بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نرخ پرش در مقابل نرخ خروج: تفاوت ها و مثال های کلیدی

نرخ پرش پست وبلاگ در مقابل نرخ خروج

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

چندین معیار مفید بینشی در مورد موفقیت یک وب سایت ارائه می دهند. نرخ پرش و خروج دو محاسبه رایج تجزیه و تحلیل شده است که اطلاعات ارزشمندی را در مورد سطح تعامل مخاطبان خود در اختیار صاحبان وب سایت قرار می دهد. برای دسترسی موفق به مخاطب، درک نحوه تجزیه و تحلیل هر یک از این دو معیار مهم است.

در این مقاله از ایوسی، ما به این موضوع می پردازیم که نرخ پرش و خروج چیست، چرا هر کدام مهم هستند و تفاوت های کلیدی بین این دو معیار.

موارد کلیدی:

  • نرخ پرش درصد کاربرانی را که فقط یک صفحه وب را در یک سایت مشاهده می کنند اندازه گیری می کند.

  • نرخ خروج نشان می دهد که کاربران صفحه وب قبل از خروج از سایت چه چیزی را آخرین بار مشاهده می کنند.

  • در حالی که این دو نرخ متفاوت هستند، می توانید از آنها برای تعیین بهترین استراتژی ها برای بهینه سازی محتوا در یک وب سایت استفاده کنید.

نرخ پرش چیست؟

نرخ پرش معیاری است که تعداد جلسات تک تعاملی را در یک وب سایت محاسبه می کند. جلسه تک تعاملی (single-engagement) یا تک صفحه ای (single-page) زمانی است که شخص از یک وب سایت بازدید می کند و سپس بدون کلیک بر روی چیزی صفحه وب را ترک می کند. یک کاربر ممکن است با بستن مرورگر، کلیک کردن بر روی دکمه “بازگشت” یا انجام عمل دیگری که او را از سایت دور می کند، پرش کند.

به عنوان مثال، اگر از وب‌سایت فروشگاه آنلاین بازدید می‌کنید اما بدون درگیر شدن با هیچ یک از پیوندها یا آیتم‌های منو از آن خارج می‌شوید، این یک جهش است. بنابراین، نرخ پرش جلسات تک تعاملی در یک وب سایت خاص را نسبت به تعداد کل بازدیدهایی که وب سایت دریافت می کند اندازه گیری می کند. فرمول محاسبه نرخ پرش:

نرخ پرش = کل بازدیدهای وب سایت تک صفحه ای / کل بازدیدهای وب سایت

بیشتر بخوانید: راهنما: نرخ پرش یک وب سایت چقدر است؟

چرا نرخ پرش مهم است؟

نرخ پرش برای  توسعه دهندگان وب سایت  و صاحبان مشاغل مهم است زیرا به طور دقیق نحوه تعامل مشتریان با یک وب سایت را تخمین می زند. نرخ پرش بالا می تواند به این معنی باشد که وب سایت مشتریان را تشویق به کشف محتوای خود نمی کند. زمانی که مردم بخواهند آن را کاوش کنند و زمانی که کاربران با محتوای روی صفحه درگیر می شوند، یک وب سایت می تواند به طور موثرتری به هدف خود عمل کند.

تجزیه و تحلیل نرخ پرش می تواند در بسیاری از موقعیت ها مفید باشد. به عنوان مثال، صاحب یک وب سایت تجاری کالا می تواند از نرخ پرش برای استراتژی روش های جدید برای افزایش تعامل و خرید مشتری استفاده کند. در مقابل، یک آژانس دولتی ممکن است نرخ پرش را بررسی کند تا بفهمد مردم چقدر احتمال دارد که وب سایت را بررسی کنند و از موضوعات آن مطلع شوند.

مطالب مرتبط: نرخ پرش خوب چیست؟ با نکاتی در مورد چگونگی بهبود آن

نرخ خروج چیست؟

نرخ خروج معیاری است که نشان دهنده تعداد افرادی است که پس از بازدید از یک صفحه وب خارج می شوند در مقایسه با کل بازدیدهای صفحه وب. به عنوان مثال، یک کاربر می تواند از یک وب سایت بازدید کند و در صفحه اصلی قرار گیرد. به هر دلیلی، قبل از خروج، صفحه دیگری را در سایت مرور می کنند. از آنجایی که آنها بیشتر از یک صفحه وب اولیه بازدید کردند، این به عنوان یک خروج طبقه بندی می شود، نه جهش. همه پرش ها خروج هستند، اما همه خروج ها جهش نیستند. فرمول محاسبه نرخ خروج به صورت زیر است:

نرخ خروج = کل خروجی وب سایت / کل بازدیدهای وب سایت

موارد مرتبط:  ۱۳ معیار درگیری کاربر برای اندازه گیری و ردیابی 

چرا نرخ خروج مهم است؟

محاسبه نرخ خروج برای یافتن مشکلات مربوط به صفحات خاص در یک سایت مهم است. برای مثال، یک وب‌سایت لباس می‌تواند از نرخ‌های خروج استفاده کند تا مشخص کند که بازدیدکنندگان از کدام صفحه وب بیشتر پیش از تصمیم‌گیری برای خروج از وب‌سایت، بیشترین بازدید را دارند. اگر یک  صفحه محصول خاص  دارای نرخ خروج قابل توجهی بالاتر از سایر محصولات در وب سایت باشد، ممکن است مشکلی در مورد محصول یا طراحی صفحه نشان داده شود. این بینش‌ها می‌تواند برای صاحبان وب‌سایت مفید باشد، زیرا می‌توانند مشکلات مشتری را شناسایی کرده و راه‌های حل آن‌ها را راهبردی کنند.

موارد مرتبط: نرخ کلیک (CTR): تعریف و نحوه استفاده از آن

نرخ پرش در مقابل نرخ خروج

در حالی که این معیارها می توانند اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهند، درک تمایزها مهم است. به جای استفاده از دو معیار به جای هم، دانستن هدف هر یک می تواند به شما در تفسیر موثر هر نرخ کمک کند. این می تواند به شما کمک کند  تا وب سایت  را برای جذابیت بهتر برای کاربران به روز رسانی و بهبود بخشید. در اینجا تفاوت های اصلی بین نرخ پرش و نرخ خروج آمده است:

تعداد بازدید از صفحه

تفاوت عمده بین نرخ پرش و نرخ خروج، تعداد صفحاتی است که کاربر در یک وب سایت خاص بازدید می کند. هنگامی که یک پرش رخ می دهد، کاربر فقط قبل از خروج از صفحه وب اولیه بازدید می کند. در مقابل، هر زمانی که کاربر از یک صفحه وب کلیک می کند، خروج رخ می دهد، صرف نظر از اینکه این صفحه تنها صفحه ای است که در وب سایت کاوش کرده است یا خیر. بنابراین، همه پرش ها خروجی هستند، اما همه خروجی ها به دلیل تعداد بازدید از صفحه، پرش نیستند.

مفاهیم

تفاوت عمده دیگر بین نرخ پرش و نرخ خروج، پیامدهای هر دو معیار است. برخی ممکن است به طور مرتب به نرخ پرش و خروج برای تعیین موفقیت وب سایت خود مراجعه کنند. با این حال، ممکن است بر اساس چالشی که با آن روبرو هستید، یکی یا دیگری را اولویت بندی کنید. نرخ پرش بالا معمولاً عدم تعامل کلی با یک وب سایت را نشان می دهد، زیرا کاربر به هیچ بخش خارج از صفحه وب بارگیری اولیه نمی رود. کل وب‌سایت ممکن است به بهینه‌سازی نیاز داشته باشد تا بازدیدکنندگان را بهتر درگیر محتوای ویژه کند.

نرخ خروج، با این حال، می تواند یک مشکل خاص تر در مورد یک صفحه وب را برجسته کند. اگر مخاطبان وب‌سایت معمولاً روی صفحات مختلف کلیک می‌کنند اما از همان چند صفحه خارج می‌شوند، این نشان دهنده مشکلاتی در آن صفحات خاص است. برای مثال، ممکن است صفحه وب «محصول» را از نظر بصری غیر جذاب بیابند. دانستن اینکه کدام صفحه وب منجر به خروج می شود می تواند به شما در بهینه سازی آن صفحات خاص برای بهبود تعامل کمک کند. بهتر است از هر دو استفاده کنید تا بتوانید تعامل کاربر را به طور دقیق ارزیابی کنید.

ترتیب صفحات وب بازدید شده

تفاوت دیگر بین این دو معیار، ترتیب بازدید کاربران از وب سایت ها است. نرخ پرش همیشه به اولین و تنها صفحه ای اشاره دارد که وقتی کاربر به یک وب سایت می رود به طور خودکار پر می شود. به عنوان مثال، نرخ پرش ممکن است فقط داده ها را در صفحه اصلی یک وب سایت ثبت کند. نرخ خروج همیشه به صفحه وب نهایی اشاره دارد که کاربر در یک وب سایت قبل از خروج از آن بازدید می کند. این بدان معناست که داده‌های مربوط به هر صفحه وب را به طور گسترده‌تری جمع‌آوری می‌کند.

مطالب مرتبط:  ۱۱ معیار مهم درگیر شدن کاربر برای ردیابی

نکاتی برای کاهش نرخ پرش و خروج

در اینجا چند نکته برای کاهش نرخ پرش و خروج در یک وب سایت آورده شده است:

  • برای اطمینان از اینکه همه عملکردها به خوبی کار می کنند، وب سایت را به طور منظم بررسی کنید.

  • طراحان وب را استخدام کنید تا سایت را تا حد امکان جذاب و کاربر پسند کنید.

  • روی توسعه دهندگان وب سرمایه گذاری کنید که می توانند وب سایت را برای افزایش سرعت بارگذاری تغییر دهند.

  • پاپ آپ ها، تبلیغات مزاحم و سایر محتوایی که ممکن است باعث خروج زودهنگام کاربران از وب سایت شوند را کاهش دهید.

نمونه هایی از نرخ پرش و نرخ خروج

درک تفاوت بین نرخ پرش و خروج می تواند به شما کمک کند تا از این معیارها به طور موثرتری استفاده کنید. در اینجا چند نمونه برای بررسی وجود دارد:

مثال نرخ پرش

در اینجا نمونه ای از نرخ پرش آورده شده است:

سازمان غیرانتفاعی xyz که برای خانواده‌های کم‌درآمد سرمایه جمع‌آوری می‌کند، می‌خواهد از طریق وب‌سایت خود در مورد تعامل با مخاطبان خود اطلاعاتی کسب کند. آنها تجزیه و تحلیل را برای محاسبه نرخ پرش برای وب سایت خود جمع آوری می کنند. آنها یاد می گیرند که کاربرانی که با استفاده از مکان یاب منبع یکنواخت اصلی (URL) به وب سایت خود هدایت می شوند نسبت به کاربرانی که از یک پیوند صفحه خاصی پیمایش می کنند، نرخ پرش کمتری دارند.

بنابراین، کاربرانی که URL صفحه اصلی xyz را تایپ می کنند، به احتمال زیاد به سایر قسمت های وب سایت مانند صفحه “درباره” یا صفحه “هدیه دادن” با نرخ پرش پایین ۲۵% می روند. کاربرانی که به صفحات خاصی پیمایش می کنند، کمتر با کل وب سایت تعامل دارند، با نرخ پرش ۵۰%. این یافته می‌تواند برای توسعه‌دهندگان وب‌سایت مفید باشد، زیرا می‌تواند به آنها کمک کند تا راه‌هایی را برای هدایت کاربران به صفحه اصلی سایت برای افزایش تعامل و کمک‌های مالی استراتژیک کنند.

مثال نرخ خروج

در اینجا نمونه ای از نرخ خروج آورده شده است:

برند لوازم جانبی کامپیوتر abc وب سایتی دارد که در آن محصولات مختلف خود را تبلیغ و به فروش می رساند. تیم بازاریابی از توسعه دهندگان وب سایت درخواست می کند که تجزیه و تحلیل را برای استراتژی استراتژی های بازاریابی آینده با استفاده از وب سایت انجام دهند. آنها می خواهند نرخ خروج برای صفحات محصول خاص در وب سایت را بدانند تا بتوانند استراتژی های طراحی و بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم کنند. آنها دریافتند که به طور متوسط، صفحات محصول آنها دارای نرخ خروج ۴۰٪ است و یک محصول خاص دارای نرخ خروج ۶۰٪ است.

تیم بیشتر صفحه محصول را با نرخ خروج بالاتر تجزیه و تحلیل می کند. آنها یک نقص در منوی کشویی برای اطلاعات محصول پیدا می کنند. این اشکال باعث می شود که کاربران نتوانند رنگ های مختلف قاب های لپ تاپ موجود را برای خرید انتخاب کنند. پس از شناسایی علت نرخ خروج بالا، تیم می‌تواند این اشکال را اصلاح کرده و نرخ‌های خروج بالا را برای آن طراحی خاص لپ‌تاپ کاهش دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *