جمع آوری کمک های مالی یک راه فوق العاده موثر برای ایجاد کمک های مالی برای یک هدف یا خیریه است. میزبانی از جمع آوری کمک مالی همچنین می تواند به شما کمک کند تا آگاهی خود را نسبت به هدف خود افزایش دهید، حامیان جدیدی به دست آورید و در جامعه محلی خود ارتباط برقرار کنید. دانستن مراحلی که میتوانید برای برنامهریزی و بازاریابی یک جمعآوری سرمایه بردارید، میتواند به شما کمک کند که میزبان یک رویداد موفق باشید.
در این مقاله از ایوسی، ما در مورد چیستی جمعآوری سرمایه صحبت میکنیم و نحوه برنامهریزی برای جمعآوری سرمایه را با نکات و استراتژیهای مفید شرح میدهیم.
جمع آوری کمک مالی چیست؟
جمعآوری کمک مالی رویدادی است که برای درخواست پول یا کمکهای دیگر از اهداکنندگان برای حمایت از یک هدف، خیریه یا سازمان غیرانتفاعی انجام میشود. شرکت در یک جمع آوری کمک مالی به اهداکنندگان فرصتی برای ملاقات با افراد دیگری که از همان هدف حمایت می کنند و اعضای گروهی که آنها حمایت می کنند، می دهد. گاهی اوقات، جمع آوری کمک های مالی شامل سرگرمی یا غذای ارائه شده توسط برگزار کنندگان رویداد می شود. این رویدادها همچنین فرصتی عالی برای گفتن کمک های مالی به کمک کنندگان از طریق سخنرانی ها، شهادت ها یا نمایش های اسلاید است.
مطالب مرتبط: ۲۵ ایده که باید هنگام جمع آوری کمک مالی برای یک سازمان غیرانتفاعی امتحان کرد
چگونه برای جمع آوری کمک های مالی برنامه ریزی کنیم
جمع آوری کمک های مالی شامل برنامه ریزی دقیق، بودجه بندی، برنامه ریزی و بازاریابی برای اطمینان از یک رویداد موفق است که اهداکنندگان می توانند از آن لذت ببرند. برای برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های مالی خود این مراحل را دنبال کنید:
۱. یک هدف را انتخاب کنید
قبل از برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های مالی، با تصمیم گیری در مورد نحوه استفاده از کمک های مالی که دریافت می کنید، هدفی را برای رویداد خود انتخاب کنید. این هدف میتواند هنگام برنامهریزی جمعآوری سرمایه، جهتگیری را ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر سازمان شما برای ادامه فعالیت در سال آینده به پول نیاز دارد، ممکن است رویداد را بر آنچه سازمان شما انجام می دهد و تأثیر آن بر دنیای اطراف خود متمرکز کنید. هنگامی که برای جمع آوری کمک مالی بازاریابی می کنید، به حامیان خود بگویید که چرا آن را میزبانی می کنید. اگر مردم دلایل یک رویداد را درک کنند، به احتمال زیاد کمک مالی می کنند یا شرکت می کنند.
۲. با دیگران مشورت کنید
اگر افراد دیگری را می شناسید که موفق به جمع آوری کمک مالی شده اند، از آنها راهنمایی بخواهید. به عنوان مثال، اگر سازمان شما با یک گروه خیریه دیگر که میزبان جمع آوری کمک های مالی متعدد است، شریک شده است، می توانید از مدیر بازاریابی گروه در مورد رویداد خود راهنمایی بخواهید. فردی با تجربه می تواند به شما در برنامه ریزی یک برنامه و بودجه واقعی برای جمع آوری کمک کمک کند. اگر آنها در منطقه شما قرار دارند، ممکن است ارتباطاتی نیز داشته باشند که می توانند در یک مکان یا پذیرایی به شما کمک کنند.
مطالب مرتبط: ۱۰ نکته موثر شبکه برای حرفه ای ها
۳. هدف و بودجه تعیین کنید
برنامه ریزی کنید که چقدر پول ممکن است برای پوشش هزینه رویداد و هدف جمع آوری کمک هزینه شود. به عنوان مثال، اگر میخواهید یک مجموعه جدید از سازها را برای ارکستر محلی کودکان تأمین کنید، هزینه سازها را به همراه هزینه جمعآوری کمک مالی محاسبه کنید. هنگام تنظیم بودجه خود، با فروشندگان و مکانهای موجود در منطقه خود تماس بگیرید تا قیمتگذاری کنید تا بتوانید آن هزینهها را بهطور دقیق برآورد کنید. همچنین می توانید این هزینه ها را در بودجه خود لحاظ کنید:
-
کارکنان استخدام شده، مانند غذاخوری
-
لطف برای مهمانانی که شرکت می کنند
-
سرگرمی
-
غذا و نوشیدنی
-
دکوراسیون
مطالب مرتبط: ۷ الگوی بودجه بندی برای کمک به شما در رسیدن به اهداف مالی
۴. مخاطبان خود را بشناسید
مشخص کنید چه کسی احتمالاً به هدف یا سازمان شما علاقه مند است. ممکن است قبلاً در مورد حامیان فعلی اطلاعات داشته باشید، اما اگر یک سازمان جدید هستید یا به دنبال کمک های مالی یکباره برای هدفی هستید، برای تعیین مخاطب هدف خود تحقیق کنید. درباره جمعیت شناسی مخاطبان هدف خود بیاموزید و رویدادی را برنامه ریزی کنید که ممکن است از آن لذت ببرند. برای مثال، اگر هدف شما برای خانوادههایی که بچههای کوچک دارند جذاب است، یک جمعآوری کمک مالی برای خانوادهها، مانند یک شب بازی یا نمایشگاه را در نظر بگیرید.
مطالب مرتبط: تعریف مخاطب هدف: چیست و چرا مهم است
۵. مکان را پیدا کنید
مکان ایده آل به مخاطبان شما و نوع جمع آوری کمک مالی که می خواهید داشته باشید بستگی دارد. از مکان های مختلف در منطقه خود دیدن کنید تا بهترین مکان را برای رویداد خود تعیین کنید. بسته به اندازه جمع آوری کمک مالی و شرکت کنندگان مورد انتظار شما، ممکن است گزینه های مکان غیر سنتی مانند پارک ها یا پاساژها را برای ایجاد علاقه در نظر بگیرید. به کارکنان در مورد رویداد خود بگویید و به آنها اطلاع دهید که چگونه سازمان شما قصد دارد از بودجه اهدایی استفاده کند. برخی از شرکت ها ممکن است برای حمایت از یک هدف یا سازمان خیریه تخفیف ارائه دهند.
مطالب مرتبط: ۶ نکته برای برنامه ریزی رویدادهای موفق
۶. یک برنامه زمانی تنظیم کنید
هنگامی که مکانی داشتید، تاریخی را برای جمع آوری کمک های مالی خود تعیین کنید. تاریخ ممکن است به در دسترس بودن مکان بستگی داشته باشد. اگر کمی انعطاف دارید، روز و زمانی را در نظر بگیرید که ممکن است برای مهمانان مورد نظر شما ایده آل باشد. به عنوان مثال، یک جمع آوری کمک مالی در شب ممکن است برای اکثر متخصصان شاغل مناسب باشد. اگر محل برگزاری شما در فضای باز است، هنگام برنامه ریزی رویداد خود به آب و هوا در نظر بگیرید، به ویژه در فصلی که احتمال بارندگی زیاد یا دمای شدید وجود دارد.
۷. جذب سرمایه خود را بازاریابی کنید
بهترین راه را برای برقراری ارتباط با جزئیات جمع آوری کمک مالی به مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید. برای مثال، مخاطبان جوانتر ممکن است اطلاعات رویداد شما را در رسانههای اجتماعی بیابند، در حالی که اهداکنندگان مسنتر ممکن است ترجیح دهند تماسهای تلفنی یا دعوت نامههای پستی دریافت کنند. از چندین کانال بازاریابی برای دستیابی به مخاطبان گسترده استفاده کنید. این کانال ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
-
رسانه های سنتی مانند روزنامه ها و ایستگاه های تلویزیونی
-
ایمیل مستقیم
-
تراکت
-
رسانه های اجتماعی
-
وب سایت رویداد
اگر اعضا یا داوطلبان زیادی در سازمان خود دارید، مفید است که از آنها بخواهید در مورد جمع آوری کمک مالی به افرادی که می شناسند بگویند. آنها همچنین می توانند اطلاعاتی را در حساب های رسانه های اجتماعی شخصی خود ارسال کنند یا به دوستان یا بستگان خود ایمیل ارسال کنند. ارتباطات شخصی می تواند اهداکنندگان جدید یا کمک های غیرمنتظره را به همراه داشته باشد.
بیشتر بخوانید: ۵۰ راه برای بازاریابی یک رویداد
۸. با حامیان مالی شرکت شریک شوید
با مشاغل محلی ملاقات کنید و از آنها بخواهید که از جمع آوری کمک مالی شما حمایت کنند. اگر آنها بتوانند هزینههای مربوط به رویداد شما را پوشش دهند، میتوانید از کمکهای مالی بیشتری برای تأمین مالی هدف یا سازمان خود استفاده کنید. به صاحبان مشاغل تاکید کنید که مصرف کنندگان دوست دارند از شرکت هایی حمایت کنند که به گروه های خیریه کمک می کنند، به خصوص اگر آن گروه ها در حال بهبود جامعه محلی باشند. شرکت ها می توانند از این حمایت به عنوان تبلیغات برای کسب و کار خود استفاده کنند. از اعضای سازمان و داوطلبان خود بپرسید که آیا صاحبان مشاغلی را می شناسند که ممکن است به حمایت مالی از جمع آوری کمک مالی شما علاقه مند باشند.
مطالب مرتبط: اسپانسرینگ شرکتی چیست؟
۹. راهی برای پذیرش کمک های مالی ایجاد کنید
چه ترجیح میدهید چک، پول نقد یا کمکهای دیجیتالی دریافت کنید، مطمئن شوید که راه سادهای را برای اهدای افراد ایجاد کردهاید. اگر تصمیم به دریافت پول نقد در طول رویداد دارید، سرمایه گذاری در جعبه قفل یا گزینه ایمن مشابه برای ذخیره پول نقد را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید چک ها را در مکانی امن ذخیره کنید یا آدرسی را برای اهداکنندگان ارائه دهید تا چک ها را از قبل پست کنند. اگر کمکهای مالی آنلاین را ترجیح میدهید، یک وبسایت امن راهاندازی کنید یا وبسایتی پیدا کنید که در آن بتوانید جمعآوری کمک مالی خود را میزبانی کنید. همچنین می توانید پرداخت های کارت اعتباری را با استفاده از دستگاه کارت اعتباری بپذیرید.
۱۰. از دست اندرکاران، حامیان مالی و داوطلبان تشکر کنید
پس از مراسم، برای همه کسانی که در آن شرکت کردند، کارت تشکر ارسال کنید. گزینه پیوستن به لیست پستی را در نظر بگیرید که بهروزرسانیهای منظم را ارائه میکند و نشان میدهد که پول آنها چگونه به نفع سازمان یا خیریه شما است. همچنین، برای هر حامی مالی یا داوطلبی که در رویداد شما کمک کرده اند، کارت های تشکر یا هدایایی ارسال کنید.
بهترین راه برای اطمینان از اینکه میتوانید میزبان یک گردآوری سرمایه موفق دیگر باشید، قدردانی از همه کسانی است که در مورد اول کمک کردند. همچنین ممکن است بخواهید به داوطلبان و مهمانان فرصتی برای ارائه بازخورد پس از پایان جمع آوری کمک بدهید. در نظر بگیرید که یک نظرسنجی ناشناس ارسال کنید تا در مورد هر زمینه ای از رویداد که می توانید برای جمع آوری کمک مالی بعدی بهبود دهید مطلع شوید.