بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۶ نکته برای برآورده کردن نیازهای مشتری

انتظارات و نیازهای مشتری چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نیازهای مشتریان به کسب و کارها کمک می کند، به این معنی که یادگیری در مورد آنها و تلاش برای برآورده کردن آنها ضروری است. برآورده کردن این نیازها می تواند به مشتریان نشان دهد که به آنها اهمیت می دهید و برای ورودی آنها ارزش قائل هستید. وقتی مشتریان احساس کنند که یک کسب و کار به اندازه کافی و مداوم نیازهای آنها را برآورده می کند، می تواند اعتماد و وفاداری آنها را نسبت به برند ایجاد کند.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت برآورده کردن نیازهای مشتری، روش‌های شناسایی این نیازها و ۱۶ نکته برای کمک به شما در برآوردن مداوم آن‌ها مورد بحث قرار می‌دهیم.

چرا برآوردن نیازهای مشتری مهم است؟

برآورده کردن نیازهای مشتری می تواند منافع متقابلی را برای کسب و کارها و مشتریان آنها فراهم کند. وقتی کسب‌وکارها به طور مداوم این نیازها را برآورده می‌کنند، می‌تواند به افزایش فروش و افزایش سطح اعتماد مشتریانشان کمک کند. در اینجا دلایلی وجود دارد که اهمیت برآورده کردن نیازهای مشتری را تا حد امکان برجسته می کند:

  • اعتماد را تقویت می کند: هنگامی که مشتری به یک برند یا یک تجارت اعتماد می کند، می تواند به او کمک کند تا در رقابت به آن وفادار بماند. اعتماد یک مؤلفه حیاتی از رابطه مشتری-تجارت است که از روابط طولانی مدت پشتیبانی می کند.

  • ارزش ارائه می کند: مشتریان به دنبال ارزش محصولات و خدمات شرکت های مورد علاقه خود هستند. مفهوم ارزش می تواند فراتر از ارائه یک محصول خوب یا با کیفیت باشد. با برآوردن نیازهای مشتریان، کسب‌وکارها می‌توانند به آن‌ها احساس ارزشمندی را به‌عنوان یک فرد و نه صرفاً به‌عنوان افرادی که درآمد ارائه می‌کنند، کنند.

  • به مشتریان اجازه می‌دهد احساس کنند شنیده می‌شوند: مشتریان وقتی احساس می‌کنند که برند آن‌ها را می‌شنود، می‌توانند احساس اعتماد بیشتری به برند داشته باشند. گوش دادن دقیق به نیازهای مشتریان و نشان دادن درک آنها، تضمین می کند که کسب و کار آن نیازها را برآورده می کند و اعتماد را تشویق می کند.

  • شما را از رقبا متمایز می کند: اتخاذ یک رویکرد مشتری محور می تواند به متمایز کردن کسب و کار از رقبای خود کمک کند و برند شما را به پیشروی صنعت برساند.

مطالب مرتبط: چگونه نیازهای مشتری را در ۴ مرحله درک کنیم

روش های شناسایی نیازهای مشتری

شناخت نیازهای مشتری می تواند به عنوان اولین گام برای برآوردن مداوم آنها باشد. برای شناسایی نیازهای مشتری می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • سوال بپرسید: می توانید نیازهای مشتریان را با پرسیدن مستقیم از آنها دریابید. می‌توانید از نظرسنجی‌ها، درخواست‌های بازخورد درون فروشگاهی یا آنلاین و ایمیل‌های بعدی برای به دست آوردن این بینش‌ها پس از خرید مشتریان استفاده کنید.

  • بررسی داده‌های مشتری: در صورت امکان، نگاه کردن به داده‌های رضایت مشتری تاریخی کسب‌وکار شما می‌تواند تصویر جامع‌تری از نحوه برآورده کردن نیازهای مشتری ارائه دهد. سپس می‌توانید از این بینش‌ها برای توسعه برنامه‌هایی برای بهبود آن رتبه‌بندی‌ها در صورت نیاز استفاده کنید.

