بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه برای رشد کسب و کار خود درخواست معرفی کنید

نحوه درخواست ارجاعاتی که به رشد کسب و کار شما کمک می کند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ارجاعات بخش مهمی از ایجاد شبکه و رشد پایگاه مشتریان شما هستند. وقتی درخواست معرفی می کنید، به مشتریان خود نشان می دهید که برای رابطه خود ارزش قائل هستید، به قضاوت آنها اعتماد دارید و به محصولات یا خدمات خود اعتقاد دارید. یادگیری نحوه درخواست ارجاع ممکن است به شما کمک کند مشتریان بیشتری را به یک تجارت جذب کنید.

در این مقاله از ایوسی، نحوه درخواست ارجاع را به اشتراک می گذاریم و الگوها و نمونه هایی را ارائه می دهیم که می توانید از آنها برای درخواست ارجاع استفاده کنید.

ارجاعات چیست؟

ارجاع زمانی است که یک مشتری فعلی خدمات یا محصولات شما را به یک مشتری بالقوه توصیه می کند. وقتی مشتری از خدماتی که شما ارائه می دهید لذت می برد، دیگران را نیز تشویق می کند که از شما خرید کنند. ارجاعات به عنوان راهی برای افزایش ارتباطات مشتری شما با ایجاد کار بیشتر برای شما عمل می کند. فرآیند ارجاع یک فرآیند نمایی است، به این معنی که جمع آوری ارجاعات منجر به مشتریان بیشتر می شود و مشتریان بیشتر منجر به ارجاعات بیشتر می شود. تبلیغات دهان به دهان یکی از بهترین راه‌ها برای رشد مخاطبین شماست، زیرا اعتماد عامل مهمی در انتخاب فردی است که می‌توانید با او تجارت کنید.

ارجاعات روشی مقرون به صرفه برای جمع آوری مشتریان بیشتر است. وقتی از کسی درخواست معرفی می کنید معمولاً پولی در کار نیست. اگر به تازگی لیست مخاطبین خود را افزایش می دهید، ممکن است منابع مالی برای بازاریابی خود را نداشته باشید، بنابراین ارجاعات می توانند به شما در شروع کار کمک کنند. درخواست ارجاع در مقایسه با سایر روش‌های رشد کسب‌وکار، مانند توسعه استراتژی بازاریابی آنلاین، به حداقل تلاش نیاز دارد. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، برای آنها ارزش قائل شوید، سپس درخواست ارجاع دهید. این کار را به طور مداوم انجام دهید تا لیست مشتریان شما بدون صرف هزینه به رشد خود ادامه دهد.

نحوه درخواست ارجاع

راه های مختلفی برای درخواست ارجاع وجود دارد. در اینجا چند گزینه وجود دارد که باید از آنها برای رشد لیست مخاطبین خود استفاده کنید:

۱. مستقیم بپرسید

درخواست مستقیم از مشتری برای ارجاع، ساده ترین روش است. شما باید یک رابطه شخصی یا حرفه ای قوی با شخصی که می خواهید داشته باشید، زیرا احتمال بیشتری دارد که خدمات شما را توصیه کند. همچنین درخواست ارجاع در طول رویدادهای شبکه، که یکی از اهداف اصلی جمع آوری توصیه ها است، معمول است.

مطالب مرتبط: ۱۰ نکته برای کمک به شبکه سازی مانند یک حرفه ای

۲. در شبکه های اجتماعی پست کنید

اکثر شرکت ها و متخصصان دارای چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی برای انجام تجارت هستند. با ایجاد نمایه‌هایی در رسانه‌های اجتماعی بزرگ و وب‌سایت‌های شبکه‌های حرفه‌ای، مطمئن شوید که کسب‌وکار شما حضور آنلاین قوی دارد.

پست های اصلی را در هر پلتفرم رسانه اجتماعی بنویسید تا بازدیدکنندگان بتوانند درخواست شما را با کسی که ممکن است بشناسند به اشتراک بگذارند. از گروه های آنلاین استفاده کنید تا بتوانید با افراد همفکری که ممکن است بخواهند با شما تجارت کنند ارتباط برقرار کنید. به صفحات علاقه مند در شبکه های اجتماعی بپیوندید تا با اعضایی ارتباط برقرار کنید که ممکن است برای ارائه ارجاع یا استفاده از خدمات شما بازتر باشند.

