نماد سایت ایوسی

استراتژی قیمت گذاری نفوذ: تعریف و مثال

مفهوم طرح محاسبه مجدد هزینه های تجاری استراتژی قیمت گذاری

مفهوم طرح محاسبه مجدد هزینه های تجاری استراتژی قیمت گذاری

قیمت گذاری نفوذی یک اصطلاح بازاریابی است که به ارائه خدمات یا محصول اولیه با قیمت های پایین تر برای جذب مشتریان می پردازد. صرف نظر از زمینه ای که یک کسب و کار در آن فعالیت می کند، استفاده از استراتژی قیمت گذاری نفوذ می تواند راهی موثر برای ایجاد پایگاه مشتری باشد. اگر در زمینه بازاریابی یا مدیریت کار می کنید، یادگیری در مورد قیمت گذاری نفوذ می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، استراتژی قیمت‌گذاری نفوذ چیست، توضیح می‌دهیم که چه کسی از آن استفاده می‌کند، برخی از مزایا و چالش‌های احتمالی آن را فهرست می‌کنیم و چند نمونه از این استراتژی‌ها را ارائه می‌کنیم.

استراتژی قیمت گذاری نفوذ چیست؟

استراتژی قیمت گذاری نفوذ یک استراتژی بازاریابی است که کسب و کارها هنگام معرفی محصول جدید یا ورود به بازار جدید از آن استفاده می کنند. این شامل ارائه محصول مربوطه با قیمت های اولیه کمتر از آنچه برای کسب سود لازم است، با هدف تعیین تعداد افراد ممکن برای امتحان کردن آن است. قیمت دقیق به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند تعداد رقبای موجود در بازار، میزان مشابه بودن محصولات آنها و نحوه قیمت گذاری محصولاتشان.

هدف متخصصان بازاریابی با نشان دادن ارزش محصول خود با قیمت پایین، حفظ مشتریان خود حتی پس از افزایش قیمت هر محصول است. این می تواند مهم باشد زیرا به شرکت اجازه می دهد پایه مصرف کننده و سود خود را افزایش دهد.

چه کسی از استراتژی های قیمت گذاری نفوذ استفاده می کند؟

متخصصان بازاریابی در چندین صنعت معمولاً از استراتژی های قیمت گذاری نفوذ در فعالیت های خود استفاده می کنند. متخصصان بازاریابی علاوه بر استفاده از آنها برای تبلیغ محصولات سازمان خود، از دانش خود در مورد استراتژی های قیمت گذاری نفوذ نیز برای تعیین اینکه آیا رقیب از آنها استفاده می کند یا خیر، استفاده می کنند. این می تواند به آن ها کمک کند تاکتیک های بازاریابی خود  را با توجه به قیمت های رقبای خود تطبیق دهند.

مزایای استراتژی های قیمت گذاری نفوذ

برخی از مزایای  استراتژی های قیمت گذاری نفوذ عبارتند از :

معایب استفاده از استراتژی های قیمت گذاری نفوذ

در اینجا چند چالش بالقوه اجرای استراتژی قیمت گذاری نفوذ وجود دارد:

نمونه های استراتژی قیمت گذاری نفوذ

نمونه شرکت استریمینگ

یک شرکت پخش فیلم وارد بازار می شود. سعی می کند با ارائه یک ماه آزمایشی رایگان و قیمتی که نصف رقبای خود برای سه ماه پس از آن است، به بازار نفوذ کند و مشتریان را جذب کند. پس از تغییر به دلیل قیمت پایین تر، بینندگان ممکن است ترجیح دهند که در شرکت جدید بمانند تا اینکه به سرویس های پخشی که قبلا استفاده می کردند برگردند. با ارائه خدمات با کیفیت با قیمتی کمتر از حد معمول، این شرکت می تواند مشتریانی را جذب کند که پس از آن به دلیل آنچه ارائه می دهد باقی می مانند.

مثال ارائه دهنده تلفن

یک ارائه دهنده خدمات تلفن همراه به دنبال جذب مشتریان جدید از رقبای خود است. این یک پیشنهاد ویژه تعطیلات ایجاد می کند که شامل یک تلفن هوشمند رایگان و ۲۰٪ تخفیف در صورتحساب ماهانه مشتری به مدت سه ماه پس از ثبت نام می شود. این می تواند به طور موقت منجر به کاهش سود شود، اما این شرکت تخمین می زند که بخش قابل توجهی از مشتریان تازه به دست آمده احتمالاً برای مدت زمان کافی برای جبران و ایجاد سود اضافی باقی خواهند ماند.

مطالب مرتبط:  بازار مصرف کننده چیست؟ راهنمای با ۴ نوع و نکته

نمونه شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی

یک شرکت لوازم آرایشی خط جدیدی از محصولات مراقبت از مو را معرفی می کند. این کسب و کار در حال ورود به بازار جدیدی است، بنابراین تصمیم می گیرد فروش را با محصولات جدید خود با نیمی از قیمت عادی خود تبلیغ کند. انجام این کار می تواند به جذب مشتریانی کمک کند که معمولاً از سایر مارک های لوازم آرایشی استفاده می کنند. 

برخی از این مشتریان جدید به دلیل ترجیحات شخصی خود، حتی پس از پایان فروش نیز از محصولات شرکت استفاده می کنند. این شرکت همچنین شامل مجموعه‌ای از محصولات رایگان است که مشتریان هنگام خرید دریافت می‌کنند، که ممکن است باعث شود برخی از مشتریان در آینده به خرید آن‌ها ادامه دهند.

خروج از نسخه موبایل