بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

اهداف ارتباطی برای ارتباطات تجاری موثر

مفهوم اهداف ارتباطی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ارتباط موثر نقش اساسی در تعاملات روزمره دارد و برای موفقیت هر کسب و کار یا فردی حیاتی است. تعیین اهداف ارتباطی ارسال پیام های کلیدی و دستیابی به نتایج دلخواه را آسان تر می کند. با این حال، توسعه اهداف ارتباطی همسو با استراتژی شما که کارایی را بهبود می بخشد و رشد را ارتقا می دهد، می تواند چالش برانگیز باشد.

در این مقاله از ایوسی، با مثال‌هایی از اهداف ارتباطی مؤثر بحث می‌کنیم که اهداف ارتباطی چیست و چرا سودمند هستند.

اهداف ارتباطی چیست؟

اهداف ارتباطی اهداف مشخصی برای انتقال اطلاعات، دانش و احساسات هستند. اهداف ارتباطی اهداف گسترده ارتباط را هم برای افراد و هم برای مشاغل تعریف می کند و ممکن است همیشه اندازه گیری آن آسان نباشد.

نمونه هایی از اهداف ارتباطی برای افراد ممکن است شامل تعامل موثرتر با دیگران، تحت کنترل نگه داشتن احساسات، یا متقاعد شدن بیشتر در هنگام برقراری ارتباط باشد.

ارتباطات تجاری همیشه هدف گرا است. اهداف ارتباطی مؤثر در کسب و کار نقش بسزایی در اجرای استراتژی های کسب و کار دارند و باید مشخص و قابل اندازه گیری باشند.

مزایای ایجاد اهداف ارتباطی

تعیین و فعالیت فعالانه برای اهداف ارتباطی، مهارت های ارتباطی را توسعه می دهد و بهره وری و روابط را بهبود می بخشد. مهارت های ارتباطی قوی، کیفیتی است که در متقاضیان شغل بسیار مورد توجه است. توانایی برقراری ارتباط دقیق و مؤثر عملکرد کاری را بهبود می بخشد و به کسب و کار کمک می کند تا استراتژی ها را اجرا کند، اهداف را برآورده کند و به سمت اهداف تعیین شده رشد کند.

چهار نوع ارتباط وجود دارد:

  • کلامی

  • غیر کلامی

  • نوشته شده است

  • دیداری

اینها برای رساندن پیام به دیگران ترکیب می شوند. بدون اهداف ارتباطی، برنامه ریزی و توسعه مهارت ها، هر یک از این چهار حوزه ممکن است بی اثر شوند و وضوح پیام را کاهش دهند. هم برای افراد و هم برای مشاغل ضروری است که اهداف ارتباطی را برای کار تعیین کنند که تحویل را بهبود می بخشد، روابط را تقویت می کند و شهرت را افزایش می دهد.

مرتبط: مهارت های ضروری ارتباط تجاری: تعاریف و مثال ها

تعیین اهداف ارتباطی

هنگام تعیین اهداف ارتباطی حرفه ای برای کار، به یاد داشته باشید که مشخص باشید. اهداف مبهم یا مبهم و بدون جزئیات هیچ جهتی ندارند، اندازه گیری آنها دشوار است و باعث موفقیت نمی شود.

هنگام تعیین اهداف ارتباطی خود، هفت C ارتباط را در نظر داشته باشید و همیشه از روش SMART برای برنامه ریزی و ترسیم آنها استفاده کنید. استفاده از این روش به شما کمک می کند تا اهداف SMART مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و مبتنی بر زمان را بسازید.

مرتبط: راهنمای ۷ C ارتباطات

نمونه‌هایی از اهداف ارتباط مؤثر

در اینجا چند نمونه از اهداف ارتباطی وجود دارد که افراد و مشاغل می توانند برای بهبود ارائه کار، تقویت روابط و افزایش شهرت خود از آنها استفاده کنند.

ارتباط شفاف و بدون ابهام ایجاد کنید

هر ارتباطی، چه با یک کارمند، همکار یا مشتری، باید پیام مورد نظر را به وضوح به گیرنده مورد نظر منتقل کند. باید به راحتی قابل درک و بدون ابهام باشد. ارتباط نامشخص با تفاسیر متعدد گیج کننده است و ممکن است به گیرنده ایده اشتباه بدهد که می تواند منجر به از دست رفتن بهره وری و سود در محیط کسب و کار شود.

بهبود نرخ پاسخ ارتباطی

اغلب هدف ارتباطات، به ویژه ارتباطات تجاری، برانگیختن پاسخ است. ارتباط دقیق با کلمات که پاسخگویی را برای گیرنده آسان می کند به این امر دست خواهد یافت. کلمات استفاده شده و لحن ارتباط نقش بسزایی در دریافت پاسخ مطلوب دارند. پاسخ ممکن است مثبت، خنثی یا منفی باشد و از طریق کلمات یا اعمال منتقل شود.

ایجاد و بهبود روابط

هدف ارتباطات تجاری موثر ایجاد و تقویت روابط با کارکنان و مشتریان است. باید اعتبار ایجاد کند و باعث شود گیرنده احساس مثبتی نسبت به فرستنده و سازمان داشته باشد. ارتباطی که اعتماد و مثبت اندیشی ایجاد می کند به موفقیت تجاری آینده کمک می کند. اگر این هدف ارتباطی به درستی اجرا شود، کار گروهی مؤثر و مشتریان وفادار را تقویت می کند.

تنوع در ارائه ارتباطات

یکی از اهداف ارتباطات تجاری، دستیابی به کارمندان و مشتریان به موثرترین شکل ممکن است. فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت است و راه های جدید و هیجان انگیزی را برای آموزش، اطلاع رسانی و مشارکت دادن آنها ارائه می دهد. آزمایش با رسانه های مختلف برای ارائه اطلاعات جذاب یک هدف ارتباطی موثر است.

هدف خود را به اشتراک بگذارید

هدف یک شرکت دلیل وجود آن است و باید به روشی ساده و قابل ارتباط به همه ذینفعان اطلاع داده شود. به اشتراک گذاری ماموریت و ارزش های خود به گیرنده کمک می کند تا ارتباط عمیق تری ایجاد کند و به سازمان اهمیت بیشتری دهد. برقراری ارتباط مداوم با هدف به ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به کارکنان کمک می کند. درک و احساس بخشی از هدف شرکت باعث غرور می شود و به وظایف روزمره آنها معنا می بخشد.

با تقویت تغییرات مثبت ایجاد کنید

اگر هدف ارتباطی شما تغییر رفتار است، پس تقویت با تکرار اطلاعات یک استراتژی ارتباطی موثر است. اغلب قبل از اینکه یک مشتری بالقوه با شما درگیر شود، هفت یا بیشتر تعامل با برند شما لازم است. اگر می خواهید تغییر مثبتی در رفتار کارکنان مشاهده کنید، یک پیام واحد کافی نخواهد بود. تکرار ارتباط، استفاده از هر کانال ممکن پیام را تقویت می کند، به آن اجازه می دهد که در آن فرو برود، و در طول زمان منجر به تغییر رفتار می شود.

از داستان سرایی برای ارتباط بیشتر استفاده کنید

ارتباطات تجاری می تواند کسل کننده، فنی و غیر هیجان انگیز باشد، اما همه از یک داستان خوب لذت می برند. افزودن زندگی به ارتباطات خود با قدرت داستان سرایی یک هدف ارتباطی موثر خواهد بود. داستان گویی علاقه را جلب می کند و به ارتباط شما کمک می کند تا ارتباط بیشتری داشته باشد و زمانی که برای آموزش و متقاعد کردن استفاده شود موثر است.

مطالب مرتبط: داستان سرایی: عناصر یک داستان خوب و چگونگی توسعه فرآیند

انتقال دانش به آموزش و توسعه مهارت ها

هدف ارتباطی برای جذب و انتقال دانش به شرکت ها کمک می کند تا کارایی را افزایش دهند و یادگیری را ارتقا دهند. انتقال دانش فراتر از به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مردم است. با استفاده از دانش موجود در اسناد، ارائه ها یا رسانه ها، توانایی ها را ایجاد می کند و بینش هایی را ارائه می دهد. انتقال ایده ها، حقایق، دیدگاه ها، نظرات و احساسات فرآیند یادگیری را تسهیل می کند و می تواند برای توسعه مهارت های مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.

مطالب مرتبط: طرح های انتقال دانش

بازخورد ارزشمند جمع آوری کنید

بازخورد برای شرکت ها حیاتی است و داده های مورد نیاز برای ساده سازی سیستم ها، بهبود ارائه خدمات و جذب مشتریان جدید را فراهم می کند. شکایات و پیشنهادات مشتریان و کارمندان بینش های ارزشمندی را ارائه می دهد که به شکل گیری استراتژی های موثر و بهبود روش ها و رویه ها کمک می کند. شما با تشویق کارمندان و مشتریان خود برای به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده های خود احساس ارزشمندی می کنید. هدف ارتباطی برای ایمن کردن بازخورد نه تنها برای شرکت ها مفید است. همچنین به افراد کمک می کند عملکرد را بهبود بخشند و آینده شغلی را افزایش دهند.

مطالب مرتبط: نحوه درخواست بازخورد از مشتریان

بهره وری را با دستورالعمل های روشن افزایش دهید

یکی از رایج ترین اهداف ارتباط، اطلاع رسانی و جهت دهی است. عدم وضوح منجر به سردرگمی، تأخیر و انجام وظایف نادرست می شود. یک هدف ارتباطی مؤثر، جهات روشن و قابل فهمی را ارائه می دهد که باعث افزایش اعتماد به نفس و بهره وری گیرنده می شود. در صورت امکان، ارتباط با هدف هدایت اقدامات باید شامل سؤال از گیرنده باشد تا تأیید شود که آنها کاملاً درک می کنند.

ارتباط را در هر دو جهت تسهیل کنید

پرورش یک تبادل بی دردسر دو طرفه اطلاعات و ایده ها یک هدف ارتباطی موثر است. دسترسی سریع و آسان به بازخوردها و ایده ها، تصمیم گیری را سرعت می بخشد، بهره وری را افزایش می دهد و سوء تفاهم را کاهش می دهد. کانال ارتباطی که استفاده می کنید بسیار مهم است و باید کارآمد، آسان برای استفاده و تشویق به همکاری باشد. یک مثال خوب استفاده از مدیران برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و بینش با تیم های خود و در عین حال دریافت بازخورد و ایده است. پلتفرم‌های آنلاین همچنین به اعضای تیم از راه دور اجازه می‌دهند تا پیشنهادات خود را ارائه دهند، ورودی ارائه دهند و همکاری کنند.

مطالب مرتبط: چگونه همکاری در محل کار را افزایش دهیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *