ارائه نوع تشویق و الهام مناسب به کارکنان می تواند به سازمان شما برای پیشرفت برجسته کارکنان شهرت دهد. با استفاده از ابزار و آموزش، کارکنان بیشتر احتمال دارد که با شرکت خود درگیر بمانند، در محل کار خوشحال باشند، بهترین کار خود را انجام دهند و شغل خود را پیش ببرند. در این مقاله از ایوسی، توسعه کارکنان چیست و راههایی برای بهبود توسعه کارکنان در سازمان شما پیشنهاد میکنیم.
توسعه کارکنان چیست؟
توسعه کارکنان به ابتکاراتی اطلاق می شود که مهارت ها و دانش کارکنان را گسترش می دهد. فعالیتهای توسعه کارکنان که از رشد شخصی و حرفهای حمایت میکنند، میتوانند حس دلبستگی و احترام به سازمان ایجاد کنند.
مرتبط: ۱۱ زمینه کلیدی توسعه برای کارکنان (با مثال ها و نکات)
راه های بهبود توسعه کارکنان
در اینجا ۱۱ ایده برای بهبود و تشویق توسعه کارکنان در شرکت شما آورده شده است:
۱. از برنامه های توسعه فردی استفاده کنید
گفتگو با اعضای تیم در مورد علایق فردی و اهداف شغلی آنها می تواند به شناسایی زمینه هایی برای پیشرفت حرفه ای و شخصی کمک کند. وقت گذاشتن برای بحث در مورد این طرح می تواند مشارکت و دستاوردهای کارمندان را افزایش دهد و در عین حال شما را درگیر و در مورد حرفه کارمندان خود آگاه نگه دارد.
مطالب مرتبط: چگونه یک برنامه توسعه فردی ایجاد کنیم
۲. آموزش حرفه ای ارائه دهید
آموزش حرفه ای تنها یکی از ابزارهایی است که کارکنان برای موفقیت در وظایف خود به آن نیاز دارند. از دوره حضوری گرفته تا ادامه تحصیل، میتوانید فرصتهایی ایجاد کنید که پیشرفت حرفهای را در اولویت قرار میدهند. ابزارها و تکنیکهای آموزشی مجازی و حضوری مختلفی وجود دارد که سازمان شما میتواند از آنها استفاده کند، مانند دورههای آنلاین خودآموز یا میزبانی از یک متخصص موضوعی برای ارائه یک سخنرانی در هنگام ناهار.
مطالب مرتبط: انواع مختلف آموزش در محل کار چیست؟
۳. موانع را بردارید
حذف موانعی مانند ساختار سازمانی سفت و سخت یا فرآیندهای قدیمی می تواند به شکوفایی کارکنان شما کمک کند. نیروی کار امروزی به محیط های کاری که تغییرات را تشویق می کند، مشارکت بین بخشی را بررسی می کند و آموزش با عملکرد بالا را تسهیل می کند، پاسخ می دهد. رشد و توسعه زمانی اتفاق می افتد که به کارکنان اجازه دهید از استعدادهای خود استفاده کنند و علایق خود را در سراسر شرکت کشف کنند.
مطالب مرتبط: نکات طلایی موفقیت: با بزرگترین موانع موفقیت خود آشنا شوید
۴. ارائه مربیگری موثر
رهبران محل کار می توانند یاد بگیرند که چگونه مربی باشند با آگاهی از انگیزه های تیمشان، چه نقاط قوت منحصر به فردی که دارند و حتی در کجا احساس چالش می کنند. پرسیدن سوالات دقیق و عمدی به شما این امکان را می دهد که با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کنید. در اینجا چند پیشنهاد برای سؤال وجود دارد:
-
در مورد این پروژه چه احساسی دارید؟
-
چه چیزی را در مورد فرهنگ شرکت دوست دارید؟
-
برای کمک به شما چه کاری می توانم انجام دهم؟
-
چگونه می توانم رهبری خود را بهبود بخشم؟
-
چقدر در نقش خود احساس رضایت می کنید؟
-
با چه چالش هایی دست و پنجه نرم می کنید؟
-
آیا اخیراً موفقیت هایی داشته اید که بخواهید به اشتراک بگذارید؟
-
چه چیزی در نقش شما خوب پیش می رود؟
مطالب مرتبط: رهبری کوچینگ: چگونه یک رهبر کوچینگ شویم و چه زمانی از این سبک استفاده کنیم
۵. معیارهای عملکرد را تنظیم کنید
رهبران می توانند از ایجاد معیارهای عملکرد برای اندازه گیری پروژه های جاری و تعیین اهداف واقعی بهره مند شوند. استفاده از یک معیار کمی خاص برای عملکرد می تواند به کارمندان کمک کند که در رسیدن به دستاوردها و تعیین اهداف جدیدتر احساس موفقیت کنند. این می تواند کارمندان را برای انجام وظایف اضافی یا جستجوی مهارت های جدید برای بهبود مستمر عملکرد خود توانمند کند.
مرتبط: راهنمای کامل شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI)
۶. آموزش همکاری
آموزش تیم خود در مورد اینکه چگونه با یکدیگر به بهترین شکل کار کنند، میتواند همکاری بخشها و بین بخشی را بهبود بخشد. این می تواند نتایج پروژه را بهبود بخشد و کارکنان را در یادگیری سایر جنبه های کسب و کار حمایت کند. بخش هایی که به طور منسجم با هم کار می کنند اغلب محصولات و خدمات بهتری را به مشتریان تولید می کنند، زیرا هر بخش از مجموعه ای از انتظارات در سطح شرکت پیروی می کند.
مطالب مرتبط: نحوه نشان دادن همکاری در محل کار
۷. مهارت های نرم را پرورش دهید
مهارت های نرم هم در تیم ها و هم در هنگام تعامل با مشتریان نقش مهمی ایفا می کنند. با اختصاص کار مشترک و خلاق، می توانید اعضای تیم خود را تشویق کنید تا مهارت های نرم مهمی مانند:
-
سازمان
مطالب مرتبط: چگونه مهارت های نرم خود را در محل کار بهبود بخشید
۸. بازخورد سازنده بدهید
اکثر کارمندان می خواهند بدانند که چگونه در نقش خود عمل می کنند. خوب است که به طور منظم بازخورد مثبت، صادقانه و سازنده به کارمندان ارائه دهید، نه فقط در طول بررسی های تعیین شده کارمندان. وقتی بازخورد به معیارهای عملکرد، برنامههای توسعه فردی یا سایر فرصتهای توسعه حرفهای مرتبط باشد، میتوانید بهعنوان ابزاری برای رشد و شناسایی استفاده کنید. گره زدن بازخورد به دادهها، مثالهای خاص و توصیههای فردی میتواند مؤثر باشد، زیرا این امر باعث میشود پیشنهادات شما برای کارمند عملیتر شود.
مطالب مرتبط: بهترین شیوه ها برای ارائه بازخورد سازنده
۹. تشویق به توسعه شخصی
فکر کردن به کارمندان در یک ظرفیت حرفه ای می تواند آسان باشد، اما هر یک از اعضای تیم شما انسانی با اهداف فیزیکی، عاطفی و فکری هستند. یک رویکرد کل نگر به توسعه کارکنان می تواند به شما کمک کند از اعضای تیم خود هم به صورت حرفه ای و هم شخصی حمایت کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که رهبران می توانند توسعه شخصی را در میان اعضای تیم خود تشویق کنند:
-
سلامت جسمانی: افراد را تشویق کنید تا در محل کار خود مراقبت کنند. این ممکن است شامل اجازه دادن به اعضای تیم برای پیاده روی کوتاه بین تکالیف یا به اشتراک گذاشتن منابع در مورد یوگای اداری ساده باشد.
-
تعادل عاطفی: نیازهای اساسی افراد را برای تأیید و تأیید با پرسیدن سؤالات واقعی درباره احساس آنها برآورده کنید.
-
رشد فکری: در صورت لزوم، فراتر از توسعه حرفه ای بروید و منابعی را در مورد موضوعاتی مانند امور مالی شخصی ارائه دهید.
مطالب مرتبط: نحوه تعیین اهداف توسعه شخصی برای کار (با مثال)
۱۰. با افراد حرفه ای ارتباط برقرار کنید
ارتباط کارمندان با دیگر متخصصان یک راه عالی برای ارائه پشتیبانی بیشتر است. برخی از راه های انجام این کار عبارتند از:
-
امکان دسترسی به مخاطبین حرفه ای
-
معرفی کارکنان به مربیان یا مربیان
-
ثبت نام کارکنان در انجمن های صنعتی حرفه ای
-
اعزام کارمندان به دوره های آموزشی یا کارگاه های آموزشی
-
ایجاد و میزبانی رویدادهای شبکه
مطالب مرتبط: شبکه های حرفه ای: چیست و چگونه بر آن مسلط شویم
۱۱. نمونه باشید
ارزشهای شخصی و حرفهای را که میخواهید در کارکنان خود ببینید، مدل کنید. هنگامی که یک کارمند می بیند که رهبر فعلی خود به پیشرفت و رشد حرفه ای خود ادامه می دهد، باعث ایجاد اعتبار و اعتماد می شود. وقتی فرهنگ بهبود و رشد مستمر را از درون پرورش دهید، کارمندان ارزش مشارکت در فعالیت های توسعه را خواهند دید.
بیشتر بخوانید: توسعه شغلی چیست؟ (با تعریف و نکات)