آیا به دنبال بهینه سازی وب سایت وردپرس خود برای موتورهای جستجو در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن هستید؟ یک استراتژی موثر سئوی تصویر، پاسخ این سوال است!
بیش از ۲۰۰ میلیون وب سایت فعال در حال حاضر برای ترافیک ارگانیک مبارزه می کنند و اکثر صاحبان وب سایت ها اهمیت بهینه سازی موتورهای جستجو را درک می کنند. با این حال، اکثر صاحبان وردپرس اهمیت سئوی تصویر را کم ارزش می دانند یا اشتباه می دانند.
اگر بدون در نظر گرفتن موارد ضروری مانند اندازه فایل، فرمت، وضوح، تگهای alt و برچسبهای عنوان و غیره، تصاویر را آپلود کردهاید، پس وقت آن است که واقعاً تغییری ایجاد کنید. هنگامی که گوگل صفحات وب را برای فهرست بندی می خزد، همه چیز از جمله متن، تصاویر و ویدئوها را بررسی می کند. هر تصویری که اضافه میکنید باید بهینه شود تا به خزندههای موتور جستجو کمک کند تا بفهمند چه ارزشی به محتوای شما اضافه میکنند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، احتمالاً ترافیک با کیفیت بالاتری را به سایت خود دریافت خواهید کرد.
خبر خوب این است که بهینه سازی تصاویر شما برای سئو کار سختی نیست. در این مقاله از ایوسی، شما را با ۷ روش برتر آشنا میکنیم که کاربران وردپرس به راحتی میتوانند آنها را پیادهسازی کنند.
چرا سئوی تصویر مهم است؟
تصاویر یکی از ویژگی های ضروری هر وب سایت وردپرسی هستند. اولا، آنها صفحات وب را از نظر بصری برای بازدیدکننده جذاب تر می کنند، که می تواند به طور قابل توجهی تجربه کاربر را بهبود بخشد. علاوه بر این، یک تصویر مرتبط لایه اضافی از زمینه را در اطراف محتوای شما فراهم می کند. به همین دلیل، آنها برای اهداف سئو نیز حیاتی هستند.
علاوه بر این، جستجوی تصویر گوگل دومین موتور جستجوی بزرگ جهان است، بنابراین ارزش دارد که تصاویر را در تمام محتوای خود داشته باشید و آنها را بهینه کنید تا شانسی برای نمایش به عنوان نتایج جستجوی Google Image داشته باشید. یک سری از بهترین روش ها وجود دارد که باید برای نمایش تصاویر خود در SERP های Google دنبال کنید که در این مقاله با جزئیات بیشتر به آنها اشاره خواهیم کرد.
نه تنها سئوی تصویر یک راه عالی برای افزایش رتبه سایت وردپرس شما در موتورهای جستجو است، بلکه نادیده گرفتن شیوه های خوب می تواند به طور فعال به سئوی کلی سایت شما آسیب برساند. این به این دلیل است که تصاویر بزرگ سرعت سایت شما را کاهش می دهند، تصاویر با کیفیت پایین تجربه کاربر را کاهش می دهند و تصاویر عمومی ممکن است خزنده های موتورهای جستجو را در مورد محتوای شما گیج کنند.
به طور خلاصه، سئوی تصویر یک لوکس نیست. این یک ضرورت است.
SEOPress چیست و چرا برای سئوی تصویر وردپرس مفید است؟
اگر قصد جدی در مورد بهینه سازی وب سایت وردپرس خود دارید، به یک افزونه SEO نیاز دارید که با در نظر گرفتن سئوی تصویر طراحی شده باشد. SEOPress یک راه حل جامع سئو وردپرس است که به شما در بهینه سازی تصاویر برای دستیابی به نتایج قابل توجه کمک می کند.
SEOPress به شما امکان می دهد تمام جنبه های بهینه سازی SEO را از طریق تجزیه و تحلیل محتوا و پیشنهادات کلمات کلیدی، تولید آسان عناوین و توضیحات متا، ایجاد نقشه های سایت XML پیشرفته، نمایه سازی فوری صفحات جدید، افزودن طرحواره ها به پست ها و موارد دیگر مدیریت کنید. این یک افزونه SEO بسیار در دسترس و کاربرپسند است که تقریباً با تمام سازندگان صفحه سازگار است.
با SEOPress، تنها با رفتن به داشبورد WP > SEO > Advanced> Image SEO، می توان تصاویر را به طور خودکار برای اهداف سئو بهینه کرد. افزونه سئو وردپرس به شما این امکان را می دهد:
- عنوان تصویر را به صورت خودکار تنظیم کنید
- متن جایگزین تصویر را به صورت خودکار بر اساس نام فایل یا کلمات کلیدی مورد نظر تنظیم کنید
- عنوان تصویر را به صورت خودکار تنظیم کنید
- تنظیم خودکار توضیحات تصویر
- صفحات پیوست را به والد پست یا URL فایل هدایت کنید
- نام فایل رسانه را با حذف لهجهها، فاصلهها، حروف بزرگ و با اعمال کدگذاری UTF-8 پاک کنید.
همه این ویژگیهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم با SEOPress Free در دسترس هستند. با این حال، اگر از ویدیوها در محتوای خود استفاده می کنید، یک فروشگاه تجارت الکترونیک دارید، یا اگر می خواهید محتوای خود را با داده های ساختار یافته از پروتکل schema.org برچسب گذاری کنید، توصیه می کنیم SEOPress PRO را انتخاب کنید.
۷ بهترین روش برای سئوی تصویر در وردپرس
در حالی که SEOPress یا افزونههایی مثل wprocket افزونههایی قدرتمند هستند که به شما امکان می دهد یک تصویر را برای سئو در وردپرس بهینه کنید، بهترین نتایج تنها زمانی حاصل می شود که یک طرح جامع بسازید که شیوه های برنده را اجرا کند. به هفت مورد زیر تسلط داشته باشید و نتایج شما در جستجوی تصویر گوگل و سایر SERP ها بهبود خواهد یافت.
۱. مطمئن شوید که تصاویر شما اصلی هستند
در صورت امکان، باید از تصاویر خود استفاده کنید، زیرا این نشان می دهد محتوای شما اصلی است، که برای SEO خوب است. از سوی دیگر، تصاویر استوک می توانند صفحات وب شما را عمومی به نظر برسانند و این می تواند تجربه کاربر را به خطر بیندازد. اگر تعداد زیادی تصاویر استوک در وب سایت خود دارید، این ممکن است بر عملکرد کلی SEO شما تأثیر بگذارد.
بنابراین، بهتر است عکس ها و انیمیشن های خود را بسازید که مستقیماً هدف محتوای شما را منعکس کند. برای فروشگاههای تجارت الکترونیک، این میتواند به معنای گرفتن عکس محصول باشد. برای وبلاگ ها و صفحات محتوا، تصاویر اصلی ممکن است شامل اینفوگرافیک، اسکرین شات، عکس تیم و موارد دیگر باشد.
ممکن است هر از گاهی مواردی وجود داشته باشد که شما واقعاً مجبور باشید از یک تصویر استوک یا تصاویر گرفته شده از جای دیگر استفاده کنید، و تا زمانی که مجوزهای مناسب را داشته باشید، اشکالی ندارد. با این حال، افزودن اعتبار و پیوند به منبع و مجوز CC همیشه تمرین خوبی است.
۲. نام فایل تصویری خود را بهینه کنید
هنگامی که خزنده های موتورهای جستجو وب سایت وردپرس شما را تجزیه و تحلیل می کنند، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد محتوا هستند. نام فایل ها یکی از اولین جنبه هایی است که اسکن می شود، به همین دلیل است که بهینه سازی نام فایل های تصویری شما گامی کلیدی در بهینه سازی یک تصویر برای سئو است. این قابلیت دید در جستجوی تصویر گوگل و SERP های استاندارد را به طور یکسان افزایش می دهد.
نام فایل تصویری مناسب باید توضیحاتی در مورد محتوا ارائه دهد و از استفاده از فاصله یا حروف بزرگ خودداری کند. چند نمونه عبارتند از:
- تی شرت آبی مردانه = blue-tshirt-men.jpg
- تفکیک خدمات شما = services-table.png
- عکس متحرک نیویورک = new-york-skyline.gif
ترک فایل تصویری پیشفرض در حال حاضر، مانند “IMG 001.jpg”، دانستن آنچه را که تصویر نشان میدهد برای خزندههای موتورهای جستجو بسیار دشوار میکند.
در حالی که این تمرین خوب است که قبل از آپلود فایل خود را به درستی نامگذاری کنید، ما دیدیم که SEOPress چگونه نام فایل شما را در صورت بروز هر گونه خطایی همانطور که نام می برید پاک می کند.
۳. اندازه تصاویر خود را کاهش دهید
سرعت یکی از اصلی ترین موارد حیاتی وب است که رتبه وب سایت شما را تعیین می کند. متأسفانه، تصاویر بزرگ زمان بارگذاری را افزایش میدهند و به استراتژی بهینهسازی موتور جستجو و UX شما آسیب میرسانند. انتخاب تصاویر سبک توصیه می شود.
به طور کلی، حجم تصاویر نباید بیش از ۲۰۰ کیلوبایت باشد. هر چیزی بالاتر از این می تواند سرعت وب سایت شما را کاهش دهد، به خصوص در صفحاتی که چندین تصویر بارگذاری می شوند. برای نگه داشتن تصاویر زیر این آستانه، روی سه نقطه زیر تمرکز کنید:
- فرمت تصویر : JPEG (jpg.) عموما بهترین نوع فایل برای تصاویر ثابت است. این نوع فایل از شفافیت پشتیبانی نمی کند، اما بهتر فشرده می شود، که از زمان بارگذاری سریعتر پشتیبانی می کند. JPEG ها همچنین به طور جهانی در فضاهای دیجیتال استفاده می شوند، به این معنی که تقریباً در هر مرورگر یا دستگاهی به راحتی باز می شوند. اگر به تصاویر شفاف نیاز دارید از PNG استفاده کنید.
- اندازه تصویر: پوسته های وردپرس برای نمایش تصاویر در اندازه های خاص بهینه شده اند و ۱۰۲۴×۱۰۲۴ پیکسل رایج ترین وضوح است. تغییر اندازه تصاویر با همین نسبت ها، با استفاده از ابزار رایگانی مانند Image Resizer ، به شما این امکان را می دهد که حجم فایل را بدون کاهش کیفیت آنها کاهش دهید.
- فشردهسازی تصویر: فشردهسازی تصویر برای اهداف سئوی تصویر ایدهآل است، زیرا حجم فایل را به میزان قابلتوجهی کوچکتر میکند، بدون اینکه کیفیت را به زیر یک نقطه قابل قبول کاهش دهد. Gimp و JPEG Optimizer دو ابزار مناسب هستند. به نوبه خود، تصاویر بیشتری را می توان در فضای دیسک شما نیز ذخیره کرد. افزونه Imagify WordPress نیز یک جایگزین عالی است.
۴. از تگ های Alt توصیفی و برچسب های عنوان استفاده کنید
عناوین و متن های جایگزین دارای اهداف دوگانه هستند. در مرحله اول، آنها محتوا را برای افراد دارای اختلالات بینایی قابل دسترسی تر می کنند زیرا می توانند از نرم افزار صفحه خوان برای خواندن تصاویر به عنوان توضیحات صوتی استفاده کنند . ثانیا، هر چند، تصاویر را بهینه می کند زیرا برچسب ها به موتورهای جستجو می گویند که تصویر چیست.
تگ های متن جایگزین همچنین می توانند به عنوان متن لنگر در هنگام پیوند دادن تصاویر عمل کنند. باید از کلمات کلیدی برای کمک به موتورهای جستجو برای درک تصویر در متن صفحه وب وردپرس استفاده شود. با این حال، باید از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. یک تمرین خوب نوشتن یک جمله کوتاه اما مرتبط است. به عنوان مثال، ننویسید “Jelen Hurts Super Bowl”، بلکه ترجیح دهید “Jelen Hurts at touchdown at Super Bowl LVII” را انتخاب کنید.
میتوانید متن جایگزین را به تصاویر موجود در گالری رسانه در طول فرآیند آپلود تصویر یا با کلیک کردن روی بلوکهای تصویر در خود پست اضافه کنید. SEOPress با تولید خودکار متن جایگزین برای همه تصاویر شما، این فرآیند را حتی آسانتر میکند و شما فقط باید آن را دوباره بررسی کنید تا در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید!
تگهای عنوان نیز برای سئو مهم هستند و مانند تگهای alt، راهی برای گوگل هستند تا بفهمند تصاویر شما در مورد چیست. می توانید تگ عنوان را برای هر تصویر در وردپرس در گالری رسانه خود ویرایش کنید – به سادگی روی تصویری که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید و گزینه ویرایش عنوان و سایر جزئیات را در سمت راست خواهید داشت. احتمالاً یک عنوان به صورت خودکار بر اساس نام فایل ایجاد می شود، اما ممکن است بخواهید آن را دقیق تر کنید.
۵. تصاویر را به نقشه سایت XML خود اضافه کنید
SEOPress علاوه بر این از کاربران وردپرس با فعال کردن نقشههای سایت تصویر پشتیبانی میکند. این به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر شما را سریعتر بخزند و ایندکس کنند، این دقیقا همان چیزی است که پس از صرف زمان برای بهینه سازی صحیح تصاویر خود می خواهید!
نقشه سایت XML اساساً فهرستی از تمام صفحاتی است که می خواهید در موتورهای جستجو ایندکس شوند. افزودن تصاویرتان به گوگل میگوید که میخواهید آنها در SERP ها نمایش داده شوند. هنگامی که نام فایل، متن جایگزین و اندازه تصویر نیز مناسب باشد، تصاویر شما شانس زیادی برای نمایش در جستجوی تصویر گوگل دارند. برای کمک به شما، SEOPress از تصاویر استاندارد، گالری تصاویر، تصاویر برجسته و تصاویر محصول WooCommerce پشتیبانی می کند.
۶. داده های ساخت یافته را به کار بگیرید
محتوای خود را با داده های ساختاریافته از schema.org علامت گذاری کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند آن را بهتر شناسایی و طبقه بندی کنند. SEOPress PRO به شما امکان می دهد طرحواره های خودکار و دستی برای ۱۴ نوع داده ساختاریافته ایجاد کنید و به شما امکان می دهد تصاویر را به عنوان ویژگی تنظیم کنید.
به عنوان مثال، اگر یک سایت تجارت الکترونیک را اجرا می کنید، افزودن طرح محصول به تصاویر محصول شما، گوگل را تشویق می کند تا مورد را در برگه نتایج خرید ویژگی خود برای جستجوهای کاربران مرتبط نشان دهد. هنگامی که با نام فایل مناسب ترکیب میشود، خزندههای موتورهای جستجو دقیقاً میدانند تصویر چه چیزی را نشان میدهد و متوجه میشود که محصول تصویر شده برای فروش است.
از طرف دیگر، اگر بلیط یک رویداد را میفروشید، میتوانید طرحهای رویداد را به صفحات بلیط خود اضافه کنید تا Google بداند چه چیزی میخواند. در همین حال، یک وبلاگ نویس مواد غذایی می تواند یک طرح دستور غذا را در صفحات مربوطه درج کند. این به خزندههای موتورهای جستجو اجازه میدهد بدانند که در حال مشاهده یک دستور غذا هستند و همچنین تأیید میکنند که تصویر مربوطه مربوط به مواد تشکیل دهنده، فرآیند یا غذای تمام شده است.
۷. تصاویر خود را پاسخگو کنید
سئوی خوب تصویر به شدت به پاسخگویی تصاویر شما بستگی دارد. آنها باید در همه دستگاه ها و مرورگرها عالی به نظر برسند. از همه مهمتر، تصاویر باید سازگار با موبایل باشند، زیرا توسط یک الگوریتم «موبایل اول» نمایه می شوند.
خوشبختانه، وردپرس یک CMS بسیار کاربرپسند است که قابلیت تغییر اندازه تصاویر را بدون توجه به موضوع (قالب) وردپرس شما فراهم میکند. هر زمان که تصویری را در بکاند سیستم مدیریت محتوای خود آپلود میکنید، وردپرس بهطور خودکار کپیهای زیر را از تصویر شما تولید میکند.
- اندازه تصویر کوچک (۱۵۰×۱۵۰ پیکسل)
- اندازه متوسط (۳۰۰×۳۰۰ پیکسل)
- اندازه بزرگ (۱۰۲۴×۱۰۲۴ پیکسل)
علاوه بر بهینه سازی تصاویر خود برای موتورهای جستجو، این بدان معناست که صفحات وب شما طراحی جذابی را حفظ خواهند کرد. در حالی که ایجاد یک تصویر واکنشگرا به دلیل قابلیتهای پیشفرض آن برای صاحبان سایتهای وردپرس نگرانی اصلی نیست، باید مطمئن باشید که موضوع و پستها طراحی جذابی را ترویج میکنند.
نکته مهم دیگر این است که از بارگذاری تنبل استقبال کنید. این زمانی است که تصاویر در حالی که خواننده صفحه وب را به سمت پایین اسکرول میکند، بارگذاری میشود و نه همهجا. این کمک می کند تا سایت شما بسیار سریعتر بارگذاری شود، به خصوص زمانی که چندین تصویر وجود دارد. با افزایش زمان بارگذاری از ۱ ثانیه به ۳ ثانیه، نرخ پرش ۳۲ درصد رشد می کند [ * ]. بنابراین افزایش UX کلی به این روش منجر به حفظ کاربر بیشتر خواهد شد.
امروز سئوی تصویر وردپرس خود را بهبود بخشید!
بهینه سازی تصاویر در وب سایت شما یکی از مهم ترین ارتقاهایی است که می توانید در وب سایت وردپرس خود انجام دهید، به ویژه به این دلیل که به شما مزیتی فوری نسبت به افرادی می دهد که همچنان این وظیفه را نادیده می گیرند. شما تفاوت قابل توجهی در رتبه بندی خود خواهید دید که به شما برتری نسبت به رقبای خود می دهد.
بهتر از این، شما می توانید استراتژی سئوی تصویر خود را به سادگی با پیروی از هفت روش خوب بالا تغییر دهید. در حالی که بسیاری از مراحل را می توان به صورت دستی در عرض چند دقیقه تکمیل کرد، یک افزونه SEO اختصاصی il می تواند خطاهای کاربر را حذف کند و از شما در انجام وظایف پیچیده تر مانند افزودن تصاویر به نقشه های سایت XML شما پشتیبانی کند.