بیشتر بخوانید: ۸ گام برای ایجاد استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق

۳. درخواست را در فاکتور خود درج کنید

اگر برای خدمات خود فاکتور ارسال می کنید، یک پاورقی استاندارد اضافه کنید که از مشتریان وفادار درخواست ارجاع می دهد. اگر یکی از مشتریان شما برای شما ارجاع ارسال کرد، تخفیف یا جایزه را در نظر بگیرید. در فاکتور خود، وب سایت و سایر اطلاعات تماس خود را درج کنید تا مشتریان بتوانند به راحتی شما را به همکاران خود ارجاع دهند.

موارد مرتبط: صورت حساب درآمد چیست؟ (با مثال)

۴. درخواست بررسی کنید

یک راه غیرمستقیم تر برای درخواست ارجاع این است که مشتریان خود را تشویق کنید تا یک بررسی یا گواهی در یک وب سایت بررسی بگذارند. هنگامی که شخصی به دنبال محصول یا خدماتی می‌گردد، خواندن نظرات مثبت می‌تواند بر خرید او تأثیر زیادی بگذارد. توصیفات بخش قدرتمندی از هر استراتژی رشد هستند زیرا شما را در معرض مخاطبان جدیدتر و گسترده تری قرار می دهند که می توانید با تکیه بر ارتباطات فعلی خود به آنها دسترسی پیدا کنید.

هنگامی که یک بررسی آنلاین دریافت کردید، آن گواهی را در کانال های اجتماعی خود پست کنید و به طور عمومی از بازبینی کننده تشکر کنید تا نشان دهد که برای آنها ارزش قائل هستید. این می تواند دیگران را به انجام همین کار ترغیب کند.

۵. خاص و شخصی باشید

هر درخواست ارجاع را برای شخصی که می‌خواهید خاص و شخصی کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید از یک مشتری بازاریابی درخواست معرفی کنید، بیان کنید که چقدر از کار با آنها در پروژه آنها لذت برده اید. سپس از آنها بپرسید که آیا آنها همکار خود را دارند که ممکن است برای افزایش مشتری خود به کمک در حضور دیجیتال خود نیاز داشته باشد.

۶. به مخاطبین یادآوری کنید

اگر از طریق ایمیل درخواست معرفی کردید اما در عرض یک هفته پاسخی دریافت نکردید، می توانید یک پیام یادآوری ارسال کنید. بپرسید که آیا پیام اصلی شما را دریافت کرده اند یا خیر، سپس به طور خلاصه محتوا را خلاصه کنید. این درخواست شما را در بالای صندوق ورودی آنها قرار می دهد و احتمال پاسخگویی آنها را افزایش می دهد.

مرتبط: اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چیست؟ – راهنما

۷. برای اعلام پیشنهادهای جدید یک ایمیل ارسال کنید

حتی اگر مشتریان شما از خدمات شما آگاه هستند، آنها را در مورد هر پیشنهاد جدیدی که دارید به روز نگه دارید. این کار آنها را به یاد کارهایی می‌اندازد که قبلاً با آن آشنا هستند و باعث می‌شود در مورد همکارانی که ممکن است از محصولات و خدمات جدید شما سود ببرند فکر کنند. یک بار در هفته یا ماه یک بار با هر محصول ویژه یا جدیدی که ارائه می دهید ایمیلی ارسال کنید تا حضور ثابتی داشته باشید.

۸. نظرسنجی انجام دهید

در هر رشته ای از کسب و کار، مهم است که به طور مداوم نظرسنجی انجام دهید تا درک کنید که مشتریان شما چه احساسی در مورد کار شما دارند، یاد بگیرید که چه چیزی را می توانید بهبود بخشید و مشتریانی را شناسایی کنید که بیشترین رضایت را از محصولات شما دارند. می توانید نظرسنجی را از طریق ایمیل به لیست مشتریان خود ارسال کنید.

هنگامی که اکثر مشتریان شما بازخورد خود را ارائه کردند، مخاطبین خود را بر اساس پاسخ های آنها در گروه ها سازماندهی کنید. شما باید گروهی از مشتریان داشته باشید که بتوانید برای ارجاع روی آنها تمرکز کنید.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن یک نظرسنجی عالی در ۴ مرحله: نکات به علاوه

۹. ارجاع دهید

در صورت امکان، با ارجاع دادن به سایر مشاغل به آنها کمک کنید. کسب و کارهای دیگری را که با آنها کار می کنید و اینکه آیا خدمات آنها می تواند به متخصصان شبکه شما کمک کند، در نظر بگیرید. با ارائه ارجاع، دیگران به احتمال زیاد کسب و کار شما را توصیه می کنند.

نکاتی از یک متخصص

در اینجا چند نکته اضافی از یک متخصص حرفه ای در مورد نحوه درخواست ارجاع آورده شده است:

  • بر ارائه خدمات خوب تمرکز کنید. بهترین راه برای اطمینان از اینکه مشتری شما را به سایر مشتریان بالقوه ارجاع می دهد، ارائه خدمات استثنایی بدون توجه به صنعت است. پس از ارائه آن سرویس، می‌توانید مستقیماً درخواست معرفی کنید، زیرا می‌دانید که خدمات شما شایسته چنین اقدامی است.

  • مشوق ها را ارائه دهید. انگیزه دادن به مشتریان برای ارجاع خدمات شما ممکن است انگیزه اضافی مورد نیاز مشتریان برای تامین آن افزایش درآمد را برای تیم شما فراهم کند. برای مثال، ممکن است به مشتریانی که حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ تومان خرج می‌کنند، ۵۰۰۰۰۰ تومان پاداش ارجاع بدهید.

  • درباره روندهای صنعت و رقبا تحقیق کنید. انجام تحقیق در مورد اینکه چگونه رقبای شما ارجاع می گیرند ممکن است بینش مفیدی را در مورد استراتژی های موثر در صنعت شما ارائه دهد. برخی از صنایع ممکن است از ارجاعات دهان به دهان سود بیشتری ببرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از کمپین های ارجاع رسانه های اجتماعی سود بیشتری ببرند.

چگونه یک برنامه ارجاع موفق ایجاد کنیم

الگوهایی برای نحوه درخواست ارجاع

می توانید از این الگوها برای کمک به فرمت درخواست های ارجاع خود استفاده کنید:

ایمیل عمومی

از این الگو برای ایمیل کردن کل لیست مخاطبین خود استفاده کنید:

از اینکه بخشی از [نام کسب و کار یا سازمان] هستید متشکریم. من از کار کردن با همه شما برای [خدمت یا اهداف] لذت بردم!

من با هیجان می گویم که در حال حاضر مشتریان جدیدی می پذیرم. اگر مخاطبینی دارید که می توانند از [خدمات ارائه شده شما] بهره مند شوند، آیا به اشتراک گذاری اطلاعات کسب و کار و تماس من با آنها فکر می کنید؟ من مشتاق [اهداف شرکت شما] هستم و دوست دارم این فرصت را داشته باشم که با کسی که می شناسید کار کنم. پیشاپیش از شما متشکرم!

میشا حسینی
۱۱۱-۲۳۴-۵۶۷۸
mishahoseini.com

ایمیل درخواست ارجاع شخصی

این الگو برای درخواست های شخصی مفید است:

سلام [نام مشتری]،

امیدوارم بدانید که چقدر از کار با شما [یک محصول یا خدمات خاص] لذت برده ام. این خیلی عالی است که ما توانستیم [به هدفی که به آن رسیدیم یا یک نتیجه چشمگیر دیگر]!

من در حال حاضر در حال رشد کسب و کار و لیست مشتریان خود هستم. آیا دوست یا همکار دیگری دارید که از خدمات مشابهی که من به شما ارائه می کنم بهره مند شود؟ من واقعاً ممنون می شوم اگر ارجاعی دارید بتوانید راه من را بفرستید.

پیشاپیش ممنون

[نام]

پست شبکه های اجتماعی

این یک راه آسان برای درخواست ارجاع در کانال های رسانه های اجتماعی شما است:

[نام کسب و کار یا سازمان] تقویم ما را به روی پروژه های جدید باز می کند! اگر شما یا شخصی که می شناسید به [محصولات یا خدمات] نیاز دارید، از ارجاع شما سپاسگزاریم. ما در حال حاضر [هدیه ارجاع] را برای هر ارجاع ارائه می دهیم، به علاوه برای همه کارها [تخفیف] به شما ارجاع می دهیم. از همه شما برای اینکه مشتریان [نام کسب و کار یا سازمان] هستید سپاسگزاریم!

نمونه هایی از نحوه درخواست ارجاع

نحوه درخواست ارجاع به اندازه خود درخواست مهم است. سعی کنید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و انجام درخواست شما را برای آنها آسان کنید. در اینجا چند نمونه از نحوه درخواست ارجاع آورده شده است:

ایمیل عمومی

از این مثال برای ارسال ایمیل به کل لیست مخاطبین خود استفاده کنید:

از اینکه بخشی از طراح مهارت های باغبانی من هستید متشکرم. من از کار با این گروه لذت بردم تا به شما کمک کنم در مورد بهترین شرایط رشد برای محل زندگی خود بیاموزید، نکاتی را برای انتخاب گیاهان مناسب ارائه دهید و نشان دهم که چگونه آنها را در حیاط خود رشد دهید!

در حال حاضر در حال پذیرش اعضای جدید در xyz هستم. اگر دوستداران گیاهان در حلقه داخلی خود دارید که می تواند از درس های من بهره مند شود، آیا به اشتراک گذاری اطلاعات کسب و کار و تماس من با آنها فکر می کنید؟ من مشتاق آوردن فضاهای سبز به حیاط خلوت یک صاحب خانه معمولی هستم و دوست دارم این فرصت را داشته باشم که با کسی که می شناسید کار کنم. پیشاپیش از شما متشکرم!

میشا حسینی
۱۱۱-۲۳۴-۵۶۷۸
xyzsite.com

ایمیل درخواست ارجاع شخصی

ارتباطات شخصی به مشتریان شما نشان می دهد که شما به همان اندازه که برای شما ارزش قائل هستند برای آنها ارزش قائل هستید. در اینجا نمونه ای از ایمیل درخواست شخصی آورده شده است:

سلام جناب مرادی،

امیدوارم بدانید که چقدر از همکاری با شما برای رشد حضور شما در رسانه های اجتماعی و به دست آوردن فالوورهای باکیفیت برای کسب و کارتان لذت برده ام. این خیلی عالی است که ما توانستیم تعداد فالوورهای شما را در سال گذشته ۱۰٪ افزایش دهیم!

من در حال حاضر در حال رشد کسب و کار و لیست مشتریان خود هستم. آیا دوست یا همکار دیگری دارید که از خدمات مشابهی که من به شما ارائه می کنم بهره مند شود؟ من واقعاً ممنون می شوم اگر ارجاعی دارید بتوانید راه من را بفرستید.

پیشاپیش ممنون
احمد قادری

پست شبکه های اجتماعی

اگر مشتریان از قبل شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند، احتمالا از کار شما راضی هستند و می خواهند مدافع شما باشند. در اینجا نحوه درخواست ارجاع در کانال های رسانه های اجتماعی آمده است:

abc تقویم ما را به روی پروژه های جدید باز می کند! اگر شما یا شخصی که می شناسید نیاز به درهای جدید – گاراژ، ورودی جلو یا داخلی – دارید، از ارجاع شما سپاسگزاریم. ما در حال حاضر یک کارت هدیه ۵۰۰۰۰ تومانی برای هر ارجاع ارائه می دهیم، به علاوه ما به معرفی شما با ۵٪ تخفیف در تمام کارها ارائه می دهیم. با تشکر از همه شما که مشتریان abc هستید!

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *