سازمان های غیرانتفاعی اغلب خدمات اساسی را به افراد و سازمان هایی که به پول نیاز دارند ارائه می دهند. به دست آوردن بودجه برای اداره یک سازمان غیرانتفاعی به مهارت و پشتکار نیاز دارد، اما این کار می تواند پاداش دهنده باشد. دانستن بهترین رویکرد برای جذب سرمایه برای یک سازمان غیرانتفاعی می تواند تعیین کند که سازمان چه چیزی را می تواند توزیع کند.
در این مقاله از ایوسی، ما در مورد اهمیت جذب سرمایه غیرانتفاعی و اینکه از چه تکنیکهایی برای جذب افراد، شرکتها و بنیادها استفاده کنیم، صحبت میکنیم.
مرتبط: ۱۰ گام برای برنامه ریزی یک جمع آوری کمک موثر
جمع آوری کمک های غیرانتفاعی چیست؟
جمع آوری کمک های مالی راهی است که سازمان های غیرانتفاعی درآمد مورد نیاز برای ادامه فعالیت تولید می کنند. سازمانهای غیرانتفاعی بیشتر درآمد خود را از کمکهای مالی دریافت میکنند، بنابراین دائماً برای ادامه فعالیت غیرانتفاعی سرمایه جمعآوری میکنند. حذف سودمند مالیات ممکن است به تشویق شرکتها و افراد برای اهدای پول به سازمانهای غیرانتفاعی کمک کند. از آنجایی که بنیادهای خیریه بسیار متنوعی وجود دارد که می توان به آنها کمک مالی کرد، جمع آوری کننده های کمک موثر سعی می کنند با خلاقیت در بازاریابی و برنامه ریزی رویداد، توجه را به غیرانتفاعی خود جلب کنند.
چرا جذب سرمایه غیرانتفاعی مهم است؟
جمع آوری کمک های مالی غیرانتفاعی مهم است زیرا سازمان ها از کمک های مالی که دریافت می کنند برای کمک به مردم استفاده می کنند. بسیاری از مردم میخواهند بخشی از درآمد خود را به امور خیریه اهدا کنند، بنابراین به دنبال شخصی هستند که آنها را در این فرآیند راهنمایی کند. جمع آوری کمک های مالی نه تنها سرمایه ای را برای حفظ یک سازمان غیرانتفاعی فراهم می کند، بلکه رویدادهای جمع آوری کمک های مالی محبوب نیز آگاهی از مسائلی را که سازمان برای حل آنها تلاش می کند افزایش می دهد.
۱۴ ایده برای جمع آوری کمک های مالی غیرانتفاعی برای افراد
هنگام درخواست کمک های مالی از افراد، اغلب مفید است که رویکرد شخصی تری داشته باشید. در اینجا ۱۴ ایده برای جمع آوری کمک مالی از افراد وجود دارد:
۱. تماس های تلفنی
یکی از رایج ترین راه های ارتباط با افراد، تماس تلفنی با آنهاست. صرف چند دقیقه برای توضیح کاری که یک سازمان غیرانتفاعی انجام می دهد می تواند راه خوبی برای علاقه مندی آنها به اهدا باشد. این همچنین ممکن است به ایجاد یک ارتباط شخصی کمک کند که می تواند کمک های مالی آینده را تشویق کند.
۲. پست مستقیم
پست مستقیم روشی برای ارسال بسته های اطلاعاتی برای اهداکنندگان بالقوه است. این بسته معمولاً شامل اطلاعاتی در مورد سازمان غیرانتفاعی، نوع کاری که انجام می دهد و نحوه کمک اهدا کننده می باشد. گنجاندن پاکت برگشتی به اهداکنندگان اجازه میدهد تا به هر شکلی که ترجیح میدهند پول ارسال کنند، معمولاً شماره چک یا کارت اعتباری.
مطالب مرتبط: جمع سپاری در مقابل تامین مالی جمعی: تفاوت چیست؟
۳. کمک های مالی آنلاین
راهاندازی یک صفحه کمک مالی که علت سازمان را توضیح میدهد، میتواند راهی موثر برای جمعآوری سرمایه از افراد باشد. یک صفحه کمک مالی معمولاً شامل اطلاعاتی درباره سازمان غیرانتفاعی، پیوندی برای اشتراکگذاری صفحه با دیگران و یک دکمه اهدایی قابل تنظیم است که کمکهای یکبار یا ماهانه را امکانپذیر میکند.
۴. رسانه های اجتماعی
رسانههای اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود هنگام جمعآوری سرمایه برای یک سازمان غیرانتفاعی است. ایجاد یک صفحه در سایتهای رسانههای اجتماعی محبوب، دید برای غیرانتفاعی را فراهم میکند. هنگامی که افراد صفحه را به اشتراک می گذارند و اطلاعات را منتشر می کنند، کمک های مالی ممکن است به طور منفعلانه از رسانه های اجتماعی ایجاد شود.
۵. تبلیغات اپلیکیشن موبایل
قرار دادن تبلیغات در برنامه های تلفن همراه محبوب راه دیگری برای ایجاد قرار گرفتن در معرض است. به دلیل مدل قیمت گذاری برای اکثر برنامه های تلفن همراه، انتشار آگهی و مشاهده توسط بسیاری از کاربران، چه در یک بازی یا در یک سایت رسانه اجتماعی، ارزان است. پیوند دادن آگهی به صفحه کمک مالی نیز می تواند یک راه موثر برای ایجاد بازده باشد.
۶. کمپین های متنی
پیام های متنی یکی از قابل مشاهده ترین شکل های اطلاع رسانی است. ارسال متنی با شرح کوتاهی از سازمان غیرانتفاعی، همراه با عبارتی مانند «پاسخ با اهدا»، راهی آسان برای دستیابی به اهداکنندگان بالقوه فراهم میکند. این ممکن است به تشویق کمکهای مالی از جانب کسانی که مرتباً آنلاین نیستند نیز کمک کند.
۷. مزایده ها
برگزاری یک حراج خیریه فرصتی را برای مردم فراهم می کند تا شخصاً از سازمان غیرانتفاعی حمایت کنند. مهم است که اقلام جالبی برای مردم داشته باشید تا بتوانند با اهداکنندگان بیشتری در مناقصه شرکت کنند. برخی از نمونهها شامل درسهای گلف، بلیطهای ورزشی، آثار هنری سفارشی یا یادگاریهای شخصی است.
۸. مسابقات گلف
برگزاری مسابقات گلف می تواند راهی سرگرم کننده برای مردم باشد تا حمایت خود را نشان دهند. مسابقات گلف خیریه معمولی شامل یک خرید برای بازی است. پول حاصل از خرید می تواند تا حدی به برنده برسد یا به طور کامل به خیریه برسد در حالی که قهرمان فقط یک جایزه را می پذیرد.
۹. قرعه کشی
قرعه کشی یکی دیگر از راه های هیجان انگیز برای مشارکت جامعه در فرآیند جمع آوری کمک است. قرعه کشی ممکن است برای یک جایزه خاص یا بخشی از پول حاصل از بلیط های قرعه کشی باشد. برندگان حتی ممکن است پول جایزه خود را به عنوان کمک مالی برگردانند.
۱۰. فروش پخت
فروش کیک رویدادهایی است که در آن مردم می توانند کالاهای پخته شده خانگی را خریداری کنند و سود حاصل از آن صرف خیریه شود. اگر نانوایان ماهری هستند، اما قادر به اهدای پول نیستند، فروش های پخته راهی عالی برای مشارکت مردم است. ایجاد یک مسابقه برای بهترین کالای پخته شده راهی برای هیجان انگیزتر کردن رویداد است.
۱۱. فروش حیاط
فروش حیاط راه دیگری برای کمک به مردم در زمانی است که نمی توانند مستقیماً پول اهدا کنند. فروش حیاط به مردم این امکان را می دهد که از شر اموالی خلاص شوند که فضای زیادی را در خانه هایشان اشغال می کنند اما هنوز به اندازه کافی برای فروش ارزشمند هستند. افرادی که فروش حیاط انجام می دهند ممکن است برای تبلیغ سازمان غیرانتفاعی تابلوهایی را در حیاط خود قرار دهند.
۱۲. شب کازینو
یک شب کازینو یکی دیگر از رویدادهای سرگرم کننده است که افراد را درگیر فرآیند جمع آوری کمک می کند. جمعآوریهای مالی شبانه کازینو معمولاً یک خرید برای بازی کردن دارند، با کاهشی از سود به سمت سازمان غیرانتفاعی. برندگان همچنین می توانند پول جایزه خود را اهدا کنند.
۱۳. تامین مالی جمعی
سرمایهگذاری جمعی ایده ایجاد سرمایههای زیادی از طریق کمکهای مالی کوچک از سوی تعداد زیادی از مردم است. این رویکرد زمانی که با وبسایتهای سرمایهگذاری جمعی محبوب ترکیب شود، ممکن است بهترین عملکرد را داشته باشد. این سازمان می تواند پیوند را در وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارد.
مرتبط: تامین مالی جمعی چیست؟ انواع، مزایا و نکات
۱۴. کمک های ماهیانه
هنگام درخواست کمک های مالی از افراد، یکی از بهترین روش ها این است که درخواست کنید کمک های مالی آنها ماهانه باشد. اکثر مردم یک کمک مالی مکرر را برای مقدار کمی لغو نمی کنند، اما بسیاری از آنها احتمالاً هر ماه اهدا را فراموش می کنند. با خودکار کردن این فرآیند، جمعآوران کمک مالی میتوانند منبع درآمد پایدارتری برای سازمان غیرانتفاعی ایجاد کنند، بدون اینکه به کمککنندگان یادآوری کنند.
۹ ایده جمع آوری سرمایه غیرانتفاعی برای شرکت ها
دانستن اینکه هنگام درخواست کمک مالی از شرکت ها چه رویکردی را باید در پیش گرفت، می تواند بودجه ای را که یک سازمان غیرانتفاعی جمع آوری می کند افزایش دهد. در اینجا ۹ روش برای جذب سرمایه از شرکت ها وجود دارد:
۱. هدایای همسان
بسیاری از شرکت ها به کارمندان خود یک برنامه تطبیق ارائه می دهند. برنامه های تطبیق انگیزه هایی در داخل شرکت برای کمک به سازمان های خیریه هستند. به ازای هر دلاری که یک کارمند اهدا می کند، شرکت یک دلار نیز اهدا می کند. این برنامههای تطبیقی کمکهای مکرر کارمندان را ترویج میکنند، زیرا احساس میکنند کمکهای مالی آنها دو برابر مؤثرتر است.
۲. کمک هزینه های داوطلبانه
کمک هزینه های داوطلبانه برنامه هایی در داخل شرکت ها هستند که کار داوطلبانه را ترویج می کنند. این معمولاً به عنوان مرخصی با حقوق در هنگام کار داوطلبانه است. مانند مرخصی معمولی با حقوق، این کمکها به کارمند اجازه میدهد تا برای انجام کارهای داوطلبانه که مستقیماً به نفع سازمانهای غیرانتفاعی است، مرخصی بگیرد.
۳. تی شرت
فروش تی شرت روشی موثر برای درخواست سرمایه از یک شرکت است. این فرآیند با ارائه تی شرت هایی با آرم شرکت به عنوان انگیزه برای هر کسی که بیش از مبلغ مشخصی کمک مالی می کند، کار می کند. این همچنین می تواند به سازمان غیرانتفاعی و شرکتی که با آن شریک هستند کمک کند تا تجارت خود را ارتقا دهند.
۴. کمک های غیر نقدی
کمک های غیر نقدی پولی نیست. این کمکها اغلب از سوی شرکتهایی میآیند که کالاهای مفیدی برای سازمان غیرانتفاعی تولید میکنند. به عنوان مثال، شرکتی که کالاهای کنسرو تولید می کند ممکن است بخشی از غذای خود را به یک سازمان غیرانتفاعی که غذا توزیع می کند اهدا کند.
۵. کمک های سالانه
درخواست کمک های مالی به عنوان پرداخت سالانه اغلب یک استراتژی موثر در هنگام درخواست از یک شرکت است. بسیاری از شرکتها به ازای پولی که به سازمانهای غیرانتفاعی اهدا میکنند، کسر مالیات دریافت میکنند. ایمن کردن یک مکان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی که هر سال کمک مالی خود را دریافت می کند برای ارائه درآمد قابل اعتماد به سازمان غیرانتفاعی عالی است.
۶. ۵K دویدن یا پیاده روی
میزبانی ۵K دویدن یا پیاده روی ۵K نیاز به سربار بسیار کمی دارد، بنابراین درخواست از شرکت برای تامین مالی آن در ازای تبلیغات کسب و کارشان برای هر دو طرف سودمند است. این نوع رویدادهای ورزشی میتوانند مورد توجه افراد و شرکتهای زیادی قرار گیرند و همچنین به افزایش آگاهی رسانههای محلی که ممکن است رویداد را پوشش میدهند، نسبت به هدف سازمان غیرانتفاعی کمک کند.
۷. حمایت مالی
شرکت ها همیشه به دنبال راه هایی برای تبلیغ برند خود هستند. بیشتر مصرف کنندگان از مشارکت یک شرکت با سازمان های خیریه آگاه هستند و بسیاری ترجیح می دهند محصولاتی را از شرکت هایی خریداری کنند که با سازمان های غیرانتفاعی مرتبط هستند. درخواست از یک شرکت برای حمایت مالی از یک رویداد خیریه راهی عالی برای جمع آوری سرمایه و در عین حال کمک به وجهه شرکت است.
۸. کمک های مالی شرکتی
بسیاری از شرکتها برنامههای کمک مالی دارند که در آن به خیریههای واجد شرایط کمک مالی میکنند. تماس با یک شرکت و پرسیدن در مورد نحوه واجد شرایط بودن برای یکی از برنامه های کمک هزینه آنها یک راه عالی برای شروع جذب سرمایه است. این همچنین ممکن است با کمک به آنها برای حذف مالیات برای کمک های خیریه خود به نفع شرکت باشد.
۹. سرمایه گذاری مشترک
سرمایه گذاری مشترک اساساً مشارکت بین یک سازمان غیرانتفاعی و شرکتی است که آنها می خواهند اهدا کنند. این مشارکت ها معمولاً شامل غیرانتفاعی است که در ازای کمک مالی شرکت را تبلیغ می کند. این دو همچنین ممکن است بسته به توافق خود کمک های مالی را به اشتراک بگذارند.
ایده های جمع آوری کمک های غیرانتفاعی برای بنیادها
بنیادها سازمان هایی هستند که پول را در اختیار سازمان های غیرانتفاعی قرار می دهند. بنیادها با دادن کمک های مالی به سازمان های غیرانتفاعی که واجد شرایط هستند کمک می کنند. در اینجا دو نوع کمک هزینه ارائه می شود:
کمک های مالی بنیاد جامعه
کمک های مالی جامعه مبالغ هنگفتی است که از بنیادهای استانی، محلی یا منطقهای می آید. این بنیادها برای تأمین مالی سازمان های غیرانتفاعی که واجد شرایط هستند وجود دارد. برای یادگیری الزامات کمک های مالی خاص، متخصصان جذب سرمایه می توانند به صورت آنلاین تحقیق کنند. هنگامی که آنها متوجه شدند که سازمان واجد شرایط است، تماس با فردی در موسسه گام بعدی برای درخواست کمک هزینه است. این کمکها اغلب رقابتی هستند، زیرا بسیاری از سازمانهای غیرانتفاعی میتوانند از این پول استفاده کنند، بنابراین توانایی بیان اینکه چرا هدف آنها مهم است، کلیدی است.
کمک های مالی بنیاد خانواده
بنیادهای خانواده نهادهایی هستند که توسط یک خانواده یا سازمان خصوصی اداره می شوند. این نوع کمکهای بلاعوض معمولاً از طرف شخصی میآید که پولی را با شرایط خاصی در مورد اینکه چه کسی میتواند از آن بهرهمند شود به بنیاد وصیت کرده است. این کمکها اغلب شخصیتر از کمکهای اجتماعی هستند، زیرا نشاندهنده خواستههای یک فرد یا خانواده خاص هستند. بسیاری از بنیادها محدودیت هایی در مورد نحوه خرج کردن پول دارند، بنابراین واجد شرایط بودن یک سازمان غیرانتفاعی قبل از درخواست پول مهم است.
یک پاسخ
برخی از اپلیکیشن های جمع آوری کمک مالی جهانی:
۱. GoFundMe: یک پلتفرم جمعسپاری محبوب که به افراد و سازمانها اجازه میدهد برای اهداف شخصی، موارد اضطراری و پروژههای خیریه پول جمعآوری کنند.
۲. Kickstarter: یک پلتفرم تأمین مالی جمعی که بر پروژه های خلاقانه مانند فیلم، موسیقی، هنر، فناوری و طراحی متمرکز است. کاربران یک کمپین با هدف جمع آوری کمک ایجاد می کنند و در ازای حمایت آنها به حامیان پاداش می دهند.
۳. Charity Miles: اپلیکیشنی که به کاربران این امکان را می دهد تا با ردیابی فعالیت بدنی روزانه خود مانند پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری، برای خیریه های مورد علاقه خود سرمایه جمع آوری کنند. حامیان مالی برای هر مایل تکمیل شده پول اهدا می کنند.
۴. Classy: یک پلتفرم جمع آوری کمک مالی که به سازمان های غیرانتفاعی کمک می کند تا کمپین ها، رویدادها، و تلاش های همتا به همتا جمع آوری کمک های مالی آنلاین را ایجاد و مدیریت کنند.
۵. Accelevents: یک پلتفرم جمعآوری سرمایه رویداد که به سازمانها کمک میکند تا رویدادهای جمعآوری سرمایه مجازی و ترکیبی، از جمله حراجها، قرعهکشیها و فروش بلیط را برنامهریزی، ترویج و مدیریت کنند.
۶. DonorPerfect: یک نرم افزار CRM جمع آوری کمک های مالی که به سازمان های غیرانتفاعی کمک می کند تا روابط اهداکنندگان را مدیریت کنند، کمک های مالی را ردیابی کنند، و کمپین های هدفمند جمع آوری کمک های مالی را برای افزایش کمک های مالی و مشارکت ایجاد کنند.
۷. GiveGab: یک پلت فرم جمع آوری کمک مالی که به سازمان های غیرانتفاعی کمک می کند تا از طریق کمپین های جمع آوری کمک های مالی همتا به همتا، فرم های کمک مالی و رویدادهای مجازی، پول جمع آوری کنند. کاربران می توانند صفحات جمع آوری کمک های مالی خود را سفارشی کنند و کمک های مالی را در زمان واقعی پیگیری کنند.
۸. CauseVox: یک پلت فرم جمع آوری کمک های مالی که به سازمان ها کمک می کند تا کمپین های جمع آوری کمک های مالی آنلاین، پروژه های تامین مالی جمعی و طرح های جمع آوری کمک های مالی همتا به همتا را راه اندازی کنند. کاربران می توانند کمک های مالی را پیگیری کنند، با حامیان خود درگیر شوند و عملکرد جمع آوری کمک ها را تجزیه و تحلیل کنند.
۹. Qgiv: یک پلت فرم جمع آوری کمک های مالی که فرم های اهدای آنلاین، ثبت رویداد و گزینه های ارسال متن را برای سازمان های غیرانتفاعی و خیریه ارائه می دهد. کاربران می توانند صفحات جمع آوری کمک های مالی خود را سفارشی کنند، کمک های مالی را پیگیری کنند و معیارهای جمع آوری کمک ها را تجزیه و تحلیل کنند.
۱۰. DonorsChoose: یک پلتفرم تأمین مالی جمعی به طور خاص برای معلمان و مدارس برای جمع آوری بودجه برای پروژه های کلاس درس، لوازم و منابع آموزشی. معلمان پروژه هایی را روی پلتفرم ایجاد می کنند و اهداکنندگان می توانند از طرح های خاص حمایت کنند.