  • صنعت را تماشا کنید: تجزیه و تحلیل رقبا می تواند به شما ایده دهد که صنعت شما چگونه نیازهای مشتریان را برآورده می کند. گاهی اوقات این تحقیق ممکن است نشان دهد که شما به اندازه کافی نیازهای مشتریان را برآورده می کنید. در غیر این صورت، می توانید از این تحقیق برای تنظیم استراتژی های خود و بهبود عملکرد خود در رفع آن نیازها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نگاهی به نیازهای مشتری و نحوه شناسایی آنها

چگونه نیازهای مشتری را برآورده کنیم

هنگامی که بدانید چگونه نیازهای مشتریان را شناسایی کنید، می توانید استراتژی هایی را برای برآورده کردن آنها ایجاد کنید. می‌توانید از ۱۶ نکته زیر برای کمک به کسب‌وکارتان برای برآوردن نیازهای مشتری در کوتاه‌مدت و بلندمدت استفاده کنید:

۱. به نظرات مشتریان گوش دهید

مشتریان ممکن است به یک کسب و کار اطلاع دهند که آیا نیازهای آنها را برآورده می کند یا خیر. به دقت به این بازخورد گوش دهید تا عملکرد خود را بهتر درک کنید. بازخورد مثبت می تواند به شما کمک کند تا در مسیر درست باقی بمانید، در حالی که بازخورد منفی می تواند به شما در شناسایی زمینه های بهبود کمک کند. مطمئن شوید که کانال‌هایی راه‌اندازی کنید که مشتریان را تشویق به ارائه بازخورد کنید، مانند صفحات رسانه‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها یا بخش‌های بررسی محصول.

مرتبط: رضایت مشتری: ۷۰ سوال برای بازخورد

۲. مشتریان خود را به رسمیت بشناسید

فراتر از گوش دادن به مشتریان خود، اطمینان حاصل کنید که آنها را می شنوید. شما می توانید مستقیماً به بازخورد آنها پاسخ دهید یا بر اساس آن بازخورد تغییراتی ایجاد کنید. این قدردانی می تواند به مشتریان شما کمک کند که به عنوان مردم احساس ارزشمندی کنند، نه فقط منابع درآمد. در نتیجه، این تاکتیک می تواند به تقویت اعتماد و وفاداری بیشتر بین کسب و کار و مشتریانش کمک کند.

۳. مشکلات مشتریان را حل کنید

هدف کسب و کارها معمولا حل مشکلات برای مشتریانشان است. به عنوان مثال، یک تجارت نرم افزار مدیریت پروژه به مشتریان خود کمک می کند تا تیم ها و پروژه های خود را سازماندهی کنند. هنگام توصیف یا ارائه پیشنهادات خود، مطمئن شوید که بر مشکل خاصی که به آن اشاره می کند تأکید کنید. این رویکرد ارزشی را برای مشتری فراهم می کند. مشتریانی که می توانند با یک محصول یا خدمات شناسایی شوند و بفهمند که چگونه می تواند برای زندگی آنها مفید باشد، ممکن است بیشتر متقاعد شوند که آن را بخرند.

۴. یک فرهنگ شرکت متمرکز بر مشتری ایجاد کنید

فرهنگ شرکت می تواند بر نحوه تعامل یک کسب و کار با مشتریان خود تأثیر بگذارد. ایجاد یک فرهنگ شرکت متمرکز بر مشتری تضمین می کند که هم مدیریت و هم کارمندان در راستای اهداف یکسانی برای برآوردن نیازهای مشتری و ارائه یک تجربه مثبت کار می کنند. به عنوان مثال، می توانید بر اهمیت کسب بازخورد مشتریان یا مشارکت آنها در تصمیم گیری های تجاری تاکید کنید. ایجاد و ترویج این فرهنگ همچنین می تواند به تقویت ارزش خدمات رسانی به مشتریان در تمام سطوح کسب و کار کمک کند.

بیشتر بخوانید: ایجاد فرهنگ مشتری محور

۵. نشان دادن همدلی

همدلی نشان دهنده توانایی شما برای مشاهده موقعیت ها از دیدگاه مشتریان است. این مهارت می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای شناسایی و برآوردن نیازهای مشتری باشد. خود را از نقطه نظر مشتری تصور کنید و در نظر بگیرید که انتظار دارید برندهای مورد علاقه خود چه نیازهایی را برآورده کنند. سپس می‌توانید این انتظارات را با تلاش‌های فعلی کسب‌وکارتان مقایسه کنید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.

۶. با مشتریان خود تعامل داشته باشید

تعامل چهره به چهره با مشتریان به عنوان یک روش موثر برای یادگیری نیازهای آنها عمل می کند. برای مثال، اگر کسب‌وکار شما حضور فیزیکی دارد، می‌توانید در طبقه فروش قدم بزنید یا درب منزل از مشتریان استقبال کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً از طریق ایمیل یا تماس‌های تلفنی مشتریان را پیگیری کنید تا درباره خریدها یا تجربه‌شان بازخورد دریافت کنید. داشتن این تعاملات می تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را بشناسید و به آنها خدمات بهتری ارائه دهید.

مطالب مرتبط: روابط با مشتری: ۱۳ راه برای ایجاد ارتباطات بهتر

۷. نظرات خود را تجزیه و تحلیل کنید

بررسی ها دیدگاهی از کسب و کار شما از دیدگاه مشتریان ارائه می دهند. هنگامی که یک انجمن برای نظرات مشتریان فراهم می کنید، مطمئن شوید که آنها را به دقت بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید. این بینش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا کاستی‌های بالقوه‌ای را که کسب‌وکارتان باید برطرف کند، شناسایی کنید. در نتیجه، می توانید شروع به توسعه استراتژی هایی برای ایجاد بهبود کنید. وقتی مشتریان می بینند که تغییرات مثبتی در راستای نیازها یا نظرات آنها ایجاد می کنید، می تواند به افزایش شهرت شما کمک کند.

مطالب مرتبط: چگونه از مشتریان نظر بخواهیم: راهنمای کامل

۸. با مشتریان صادق باشید

مردم قدر صداقت را می دانند، بنابراین نمایش شفافیت با مشتریان شما می تواند نشان دهنده احترام شما به آنها باشد. هنگام برقراری ارتباط با مشتریان، صادقانه در مورد محصولات، خدمات و جهت کسب و کار خود صحبت کنید. به عنوان مثال، اگر اشتباهی مرتکب شوید، مشتریان از توانایی شما در مسئولیت پذیری و شناسایی راه هایی که قصد بهبود آنها را دارید به جای اینکه اشتباه کنید یا اشتباه خود را پنهان کنید، قدردانی خواهند کرد. صداقت و شفافیت می تواند به تقویت اعتماد مهم بین شما و مشتری، تقویت پیوند شما و تشویق وفاداری کمک کند.

۹. اطلاعات جمع آوری کنید

جمع آوری داده های مشتری می تواند به شما در شناسایی نیازهای مشتریان و ایجاد راه هایی برای رفع آنها کمک کند. به عنوان مثال، شما ممکن است داده های شخصی را جمع آوری کنید تا شخصیت های مشتری را توسعه دهید و خریداران معمولی خود را درک کنید. همچنین می‌توانید داده‌هایی در مورد عادات یا رفتارهای مشتری جمع‌آوری کنید تا نقاط قوت و ضعف کسب‌وکارتان را در رابطه با تعامل با مشتری شناسایی کنید. در صورت امکان، مقایسه این بینش ها با فروش و داده های مالی می تواند به شما در تجزیه و تحلیل بیشتر رابطه مشتری و کسب و کار و توسعه برنامه های استراتژیک کمک کند.

مطالب مرتبط: داده های مشتری چیست؟

۱۰. قیمت های خود را تنظیم کنید

قیمت نشان دهنده یک نیاز معمولی مشتری است زیرا افراد هنگام خرید بودجه منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، مشتریان هنگام تصمیم گیری اغلب قیمت یک محصول یا خدمات را بین مشاغل رقیب مقایسه می کنند. در نتیجه، باید سعی کنید استراتژی های قیمت گذاری را ایجاد کنید که نیازهای مشتریان مختلف را برطرف کند. همچنین می‌توانید برای جلب علاقه مشتریان فعلی یا بالقوه، تبلیغات و تخفیف‌هایی ارائه دهید.

مطالب مرتبط: استراتژی قیمت گذاری چیست؟

۱۱. زمان پاسخگویی خود را بهبود بخشید

هرچه سریعتر به نیازهای مشتری پاسخ دهید، مشتریان شما بیشتر احساس می کنند که شنیده می شوند و ارزش دارند. می توانید زمان پاسخگویی خود را با استفاده از سیستم های خدمات مشتری مانند ربات های چت در وب سایت خود یا مراکز تماس خدمات مشتری بهبود بخشید. همچنین می‌خواهید هر انجمن نقد و بررسی را زیر نظر داشته باشید و برای حفظ شهرت مثبت و پذیرا، به بازخوردها با همان سرعت مثبت پاسخ دهید.

۱۲. مشتریان را در فرآیند توسعه کسب و کار مشارکت دهید

همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، تلاش کنید تا مشتریان را در طول فرآیند توسعه شامل کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بازخورد مشتری را جستجو کنید و از آن برای تنظیم کسب‌وکارتان برای برآوردن نیازهای کوتاه‌مدت و بلندمدت آن‌ها استفاده کنید. گنجاندن نظرات آنها در استراتژی های کسب و کار شما می تواند ارزشی را که آنها ارائه می دهند نشان دهد.

۱۳. کانال های خدمات مشتری خود را ثابت نگه دارید

وب سایت شما، صفحات رسانه های اجتماعی و تیم های خدمات مشتری بخشی از حلقه خدمات مشتری هستند و در صورت همگام سازی، بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهند. هر زمان که یکی از این کانال ها را به روز می کنید یا تغییر می دهید، سایر کانال ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مطابقت دارند و در صورت نیاز به روز رسانی های بیشتری انجام دهید. حفظ این ثبات در کانال ها و پلتفرم ها تضمین می کند که اطلاعات دقیقی ارائه می کنید و از سردرگمی مشتریان جلوگیری می کنید.

۱۴. موفقیت مشتری در مقابل خدمات مشتری را درک کنید

دانستن تفاوت بین موفقیت مشتری و خدمات مشتری می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا نیازهای کوتاه مدت و بلند مدت را برطرف کند. هنگام تمرکز بر موفقیت مشتری، کسب و کار می تواند با شناسایی اندازه گیری های مختلف عملکرد، روابط بلندمدت با مشتری را توسعه دهد. برای مثال، می‌توانید ارزش کلی کسب‌وکار، نرخ حفظ مشتری و تلاش‌های خود را برای توسعه اندازه‌گیری کنید. با خدمات مشتری، شما بر برآورده کردن نیازهای کوتاه مدت تمرکز می کنید. به عنوان مثال، شما به بازخوردها گوش می دهید، نگرانی های مشتریان را حل می کنید و به سؤالات آنها پاسخ می دهید. استفاده از هر دوی این مفاهیم در کسب‌وکارتان می‌تواند به شما کمک کند تجربه‌ای برای مشتری فراهم کنید که هم مزیت‌های کوتاه‌مدت و هم بلندمدت را به همراه دارد.

مرتبط: معیارهای مفید برای سنجش موفقیت

۱۵. تا حد امکان از انتظارات فراتر بروید

کسب و کاری که فراتر از انتظارات مشتریان باشد، می تواند وفاداری آنها را به دست آورد. بر اهمیت این مفهوم برای کارمندان و همکاران تاکید کنید تا اطمینان حاصل شود که همه تلاش می کنند نه تنها نیازهای شناسایی شده مشتریان را برآورده کنند بلکه فراتر از آن باشند. این تلاش نشان می دهد که هدف کسب و کار شما ارائه حداکثر ارزش به مشتریان است و می تواند شما را از رقبا متمایز کند.

۱۶. تلاش مستمر در جهت بهبود

برداشتن گام هایی برای بهبود محصولات، خدمات و تلاش های خدمات مشتری به طور منظم می تواند تعهد شما را به مشتریان نشان دهد. با در نظر گرفتن نیازهای آن‌ها و ایجاد تغییرات مناسب، به مشتریان نشان می‌دهید که برای ورودی و حمایت آن‌ها ارزش قائل هستید. ایجاد پیشرفت‌ها همچنین ثابت می‌کند که کسب‌وکار شما می‌خواهد به رشد و تکامل ادامه دهد، که می‌تواند به متمایز کردن شما از رقبا کمک کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *