بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تبلیغات هدفمند چیست؟ تعریف، انواع و نکات

تبلیغات هدفمند - پرورش سرنخ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تبلیغات بخش مهمی از کمپین های بازاریابی است که به شرکت ها کمک می کند تا به مشتریان بالقوه دست یابند و برندهای خود را تبلیغ کنند. تبلیغات هدفمند یکی از راه هایی است که متخصصان تبلیغات محصولات خود را به مشتریان معرفی می کنند. درک روش های مختلف استفاده از تبلیغات هدفمند ممکن است به بهبود فروش کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که تبلیغات هدفمند چیست، چرا مهم است، انواع مختلفی که باید در نظر گرفته شود و نکاتی برای استفاده از آن در کمپین های خود.

تبلیغات هدفمند چیست؟

تبلیغات هدفمند نوعی بازاریابی دیجیتال است که تبلیغات را مطابق با علایق و ویژگی های خاص مصرف کنندگان سفارشی می کند. متخصصان تبلیغات اطلاعاتی مانند رفتار مرورگر مصرف کننده، پروفایل هایی که در سایت های شرکت ایجاد می کنند، عادات خرید و سایر اطلاعات اولیه جمعیت شناختی را جمع آوری می کنند. هنگام مرور آنلاین، فایل‌های خاصی که کوکی نامیده می‌شوند، داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. کوکی ها داده هایی هستند که اطلاعاتی مانند ورود به سیستم را برای وب سایت ها ذخیره می کنند. با کلیک بر روی یک تبلیغ، یک کوکی به رایانه کاربر اضافه می شود و به شما امکان می دهد نرخ فروش و تبدیل را دنبال کنید. تبلیغات هدفمند مرتبط و شخصی سازی شده اند تا از سایر تبلیغاتی که فرد در طول روز می بیند متمایز باشد.

مرتبط: ۱۰ شغل در تبلیغات

چرا تبلیغات هدفمند مهم است؟

تبلیغات هدفمند از این جهت مهم است که دیده شدن برند شما و میزان تعامل با مصرف کنندگان را افزایش می دهد. برخلاف سایر تبلیغات دیجیتال، متخصصان تبلیغات به صورت استراتژیک تبلیغات هدفمندی را در سایت های خاصی قرار می دهند و آنها را برای مجموعه خاصی از مصرف کنندگان بر اساس داده های رفتاری گذشته طراحی می کنند. هنگامی که شما به طور مداوم در وب سایتی که آنها به آن مراجعه می کنند تبلیغ می کنید، ممکن است به آنچه می توانید ارائه دهید علاقه مند شوند. این می تواند برای شما مفید باشد زیرا می تواند به فروش بیشتر منجر شود یا به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی خاص خود کمک کند.

انواع تبلیغات هدفمند

با حجم داده‌هایی که پلتفرم‌های آنلاین درباره کاربران خود جمع‌آوری می‌کنند، تبلیغ‌کنندگان گزینه‌های هدف‌گیری متنوعی دارند. در اینجا برخی از انواع تبلیغات هدفمند آورده شده است:

متنی

هدف گذاری متنی عبارت است از قرار دادن محتوای تبلیغاتی شما در کنار سایر محتوایی که در مورد چیزی که می خواهید بفروشید اعمال می شود. می توانید یک کلمه کلیدی را با تبلیغات خود مرتبط کنید که ناشران تبلیغات ممکن است از آن برای مطابقت محتوای شما با چیزی مشابه استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر در حال تماشای ویدیویی در مورد آشپزی هستید، تبلیغی که قبل از ویدیو قرار داده شده است ممکن است درباره آخرین لوازم آشپزخانه باشد. این یک تجربه مرتبط تری برای مصرف کننده ایجاد می کند زیرا تبلیغ را با علاقه آنها مرتبط می کند.

رفتاری

تبلیغات رفتاری نحوه حرکت مصرف کننده در اینترنت را در نظر می گیرد و تبلیغات را بر اساس آن قرار می دهد. برخی از عواملی که می‌توانند به شکل‌گیری این داده‌ها کمک کنند، پیوندهایی هستند که روی آنها کلیک کرده‌اند، خریدهایی که به صورت آنلاین انجام داده‌اند، آنچه را که در رسانه‌های اجتماعی خود دنبال می‌کنند و صفحاتی که بیشترین زمان را صرف مرور آنها کرده‌اند. از آنجا، می توانید تبلیغات خود را در سراسر اینترنت قرار دهید که با رفتار مصرف کنندگان شما همسو باشد.

بیشتر بخوانید: هدف‌گذاری رفتاری چیست و چگونه می‌تواند برای شما مفید باشد؟

هدف گذاری جغرافیایی

هدف گذاری جغرافیایی تبلیغات را به سمت مصرف کنندگان محلی هدایت می کند. شرکت هایی که فقط در یک مکان خاص فعالیت می کنند اغلب از این نوع استفاده می کنند. کدهای پستی، کشورها، ایالت ها، شهرها و آدرس های IP همگی راه هایی هستند که می توانید از نظر جغرافیایی برای مصرف کنندگان بازاریابی کنید. به عنوان مثال، می توانید یک آگهی نمایشگاه ایالتی برای افرادی که در آن ایالت زندگی می کنند ارسال کنید. اگر رویداد در اوهایو برگزار شود، به احتمال زیاد تبلیغ برای مصرف کنندگان در آیداهو نمایش داده نمی شود.

بیشتر بخوانید: هدف‌گیری جغرافیایی در مقابل ژئوفنسینگ: تعریف، مزایا و نکات

هدف گذاری رسانه های اجتماعی

هدف گذاری رسانه های اجتماعی مانند هدف گیری رفتاری است. این به مصرف کنندگان تبلیغاتی در فید آنها می دهد که مستقیماً آنچه را که قبلاً مرور کرده اند منعکس می کند. به عنوان یک متخصص تبلیغات، می توانید انتخاب کنید که چه کسی این تبلیغات را ببیند. برخلاف تبلیغات بیلبوردی که اندازه گیری آنها سخت است، می توانید آمار تبدیل این تبلیغات را از طریق تجزیه و تحلیل شناسایی کنید. این کار باعث می‌شود تا در صورت نیاز، تبلیغات خود را بهبود ببخشید.

هدف گذاری مجدد

هدف گذاری مجدد در مورد جلب مجدد علاقه مصرف کننده ای است که از سایت شما برای مرور بازدید کرده است اما بدون خرید، برگه را بسته است. می توانید این کار را از طریق ایمیل یا تبلیغات رسانه های اجتماعی انجام دهید. برای مثال، اگر اخیراً به وب‌سایتی که لوازم آشپزخانه می‌فروشد نگاه کرده‌اید، اما بدون خرید آن را ترک کرده‌اید، ممکن است تبلیغاتی در مورد همان لوازم در فید رسانه‌های اجتماعی خود دریافت کنید. هدف این است که تبلیغات به اندازه کافی فریبنده شود تا مصرف کننده بتواند به سایت شما بازگردد و خرید انجام دهد. این استراتژی کمک می کند تا برند شما را حتی پس از خروج از وب سایت شما در ذهن مشتریان حفظ کند.

بیشتر بخوانید: هدف‌یابی مجدد در مقابل بازاریابی مجدد

زمان و دستگاه

هدف گذاری زمان و دستگاه مربوط به زمان و مکان قرار دادن تبلیغات است. این مهم است که بدانیم آیا مصرف کننده از دستگاه تلفن همراه خود استفاده می کند یا از رایانه برای مرور آنلاین. احتمال بیشتری وجود دارد که یک فرد با تبلیغاتی که برای دستگاهی که در حال حاضر استفاده می کند بهینه شده است درگیر شود. اگر می خواهید تبلیغات شما در اوج خود دیده شود، در فعال ترین ساعات آنلاین به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال، می توانید در ساعات عصر که افراد زیادی در خانه هستند، تبلیغات را بیشتر نشان دهید.

نکاتی برای استفاده از کمپین های تبلیغاتی هدفمند

در اینجا چند نکته برای تبلیغات هدفمند وجود دارد که می توانید در کمپین بعدی خود از آنها استفاده کنید:

مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید.

مشتریان وفادار ممکن است بیشتر از مشتریان جدید خرید کنند. شما می توانید با ایجاد یک لیست مشتریان و قرار دادن تبلیغات خود در آنجا، آنها را هدف قرار دهید تا در نقاط معمول مشتریان در سراسر اینترنت توزیع شود.

تبلیغات را به دنبال کنندگان خود هدایت کنید.

از پلتفرم رسانه اجتماعی خود برای ارائه تبلیغات مرتبط خود به افرادی که صفحه شما را دنبال می کنند استفاده کنید. مشابه مشتریان فعلی شما، ممکن است دنبال کنندگان شما بیشتر بدانند و به آنچه می گویید اعتماد کنند.

با مخاطبان خود آزمایش کنید.

دو کمپین جداگانه را به طور همزمان اجرا کنید و برای هر کدام متغیرهای کمی متفاوت انتخاب کنید. فقط یک ویژگی را در هر زمان تغییر دهید، مانند سن یا مکان، تا ببینید کدام تبلیغ بهترین عملکرد را دارد.

مخاطبان شبیه به هم را پیدا کنید.

با مصرف‌کنندگانی تماس بگیرید که از قبل شبیه بهترین مخاطبان شما هستند، اما از برندی مشابه خرید می‌کنند. برخی از ابزارهای بازاریابی به شما این امکان را می‌دهند که ویژگی‌های ایده‌آل مخاطبان خود را قرار دهید، که می‌تواند راه دیگری برای یافتن مخاطبان مشابه باشد.

با علایق مصرف کنندگان صحبت کنید.

مشخص بودن در هدف گذاری می تواند باعث افزایش نرخ کلیک شود. مطمئن شوید که پیام تبلیغ شما با علایق مخاطبان شما مطابقت دارد.

اعتماد ایجاد کنید.

به مصرف‌کنندگان این امکان را بدهید که از جمع‌آوری داده‌هایشان در سایت‌ها یا آگهی‌تان انصراف دهند. این می تواند به آنها احساس اعتماد نسبت به یک برند و احساس کنترل بر داده های خود بدهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *