بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مطالعه موردی چیست؟ تعریف، عناصر و ۱۵ مثال

چگونه یک مطالعه موردی بنویسیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مطالعات موردی به افراد کمک می کند تا در معرض مشکلات قبلی و آنچه برای تجدید نظر در آنها نیاز است، قرار بگیرند. آنها در آموزش کارکنان جدید یا نشان دادن توانایی های یک آژانس به مشتریان بالقوه مفید هستند. با این حال، آنها برای اثربخشی به ساختار خاصی نیاز دارند.

در این مقاله از ایوسی، مطالعه موردی چیست و ۱۵ مثال را برای الهام بخشیدن به مطالعات موردی آینده بررسی می کنیم.

مطالعه موردی چیست؟

مطالعه موردی، تحلیلی عمیق از موقعیت‌های خاص، دنیای واقعی یا سناریوهای الهام‌گرفته از آنهاست. هم معلمان و هم متخصصان از آنها به عنوان ابزار آموزشی استفاده می کنند. آنها برای ارائه یک مشکل استفاده می شوند و به افراد اجازه می دهند آن را تفسیر کرده و راه حلی ارائه دهند. در دنیای تجارت، سازمان هایی با اندازه های مختلف از مطالعات موردی برای آموزش افراد در سناریوهای قبلی استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک مطالعه موردی ممکن است توضیح دهد که چگونه تجزیه و تحلیل SWOT یک محیط اداری را بهبود بخشید.

مرتبط: راهنمای تجزیه و تحلیل SWOT (با مثال)

عناصر یک مطالعه موردی

ارائه مطالعات موردی به افراد جدید بیش از یک سابقه خوب نیاز دارد. کسب و کارها باید بدانند که چگونه آنها را به درستی بنویسند و قالب بندی کنند. مطالعات موردی مؤثر سناریوها را به بخش‌هایی تقسیم می‌کنند تا هر جنبه‌ای قابل تجزیه و تحلیل باشد. قالب زیر شامل ساختار پنج قسمتی لازم است:

  1. عنوان: بخش یک سناریو را در بیش از یک خط یا جمله مشخص نمی کند.

  2. بررسی اجمالی: بخش دو خلاصه ای را ارائه می دهد و سناریو را به تفصیل توضیح می دهد.

  3. مشکل: بخش سه موضوع ارائه شده در سناریو را تعریف می کند.

  4. راه‌حل: بخش چهارم مسیر عمل انتخابی را ارائه می‌کند.

  5. نتایج: بخش پنجم تأثیر عمل بر مشکل را توضیح می‌دهد.

مطالب مرتبط: ۵ مرحله برای نوشتن تجاری عالی (با نکات)

نمونه مطالعه موردی

با دانستن مراحل مناسب برای نوشتن یک مطالعه موردی موثر، افراد می توانند آن را در یک سناریو به کار ببرند. مثلا:

پس از تجربه تعداد زیادی از شکایات مهمان، مدیران شرکت های زنجیره ای بزرگ فست فود متوجه شدند که ممکن است نیاز به بررسی دقیق تری داشته باشند. پس از یافتن راه حل مناسب، تصمیم گرفتند که یک مطالعه موردی از آن ایجاد کنند.

مثال:

اسلو فود: تاثیر کیفیت خدمات

چه کسب و کار یک رستوران سطح بالا باشد یا یک زنجیره غذایی کوچک، شکایت مهمانان رایج است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مدیران یک نظرسنجی از هر مرکز صادر کردند و سوالات اساسی در مورد تجربه کارمندان در شرکت و زندگی آنها پرسیدند. هنگامی که آنها تمام داده های مورد نیاز را جمع آوری کردند، مدیران متوجه شدند که اکثر کارمندان آنها جوان با حداقل تجربه کاری هستند.

مشکل این بود که کار فست فود چالش برانگیز است و کارکنان مستحق حقوقی بالاتر از حداقل دستمزد بودند.

راه حلی که مدیران به آن دست یافتند شامل اجرای یک برنامه آموزشی جدید است. پس از اتمام برنامه، کارمندان افزایش حقوق دریافت کردند.

نتیجه این بود که امکانات در سراسر کشور استانداردهای خدمات بهبود یافته و عملکرد کارکنان بالاتر را گزارش کردند. نیازهای اولیه آنها برآورده شد و یک محیط کاری بهتر و مفیدتر ارائه شد.

موارد فوق یک مثال اساسی از چگونگی ظاهر شدن یک مطالعه موردی است. با این حال، برخی از آنها با مقایسه نتایج دو یا چند راه حل پیچیده تر هستند.

مرتبط: مهارت های تحلیلی: تعاریف و مثال ها

ایده هایی برای مطالعات موردی

از مطالعات موردی تقریباً در هر صنعت و در هر موقعیتی استفاده می شود. آنها ابزارهای همه کاره و ارزشمندی برای تجزیه و تحلیل تصمیم گیری های گذشته هستند. فهرست زیر نمونه هایی از این که یک مطالعه موردی تا چه حد می تواند انعطاف پذیر باشد را ارائه می دهد:

  • “اشتراک گذاری در اپل بزرگ”¹: استفاده از برچسب های موقعیت مکانی رسانه های اجتماعی برای بازاریابی

  • “سیم‌کشی کردن سود”²: یکسان کردن بازده بین همه سهامداران

  • بهبود مراقبت های بهداشتی از طریق طراحی

  • تاثیر شهرت دیجیتال بر تجارت

  • “بار دیگر علما”³: تأثیر قدرت دادن به دانش آموزان

  • سلبریتی ها و تاثیر آنها بر سهام

  • “سوار بر پرچین”⁴: چگونه صندوق های تامینی یک کسب و کار را با مشکل مواجه می کند

  • مزایای یکپارچه سازی دارایی وب

  • “درگیری بزرگ و بلند”⁵: استفاده از مثبت بودن بدن در بازاریابی

  • “قیف من این”⁶: استفاده از تست a/b برای یافتن مصرف کنندگان در قیف فروش

  • “با ابر تماس می گیرد”⁷: چگونه نرم افزار ابری دسترسی به مشتری را افزایش می دهد

  • غذای گران قیمت، داده ها و چرا آنها دوستان خوبی نیستند

  • “صفحات زیبا و مکان های زیبا”⁸: چگونه ابتکارات طراحی وب به فروش خانه کمک می کند

  • چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ دسترسی مطب متخصص پوست را بهبود بخشید؟

  • تاثیر زبان فروش بر صفحات فرود نمایندگی خودرو

“اشتراک گذاری در اپل بزرگ”: استفاده از برچسب های موقعیت مکانی رسانه های اجتماعی برای بازاریابی

یک آژانس مسافرتی در منهتن می‌خواهد کشف کند که کدام مکان‌های شهر بیشترین عکس‌ها را دارند. گردشگران این مکان ها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و آگاهی و ترافیک کلی آنها را افزایش می دهند. آنها پربازدیدترین مکان های شهر هستند و آژانس می تواند از آن در بازاریابی خود استفاده کند. این مطالعه موردی تجزیه و تحلیل می‌کند که چرا مکان‌های خاص در یک دوره از مکان‌های دیگر محبوب‌تر بودند و آژانس ممکن است برای تأثیرگذاری بر آن چه کاری انجام داده باشد.

“سیم‌کشی کردن سود”: تحلیلی از محیط های مغازه

پس از اینکه یک کافی‌شاپ زنجیره‌ای رقیب فروشگاه‌های خود را در سراسر کشور افتتاح کرد، قهوه دان متوجه کاهش قابل توجهی در فروش شد. اگرچه قهوه آنها با کیفیت بالاتری شناخته می شود، مصرف کنندگان همچنان به مغازه رقیب هجوم می آورند. قهوه دان متوجه می شود که رقیب حس خبره بودن را در مشتریان ایجاد می کند. آنها طعم های مختلفی دارند و مشتریان را تشویق می کنند تا از موارد دلخواه خود به صورت آنلاین پشتیبانی کنند. قهوه دان دو روش برای ایجاد جامعه با مصرف کنندگان خود امتحان کرد. این مطالعه موردی دو راه حل و نحوه عملکرد آنها را در مقایسه با رقیب مقایسه می کند.

بهبود مراقبت های بهداشتی از طریق طراحی

هنگام اجرای یک مرکز تحقیقاتی جدید، یک دانشگاه تاسیس شده چالشی را برای طراحان استخدام شده خود پیشنهاد کرد. آنها با تشویق آنها به همکاری نزدیک با پزشکان و بیماران، جرقه نوآوری دادند. طراحان خواسته ها و نیازهای هر دو طرف را شناسایی کردند و در صورت نیاز، بهبودهایی را انجام دادند. این مطالعه موردی اثرات تلاش‌های نوآورانه آنها را همانطور که از یکدیگر آموختند، مستند می‌کند.

تاثیر شهرت دیجیتال بر تجارت

در یک سایت پخش جریانی محبوب، یک فارغ‌التحصیل اخیر مدرسه آشپزی امپراطوری از علاقه مندان وفادار به غذا را ساخت. ویدیوهای او رکوردهایی را در رده غذایی وب سایت شکست و او را به یکی از ثروتمندترین تولیدکنندگان محتوا در سایت تبدیل کرد. او برای بازگشت به طرفدارانش، یک برند لوازم آشپزخانه را با دو محصول راه اندازی کرد. در عرض یک سال، این برند به مجموعه‌ای از سی محصول گسترش یافت که هر کدام در روز راه‌اندازی خود به فروش رفت. این مطالعه موردی به بررسی تاریخچه آشپزی به عنوان یک تولید کننده محتوا و اینکه چگونه اقدامات او بر رشد سریع کسب و کارش تأثیر گذاشته است می پردازد.

«بار دیگر علما»: تأثیر قدرت دادن به دانش آموزان

پس از سال ها افت نمرات، یک کالج کوچک راهی برای نجات خود از تعطیلی پیدا کرد. آنها به دانش آموزان در هر کلاس فرصتی برای تدریس به مدت یک هفته اختصاص دادند. به عنوان بخشی از وظیفه خود، آنها باید سخنرانی های خود را طراحی می کردند و با همکلاسی های خود درگیر می شدند. با راهنمایی مربیان، دانشگاه شاهد افزایش قابل توجهی در معدل دانشجویان بود. این مطالعه موردی تجزیه و تحلیل می کند که چگونه یادگیری از یک همکلاسی بر عملکرد کلی کلاس تأثیر می گذارد.

سلبریتی ها و تاثیر آنها بر سهام

به عنوان وارث میلیاردر امپراتوری خودروهای الکتریکی، زن جوانی اغلب خود را در چشم رسانه ها می دید. او به دلیل رفتارش در کلوپ های شبانه برای خود نامی دست و پا کرد و تعداد فالوورهایش را در شبکه های اجتماعی افزایش داد. کسب و کار پدرش توانست از اکثر مطبوعات بد طفره رود تا اینکه او ادعا کرد که پدرش به او یاد داده است که هر کاری می خواهد انجام دهد زیرا او ثروتمند است. این قیمت در فضای مجازی منتشر شد و سهام سقوط کرد. این مطالعه موردی تاثیر افراد مشهور جوان را بر سهام کسب و کار و اینکه چگونه پدرش کسب‌وکار را نجات داد، تحلیل می‌کند.

“سوار بر پرچین”: چگونه صندوق های تامینی یک کسب و کار را با مشکل مواجه می کند

یک مدیر عامل پرسود یک صندوق تامینی برای درآمد اضافی راه اندازی کرد. او در تصمیمات تجاری بعدی خود با وجود ریسک سنگین آنها احساس اطمینان می کرد. مدیر عامل احساس می کرد که مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، شرکت او می تواند از سرمایه صندوق تامینی استفاده کند. با این حال، خطرات غیر ضروری او باعث دلسردی سرمایه گذاران دیگر شد و آنها از صندوق خارج شدند. این مطالعه موردی به تحلیل امنیت کاذبی که صندوق های تامینی می توانند در مدیران اجرایی القا کنند و چگونگی غلبه بر آن می پردازد.

مزایای یکپارچه سازی دارایی وب

برای نجات دو مورد از محبوب ترین وبلاگ های خود، یک شرکت رسانه آنلاین آنها را ادغام کرد. مفاهیم مشابه بودند و هدف ادغام را افزایش ترافیک و بهبود نتایج جستجو می‌دانستند. این فرآیند منجر به افزایش ۴۰ درصدی ترافیک شد و باعث نجات نام تجاری جدید شد. این مطالعه موردی تجزیه و تحلیل می‌کند که چرا ادغام کار می‌کند و تجزیه و تحلیل عملکرد هر دو سایت را اندازه‌گیری می‌کند.

“درگیری بزرگ و بلند”: استفاده از مثبت بودن بدن در بازاریابی

برای افزایش آگاهی از برند، یک خرده‌فروش آنلاین لباس برای مردان سایز بزرگ تصمیم گرفت کمپین مثبت‌سازی بدن را راه‌اندازی کند. با یک ویدیوی ساده که در یک سایت پخش ویدیوی محبوب آپلود شد شروع شد. در چند روز اول، این ویدیو بیش از ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ بازدید به دست آورد که به طور قابل توجهی باعث افزایش ترافیک و سود برای وب سایت شد. این مطالعه موردی تاثیری را که پیام‌های مثبت می‌توانند بر استراتژی بازاریابی داشته باشند بررسی می‌کند.

“قیف من این”: استفاده از تست a/b برای یافتن مصرف کنندگان در قیف فروش

یک کسب و کار آنلاین متخصص در نرم افزار آنتی ویروس می خواست بهتر تعیین کند که چگونه مصرف کنندگان را در بخش های خاصی از قیف فروش هدف قرار دهد. آنها می خواستند از صفحات جداگانه استفاده کنند تا مشخص کنند کدام مصرف کنندگان کجا هستند. از طریق یک تست a/b، آنها سایت اصلی را با یک سایت آزمایشی با صفحات جداگانه که یک مرحله در قیف فروش را نشان می‌دهند مقایسه کردند. این مطالعه موردی بررسی می‌کند که چگونه تست و تجزیه و تحلیل a/b نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان در قیف فروش شرکت قرار دارند.

“با ابر تماس می گیرد”: چگونه نرم افزار ابری دسترسی به مشتری را افزایش می دهد

یک ارائه‌دهنده اینترنتی جدید به راهی نیاز داشت تا نمایندگان فروش با مشتریان احتمالی بیشتری تماس بگیرند. آنها یک ارائه دهنده ابر شخص ثالث را پیدا کردند تا اطلاعات خود را به سیستم ابری جدید منتقل کند. این منجر به جریان کار و فرآیندهای فروش با ثبت خودکار و ضبط داده ها شد. نمایندگان فروش ۲۵ درصد افزایش دسترسی خود را داشتند. این مطالعه موردی مزایای فن آوری ابری و اینکه چرا برای این ارائه دهنده اینترنت کار می کرد را بیان می کند.

غذای گران قیمت، داده ها و چرا آنها دوستان خوبی نیستند

از آنجایی که یک رستوران زنجیره‌ای رده بالا مکان‌های خود را در خارج از کشور اصلی خود رشد داد، برای ساده‌سازی و خودکارسازی فرآیندها به کمک نیاز داشت. بزرگ‌ترین مشکل، ورود داده‌ها بود، زیرا مقیاس شرکت آنقدر بزرگ شده بود که تیم کنونی نمی‌توانست آن را تطبیق دهد. آنها با ارائه‌دهنده راه‌حل‌های تجاری شخص ثالث تماس گرفتند که به آنها ورود خودکار داده‌ها، فرآیندهای سواری خودکار برای منابع انسانی و مدیریت صفحه گسترده مفید را به آنها پیشنهاد داد. این مطالعه موردی به بررسی اثرات آن اتوماسیون ها بر یک تجارت در حال رشد می پردازد.

“صفحات زیبا و مکان های زیبا”: چگونه ابتکارات طراحی وب به فروش خانه کمک می کند

برای افزایش فروش، یک آژانس املاک نوپا باید خارج از چارچوب فکر کند. از آنجایی که آنها بر روی خانه های ساحلی تمرکز می کنند، تصمیم گرفتند پروفایل های زیبایی را برای هر مکان به نمایش بگذارند. آنها با کمک یک طراح وب، یک استاندارد چیدمان جدید برای نمایه ها ایجاد کردند و تصاویر بیشتری از خانه، گیاهان اطراف آن و ساحل را به نمایش گذاشتند. در پایان سه ماهه، فروش ۳۰ درصد افزایش یافت. این مطالعه موردی تأثیر طراحی وب بر فروش و نحوه عملکرد آن را برای این آژانس تجزیه و تحلیل می کند.

چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ دسترسی مطب متخصص پوست را بهبود بخشید؟

برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی قوانینی در مورد آنچه که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند در تبلیغات نشان دهند، دارند. برخی شامل نماهای نزدیک از پوست و صورت هستند که تبلیغات یک مطب کوچک پوست را دشوار می کند. آژانسی با دوربین هایی که در دست داشتند کمک کرد و از پزشکان خواست با تجهیزات عکس بگیرند و از بیماران خواست بیرون کنار گل ها عکس بگیرند. این کمپین ۴۷ درصد افزایش یافت. این مطالعه موردی نتایج تصاویر جدید را بررسی می‌کند و اینکه چگونه بازاریابان می‌توانند به مشتریان کمک کنند و همچنان از قوانین پیروی کنند.

تاثیر زبان فروش بر صفحات فرود نمایندگی خودرو

در حین ارائه راه حل های بازاریابی برای یک فروشنده خودرو، یک آژانس بازاریابی دیجیتال متوجه شد که صفحه فرود آنها به خوبی عمل نمی کند. آن‌ها تصمیم گرفتند زبان فروش و ویژگی‌های عجیب و غریبی را که در سایر آگهی‌ها دیده می‌شود، مانند استفاده از تمام حروف سرپوش و چند علامت تعجب، انتخاب کنند. صفحه فرود اصلاح شده بازدیدهای بیشتری به دست آورد و در نتیجه بیست مشتری آگهی را به مشاور فروش خود ذکر کردند. این مطالعه موردی بررسی می‌کند که چگونه مخاطبان خاص به زبان و خصلت‌های خاص پاسخ می‌دهند.


[۱]^ Sharing at the Big Apple
[۲]^ Wired on Profit
[۳]^ Scholars Once Again
[۴]^ Riding the Hedge
[۵]^ Big and Tall Engagement
[۶]^ Funnel Me This
[۷]^ Calls on the Cloud
[۸]^ Pretty Pages and Pretty Places

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *