نماد سایت ایوسی

مخاطب طاقچه: تعریف، مزایا و نحوه جذب مخاطب

مخاطب هدف

مخاطب هدف

تیم های فروش و بازاریابی اغلب از یک استراتژی به نام بازاریابی طاقچه برای ایجاد وفاداری به برند استفاده می کنند. با هدف قرار دادن یک مخاطب خاص، یک برند می تواند با ارائه راه حل هایی برای مشتریان برای نیازهای خاص خود، خود را از رقبای خود متمایز کند. درک مخاطبان خاص خود یک مزیت اساسی بازاریابی است و شما می توانید از یادگیری بیشتر در مورد آن بهره مند شوید.

در این مقاله از ایوسی، مفهوم مخاطب خاص را تعریف می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که چرا مهم است و مراحلی را که می‌توانید برای ساختن آن انجام دهید فهرست می‌کنیم.

مخاطب خاص چیست؟

مخاطب خاص  بخشی از مخاطبان اصلی یک برند است که نیازها و علایق بسیار خاصی دارد. این زیرگروه به خوبی تعریف شده از مشتریان بالقوه کوچک است اما برای شرکت ها ارزشمند است زیرا آنها اغلب درگیر و پاسخگو هستند. با تقسیم بندی مخاطبان، می توانید با محتوای هدفمندتر به هر گروه نزدیک شوید. این استراتژی با توسل به یک گروه بسیار خاص که به طور مشابه فکر می کنند کار می کند. برای مثال، یک مخاطب خاص برای سرویس تحویل غذای سگ مبتنی بر اشتراک ممکن است «صاحبان حیوانات خانگی طبقه متوسط ​​تا بالا که حداقل یک سگ نژاد بزرگ بالای ۵ سال دارند» باشند.

برندها، مخاطبان خاص را به عنوان جمعیت یا جمعیت شناسی مشتریانی که ممکن است بیشترین سود را از محصولشان ببرند، تعریف می کنند. شرکت ها می توانند مخاطب خاص خود را با ویژگی های مختلفی تعریف کنند، از جمله:

مطالب مرتبط:  چگونه طاقچه خود را در ۵ مرحله پیدا کنید (به علاوه نکات و مزایا)

مزایای داشتن مخاطب خاص

مخاطبان طاقچه مزایای زیادی برای تیم های بازاریابی دارند. آنها به برندها اجازه می دهند تا  تلاش های بازاریابی خود  را بر روی گروه کوچک و خاصی از مشتریان بالقوه متمرکز کنند که به احتمال زیاد محصول آنها را خریداری می کنند. در حالی که شرکت‌ها معمولاً به هدف قرار دادن سرنخ‌ها از همه منابع ادامه می‌دهند، می‌توانند از مخاطبان خاص برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و شهرت خوب، ایجاد یک رابطه پایدار با مشتریان خود و تثبیت خود به عنوان متخصص در زمینه‌های خود استفاده کنند. شناسایی و هدف قرار دادن یک مخاطب خاص مزایای زیادی دارد، از جمله:

مطالب مرتبط:  نحوه یافتن مخاطب هدف (و اهمیت) یک شرکت

چگونه یک مخاطب خاص جذب کنیم

برای جذب مخاطب خاص، مشخص کنید که آن افراد چه کسانی هستند، محتوایی را تولید کنید که برای آنها ارزش قائل هستند و به طور منظم با آنها درگیر شوید. هنگام ایجاد یک مخاطب خاص، این مراحل را دنبال کنید:

۱. مخاطبان خود را شناسایی کنید

اولین قدم این است که درباره گروهی از افرادی که می خواهید محصول یا خدماتی به آنها دسترسی پیدا کند، تحقیق کنید. اگر جایگاه خود را درک کنید، می توانید محتوا و تبلیغات موثر و تاثیرگذاری ایجاد کنید. یکی از راه‌های تعریف مخاطب خاص و ویژگی‌های آن، ایجاد شخصیت مخاطب است. یک فرد خیالی را مشخص کنید که با مشتری ایده آلی که می خواهید جذب کنید مطابقت دارد. اطلاعات مربوط به این شخص را شناسایی و درج کنید، مانند:

مطالب مرتبط:  مخاطب هدف در مقابل بازار هدف: تفاوت چیست؟

۲. در مورد رقبا تحقیق کنید

درباره شرکت‌هایی که مخاطبان خاص را هدف قرار می‌دهند تحقیق کنید تا بتوانید بیاموزید که از چه استراتژی‌هایی برای ارتباط مؤثر با مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند. این تحقیق می تواند نشان دهد که چه کارهایی می توانید انجام دهید تا برند را از رقبای خود متمایز کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی و نتایج موتورهای جستجو برای شناسایی رقبای اصلی و استراتژی های بازاریابی آنها. اطلاعات زیر می تواند به شما در ایجاد محتوای جذاب، منحصر به فرد و موثر برای مخاطب خاص کمک کند:

مطالب مرتبط:  ۶ مرحله برای انجام تحقیقات بازار

۳. محتوای هدفمند تولید کنید

هنگامی که می دانید مخاطبان خاص چه نوع محتوایی را دوست دارند و با آن درگیر هستند، می توانید شروع به ایجاد آن کنید. از فرمت های مختلف مانند وبلاگ ها، پست های رسانه های اجتماعی، محتوای وب سایت، کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک ها و ویدئوها استفاده کنید. هنگام فکر کردن به موضوعاتی که این افراد می خواهند درباره آنها بخوانند یا با دوستان و فالوورهای خود به اشتراک بگذارند، عناصر خاص جایگاه خود، مانند مکان یا سرگرمی ها را در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط:  استراتژی محتوا چیست؟ (به علاوه نحوه ایجاد یکی در ۵ مرحله)

۴. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطبان خاص از طریق رسانه‌های اجتماعی است. با افزودن هشتگ های خاص به هر پست، یافتن محصولات و محتوا را آسان کنید. با تحقیق در مورد برندها و حساب‌هایی که مخاطبان خاص دنبال می‌کنند و شناسایی کلمات و عبارات پرکاربرد ایده‌های هشتگ دریافت کنید. اگر منطقه خاصی را هدف قرار می دهید، مکان را به هر پست اضافه کنید. راه دیگر برای استفاده از رسانه های اجتماعی این است که با اینفلوئنسرها در حوزه کاری خود تماس بگیرید و به آنها برای تبلیغ محصول یا برند پرداخت کنید.

مطالب مرتبط:  نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی به صورت حرفه‌ای

۵. با مخاطبان خاص درگیر شوید

هنگامی که یک مخاطب خاص دارید، به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید تا وفاداری و تعامل را حفظ کنید. سعی کنید از واژگانی مشابه مخاطبان خاص استفاده کنید تا بتوانید با آنها ارتباط موثرتری برقرار کنید. از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا ببینید از چه واژگانی استفاده می کنند و چگونه با فالوورهای خود ارتباط برقرار می کنند. با مخاطبان خاص در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید و وفاداری آنها را با حمایت از همان دلایل، مسائل و اعتقادات خود به دست آورید. فقط مطمئن شوید که موضوع با برند مطابقت دارد و از بیانیه ماموریت آن پیروی می کند. راه های دیگر تعامل با مخاطب عبارتند از:

مرتبط:  راهنمای تقسیم بندی مخاطب: انواع و مراحل

۶. به بازخوردها پاسخ دهید

اگر مخاطب خاصی ایجاد کنید و به طور منظم با آنها تعامل داشته باشید، ممکن است  نظرات و بازخوردهای  آنها را در مورد پست های وبلاگ، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی و بررسی های آنلاین دریافت کنید. از بازخورد صادقانه آنها برای تعریف بیشتر خواسته ها و نیازهای مخاطب خاص استفاده کنید. استراتژی بازاریابی را بر این اساس تنظیم کنید یا در پاسخ به نیازهای آنها، محصول یا خدمات را بهبود ببخشید.

خروج از نسخه موبایل