بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۳۸ روش صرفه جویی در هزینه برای محل کار شما

ایده های کاهش هزینه و نکات بهینه سازی هزینه

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

صرف نظر از عوامل اقتصادی یا تمایل به بهبود عملکرد، کاهش هزینه ها می تواند تقریباً به هر کسب و کاری کمک کند. بهره وری بیشتر می تواند سود شرکت را افزایش دهد و حتی اثرات زیست محیطی را کاهش دهد. از آنجایی که راه‌های زیادی برای کاهش هزینه‌ها وجود دارد، یک شرکت می‌تواند با انتخاب روش‌های مناسب، برنامه صرفه‌جویی در هزینه خود را سفارشی کند.

در این مقاله از ایوسی، به ۳۸ روش کاهش هزینه ها در یک شرکت با مدیریت خوب منابع، به حداقل رساندن ضایعات و اجتناب از هزینه های جدید می پردازیم.

صرفه جویی در هزینه چیست؟

صرفه جویی در هزینه به هر اقدامی اطلاق می شود که قیمت انجام کسب و کار را کاهش دهد. تصمیمات پرسنلی، ساده سازی فرآیند، انتخاب محصول، مکان و تصمیمات جغرافیایی همگی می توانند به کاهش هزینه ها کمک کنند. اگر بازار به شدت یا در بلندمدت تغییر کند تا بودجه خود را حفظ کند و سود را افزایش دهد، ممکن است یک شرکت انتخاب کند که استراتژی های صرفه جویی در هزینه را در کوتاه مدت دنبال کند.

مرتبط: اجتناب از هزینه و صرفه جویی در هزینه: تفاوت چیست؟

نمونه هایی از صرفه جویی در هزینه

بسیاری از استراتژی‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها بر بسیاری از جنبه‌های یک سازمان تأثیر می‌گذارند، بنابراین مفید است که در مورد نتایج روش‌های صرفه‌جویی در هزینه قبل از اجرای آنها به دقت فکر کنید. در اینجا برخی از ملاحظات صرفه جویی در هزینه آورده شده است:

۱. هزینه ها را کاهش دهید

شناسایی کنید که کدام ابزارها و منابع برای کسب و کار شما حیاتی هستند و خرید اقلام جدید را به تاخیر بیندازید. هزینه های نگهداری برای دارایی های جاری را به عنوان بخشی از ارزیابی خود در نظر بگیرید.

مرتبط: ۱۱ راه برای کاهش هزینه های کسب و کار و صرفه جویی در پول

۲. از ارتقاء فناوری اطلاعات اجتناب کنید

در چرخه کاهش هزینه، خرید نرم افزار یا ارتقاء سیستم را به تاخیر بیندازید. اگر و زمانی که ارتقا می دهید، ممکن است نرم افزاری بخرید که می تواند چندین عملکرد را انجام دهد یا فرآیندهای کاغذبازی آنالوگ را جایگزین کند.

۳. در تجهیزات سرمایه گذاری کنید

روی تجهیزاتی سرمایه‌گذاری کنید که می‌توانند کارایی را از طریق سرعت بالاتر یا استفاده‌های متعدد افزایش دهند، اما در نظر بگیرید که چقدر طول می‌کشد تا هزینه‌های خرید از مزایای تجهیزات جدید پرداخت شود.

مرتبط: مدیریت سرمایه گذاری چیست؟ تعریف، وظایف و نکات

۴. در تحقیق و توسعه تجدید نظر کنید

بخش‌های تحقیق و توسعه به ایجاد ارزش در بلندمدت کمک می‌کنند، اما اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها در کوتاه‌مدت هستید، به طور موقت بودجه تحقیقاتی را کاهش دهید.

۵. سفر را کاهش دهید

تجدید نظر کنید که آیا سفر ضروری است یا خیر. ممکن است تمام سفرهای کاری را به حالت تعلیق درآورید یا محدودیتی برای سفرهای کاری ایجاد کنید.

مرتبط: چگونه مانند یک مینیمالیست سفر کنیم و در پول خود صرفه جویی کنیم

۶. امتیازات کارکنان را ارزیابی کنید

استفاده از امتیازات شرکت را بررسی کنید تا ببینید آیا عضویت یا تخفیف های شرکتی ارزشی برای کارمندان ایجاد می کند یا خیر و برنامه های استفاده نشده را متوقف کنید.

۷. استفاده از تسهیلات را بررسی کنید

یک نظرسنجی برای جمع آوری بازخورد در مورد مناطق اداری و استراحت در نظر بگیرید. ممکن است با کاهش امکانات استفاده نشده یا با افزایش دستمزد به جای ارائه امکانات در دفتر، در هزینه ها صرفه جویی کنید.

۸. ارزیابی مجدد مشارکت ها

در نظر بگیرید که آیا شراکت های تجاری شما از نظر مالی به شما کمک می کند یا می توانید شبکه خود را برای قیمت بهتری برای آن سرویس یا مورد استفاده کنید.

۹. امکانات را بهبود دهید

سرمایه گذاری در فضای کاری شما برای کارآمدتر کردن انرژی ممکن است در دراز مدت به کاهش هزینه های آب و برق کمک کند.

۱۰. موجودی فیزیکی را کاهش دهید

نگهداری موقت محصول فیزیکی کمتر در موجودی می تواند به کاهش هزینه های ذخیره سازی کمک کند.

۱۱. موجودی دیجیتال را کاهش دهید

تغییر ساختار آرشیو دیجیتال برای سوابق داخلی و هر نیاز وب سایت می تواند در هزینه های ذخیره سازی اینترنت صرفه جویی کند.

۱۲. حمل و نقل را ارزیابی کنید

اگر کسب و کار شما به ناوگان شرکت متکی است یا اگر خودروهای شرکتی ارائه می دهید، در نظر بگیرید که چگونه می توانید آن ها را کارآمدتر کنید. تبدیل ناوگان شما به وسایل نقلیه الکتریکی یا هیبریدی در طول زمان ممکن است بازگشت سرمایه قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

مرتبط: معرفی ۱۳ شغل تدارکات

۱۳. لجستیک حمل و نقل را ارزیابی کنید

در نظر بگیرید که آیا روش حمل و نقل متفاوت برای محصول شما می تواند صرفه جویی کافی در هزینه ها را فراهم کند و در عین حال خدمات با کیفیت را به مشتریان شما تضمین کند.

مرتبط: در مورد مدیر لجستیک بیاموزید

۱۴. محصول را متوقف کنید

خطوط تولید خود را ارزیابی کنید تا ببینید آیا محصولاتی وجود دارند که هزینه تولید آنها بیشتر از بازگشت آنها در فروش است یا خیر. فاکتور وفاداری به برند در این بررسی مفید است: محصولات قدیمی ممکن است در ارزش ویژه برند نقش داشته باشند، حتی اگر به اندازه اقلام جدیدتر سودآور نباشند.

۱۵. کوچک کردن را در پیش بگیرید

تمرکز بر مناطق کمتر می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل و املاک کمک کند. در یک منطقه تحت پوشش، ممکن است به فکر بستن فروشگاه هایی باشید که مشتریان کافی نمی بینند. اگر مشتریان شما تنها چند بار در سال به شما مراجعه کنند، ممکن است آماده سفر بیشتر باشند.

۱۶. پایان دادن به قراردادهای مشتری زیانبار را حذف کنید

اگر قراردادی با مشتری دارید که هزینه‌های خدمات مشتری شما را افزایش می‌دهد یا به زمان زیادی برای مذاکره و توسعه نیاز دارد، به دنبال پایان دادن به این رابطه باشید تا مشتریان جدید را دنبال کنید.

مرتبط: هزینه جذب مشتری (CAC): چیست و چگونه می توان آن را بهبود بخشید

۱۷. کیفیت محصول را تغییر دهید

تغییر کیفیت محصول شما می تواند هزینه های تولید و عرضه را کاهش دهد. ارزیابی اینکه چگونه تغییر کیفیت ممکن است بر تجربه مشتری تأثیر بگذارد تا از حفظ مشتری پس از اجرای تغییر اطمینان حاصل شود، مهم است.

۱۸. پس انداز مالیاتی را تجزیه و تحلیل کنید

مشاوره یک متخصص مالیاتی به شما امکان می دهد تا مزایای مالیاتی را به حداکثر برسانید و در نتیجه پول بیشتری را در طول سال مالی پس انداز کنید.

۱۹. محصولات را به قیمت تمام شده طراحی کنید

اگر از طراحان و مهندسان خود بخواهید با هزینه دلخواه برای هر واحد کار کنند، می توانید محصولات جدید خود را متناسب با بودجه خود طراحی کنید.

۲۰. منابع خود را ارزیابی کنید

در نظر بگیرید که قدرت خرید شما چقدر موثر است. اگر روابط بلندمدت با تامین کنندگان دارید، سعی کنید برآوردهای دیگری را جمع آوری کنید. ممکن است تصمیم بگیرید که به این تامین کنندگان جدید بروید یا از این اطلاعات برای مذاکره در مورد قیمت های بهتر از تامین کنندگان فعلی خود استفاده کنید.

۲۱. ضایعات را کاهش دهید

کاهش ضایعات می تواند به بهبود محیط زیست و مالی منجر شود. خروجی زباله از هر بخش را بررسی کنید و سعی کنید کاهش ضایعات را با سایر اهداف کارآیی، مانند کاهش ضایعات کاغذ از طریق افزایش دیجیتالی کردن، ترکیب کنید.

۲۲. مواد را بازیافت کنید

اگر کسب و کار شما ضایعات غیرقابل اجتنابی تولید می کند، در نظر بگیرید که آیا کسب و کار یا سازمان دیگری می تواند از این مواد استفاده کند یا خیر. ترتیبی برای فروش مجدد این مواد می تواند ضایعات را به سود تبدیل کند، به خصوص اگر مواد اضافی را با نرخ بسیار پایین نسبت به هزینه بفروشید.

۲۳. راندمان تولید را افزایش دهید

برای کاهش فرآیندها و تاخیرهای غیر ضروری، خطوط تولید یا فرآیندهای خدماتی خود را ارزیابی کنید. مراحل غیر ضروری را بررسی کنید و زمان و فضای مورد نیاز هر مرحله را در نظر بگیرید تا ببینید آیا می توانید با تنظیم مجدد خط تولید یا گردش کار، کارایی را افزایش دهید.

مطالب مرتبط: ۶ روش برای ساده کردن فرآیندها و گردش کار

۲۴. کارایی مدیریت را افزایش دهید

در فرآیندهای اداری، کوتاه کردن یا حذف مراحل تصویب و جلسات را در نظر بگیرید. اگر حمل و نقل از یک مکان یا ساختمان به مکان دیگر زمان قابل توجهی را اضافه می کند، سعی کنید بخش هایی را که نیاز به ارتباط مکرر دارند، به یکدیگر نزدیک کنید. این می تواند به کارمندان اجازه دهد تا زمان بیشتری را برای کار مولد و سودآور صرف کنند.

مرتبط: استفاده از مدیریت عملکرد در محیط کار

۲۵. بهره وری کارکنان را افزایش دهید

افزایش بهره وری فردی همچنین می تواند با کاهش نیاز به پرسنل بیشتر در هزینه ها صرفه جویی کند. سعی کنید با در نظر گرفتن دیدگاه یک کارمند، عملکرد را بهبود بخشید. در نظر گرفتن اینکه چگونه کار می تواند لذت بخش تر باشد یا چگونه کارها می توانند جذاب تر باشند. می توانید از تیم خود بازخورد و ایده های اضافی بخواهید.

۲۶. ارتباطات بین بخشها را افزایش دهید

می‌توانید با سفارش‌های عمده و جابه‌جایی مواد بین بخش‌ها در صورت نیاز، قدرت خرید خود را به حداکثر برسانید. برقراری ارتباط بر روی فرآیندهای مشابه می تواند به شما این امکان را بدهد که افزونگی ها را ترکیب کنید یا فرآیندهای کارآمد را به اشتراک بگذارید.

۲۷- در روابط متعهدانه در مورد شرایط مذاکره مجدد کنید

مذاکره با کسانی که منافع مالی در ادامه فعالیت کسب و کار شما دارند مانند صاحبخانه ها، شرکای تجاری نزدیک یا هر مشتری بزرگی را در نظر بگیرید. یک تخفیف کوتاه مدت یا طرح پرداخت انعطاف پذیر می تواند به هر دوی شما کمک کند.

۲۸. نقل مکان کنید

انتقال به یک مکان جدید را در نظر بگیرید، به خصوص اگر مکان فعلی شما تغییرات اقتصادی داشته باشد. اگر تجارت شما بتواند تجارت خود را به صورت آنلاین تغییر دهد، ممکن است اجاره بالا در یک خیابان مرکزی ضروری نباشد، یا ممکن است با نزدیک شدن به یک مرکز حمل و نقل عمومی از زیرساخت های جدید استفاده کنید.

۲۹. هزینه های آب و برق را کمتر کنید

سعی کنید هزینه های آب و برق را با استفاده از آنها فقط در مواقعی که نیاز دارید کاهش دهید. یک دماسنج هوشمند می تواند به خاموش کردن چراغ ها و کنترل آب و هوا در زمانی که کسی از آنها استفاده نمی کند کمک کند. هزینه های خود را برای هر گونه خدماتی مانند اینترنت یا تلفن با ارائه دهندگان رقیب مقایسه کنید تا مطمئن شوید هنوز بهترین خدمات را دریافت می کنید.

۳۰. قابلیت های تجاری را کاهش دهید

برای صرفه جویی در کوتاه مدت، در نظر بگیرید که کدام عملکردهای تجاری را می توانید به تأخیر بیندازید یا کاهش دهید، مانند فرآیندهای داخلی یا بررسی ها.

مرتبط: توضیح قانون ۸۰/۲۰ (راهنمای اصل پارتو)

۳۱. مدل کسب و کار را تغییر دهید

یک مدل کسب و کار اصلاح شده یا روش تحویل می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. هر تاکتیک تجاری مجاوری را که می توانید با مهارت ها و منابعی که دارید امتحان کنید، در نظر بگیرید، مانند باز کردن یک کامیون مواد غذایی از یک کسب و کار پذیرایی یا انتقال یک بوتیک به فروشگاه آنلاین برای صرفه جویی در اجاره.

۳۲. از بازاریابی جایگزین استفاده کنید

تغییر از تبلیغات تلویزیونی یا بیلبورد به گزینه های بازاریابی ارزان تر را در نظر بگیرید. تبلیغات رسانه های اجتماعی می تواند مفید باشد اگر به یک جمعیت متوسط ​​یا جوان تر بفروشید، در حالی که تکنیک هایی مانند پرداخت هزینه برای تبلیغات فردی می تواند به شما کمک کند تا در جوامع گسترش پیدا کنید.

۳۳. مشارکت های بازاریابی ایجاد کنید

با سایر مشاغل کوچک یا نزدیک شریک شوید تا از انجام مستقل کار خودداری کنید. شما ممکن است هزینه های بازاریابی و تبلیغات را به اشتراک بگذارید، تبلیغاتی ایجاد کنید که شامل کالاهای شما باشد یا لیستی از اطلاعات تماس مشتری را به اشتراک بگذارید.

۳۴. حجم کاری یکنواخت را حفظ کنید

کارایی موقعیت را در بررسی های عملکرد فصلی کارمندان خود ارزیابی کنید تا حجم کاری مناسب برای هر کارمند داشته باشید و راه های مشخصی برای اندازه گیری پیشرفت خود به آنها ارائه دهید.

۳۵. به پست های مدیریتی نگاه کنید

اگر مدیران و تیم‌های شما به طور موثر با هم کار می‌کنند، وظایف شغلی را برای پست‌های مدیریتی مورد بازنگری قرار دهید تا وظایف سودآور بیشتری را شامل شود.

مرتبط: مدیریت چیست؟ تعاریف، توابع و سبک ها

۳۶. از کارهای قراردادی و آزاد استفاده کنید

کارگران آزاد، فصلی یا قراردادی می توانند نیازهای تجاری موقت را با هزینه کمتری برای کارفرما برآورده کنند، زیرا شرکت موظف نیست همان مزایا را برای این کارمندان به عنوان کارمندان تمام وقت ارائه دهد.

۳۷. از برون سپاری استفاده کنید

اگر به دنبال به حداقل رساندن هزینه ها هستید، کار برون سپاری می تواند بهترین اقدام باشد. حتی یک شرکت محلی که در یک زمینه خاص متخصص است، ممکن است وظایف خاصی را با نرخ دستمزد کمتری نسبت به هزینه انجام وظایف داخلی انجام دهد.

۳۸. هزینه های تغییر پرسنل را در نظر بگیرید

قبل از استخدام یا ترخیص هر کارمند، تمام هزینه های مرتبط، مانند زمان آموزش، عواقب فسخ قرارداد یا بسته های جدایی را در نظر بگیرید. تغییر وظایف موقعیت‌های موجود برای گنجاندن وظایف جدید ممکن است جایگزینی باشد که به شما امکان می‌دهد کارایی را بدون تغییر پرسنل بهبود بخشید.

نکاتی برای اجرای صرفه جویی در هزینه

در اینجا چند راه برای موثرتر کردن فرآیند صرفه جویی در هزینه برای کسب و کار شما وجود دارد:

برقراری ارتباط

مهم است که همه را در جریان هر گونه فرآیند و تغییر جدید قرار دهید. به این ترتیب، کارمندان می توانند مطمئن شوند که اقدامات شخصی و هزینه های آنها با آخرین سیاست ها مطابقت دارد.

مرتبط: راهنمای نهایی برنامه ریزی استراتژیک

بودجه ایجاد و استفاده کنید

بودجه به شما این امکان را می‌دهد که دقیقاً ببینید هزینه‌ها و سود شما چقدر است، و همانطور که هزینه‌های واقعی خود را در برابر پیش‌بینی‌ها بررسی می‌کنید، می‌تواند به شما در استفاده از روش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک کند.

دریافت نظرات کارمندان

بازخورد کارکنان را در هر فرآیند صرفه جویی در هزینه بگنجانید. بازخورد مستقیم در مورد نحوه استفاده شرکت از مواد، فرآیندها و تجهیزات می‌تواند فوراً فرصت‌های بهره‌وری را به شما بگوید، و بازخورد ممکن است شامل ایده‌هایی برای حل آنها باشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *