بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۵ مرحله برای نوشتن کسب و کار عالی (با نکات)

مراحل نوشتن کسب و کار هوشمند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

نوشتن تجاری عالی شامل توانایی برقراری ارتباط واضح و مختصر از طریق اسناد، مانند ایمیل ها و گزارش ها است. توسعه این مهارت می تواند به شما کمک کند در هر نقشی که خدمت می کنید مؤثرتر باشید. در این مقاله، نوشتن کسب و کار را تعریف می کنیم و پنج مرحله و نکته برای نوشتن تجاری عالی ارائه می دهیم.

نوشتن تجاری چیست؟

نوشتن تجاری شکلی از ارتباطات حرفه ای مکتوب است. ارتباطات تجاری می تواند داخلی (نوشته شده فقط برای افراد داخل یک شرکت) یا خارجی (نوشته شده برای مشتریان یا مشتریان هدف) باشد. تمام نوشته های تجاری باید اساسی و کاربردی باشد. هدف این است که اطلاعات خود را تا حد امکان واضح، دقیق و سریع منتقل کنید. ایمیل‌ها، پیشنهادات، گزارش‌ها، یادداشت‌ها و بسیاری از انواع دیگر اسناد، همگی نوشتن تجاری در نظر گرفته می‌شوند.

چگونه در محیط کسب و کار بنویسیم

دانستن نحوه نوشتن موثر برای تجارت می تواند به شما در موفقیت در نقش خود کمک کند. نشان دادن مهارت های نوشتاری خوب می تواند هوش شما را برجسته کند، عملکرد شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند که قابل اعتماد دیده شوید. این مهارت ها همچنین می تواند به شما کمک کند تا از طریق نوشتن بر دیگران تأثیر بگذارید، اعتماد به نفس حرفه ای خود را تقویت کنید و فرصت هایی برای دستیابی به اهداف شغلی ایجاد کنید.

از این مراحل برای کمک به توسعه مهارت خود در نوشته های تجاری استفاده کنید:

  1. هدف خود را مشخص کنید.
  2. برای مخاطبان خود بنویسید.
  3. طرح کلی را توسعه دهید.
  4. یک پیش نویس اولیه ایجاد کنید.
  5. دقت و گرامر مناسب را بررسی کنید.

۱. هدف خود را مشخص کنید.

هدف از نوشتن کسب و کار معمولاً در یکی از چهار دسته زیر قرار می گیرد: انتقال اطلاعات، ارائه دستورالعمل، متقاعد کردن یا تعریف یک معامله. برای تصمیم گیری در مورد بهترین راه برای نزدیک شدن به موضوع خود زمان بگذارید تا به وضوح دلیل نوشتن خود را تعریف کنید.

۲. برای مخاطبان خود بنویسید.

قبل از ایجاد هر سند تجاری، مخاطب خود را مشخص کنید. آنچه را که مخاطبان شما قبلاً در مورد موضوع می‌دانند، آنچه را که باید بدانند و ممکن است درباره آن احساس کنند، در نظر بگیرید. همچنین دانستن نام، موقعیت، مکان و سایر جزئیات کلیدی آنها مهم است. این همچنین به شما کمک می کند تا لحنی را که باید هنگام نوشتن استفاده کنید تعیین کنید. به عنوان مثال، ممکن است هنگام نوشتن برای یک همکار از رویکردی آشناتر احساس راحتی کنید، در حالی که ممکن است نوشتن رسمی تری را برای مشتری رزرو کنید.

۳. طرح کلی ایجاد کنید.

فهرستی از عناوین فرعی اصلی یا موضوعاتی که در نوشته خود به آنها می پردازید بنویسید. اینها باید ایده های اصلی باشند که در سند پوشش خواهید داد. در صورت نیاز، می توانید آن عناوین فرعی را به نکات دقیق تری تقسیم کنید. اگر سند شما حاوی داده‌های مهمی است، اینجاست که می‌توانید از آن برای شفاف‌سازی ایده‌های اصلی خود استفاده کنید.

۴. یک پیش نویس اولیه ایجاد کنید.

با استفاده از طرح کلی خود به عنوان راهنما، می توانید با نوشتن هر یک از نکات خود با جزئیات کامل، اولین پیش نویس ایجاد کنید. در نوشتار خود سادگی و وضوح را هدف بگیرید. با استفاده از کلمات، جملات و پاراگراف های کوتاه مستقیم باشید. کلمات روزمره را انتخاب کنید که اکثر مخاطبان به راحتی قادر به درک آن باشند. هر چیزی که می نویسید باید به تحقق هدف سند شما کمک کند.

هنگامی که اولین پیش نویس را ایجاد کردید، به خود فرصت دهید تا آن را دوباره بخوانید و به دنبال مناطقی باشید که می توانند از جمله بندی یا توضیح مستقیم تری استفاده کنند. در صورت امکان، از یک همکار یا همکار مورد اعتماد بخواهید که نوشته شما را بررسی کند، که به شما کمک می کند با دیدگاه جدیدی به سند نزدیک شوید.

۵. دقت و دستور زبان مناسب را بررسی کنید.

با دقت تصحیح کنید تا مطمئن شوید که املا، دستور زبان و علائم نگارشی شما درست است.

همچنین باید از این زمان برای بررسی مجدد جزئیاتی که درج کرده اید مانند تاریخ ها، ارقام و نمودارها استفاده کنید. همچنین ممکن است بخواهید نام افراد، مکان‌ها و سازمان‌ها، از جمله املا و حروف بزرگ را تأیید کنید.

مرتبط: ۱۰ دلیل برای ارسال نامه های دست نویس بیشتر

نکات و تکنیک های نوشتن کسب و کار

از این نکات و تکنیک ها برای توسعه بیشتر مهارت های نوشتن کسب و کار خود استفاده کنید:

نکات طرح خود را به هر ترتیبی بنویسید

گاهی دانستن اینکه چگونه یک نقطه را به پایان برسانید، آسان تر از دانستن اینکه از کجا شروع کنید، می باشد. با اطلاعاتی که راحت تر و مطمئن تر هستید شروع کنید، سپس به عقب برگردید و بقیه را تکمیل کنید.

از صدای فعال استفاده کنید

صدای فعال به نوشتار وضوح می بخشد و از لفظ غیر ضروری جلوگیری می کند. در صدای فاعلی فاعل جمله عمل را انجام می دهد اما در صدای مفعول فاعل توسط فعل عمل می شود. مثلاً «ماشین با کامیون برخورد کرد» جمله مفعولی است. “کامیون به ماشین ضربه زد” که در عوض ایده را در صدای فعال قرار می دهد، مختصرتر است و به خواننده کمک می کند تا به سرعت متوجه نکته جمله شود.

از سرفصل ها استفاده کنید

نوشته خود را به بخش هایی که به راحتی قابل شناسایی هستند تقسیم کنید. استفاده از سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها اسکن کردن و رفتن به یک منطقه متمرکز را برای خواننده آسان‌تر می‌کند.

از اظهارات خود حمایت کنید

یک پاراگراف باید با بیان ایده اصلی خود شروع شود، اما اگر آن را با حقایق پشتیبانی کنید، این ایده قانع کننده تر خواهد بود. وقتی فرصت دارید، هر اطلاعاتی را که ارائه می دهید با استفاده از مثال ها گسترش دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. مزایای نوشتن کسب و کار/تجاری عبارتند از:

    ۱. ارتباط واضح: نوشتن تجاری به انتقال اطلاعات به شیوه ای واضح و مختصر کمک می کند و احتمال سوءتفاهم و سوء تفاهم را کاهش می دهد.

    ۲. حرفه ای بودن: نوشتن با لحن رسمی و حرفه ای می تواند اعتبار و شهرت شما را در دنیای تجارت افزایش دهد.

    ۳. مستندات: نوشتن کسب و کار یک رکورد دائمی از اطلاعات مهم، تصمیمات، توافقات و سایر تعاملات تجاری را فراهم می کند.

    ۴. کارایی: نوشتن مؤثر می تواند با ترسیم واضح انتظارات، اهداف و وظایف، به صرفه جویی در زمان کمک کند و نیاز به توضیح یا پیگیری غیر ضروری را کاهش دهد.

    ۵. نفوذ: اسنادی که به خوبی نوشته شده اند می توانند دیگران را متقاعد، آگاه کنند و انگیزه دهند تا اقدام یا تصمیم گیری کنند.

    ۶. سازماندهی: نوشتن شما را وادار می کند که افکار و ایده های خود را به طور منطقی سازماندهی کنید، به شما کمک می کند استدلال های خود را ساختار دهید و نکات قانع کننده ای را بیان کنید.

    ۷. حل مسئله: نوشتن کسب و کار می تواند به شناسایی و رسیدگی به مسائل، پیشنهاد راه حل ها و برقراری ارتباط موثر استراتژی ها کمک کند.

    ۸. حمایت حقوقی: قراردادها و قراردادهای کتبی می توانند در صورت بروز اختلاف یا اختلاف، حمایت حقوقی را برای هر دو طرف فراهم کنند.

    ۹. توسعه حرفه ای: توسعه مهارت های نوشتاری شما می تواند حرفه ای بودن و توجه شما به جزئیات را نشان دهد که به طور بالقوه منجر به فرصت های پیشرفت شغلی می شود.

    ۱۰. نام تجاری: نوشتن مداوم و با کیفیت می تواند به ایجاد و حفظ تصویر برند قوی کمک کند و توانایی ها و ارزش های شرکت شما را به نمایش بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *