بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه نوشتن یک ایمیل ارجاع (با مراحل و مثال ها)

چگونه خطوط موضوع ایمیل ارجاع داده محور کامل بنویسیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک ایمیل ارجاع به شما کمک می کند تا تأییدیه ای دریافت کنید که می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند. از ایمیل های ارجاع می توان برای درخواست ارجاع کاری استفاده کرد که می تواند به شما در ایمن سازی حرکت شغلی بعدی شما کمک کند. آنها همچنین می توانند در تجارت برای به دست آوردن ارجاع به عنوان یک فریلنسر یا فروشنده استفاده شوند.

در این مقاله از ایوسی، همه چیز را در مورد نامه های معرفی، مزایای آنها و نحوه نوشتن آنها با استفاده از مثال های ما خواهید آموخت.

ایمیل ارجاع چیست؟

شاید بخواهید برای یک شرکت خاص کار کنید، برای یک موقعیت خاص مصاحبه بگیرید یا به سادگی با یک تماس شغلی صحبت کنید. شما با همکار، سرپرست یا مخاطب خود تماس می گیرید و از آنها می خواهید به شما معرفی کنند.

مردم زمانی که می خواهند شبکه خود را توسعه دهند یا احتمالاً شغل، کنسرت یا فرصت فروش جدیدی پیدا کنند، ایمیل های ارجاعی ارسال می کنند. به طور معمول، ایمیل‌های ارجاعی برای افرادی در شبکه شما ارسال می‌شوند، اما فقط آن‌هایی که آنقدر خوب می‌شناسید که به طور کامل برای شما تضمین کنند. ایمیل‌های ارجاعی را می‌توان در قالب‌های دیجیتال، خارج از ایمیل، به عنوان مثال از طریق رابط پیام‌رسان یک وب‌سایت شبکه اجتماعی تجاری، تحویل داد. به طور کلی، ایمیل‌های ارجاع موفق حتماً شامل موارد خاصی هستند که به شما کمک می‌کند خود را در مقابل یک فرد در شبکه‌تان به عنوان یک کاندیدای قوی برای معرفی قرار دهید.

ایمیل ارجاع باید کوتاه و دقیق باشد. مستقیم باشید و دستورالعمل‌های ساده‌ای ارائه دهید که به کسی که آن را می‌خواند ارجاع شما را آسان کند.

مطالب مرتبط: چگونه یک ایمیل حرفه ای بنویسیم

چگونه یک ایمیل ارجاع بنویسیم

اگر به دنبال توسعه شبکه خود برای اهداف تجاری هستید، یک ایمیل ارجاع قوی ممکن است همان چیزی باشد که برای انجام آن نیاز دارید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید یک ایمیل ارجاع بنویسید:

افراد مناسب را برای تماس انتخاب کنید

برای اطمینان از اینکه برای پیام خود با افراد مناسب تماس می گیرید، چند نکته را در نظر بگیرید. ابتدا به این فکر کنید که چه کسی به خوبی ارتباط دارد و افراد مناسب را برای دستیابی به هدف تجاری شما می شناسد. این می تواند شخصی باشد که در یک صنعت خاص به خوبی شبکه شده است یا کسی که می تواند شما را به سمت تجارت بیشتری در یک عمود خاص هدایت کند.

فقط از افرادی بخواهید که به شما ارجاع دهند که قابل اعتماد هستند و کلمات مثبتی را برای شما بیان می کنند. اطمینان حاصل کنید که آنها از افرادی که به خوبی می شناسند و با آنها کنار می آیند می پرسند. پرسیدن: “چه کسی را دوست داری؟” هنگام در نظر گرفتن ارجاع از شخص ثالث، راه خوبی برای دیدن اینکه روابط قبل از ایجاد لیست کوتاه خود کجا هستند، است.

مطمئن شوید که داده‌های ایمیل برای فهرست کوتاه خود دارید

وقتی در نظر گرفتید که بهترین افراد برای این کار چه کسانی هستند، مطمئن شوید که تمام اطلاعات تماس مربوطه را دارید. اگر در حال ارسال ایمیل هستید، به آدرس ایمیل کامل و کارآمد آنها نیاز دارید. آدرس‌های ایمیل تجاری در بسیاری از موارد انتخاب بهتری نسبت به ایمیل‌های شخصی هستند، مگر اینکه یکی از دوستان نزدیک یا یکی از اعضای خانواده باشد که ارجاع را ارائه می‌دهد. اگر از یک سایت شبکه اجتماعی ساخته شده برای حرفه ای های تجاری استفاده می کنید، فقط باید مطمئن شوید که متصل هستید.

موارد مرتبط: چگونه یک ایمیل فروش بنویسیم که پاسخ دریافت کند

یک ایمیل ارجاعی تهیه کنید که با برجسته کردن موفقیت‌ها ارزش ایجاد کند

وقتی ایمیل خود را پیش‌نویس می‌کنید، روی ارزش ساختن تمرکز کنید. یکی از راه‌های انجام این کار این است که موفقیت‌های خود را برجسته کنید، چرا که برای یک شغل مناسب هستید یا چرا بهترین انتخاب برای رسیدگی به نیازهای تجاری شخص دیگری هستید. اطمینان حاصل کنید که مزایای موفقیت های خود را برای مشتری یا کارفرما شرح دهید.

اگر ارجاع شما برای به دست آوردن کسب و کار جدید است، منطقی است که روی زمان بندی تمرکز کنید. هنگامی که خدمات شما در اوج عملکرد است و می دانید که آنها خوشحال هستند، یک ایمیل برای مشتریان فعلی ارسال کنید. از ارسال ایمیل در زمان‌های نامناسب برای مشتری یا صنعتی که می‌خواهید وارد آن شوید، خودداری کنید. اگر ارجاع شما برای محصول یا خدماتی است که می‌خواهید بفروشید، می‌توانید به مشتریان فعلی خود تخفیف بدهید تا به ایجاد ارزش برای آنها کمک کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک نویسنده آزاد هستید که به دنبال ارجاع هستید، در نامه خود به مشتریان فعلی تخفیف ۱۰ درصدی بدهید.

پیوند ارجاع را وارد کنید

برای آسان‌تر کردن کارها، پیوندی به فرمی اضافه کنید که در آن شخصی در شبکه شما می‌تواند به شما ارجاع دهد. اگر این یک ارجاع شغلی است، می‌توانید برای یک معرفی گرم در یک رویداد شبکه یا در غیر این صورت درخواست کنید. اگر ارجاع از طریق فرم ارسال شده است، مطمئن شوید که به فردی که آن را ارسال می کند بگویید که می توانید هنگام برقراری تماس، آنها را مطرح کنید. فرم ها به راحتی به صورت آنلاین ساخته می شوند، بنابراین برای ایجاد یک مخزن با کاربری آسان برای داده های مشتریان احتمالی نیازی به مهارت های برنامه نویسی ندارید. در عوض، ابزارهای فرم سازی را به صورت آنلاین جستجو کنید و از منابع رایگان بهره ببرید.

آماده باشید همین کار را برای دیگران انجام دهید

وقتی مردم به شما ارجاع می دهند، باید آماده باشید که لطف کنید. اگر کسی به شما ارجاع دهد، ممکن است در آینده از شما همین درخواست را داشته باشد و در این صورت، شما باید آماده ارائه ارجاع باشید. اگر شخصی در شبکه شما وجود دارد که به هر دلیلی نمی توانید به او مراجعه کنید، در نظر بگیرید که آیا او مخاطب مناسبی برای لیست کوتاه شماست یا خیر.

نمونه های ایمیل ارجاعی

در زیر دو روش برای نوشتن ایمیل ارجاع وجود دارد:

نمونه ارجاعی برای رشد کسب و کار شما

با سلام آقای محمدی،

من بسیار خوشحالم که از کاری که من به عنوان یک فریلنسر برای شما انجام داده ام راضی هستید. کمک به شما برای پیریزی تحقیقاتی که کسب و کار شما را موفق تر کرده است باعث افتخار است.

امروز می نویسم تا از شما خواهش کنم.

از آنجایی که شما از من به عنوان دستیار تحقیقاتی آزاد خود راضی بودید، امیدوارم بتوانید مرا به افراد دیگری که فکر می‌کنید از خدمات من به همان شیوه شرکت شما بهره می‌برند ارجاع دهید.

لطفاً با کلیک کردن اینجا [لینک به فرم]، ارجاع خود را ارسال کنید. با انجام این کار، ۵٪ تخفیف از تحقیقات بعدی خود دریافت خواهید کرد.

آیا وقتی معرفی می کنم از نام شما استفاده کنم؟ لطفا مرا در جریان قرار بدهید. از کسب و کار شما و ارجاع شما متشکریم.

با احترام،
حمید یدالهی
دستیار پژوهشی آزاد
۱۲۳-۴۵۶-۷۸۹۰
hamid.yedollahi@email.com

نمونه ارجاع برای درخواست ارجاع استخدام

سلام خانم حیدری،

من در حال حاضر در زمینه تحقیقات علمی کار می کنم و اکتشافاتی را در تجزیه و تحلیل آلیاژهای فلزی انجام داده ام که تأثیر قابل توجهی بر صنایعی مانند تولید داشته است.

امروز این نامه را می نویسم تا از شما خواهش کنم.

از آنجایی که شما در صنعت تولید پیشرو هستید، امیدوارم بتوانید مرا به کارفرمایان در زمینه تولید ارجاع دهید که از یک دانشمند داده با تجربه در صنعت بهره مند شوند.

لطفاً با کلیک کردن اینجا [لینک به فرم]، ارجاع خود را ارسال کنید. از طرف دیگر، اگر بتوانید در جوایز برتری در ساخت این ماه برای من معرفی کنید، از من تجلیل می شود.

اگر می خواهید از فرم استفاده کنید، آیا وقتی معرفی می کنم از نام شما استفاده کنم؟ لطفا مرا در جریان قرار بدهید. پیشاپیش از کمک شما سپاسگزارم

با احترام،
حمید یدالهی
دستیار پژوهشی آزاد
۱۲۳-۴۵۶-۷۸۹۰
hamid.yedollahi@email.com

مقالات بیشتر در خصوص ارجاع:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *