بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۷ راه برای ایجاد شهرت

آگاهی از برند چیست؟ - شهرت شرکت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر دیگران آن را مثبت بدانند، شهرت یک فرد یا کسب و کار یک دارایی قدرتمند است. معتبر بودن می تواند یک حرفه ای را از دیگری متمایز کند یا بر مشتریان و همکاران تاثیر بگذارد. ایجاد یک شهرت خوب به عنوان یک فرد یا یک شرکت، مستلزم زمان و تلاش است و موفقیت یک فرد یا کسب و کار می تواند به آن بستگی داشته باشد.

در این مقاله از ایوسی، به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا یک شهرت خوب در کسب و کار اهمیت دارد، مزایای آن و چگونگی ایجاد یا افزایش شهرت خود.

چرا ایجاد یک شهرت حرفه ای خوب مهم است؟

یک شهرت حرفه ای خوب می تواند بر پیشنهادات شغلی، ترفیعات و روحیه تیم و همچنین بر پایه مشتری، رشد و سود شما تأثیر بگذارد. در یک محیط بسیار رقابتی، شهرت یک فرد یا کسب و کار می تواند به افراد در تصمیم گیری کمک کند. به عنوان مثال، یک مدیر استخدام با دو کاندیدای دارای شرایط یکسان ممکن است یکی را انتخاب کند که از اخلاق کاری خوبی برخوردار است، یا مشتری که به یک کوره جدید نیاز دارد ممکن است شرکتی را با قیمت های کمی بالاتر انتخاب کند زیرا نظرات عالی دارد.

افراد یا مشاغل با شهرت قوی همچنین می توانند:

  • افراد یا فرصت های بهتر را جذب کنید

  • دستمزد بزرگتر یا قیمت فروش را سفارش دهید

  • به نقش های رهبری و نفوذ دست پیدا کنید

  • مشتریان وفاداری را حفظ کنید که محصولات و خدمات بیشتری را خریداری می کنند

  • مشتریان جدیدی به دست آورید که برای جایگاه یک شرکت ارزش قائل هستند

  • ارتقاء بودجه و ارقام فروش بهتر

  • منجر به ارزش بازار بهتر و هزینه های سرمایه کمتر شود

شکل دادن و مدیریت یک شهرت به طور مداوم مهم است و همیشه فرصت هایی برای بهبود آن در صورت نیاز وجود دارد.

مرتبط: ۱۲ گام برای یافتن برند شخصی خود

۱۷ راه برای بهبود شهرت

در اینجا ۱۷ روش برای ایجاد یا بهبود شهرت خود یا کسب و کارتان آورده شده است:

۱. باز و پذیرا باشید

اقدامات کوچکی مانند استقبال و معرفی خود به همکاران جدید می تواند منجر به روابط معنادار شود. با همکاران و مشتریان به روش های مثبت و خلاقانه تعامل داشته باشید، با منابع خود سخاوتمندانه رفتار کنید و در جامعه خود کار کنید تا به شما ارزش آن را نشان دهید. این اقدامات باعث می شود مردم بدانند که برایشان ارزشمند و قابل احترام است و می تواند منجر به بهره وری و مثبت اندیشی بهتر شود.

۲. شفافیت را نشان دهید

راستگو بودن و صادق بودن باعث ایجاد اعتماد می شود و می تواند شهرت کسب و کار یا فرد را بهبود بخشد. افشای کامل را به درستی انجام دهید و از پنهان کردن اطلاعات و نتایج کارمندان، مشتریان یا سرمایه گذاران خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر یک صاحب تعمیرگاه بدنه قطعه خاصی را برای خودروی مشتری سفارش دهد و برای یک هفته کاری کامل به دستش نرسد، به اشتراک گذاشتن آشکار این اطلاعات با مشتری، علیرغم ناراحتی احتمالی، می‌تواند اعتماد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: راهکار قدرتمند خودافشایی: پلی برای تعهد و مداومت به هدف

۳. به وعده های خود عمل کنید

تعهدات و جدول زمانی را دنبال کنید، چه به معنای رعایت ضرب الاجل، بررسی کار یک همکار یا حل مشکل خدمات مشتری باشد. با انجام تعهدات، هم شهرت و اعتبار شما افزایش می یابد و هم می توانید برای کارهای قابل اعتماد، قابل اعتماد و قابل اعتماد شناخته شوید.

۴. بیش از آنچه انتظار می رود بدهید

راه دیگری که می توانید شهرت بسازید این است که بیش از آنچه از شما انتظار می رود یا از شما خواسته می شود انجام دهید. به عنوان مثال، اگر مشتری درخواست ۳٪ تخفیف پس انداز کند، ارائه یک تخفیف ۵٪ ممکن است منجر به کسب و کار بیشتر شود. مردم از تلاش و سخاوت بیشتر قدردانی می‌کنند و حرکات کوچک می‌توانند با تأکید بر اینکه برای ارتباط خود با مشتریان ارزش قائل هستید، بر شهرت شما تأثیر بگذارند.

۵. شخصیت قوی داشته باشید

ابراز نگرانی و انجام کار درست، حتی زمانی که دشوار یا نامحبوب است، نشان دهنده شخصیت قوی و درستکاری است، هم به عنوان یک فرد و هم به عنوان یک شرکت. شهرت می تواند با اخلاقی بودن و عدم به خطر انداختن اخلاق بهبود یابد. به عنوان مثال، یک کارمند منابع انسانی در حال بررسی فعالیت های بالقوه کلاهبرداری است، اگرچه آنها تشخیص می دهند که هیچ تخلفی وجود نداشته است. یک همکار نزدیک در بخش دیگری از او می‌پرسد که بداند چه کسی درگیر بوده است، و اگرچه ممکن است راه دیگری را بیابند، کارمند منابع انسانی از به اشتراک گذاشتن نام‌ها خودداری می‌کند و صداقت خود را حفظ می‌کند.

راه های دیگر برای پرورش صداقت عبارتند از:

  • حقیقت را بگویید، حتی زمانی که با عواقبی روبرو هستید.

  • به قولی که به یک همکار داده اید، عمل کنید، حتی اگر به تلاش یا زمان اضافی نیاز داشته باشد.

  • اگر به طور تصادفی به مشتری بیش از حد هزینه پرداخت کردید، مبلغ را بازپرداخت کنید.

  • کالاهایی را که خودتان می خریدید بفروشید.

مطالب مرتبط: چگونه صداقت حرفه ای را در محل کار حفظ کنیم

۶. به زبان بدن خود توجه کنید

زبان بدن می تواند پیامی را بدون کلام منتقل کند و افرادی که شهرت بالایی دارند مراقب زبان بدن خود هستند. ارتباط چشمی خود را حفظ کنید و با تکان دادن سر نشان دهید که وقتی دیگران در حال صحبت کردن هستند فعالانه گوش می دهید. زبان بدن موثر می تواند به پیام ها و دستورات شفاهی شما قدرت بدهد، دیگران را راحت کند و اعتماد به نفس را منتقل کند. درک زبان بدن همچنین می تواند به شما کمک کند مسائل ناگفته یا نگرانی هایی که ممکن است دیگران داشته باشند را تشخیص دهید.

۷. دیدگاه مثبت را پرورش دهید

کسب و کارها و رهبران با شهرت عالی معمولاً دیدگاه مثبتی دارند و درگیر شایعات نیستند. اگر شکایت رایج باشد، روحیه شرکت کاهش می یابد، یا اگر دیگران را تحقیر کنید، ممکن است شهرت شما به خطر بیفتد.

در اینجا چند ایده در مورد چگونگی حفظ یک دیدگاه مثبت وجود دارد:

  • از زمزمه کردن خودداری کنید.

  • موضوع منفی را به موضوع دیگری تغییر دهید.

  • برای چالش ها یا تاخیرها ایده ها و راه حل هایی ارائه دهید.

  • وقتی نام او در حین شایعه سازی به میان می آید، تعریفی را درباره شخصی به اشتراک بگذارید.

۸. به دیگران کمک کنید

کمک به سایر افراد و کسب و کارها برای رسیدن به اهدافشان یک راه عالی برای ایجاد شهرت است. این ثابت می کند که می توانید در یک محیط تیمی کار کنید و همچنین حسن نیت فراتر از علایق خود را نشان می دهد.

راه های زیادی برای حفظ طرز فکر کمک به دیگران وجود دارد، از جمله:

  • اعتبار دادن به دیگران برای کار خوب

  • تعریف کردن و گفتن به کسی وقتی کار خوبی انجام می دهد

  • ایجاد معرفی برای مخاطبین

  • نشان دادن قدردانی

  • راهنمایی یک همکار یا حرفه ای جوان

  • بحث در مورد مسیر شغلی افرادی که در تیم شما هستند

  • پیشنهاد بررسی کار کسی برای بازخورد

  • یک منبع شبکه در صنعت خود باشید

۹. دقت را در اولویت قرار دهید

دقت در کسب و کار مهم است و شما می توانید با توجه به جزئیات شهرت خود را به دست آورید. نام ها را به درستی املا کنید، اسناد و مطالب را تصحیح کنید و محاسبات را بررسی کنید تا از درستی آنها مطمئن شوید. شناخته شدن به عنوان فردی با حس قوی مهارت، دقت و کارایی نیز می تواند عملکرد، بهره وری و سود را افزایش دهد.

مرتبط: چگونه در محل کار جزئیات گرا باشیم

۱۰. قابل اعتماد و سازگار باشید

ثبات و قابلیت اطمینان از ویژگی های خوبی برای داشتن در تجارت هستند و هر دو بر شهرت تأثیر می گذارند. آنها می توانند به کسب و کار مکرر، مشتریان یا مصرف‌کنندگان جدید یا ارتقاء منجر شوند. به عنوان مثال، یک مشتری احتمالاً به کار خود به لوله کشی ادامه می دهد که یک سینک نشتی را در یک بازدید تعمیر می کند، به جای کسی که برای رفع مشکل نیاز به سه بار بازدید مجدد دارد، حتی اگر هزینه های خدمات متفاوت باشد. رعایت مستمر ضرب الاجل ها، تولید آثار ارزشمند، مفید بودن و عملکرد خوب در بررسی عملکرد به بهبود وضعیت و شهرت شما کمک می کند.

۱۱. مسئولیت را بر عهده بگیرید

متواضع باشید و اشتباهات را در صورت وقوع بپذیرید. به جای یافتن بهانه یا پنهان کردن آن، علناً یک موضوع را تصدیق کنید. داشتن مسئولیت یک عمل درستکاری است و می تواند اعتبار شما را بیش از آن که خطا به آن آسیب برساند، افزایش می دهد. به عنوان مثال، یک شرکت محوطه سازی فراموش کرده بود که یک بوته بیمار را در یکی از بسترهای گیاهی مشتری خود جایگزین کند و مشکل را با بازگشت در همان روز، نصب یک گل جدید و کاشت چندین گل اضافی به عنوان یک حرکت مراقبتی حل کرد.

۱۲. برای مشکلات راه حل پیدا کنید

پیش بینی یک موضوع و کاهش تاثیر آن یا حل کامل آن یک مهارت مهم در تجارت است. ایده هایی را برای راه حل ها توسعه دهید و مایل به اشتراک گذاری آنها باشید. اینکه آیا یک ایده مشکل را حل می کند یا نه به اندازه حفظ شهرت شما و در نظر گرفتن یک یاور خلاق و حل کننده مشکل مهم نیست.

۱۳. بازخورد منفی را به فرصت تبدیل کنید

بازخورد یا بررسی های منفی می تواند به فرصت تبدیل شود. با رویکرد درست، یک منتقد می تواند به یک مشتری وفادار تبدیل شود و به شدت بر شهرت تجاری یا شخصی شما تأثیر بگذارد. برای مثال، یک شرکت می‌تواند با مشتری‌ای که به صورت آنلاین نظر ضعیفی را ارائه کرده است، پیگیری کند یا به مشتری که تجربه ناخوشایندی داشته است، بازپرداخت وجه ارائه دهد. این مشتریان ممکن است به ژست احترام بگذارند و دوباره آن کسب و کار را امتحان کنند یا در مورد واکنش و پاسخ به دوستان و خانواده خود مثبت صحبت کنند.

۱۴. از چالش ها استقبال کنید

پروژه‌ها یا چالش‌های اضافی را هم در زندگی شخصی و هم در زندگی حرفه‌ای خود در نظر بگیرید. می توانید رهبری یک تیم یا داوطلب شدن در جامعه خود را امتحان کنید. ریسک کردن ممکن است توجه شما را جلب کند، زیرا نشان می دهد که می توانید در حین حمایت از دیگران مسئولیت را بر عهده بگیرید. این ممکن است منجر به فرصت های بیشتر در آینده و شهرت قوی تر شود.

مرتبط: چگونه بر چالش ها در محل کار غلبه کنیم

۱۵. خود و کسب و کارتان را انسانی کنید

با حذف اصطلاحات تخصصی شرکتی، عبارات بازاریابی یا پیام های تبلیغاتی که می تواند مانع از ایجاد شهرت معتبر برای شرکت شما شود، در دسترس مشتریان و همکاران خود باشید. سعی کنید به طور مؤثرتری با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و هنگام پاسخ دادن به ایمیل ها، به روز رسانی رسانه های اجتماعی یا ارائه در یک جلسه مراقب انتخاب کلمه باشید.

۱۶. یک تصویر دیجیتال قدرتمند ارائه دهید

تصویر آنلاین شما یا کسب و کارتان اغلب مستقیماً به شهرت مرتبط است. ارائه یک تصویر حرفه ای در دفتر و در حساب های رسانه های اجتماعی، مطالب بازاریابی، وب سایت های حرفه ای یا رزومه و نامه پوششی شما می تواند برنامه ریزی دقیق و حرفه ای بودن متفکرانه را نشان دهد.

۱۷. از کسانی که تحسینشان می کنید بیاموزید

به شهرت کسانی که تحسینشان می کنید، توجه کنید، چه یک مربی که می شناسید یا یک شخصیت عمومی. در مورد برند شخصی آنها بپرسید یا کتاب هایی را که خوانده اند یا نوشته اند در مورد رهبری و شهرت بخوانید. یادگیری در مورد حرفه آنها می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه بر اساس سخت کوشی، ارتباطات، استعداد، وفاداری و حمایت، یک شهرت قوی ایجاد کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *