بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

حامی شرکتی چیست؟ تعریف، مزایا و انواع

نحوه دریافت حمایت مالی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حمایت های مالی شرکتی می تواند به عنوان یک روش موثر برای ارتقای خدمات یک کسب و کار و گسترش دامنه آن عمل کند. در ازای کمک مالی و غیره، شرکت می تواند از یک رویداد یا برنامه حمایت مالی کند تا مخاطبان خود را افزایش دهد و آگاهی از برند را ایجاد کند. این حمایت‌ها معمولاً تضمین می‌کنند که هر دو طرف مارک‌ها، ارزش‌ها و مأموریت‌های مشارکت‌ها همسو هستند و به آنها کمک می‌کند تا به اهداف بازاریابی خود برسند.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که اسپانسر شرکتی چیست، معیارهای حامیان مالی شرکت ها، مزایای یافتن حامیان مالی شرکت ها و انواع حمایت های شرکتی.

اسپانسر شرکتی چیست؟

اسپانسر شرکتی نماینده شرکتی است که برای ارتباط با یک رویداد، پروژه، برنامه یا موسسه هزینه پرداخت می کند. شرکت ها از این تاکتیک به عنوان نوعی بازاریابی استفاده می کنند. شما اغلب می توانید حمایت مالی شرکتی را در مجموعه های متنوعی از رویدادها، مانند کنفرانس های حرفه ای، رویدادهای ورزشی، جشنواره ها و جمع آوری کمک های مالی مشاهده کنید. شرکت‌ها همچنین می‌توانند از سازمان‌های خاص، از جمله تیم‌های ورزشی، سازمان‌های غیرانتفاعی و گروه‌های اجتماعی حمایت مالی کنند. این شرکت ها با ارائه اسپانسر می توانند به این گروه ها کمک کنند تا برای میزبانی رویدادها و برنامه ها یا دستیابی به اهداف دیگر کمک مالی کنند.

مطالب مرتبط: بازاریابی علتی چیست؟

معیارهای حامیان مالی شرکت ها چیست؟

هنگام تعیین اینکه آیا باید حمایت مالی شرکتی ایجاد شود، چندین معیار وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هر دو طرف این رابطه می توانند از این عوامل برای ارزیابی اینکه آیا این رابطه مناسب با نام تجاری یا هدف آنها است یا خیر استفاده کنند. معیارها عبارتند از:

ارتباط

شما می توانید با ارزیابی ارتباط بین اسپانسر و گیرنده، ارتباط حمایت مالی را تعیین کنید. به این فکر کنید که این ارتباط چقدر نزدیک است یا مناسب بودن آن. در حالت ایده‌آل، محصولات یا خدمات شرکت تا حدی مرتبط با رویداد یا سازمانی است که حامی آن است.

به عنوان مثال، یک شرکت نوشیدنی های ورزشی می تواند با یک تورنمنت بسکتبال یک حمایت مالی شرکتی ایجاد کند. این حمایت نشان می دهد که ارتباط دارد زیرا محصول آن ارتباط نزدیکی دارد و برای شرکت کنندگان رویداد مناسب است. یک شرکت غذای سگ ممکن است حامی کمتر مرتبطی برای مسابقات بسکتبال باشد زیرا ارتباط آشکاری با ورزش یا ورزشکاران آن ندارد.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن نامه حمایتی که واقعا کار می کند (با نمونه ها و الگوها)

نام تجاری

نام تجاری نشان دهنده تصویری است که یک سازمان به مردم ارائه می دهد. سازمان ها اغلب از طریق برندسازی خود شخصیتی را پرورش می دهند که ممکن است از آن برای متمایز ساختن خود از سایرین در بازارشان استفاده کنند. هنگام تشکیل یک حمایت مالی، شرکا اغلب می خواهند اطمینان حاصل کنند که برندهایشان با یکدیگر تناسب دارند.

برای مثال، یک آبمیوه ممکن است برندی ایجاد کند که با افراد جوانی که از داشتن یک سبک زندگی سالم و تمرین مراقبه لذت می‌برند، هویت پیدا کند. این شرکت ممکن است برای ترویج این ایده ها، مانتراها را روی بسته بندی نوشیدنی خود چاپ کند. در نتیجه، بار آبمیوه ممکن است از یک رویداد یوگا حمایت کند تا با شرکت کنندگان همفکر درگیر شود. استودیوی یوگا این حمایت مالی را می پذیرد زیرا این شرکت دارای مارک مشابهی است که افراد جوان و فعالی را که مدیتیشن انجام می دهند جذب می کند.

مطالب مرتبط: برندسازی چیست؟ چرا برندسازی برای کسب و کار شما مهم است؟

ماموریت

هنگام تصمیم گیری برای ورود به یک حمایت مالی شرکتی، می توانید تعیین کنید که آیا شریک شما با ماموریت شما همسو است یا خیر. ماموریت هدف و اهداف یک سازمان را مشخص می کند. در هر طرفی از رابطه که هستید، می خواهید شریکی پیدا کنید که محصولات یا خدماتش ماموریت شما را ارتقا دهد یا ارزش های شما را ارتقا دهد.

به عنوان مثال، یک خودروساز که اخیراً مأموریت خود را برای فروش مدل‌های هیبریدی دوستدار محیط زیست اعلام کرده است، ممکن است با یک سازمان محیط زیست برای حمایت از رویدادهای پاکسازی پارک ملی خود شریک شود. این دو سازمان مأموریت ها و ارزش های مشابهی را در رابطه با پایداری و حفظ محیط زیست نشان می دهند. شرکت در این رویداد تعهد تولیدکنندگان به این هدف را ثابت می‌کند، در حالی که مشارکت با یک شرکت معروف به سازمان غیرانتفاعی کمک می‌کند تا ماموریت خود را برای مخاطبان بیشتری تبلیغ کند.

نتایج کسب و کار

سازمان ها اغلب در حمایت های مالی شرکت ها برای اهداف بازاریابی یا جمع آوری سرمایه شرکت می کنند. در نتیجه، آنها می خواهند اطمینان حاصل کنند که این مشارکت نتایج مثبت و قابل اندازه گیری را در آن زمینه ها ارائه خواهد کرد. این شرکت‌ها ممکن است در مورد گزینه‌های حمایت مالی موجود تحقیق کنند تا تعیین کنند کدام فرصت‌ها بیشترین ارزش را دارند.

به عنوان مثال، شرکتی که خدمات آموزشی توسعه حرفه ای را می فروشد ممکن است از کنفرانسی برای متخصصان حسابداری حمایت کند. ممکن است این شرکت به این نتیجه رسیده باشد که حضور در این کنفرانس می تواند آنها را به مشتریان جدید معرفی کند و فروش را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی فرانشیز (با نکات)

مزایای یافتن حامیان مالی شرکتی

ایجاد یک حمایت مالی شرکتی می تواند مزایای متعددی را هم برای حامی و هم برای گیرنده ارائه دهد. این مزایا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شهرت را افزایش می دهد

حمایت های شرکتی می تواند به سازمان های شریک کمک کند تا تصویر و شهرت برند خود را ارتقا دهند. اگر یک سازمان یا رویداد کوچک با یک شرکت بزرگ و مشهور همکاری کند، می تواند به اعتبار آنها کمک کند. به طور مشابه، اگر یک شرکت از یک رویداد محلی حمایت مالی کند، می تواند به آنها شهرت مثبتی در بین اعضای جامعه بدهد. هنگامی که آنها از یک هدف خیریه حمایت مالی می کنند، این می تواند شهرت آنها را نیز افزایش دهد زیرا نشان می دهد که آنها به جای فروش محصولات به کمک به دیگران اهمیت می دهند.

آگاهی برند را بالا می برد

آگاهی از برند نشان می‌دهد که مخاطبان می‌توانند آنچه را که سازمان شما می‌فروشد یا ارائه می‌دهد به خاطر بیاورند و عناصر برند شما، مانند لوگوها یا شعارها را تشخیص دهند. هنگامی که شرکت‌ها از یک رویداد حمایت مالی می‌کنند، نام تجاری آن‌ها ممکن است در مواد تبلیغاتی متعددی مانند پوسترها یا بروشورها ظاهر شود و در نتیجه آگاهی مخاطبان را افزایش دهد. به طور مشابه، هنگامی که یک سازمان غیرانتفاعی یا کوچکتر با یک نام تجاری بزرگ ارتباط برقرار می کند، می تواند به آنها در کسب آگاهی از طریق تلاش های بازاریابی شرکت کمک کند.

دسترسی مخاطب را افزایش می دهد

توسعه یک حمایت مالی شرکتی می تواند مخاطبان هر دو شریک را ترکیب کند. مشتریان شرکت در مورد رویداد، برنامه یا سازمانی که حامی مالی آن است اطلاع می‌یابند، در حالی که شرکت‌کنندگان یا اعضای سازمان درباره حامی شرکت اطلاعات می‌گیرند. این رابطه فرصت هایی را برای هر دو شریک فراهم می کند تا به مخاطبان یا مشتریانی دست یابند که در غیر این صورت ممکن است نداشته باشند.

مطالب مرتبط: آگاهی از برند: نحوه تعریف، اندازه گیری و بهبود آن

انواع حمایت های مالی شرکت ها

شکل های مختلفی وجود دارد که حمایت مالی شرکتی می تواند داشته باشد. انواع حمایت های مالی شرکت ها عبارتند از:

حمایت مالی

یک شرکت می تواند یک برنامه یا رویداد را با ارائه کمک مالی برای حمایت از آن حمایت کند. برخی رویدادها دارای سطوح حمایت مالی هستند که با مبالغ اهدایی خاص مرتبط است. سطح کمک مالی گاهی اوقات می تواند میزان مواجهه شرکت را در طول یک رویداد تعیین کند.

به عنوان مثال، یک حامی شرکتی که در بالاترین سطح کمک مالی می کند، ممکن است نام خود را در عنوان رویداد و لوگو بر روی تمام مواد چاپی چاپ شود، مانند بنرها، پس زمینه عکس و بروشورها. یک حامی در سطح پایین تر ممکن است فقط شرکت خود را در بیانیه های مطبوعاتی رویداد ذکر کند یا لوگوی خود را در مواد تبلیغاتی در مقیاس کوچکتر نمایش دهد.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن نامه درخواست کمک مالی یا حمایت مالی در ۶ مرحله

حمایت رسانه ای

حمایت مالی رسانه ای می تواند به عنوان شکل دیگری از حمایت مالی عمل کند که در آن شرکت ها به پرداخت هزینه های مربوط به تبلیغات یا تبلیغ یک رویداد کمک می کنند. این شرکت‌ها ممکن است فضای تبلیغاتی را در رسانه‌های محلی، مانند ایستگاه‌های تلویزیونی، ایستگاه‌های رادیویی، روزنامه‌ها یا مجلات خریداری کنند یا در هزینه‌های ساخت یک آگهی تبلیغاتی کمک کنند. آنها همچنین می توانند رویداد یا هدف را در پلتفرم های خود تبلیغ کنند، مانند نوشتن پست های وبلاگ یا اشتراک گذاری تصاویر رویداد در رسانه های اجتماعی. مانند حامیان مالی، آنها ممکن است با نشان دادن لوگوی خود در مواد تبلیغاتی یا رویدادها مورد شناسایی قرار گیرند.

برای مثال، مجریان تلویزیون و رادیو ممکن است رویداد آینده را به مخاطبان خود یادآوری کنند. حتی ممکن است از مراسم آن روز پخش کنند. به عنوان مثال دیگر، یک مجله محلی ممکن است مقالاتی را برای تبلیغ رویداد و علت آن منتشر کند یا تصاویری از آن منتشر کند.

حمایت غیر نقدی

با حمایت مالی غیر نقدی، یک شرکت کالا یا خدماتی را برای حمایت از یک رویداد، پروژه یا برنامه به جای کمک مالی ارائه می دهد. در ازای آن، آنها مزایای حمایت مالی دریافت می کنند، مانند نشان دادن لوگوی خود بر روی مواد رویداد یا داشتن غرفه ای که کسب و کار آنها را تبلیغ می کند. گاهی اوقات، کالاهایی که این شرکت ها در این رویداد ارائه می دهند، خود به عنوان مواد تبلیغاتی عمل می کنند.

به عنوان مثال، یک رستوران محلی می تواند با ارائه خدمات پذیرایی از یک جمع آوری کمک مالی مدرسه حمایت کند. اگر شرکت کنندگان از غذا لذت ببرند، ممکن است در آینده آنها را بیشتر در آنجا غذا بخورند. همچنین ممکن است از طریق قرعه کشی، حمایت های غیر نقدی را در جمع آوری کمک های مالی مشاهده کنید. کسب و کارها جوایز مربوط به خدمات یا پیشنهادات خود را اهدا می کنند. یک فروشگاه لوازم الکترونیکی ممکن است یک تلویزیون جدید اهدا کند، یا یک آرایشگاه می‌تواند تغییری رایگان ارائه دهد. این جوایز آگاهی از کسب و کارها و پول برای هدف را افزایش می دهد.

حمایت از محصول

حمایت های مالی به شرکت ها اجازه می دهد تا کسب و کار خود را با عرضه محصولات در یک رویداد تبلیغ کنند. این محصولات ممکن است مستقیماً با خدمات یا پیشنهادات کسب و کار مرتبط باشند. به عنوان مثال، یک توزیع کننده نوشیدنی می تواند با ارائه بطری های آب به شرکت کنندگان، از یک موسسه خیریه ۵K حمایت کند. برخی از شرکت ها ممکن است محصولاتی را به عنوان مواد تبلیغاتی عرضه کنند که به تجارت آنها مربوط نمی شود.

برای مثال، یک شرکت املاک و مستغلات محلی ممکن است در یک رویداد اجتماعی عینک آفتابی رایگان بدهد. در حالی که عینک آفتابی به تجارت آنها ارتباطی ندارد، ممکن است نشان شرکت را به عنوان یک روش بازاریابی داشته باشد.

مطالب مرتبط: ۱۴ مزیت باورنکردنی حامی بودن

حمایت مالی بازاریابی/PR

همانطور که گفته شد، حمایت مالی شرکتی می تواند به عنوان یک تکنیک بازاریابی برای شرکت ها عمل کند. این شرکت‌ها ممکن است حمایت یا کمک‌های مستمری را به یک سازمان خاص ارائه کنند یا باعث به دست آوردن تبلیغات مثبت شوند.

به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است به یک مرکز هنرهای نمایشی کمک مالی کند تا یکی از سالن های آن به نام شرکت نامگذاری شود. در این سناریوها، شرکت ممکن است از طریق کمک های مالی و پشتیبانی در طول سال ها، یک رابطه قوی با مرکز ایجاد کرده باشد. این نوع فرصت ها می توانند به عنوان قراردادهای حمایت مالی بلندمدت برای شرکت ها عمل کنند. هر زمان که افراد از این امکانات استفاده کنند، یادآور شرکت و برند آن هستند.

بخوانید:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *