بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۴۰ نکته برای بهبود مهارت های مذاکره حقوق

اشتباهات مذاکره حقوقی که باید از آنها اجتناب کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

داشتن مهارت های خوب مذاکره در مورد حقوق می تواند به شما کمک کند که مهارت ها و توانایی های خود را جبران کنید. با پیشرفت شغلی و کسب تجربه بیشتر، ارزشمندتر می شوید. درخواست حقوق بیشتر بخشی عادی از فرآیند استخدام است.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که چرا مهارت های مذاکره حقوق و دستمزد مهم است و ۴۰ نکته برای بهبود آنها را فهرست می کنیم.

چرا مهارت های مذاکره حقوق مهم است؟

مذاکره درباره حقوق و دستمزد شما بخش مشترکی از فرآیند استخدام است. این حق شماست که برای دستمزدی که فکر می کنید برای مهارت و تجربه شما مناسب است، مدعی شوید. حقوق اغلب بیش از یک چک تلقی می شود. این روش یک شرکت برای نشان دادن قدردانی از شما و کار شما است. اطمینان حاصل کنید که شرکت به میزانی معادل یا بهتر از مهارت ها و تجربه توسعه یافته شما غرامت می دهد.

مرتبط: مهارت های مذاکره: تعریف و مثال

۲۰ نکته برای بهبود مهارت های مذاکره حقوق و دستمزد

از این ۲۰ نکته برای بهبود یا توسعه مهارت های مذاکره حقوق خود استفاده کنید:

۱. ارزش خود را درک کنید

قبل از وارد شدن به مذاکره، مهارت ها، تجربه و تحصیلات خود را در نظر بگیرید. همه اینها به ارزش شما می افزاید. حقوق ها را در موقعیت های مشابه در موقعیت جغرافیایی و در صنعت خود حساب کنید و تمام داده های مرتبط را در مذاکره خود ارائه دهید.

مطالب مرتبط: میانگین حقوق بر اساس سن

۲. نظر استخدام کنندگان را بپرسید

به تماس‌های تلفنی استخدام‌کنندگان در هنگام ورود پاسخ دهید. استخدام‌کنندگان در درک انتظارات حقوق افراد بر اساس موقعیت مکانی، مهارت‌ها، تجربه و تحصیلات متخصص هستند. آنها ممکن است بینش بیشتری در مورد صنعت شما و ایده بهتری در مورد حقوق و دستمزد ارائه دهند.

مطالب مرتبط: ۲۱ نکته در مصاحبه شغلی: چگونه تاثیر خوبی داشته باشیم

۳. از بالای محدوده حقوق خود شروع کنید

اگر محدوده دستمزدی را در تحقیقات خود پیدا کردید، عددی را نزدیک به انتهای محدوده انتخاب کنید. حتی اگر در انتخاب مبلغ به سمت وسط احساس راحتی بیشتری داشته باشید، اگر بالاتر شروع کنید، مذاکره اغلب به نفع شما پیش می رود. شروع بالاتر شانس شما را برای توافق بر روی عددی در محدوده متوسط ​​تا متوسط ​​بالا افزایش می دهد. از طرف دیگر، اگر از وسط شروع کنید، ممکن است نتیجه مورد توافق شما کمتر باشد.

۴. یک عدد دقیق انتخاب کنید

با در نظر گرفتن یک عدد دقیق به جای محدوده یا تخمین، به جلسه مذاکره حقوق و دستمزد بیایید. این نشانه واضحی به استخدام کننده یا مدیر استخدام می دهد که می دانید چه می خواهید و به پیشنهاد خود اطمینان دارید. همچنین نقطه مشخص تری را برای طرف مقابل فراهم می کند تا در مذاکرات از آن شروع کند.

۵. در صورت لزوم دور شوید

رقمی را در نظر داشته باشید که حداقل حقوقی است که می پذیرید. نیازهای مالی، ارزش بازار و ارزش کار خود را در نظر بگیرید و سپس رقمی را مشخص کنید که چه زمانی به مذاکره پایان می دهید. اگر کارفرما نمی‌خواهد یا نمی‌تواند درخواست شما را برآورده کند، عقب نشینی اشکالی ندارد.

۶. در زمان مناسب بپرسید

زمانی که شما درخواست مذاکره درباره حقوق و دستمزد می کنید تاثیر بسزایی در نتیجه شما دارد. برای مثال، اگر منتظر بمانید تا بازبینی درباره افزایش حقوق بپرسید، ممکن است خیلی دیر شده باشد. اکثر مدیران قبل از بررسی تغییرات حقوق را تعیین می کنند. اگر در حال حاضر شاغل هستید، قبل از بررسی ها یا سایر رویدادهای محل کار که ممکن است بر مذاکره شما تأثیر بگذارد، با مدیر خود صحبت کنید.

۷. آهنگ خود را تمرین کنید

تمام تحقیقات مورد نیاز را که برای پشتیبان گیری از ادعاهای خود در مورد استانداردهای بازار نیاز دارید جمع آوری کنید و یک پیشنهاد تهیه کنید. سخنرانی خود را در خانه و در صورت امکان چند روز قبل از جلسه مذاکره تمرین کنید. روز جلسه یادداشت بردارید و چندین بار دیگر تمرین کنید.

۸. جلسه را با اطمینان شروع کنید

قد بلند و با وضعیت مناسب وارد اتاق جلسه شوید. به جای نگاه کردن به پایین، مستقیم به جلو نگاه کنید. اعتماد به نفس و اشتیاق اغلب بر نتایج به نفع شما تأثیر می گذارد. با لبخند بنشینید و نفس عمیق بکشید تا اعصابتان آرام شود.

مطالب مرتبط: چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم: ۵۱ راه اثبات شده برای ایجاد اعتماد به نفس

۹. دستاوردهای اخیر خود را توضیح دهید

برای اثبات بیشتر ارزش خود، برخی از دستاوردهای اخیر خود و آنچه در حال حاضر روی آن کار می کنید تا شرکت را بهتر کنید، توضیح دهید. به عنوان مثال، زمانی که با پرداختن به مشکلی در یک سیستم داخلی، هزاران ریال در شرکت پس انداز کردید، توضیح دهید. اگر نمی‌توانید به موفقیتی اشاره کنید، استعدادها و مهارت‌های خود و تأثیر آنها بر شرکت را برجسته کنید. از هر داده ای که ادعای شما را پشتیبانی می کند استفاده کنید.

۱۰. دیدگاه مدیر خود را در نظر بگیرید

هنگام مذاکره درباره حقوق خود، مهم است که وضعیت را از منظر دیگری در نظر بگیرید. به عنوان مثال، درک روشنی از عملکرد و موفقیت کلی شرکت در ماه های اخیر به دست آورید. اطمینان حاصل کنید که مدیر شما واقعاً بودجه لازم برای برآورده کردن انتظارات حقوق جدید شما را دارد. اگر مدیران توان افزایش حقوق را نداشته باشند، نمی توانند مذاکرات را پیش ببرند.

۱۱. لحن مثبت را حفظ کنید

اطمینان حاصل کنید که گفتگو در طول مذاکره مثبت باقی می ماند. مدیر شما ممکن است در اولین پیشنهاد شما ناراحتی نشان دهد و دلایلی را لیست کند که چرا آنها نمی توانند به این حد بالا بروند. هنگامی که این اتفاق می افتد، تمرکز را از تعداد معطوف کنید و به مهارت ها یا دستاوردهای خود برگردید.

۱۲. ابتدا شماره خود را اعلام کنید

اولین رقم دستمزدی که در طول مذاکره داده می‌شود، اغلب مهم‌ترین رقم است، زیرا لحن را برای تصمیم‌گیری‌های بعدی تعیین می‌کند. ابتدا شماره خود را به صورت واضح و مختصر بیان کنید. اگر مبلغ شما در محدوده بالاتری قرار دارد، اکثر مدیران ترجیح می دهند به سمت پایین حرکت کنند. اگر مذاکرات به نفع شما پیش رفت، پیشنهاد متقابل آنها ممکن است نزدیک به پیشنهاد اولیه شما باشد.

۱۳. بین صمیمیت و صلابت تعادل پیدا کنید

حتی زمانی که با مبلغ دستمزد پیشنهادی مخالف هستید، در طول فرآیند دوستانه رفتار کنید. به عنوان مثال، اگر در پایان مصاحبه پیشنهاد ۱۵ میلیون تومانی به شما داده شد اما چیزی بالاتر را ترجیح می دهید، در حالی که محکم می ایستید سپاسگزاری خود را ابراز کنید.

مثال: “من واقعاً از پیشنهاد ۱۵ میلیون تومان قدردانی می کنم، اما به دلیل تحصیلات و تجربه چندین ساله ام، انتظار عددی مانند ۲۰ میلیون تومان را داشتم. آیا راهی وجود دارد که بتوانیم چیزی نزدیک به این مبلغ را در نظر بگیریم؟”

۱۴. مکالمه را بر ارزش بازار متمرکز نگه دارید

مکالمه را به سمتی هدایت کنید که بر آنچه که دیگران در همان موقعیت در منطقه شما کسب می کنند تمرکز کنید. مهم است که به حقایق نگاه کنیم. به مدیر خود ثابت کنید که شایسته ارزش بازار هستید. اگر آنها برای شما به عنوان یک کارمند ارزش قائل هستند، به احتمال زیاد داده هایی را که ارائه می دهید می پذیرند.

۱۵. از مدیر خود برای توصیه های آنها بخواهید

اگر در حال حاضر شاغل هستید، اشکالی ندارد که نظر مدیر خود را در مورد افزایش حقوق بپرسید. در بیشتر موارد، مدیران در مورد شرایط فعلی شرکت و همچنین ارزش شما صادق هستند. آنها اطلاعات ارزشمندی را از دیدگاه شرکت ارائه می دهند که نشان دهنده میزان توانایی آنها برای ارائه است.

۱۶. به صحبت های مدیر یا استخدام کننده گوش کنید

گوش دادن به مدیر یا استخدام کننده شما به همان اندازه مهم است که پیشنهاد خود را ارائه دهید و در مذاکرات پیش بروید. وقتی به دیدگاه آنها گوش می دهید، درک بهتری از نیازها و توانایی های شرکت به دست می آورید. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند تا سطح دستمزد معقول تری داشته باشید.

۱۷. برای پاسخ مخالفی که می خواهید آماده شوید

مذاکره اغلب تا زمانی که کسی «نه» نگوید آغاز نمی‌شود. اگر این پاسخی است که دریافت می‌کنید، آن را آرام بگیرید، نیازهای حقوق خود را دوباره ارزیابی کنید و به جلو حرکت کنید. مدیران به جای اینکه به سادگی «نه» بگویند، اغلب شماره خود را ارائه می دهند.

۱۸. سوال بپرسید و مکالمه را در حرکت نگه دارید

اگر متوجه شدید که مصاحبه کننده یا مدیر شما از انتظارات اولیه حقوق شما غافلگیر شده است، گفتگو را ادامه دهید. سوالاتی در رابطه با نقش یا دستمزدی که قرار است ارائه دهند بپرسید. گفتگو را از پیشنهاد خود دور کنید و جریان مثبتی داشته باشید.

۱۹. یک پیشنهاد متقابل تهیه کنید

اگر طرف مقابل ابتدا پیشنهاد خود را ارائه کرد و کمتر از انتظار شما بود، از قبل یک پیشنهاد متقابل تهیه کنید. داشتن یک عدد مشخص در ذهن، مذاکرات را ادامه می دهد و به شما امکان می دهد بلافاصله پیشنهاد جدیدی ارائه دهید.

۲۰. در مورد نیازهای خود صادق باشید

نیازهای شما به اندازه شرکتی که برای آن کار می کنید یا برای آن درخواست می دهید مهم هستند. نیاز خود را برای جبران بهتر با داده هایی برای حمایت از ادعای خود بیان کنید. بهتر است نیاز خود را بشناسید تا اینکه بعداً از موقعیت خود پشیمان شوید زیرا دستمزد آن انتظارات شما را برآورده نمی کند.

مرتبط: نیازسنجی: تعریف، مرور کلی و مثال ها

۲۰ نکته اضافی برای بهبود مهارت های مذاکره حقوق و دستمزد

در زیر ۲۰ نکته دیگر وجود دارد که دفعه بعد که در حال مذاکره با حقوق خود هستید باید در نظر بگیرید:

  1. کمک های خود را به خط نهایی توضیح دهید.

  2. انعطاف پذیر باشید.

  3. “نه” گفتن اشکالی ندارد.

  4. برای در نظر گرفتن زمان بخواهید.

  5. قبل از ورود به جلسه افکار خود را سازماندهی کنید.

  6. اطمینان حاصل کنید که آماده وارد مذاکره با گفتار و داده های پشتیبانی هستید.

  7. خلاصه‌ای یک صفحه‌ای تهیه کنید که دستاوردها و مهارت‌های خود را فهرست کنید

  8. مذاکره را با سوالات آغاز کنید.

  9. روی اینکه چگونه این امر بر آینده شما و آینده شرکت تأثیر می گذارد تمرکز کنید.

  10. نیازهای حرفه ای را به جای نیازهای شخصی بیان کنید.

  11. برای بررسی پیشنهاد زمان بخواهید.

  12. سایر گزینه های جبران خسارت، مانند زمان بیشتر تعطیلات را در نظر بگیرید.

  13. برای مذاکره بیش از یک بار در طول مدت زمان خود در آنجا آماده شوید.

  14. انعطاف پذیر باشید و بدانید که چه زمانی به مبلغی که ارزش مصالحه دارد رسیده اید.

  15. اگر نمی توانید مبلغ مورد نظر خود را به دست آورید، جلسه را ارزش تلاش را داشته باشد.

  16. بدانید که حقوق اولیه اغلب بر مسیر شما در یک شرکت تأثیر می گذارد.

  17. برای تشویق به بحث، سؤالات باز بپرسید.

  18. در طول جلسه خود مودب باشید.

  19. در صورت نیاز به ارزشی که به شرکت اضافه می کنید مراجعه کنید.

  20. قبل از مذاکره در مورد مزایا، مقدار حقوق مشخصی را تضمین کنید.

مطالب مرتبط: چگونه در مصاحبه شغلی درباره حقوق صحبت کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *