بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

محتوای برند چیست؟ (با مزایا و مثالها)

چگونه از ابزارهای محتوای برند اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همانطور که اینترنت رشد می‌کند و محبوب‌تر می‌شود، روند استفاده از بازاریابی محتوا برای تبلیغ کسب‌وکارها و محصولات آنها نیز افزایش می‌یابد. یکی از انواع بازاریابی محتوا شامل ایجاد محتوای برند است که سرگرمی یا دانش را برای مشتریان بالقوه فراهم می کند و در عین حال به آنها در مورد شرکت منتشر کننده محتوا نیز می گوید. اگر در زمینه بازاریابی یا تبلیغات کار می کنید، یادگیری در مورد محتوای برند می تواند به شما کمک کند تا کمپین های بازاریابی محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد.

در این مقاله از ایوسی، محتوای برند را تعریف می کنیم، نمونه هایی از انواع محتوا را به اشتراک می گذاریم، برخی از مزایای کلیدی آن را بررسی می کنیم و تفاوت آن با تبلیغات را توضیح می دهیم.

محتوای برند چیست؟

محتوای برند (محتوای مارک دار) شده هر قطعه ای از  رسانه بازاریابی محتوا است  که یک بازاریاب برای تبلیغ یک تجارت یا محصول خاص ایجاد می کند. متخصصان بازاریابی معمولاً از محتوای برند برای جذب مشتریان بالقوه جدید به یک تجارت استفاده می کنند و توجه آنها را با رسانه های جذابی که می توانند مصرف کنند و با آنها تعامل داشته باشند جلب کنند.

محتوای برند نیز می تواند با ارائه محتوای سرگرم کننده و آموزشی که برای مشتریان فعلی جذاب باشد، به کسب و کار کمک کند تا پایگاه مشتری خود را حفظ کند. تیم‌های بازاریابی می‌توانند محتوای برند خود را توسعه دهند، اما بسیاری از آنها تصمیم می‌گیرند که سازندگان محتوا را استخدام کنند ، مانند اینفلوئنسرها، برای ایجاد و انتشار محتوای مارک از حساب‌های آنلاین خود.

مطالب مرتبط:  تولید محتوا چیست؟ (به علاوه نحوه و فهرست ابزارها)

نمونه هایی از محتوای مارک دار

بازاریاب ها ممکن است طیف وسیعی از محتوای برند را ایجاد کنند، از جمله:

  • مستندهایی درباره موضوعات مهم در صنعت

  • پست های وبلاگی که روندهای صنعت را برجسته می کند

  • ویدیوهای کوتاه در مورد مفاهیم کلیدی در زمینه خود

  • پادکست هایی که مسائل مربوط به محصول یا خدماتی را که شرکت می فروشد بررسی می کند

  • مطالعات موردی مشتریانی که از یک محصول یا خدمات برای حل یک مشکل خاص استفاده کردند

  • اینفوگرافیک مفاهیم یا فرآیندهای موجود در حوزه شرکت را توضیح می دهد

مطالب مرتبط:  ۱۶ نوع محتوای رسانه های اجتماعی

مزایای استفاده از محتوای برند

در اینجا چند مزیت استفاده از محتوای مارک دار وجود دارد:

افزایش شناخت برند

استفاده از محتوای برند یک راه عالی برای ایجاد شناخت برند برای یک تجارت است زیرا این قطعات رسانه ای به وضوح نام یا لوگوی شرکتی را که آنها را ایجاد کرده است نشان می دهد. محتوای برند می‌تواند با گنجاندن آرم‌های شرکت در گرافیک یا ویدیوهای آن‌ها، ایجاد شعارهایی که مشتریان می‌توانند به سرعت با یک نام تجاری خاص مرتبط کنند و راه‌های هیجان‌انگیزی برای تعامل با شرکتی که ممکن است مشتریان را تشویق به یادآوری کسب‌وکار کند، به رسمیت شناختن برند کمک کند.

به عنوان مثال، یک مرکز مراقبت از کودک ممکن است یک اینفوگرافیک یک صفحه ای درباره ایمن نگه داشتن کودکان در استخر ایجاد کند و آن را به مدارس محلی ارسال کند. اگر مدارس اینفوگرافیک را برای والدین ارسال کنند، والدین می توانند آرم و نام مرکز را ببینند و شروع به ارتباط نام تجاری با ایمنی کنند. هنگامی که تصمیم می گیرند فرزندان خود را به کمپ تابستانی بفرستند، ممکن است مرکز مراقبت از کودک را در نظر بگیرند زیرا از قبل در مورد برند می دانند.

مطالب مرتبط:  شناخت برند چیست؟ (تعریف، اهمیت و نکات)

کم هزینه

ایجاد محتوای برند می تواند در هزینه تیم های بازاریابی صرفه جویی کند زیرا استفاده از بسیاری از رسانه های اجتماعی و پلت فرم های وب رایگان است. به عنوان مثال، در حالی که تیم بازاریابی یک شرکت ممکن است برای نمایش یک تبلیغ پاپ آپ در یک وب سایت رسانه اجتماعی هزینه کند، آنها می توانند یک پست از حساب خود ایجاد کنند که بدون هیچ هزینه ای کسب و کارشان را تبلیغ کند. صرفه جویی در هزینه به این روش می تواند به تیم بازاریابی شرکت آزادی بیشتری بدهد تا تعداد بیشتری مواد تبلیغاتی ایجاد کنند و به آنها اجازه می دهد از بودجه بیشتری برای پرداخت سایر فعالیت های بازاریابی مانند میزبانی رویدادها یا توزیع مطالب نوشتاری استفاده کنند.

مطالب مرتبط:  تبلیغات در مقابل فروش: تفاوت چیست؟

بر مصرف کنندگان تمرکز کنید

محتوای برند معمولاً بر مصرف کننده متمرکز است زیرا می تواند در پلتفرم هایی ظاهر شود که عموم به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند. این می تواند تقریباً هر پلتفرم موجود در اینترنت را شامل شود، مانند وب سایت های شرکت، پلت فرم های رسانه های اجتماعی، وب سایت های تولید محتوا و موارد دیگر. از آنجایی که مصرف‌کنندگان می‌توانند به سرعت و به سادگی محتوای برند را پیدا کنند و با آن تعامل داشته باشند، کمپین‌هایی که از محتوای برند استفاده می‌کنند معمولاً به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می‌کنند. متخصصان بازاریابی نیز معمولاً سعی می‌کنند محتوای برند را برای مصرف‌کنندگان هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده کنند، که می‌تواند تعداد کاربرانی را که ممکن است با جذب مستقیم آنها با آن تعامل داشته باشند، افزایش دهد.

مرتبط:  نحوه درک نیازهای مصرف کننده در ۴ مرحله

پتانسیل رشد

محتوای برند اغلب به صورت آنلاین در پلتفرم هایی که از طریق اینترنت کار می کنند ظاهر می شود. از آنجایی که اینترنت به طور مداوم در حال توسعه است، همیشه این پتانسیل وجود دارد که روش‌ها و اشکال جدیدی از محتوای مارک دار ظاهر شوند و محبوب شوند. داشتن پلتفرم‌های بیشتر برای انتشار محتوای مارک‌دار نیز می‌تواند دامنه کمپین بازاریابی را افزایش دهد، زیرا ممکن است مشتریانی را جذب کند که از پلت‌فرم‌های متفاوتی نسبت به پلتفرم‌هایی که یک تیم بازاریابی قبلاً استفاده می‌کردند، جذب کند. برای مثال، رشد وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو، انتشار محتوای آموزنده و سرگرم‌کننده را برای بسیاری از شرکت‌ها آسان و مقرون به صرفه کرده است.

مطالب مرتبط:  چگونه یک کانال YouTube برای مشاغل راه اندازی کنیم

محتوای برند در مقابل تبلیغات

در اینجا چند راه وجود دارد که محتوای برند می تواند با تبلیغات متفاوت باشد:

تمرکز

یکی از واضح‌ترین راه‌هایی که محتوای برند و تبلیغات می‌تواند متفاوت باشد، تمرکز بر هر شکل از بازاریابی است. محتوای برند تمایل به تمرکز گسترده ای دارد و اطلاعات یا سرگرمی را برای عموم مردم فراهم می کند. در حالی که افراد خاصی ممکن است بیشتر از دیگران به محتوا علاقه مند باشند، محتوای برند می تواند چندین مخاطب کلیدی داشته باشد. به عنوان مثال، پست وبلاگ یک شرکت آموزشی در مورد مهارت های مطالعه ممکن است برای دانش آموزان، والدین، معلمان و مشاوران تحصیلی جذاب باشد .

در اشکال سنتی تبلیغات، تمرکز معمولاً بر محصول یا خدماتی است که تبلیغ می شود. این به این دلیل است که تبلیغات از رویکرد مستقیم تری استفاده می کند که هدف خاصی افزایش فروش و درآمد دارد. از آنجایی که تمرکز تبلیغات سنتی معمولاً روی محصولی است که به فروش می رسد، تبلیغات گاهی اوقات فقط می تواند شامل جزئیاتی در مورد یک محصول خاص و نحوه خرید مشتری باشد. در حالی که این تمرکز محدود به یک تبلیغ اجازه می دهد تا جزئیات ارزشمند محصول را ارائه دهد، اما می تواند توانایی آن را برای جذب مخاطبان گسترده تر محدود کند.

مطالب مرتبط:  مبانی بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا چیست و چگونه آن را انجام دهیم

اهداف

محتوای برند و تبلیغات اهداف متفاوتی دارند، اما هر دو به ایجاد برند و افزایش درآمد شرکت کمک می کنند. هدف محتوای برند افزایش دسترسی به برند با آگاهی بیشتر مردم از شرکت است. اگر یکی از کاربران شبکه های اجتماعی ویدئوی آموزشی شرکت را در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارد، ویدیو به هدف خود رسیده است، حتی اگر کاربر در آن زمان چیزی از شرکت خریداری نکند. همانطور که افراد بیشتری محتوای برند را به اشتراک می گذارند، شرکت می تواند به تدریج مشتریان بیشتری به دست آورد.

تبلیغات هدف بسیار محدودتری دارند: متقاعد کردن مشتریان برای خرید اقلام یا خدمات ارائه شده در تبلیغات. اغلب، تبلیغات آنلاین حاوی پیوندها یا کدهای ویژه ای است که یافتن سریع محصول یا خدمات را برای مشتریان آسان می کند. موفقیت یک تبلیغ به توانایی آن در متقاعد کردن مشتریان برای خرید فوری بستگی دارد.

مطالب مرتبط:  سوالات متداول: کمپین تبلیغاتی چیست؟ (به علاوه تعریف)

دسترسی

یکی دیگر از تفاوت های کلیدی بین محتوای برند و تبلیغات این است که چگونه مصرف کنندگان می توانند به هر شکلی از بازاریابی دسترسی داشته باشند. از آنجایی که بیشتر محتوای برند در اینترنت وجود دارد، مصرف‌کنندگان معمولاً می‌توانند در هر زمان و در هر مکان به محتوای برند دسترسی داشته باشند، تا زمانی که اتصال اینترنتی داشته باشند. میزبانی محتوای برند در اینترنت همچنین می‌تواند با انتشار آن در پلتفرم‌هایی که مصرف‌کنندگان به طور مرتب از آن استفاده می‌کنند، آن را در دسترس‌تر کند.

تبلیغات سنتی معمولاً در پلتفرم‌های شخص ثالثی وجود دارد که متعلق به شرکتی نیست که آن را تبلیغ می‌کند یا اداره می‌کند. برای مثال، یک تبلیغ همچنان می‌تواند در یک پلتفرم رسانه‌های اجتماعی نمایش داده شود، اما ممکن است به‌عنوان یک تبلیغ پاپ‌آپ یا در نوار کناری به جای پستی از حساب خود شرکت نمایش داده شود. اغلب، این پلتفرم های شخص ثالث تصمیم می گیرند که کدام کاربران تبلیغات را ببینند و چه زمانی آنها را ببینند.

مطالب مرتبط:  بازاریابی پولی چیست؟ (به همراه مراحل نحوه استفاده از آن)

طبیعت قابل اشتراک گذاری

محتوای برند و تبلیغات نیز می توانند در توانایی های خود برای به دست آوردن سریع محبوبیت متفاوت باشند. از آنجایی که بازاریاب ها محتوای برند را به گونه ای آموزشی یا سرگرم کننده طراحی می کنند، کاربران اغلب این قطعات از محتوا را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند یا آنها را برای دوستان خود ارسال می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است ویدیویی را در یکی از حساب‌های رسانه اجتماعی خود پست کند که بر اساس کیفیت محتوای ویدیو، تعداد زیادی بازدید و اشتراک در پلتفرم‌های مختلف به دست می‌آورد.

از آنجایی که تبلیغات معمولاً تمرکز محدودتری دارند، ممکن است به پست های ویروسی در رسانه های اجتماعی تبدیل نشوند. تبلیغات هنوز هم می توانند بازدیدها و تعاملات زیادی را به دست آورند، اما ممکن است کمتر احتمال داشته باشد که یک تبلیغ به سرعت و در پلتفرم های مختلف محبوبیت پیدا کند. افراد ممکن است برای افراد خاصی که فکر می‌کنند به محصول یا خدمات علاقه‌مند هستند، تبلیغ بفرستند، اما معمولاً تبلیغاتی را برای مخاطبان گسترده در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک نمی‌گذارند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *