به نظرات آنها گوش دهید و از مکالمه معمولی استفاده کنید تا از آنها بخواهید فواید ذخیره کردن نوشیدنی های انرژی زا را خودشان تشخیص دهند.

۸. از اهرم سکوت استفاده کنید

همانطور که در مکالمه فردی را متقاعد می کنید، با استفاده از مکث های متفکرانه، اعتماد به نفس و کنترل خود را بر موقعیت نشان دهید. ناراحتی با سکوت یک ویژگی رایج است و افراد ممکن است برای پر کردن هر مکث بیش از حد پرحرف باشند. وقتی مکث می‌کنید و به سادگی منتظر می‌مانید، ممکن است طرف مقابل به‌طور غریزی اطلاعات بیشتری درباره خودش فاش کند یا سعی کند با سازگاری بیشتر با ایده‌های شما، ناراحتی را از بین ببرد. سکوت همچنین به شما کمک می کند گوش دهید، اطلاعات را پردازش کنید و پاسخ بعدی خود را برای ارتباط استراتژیک با شخص دیگر در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط: ۷ راه برای بهبود مهارت های ارتباط کلامی

۹. گزینه هایی را ارائه دهید

به جای ارائه یک سناریوی بله یا خیر، گزینه های متعددی را به او ارائه دهید که هر دو به نفع شما هستند. با ایده یا درخواستی شروع کنید که گمان می‌کنید رد می‌شود، سپس با یک پیشنهاد کاربردی‌تر دنبال کنید. با شروع گفتگو با یک ایده جسورانه و زیاده‌روی، می‌توانید هدف واقعی خود را در مقایسه معقول جلوه دهید. این روش همچنین با ارائه گزینه های متعدد به طرف مقابل و تبدیل درخواست شما به یک مصالحه سودمند برای طرف مقابل، احساس نمایندگی می دهد.

یک مثال معمولی از این تکنیک، مذاکره در مورد نرخ پرداخت شما است. با درخواست دستمزد بسیار بالاتر از آنچه واقعاً می خواهید شروع کنید تا به کارفرمایان کمک کنید وقتی آن عدد را به دستمزد هدف واقعی خود کاهش دهید احساس می کنند در حال دریافت معامله هستند.

۱۰. استراتژی ها را ترکیب کنید

از چندین تاکتیک متقاعدسازی استفاده کنید و به نحوه واکنش دیگران توجه کنید تا استدلال خود را برای شنونده سفارشی کنید. برخی از افراد ممکن است به یک جذابیت عاطفی بهترین پاسخ را بدهند، در حالی که برخی دیگر از دیدگاه های منطقی قدردانی می کنند. با اجرای چندین روش، می توانید جنبه های مختلف فرآیند تصمیم گیری آنها را در یک مکالمه هدف قرار دهید. به سطح تعامل آنها با هر روش توجه کنید و روی تاکتیک هایی که بیشترین پاسخ مثبت را ایجاد می کند تأکید کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ استراتژی بلاغی رایج (با مثال)

۱۱. نتایج را نشان دهید

پس از ارائه پیشنهاد خود، با تجسم نتایج مثبت انتخاب، تخیل آنها را فعال کنید. از تصاویر و واژگان مثبت استفاده کنید تا توضیح دهید که چگونه زندگی آنها می تواند با حمایت از ایده های شما بهبود یابد. داستان سرایی یک تکنیک متقاعدسازی قدرتمند است و توسعه روایتی که فرد مقابل را در بر می گیرد ممکن است آنها را تملق کند و او را با آینده ای آشنا کند که در نظر نگرفته اند و در عین حال استدلال قانع کننده ای نیز ارائه دهد.

خروج از نسخه موبایل