بنر وب سایت مجموعه ایوسی

هدایای ویژه طراحی سایت

برچسب زدن خصوصی در مقابل برچسب سفید: تفاوت چیست؟

مقایسه دقیق برچسب سفید در مقابل برچسب خصوصی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

وقتی نوبت به فروش محصولات می رسد، امروزه شرکت ها انتخاب های زیادی دارند. دو روش محبوب برای فروش محصولات به مشتریان، برچسب‌گذاری خصوصی و برچسب‌گذاری سفید است. قبل از انتخاب اینکه آیا یکی از این گزینه ها برای شما مناسب است، مهم است که هر دو فرآیند و تفاوت آنها با یکدیگر را درک کنید.

در این مقاله از ایوسی، برچسب خصوصی و سفید را تعریف می‌کنیم، نمونه‌هایی از هر کدام را ارائه می‌کنیم و شباهت‌ها و تفاوت‌های اولیه بین برچسب‌گذاری خصوصی و برچسب‌گذاری سفید را بررسی می‌کنیم.

برچسب گذاری خصوصی چیست؟

برچسب زدن خصوصی روشی است که در آن یک تولید کننده یا برند محصول خود را منحصراً به یک خرده فروش می فروشد. خرده‌فروش می‌تواند محصول را به روش‌های خاصی تغییر دهد، مانند تغییر اندازه یا رنگ. خرده فروشان نیز معمولاً کلیه امور بازاریابی، تبلیغات و برندسازی محصول را انجام می دهند.

نمونه هایی از برچسب های خصوصی عبارتند از:

  • Trader Joe’s: فروشگاه مواد غذایی تقریباً به طور انحصاری محصولات با برچسب خصوصی را می فروشد.
  • Kirkland Signature: برند برچسب خصوصی Costco محصولات مصرفی را از اجناس خواربار تا لوازم حیوانات خانگی می فروشد.
  • Threshold: یکی از بسیاری از برچسب های خصوصی Target، این برند خانگی کالاهایی مانند مبلمان، روشنایی و ملافه را می فروشد.

مرتبط: برندسازی برچسب خصوصی: چیست و چگونه می توان آن را با موفقیت انجام داد

برچسب زدن سفید چیست؟

برچسب سفید فرآیند فروش یک محصول عمومی از طریق چندین خرده فروش و با سبک های مختلف برندسازی است. در اصل، یک برچسب سفید یک “برچسب خالی” است، بنابراین شما نمی توانید محصول یا آنچه در داخل بسته بندی است را تغییر دهید، اما می توانید نحوه برچسب گذاری و بسته بندی محصول را سفارشی کنید. با محصولات دارای برچسب سفید، شرکت ها می توانند محصولات عمومی خود را از طریق چندین خرده فروش به فروش برسانند. سپس هر خرده‌فروش می‌تواند برچسب محصول را به گونه‌ای سفارشی کند که با برند شرکت خود هماهنگ باشد.

نمونه هایی از محصولات با لیبل سفید سودآور عبارتند از:

  • پوشاک و لوازم جانبی
  • محصولات زیبایی
  • محصولات مرتبط با مواد غذایی
  • محصولات بهداشتی و بهداشت فردی
  • لوازم جانبی تلفن همراه

مطالب مرتبط: بازاریابی برچسب سفید چیست؟ تعریف، مزایا و نکات

برچسب زدن خصوصی در مقابل برچسب سفید

خرده فروشان باید بدانند که برچسب سفید چه تفاوتی با برچسب خصوصی دارد، تا بتوانند بهترین روش ها را برای محصولات مختلف در فروشگاه های خود بیابند. در اینجا ۹ تفاوت بین برچسب زدن خصوصی و سفید وجود دارد:

برچسب زدن خصوصی برچسب زدن سفید
محصولات منحصراً برای برند یک خرده‌فروش تولید می‌شوند محصولات برای چندین خرده فروش تولید می شوند
خرده فروشان این توانایی را دارند که محصول را برای ایجاد یک برند منحصر به فرد تغییر دهند خرده فروشان نمی توانند تغییراتی در محصول ایجاد کنند، اما می توانند آن را به عنوان محصول خود تغییر دهند
فروش محصولات دارای برچسب خصوصی ممکن است بیشتر طول بکشد برچسب سفید راهی سریعتر برای ورود به بازار است
قیمت محصولات معمولا بالاتر است قیمت محصولات معمولا کمتر است

۱. توزیع

شرکت ها می توانند توزیع گسترده تری برای خطوط تولید خود با برچسب سفید دریافت کنند. بسیاری از خرده فروشان در حال حاضر حضور گسترده ای هم به صورت آنلاین و هم حضوری و مشتریانی دارند که به شیوه های آنها اعتماد دارند. یک شرکت یا تولید کننده با برچسب سفید بر روی محصولات خود می تواند محصولات خود را مورد توجه قرار دهد و مشتریان بیشتری خریداری کنند.

مرتبط: راهنمای نهایی توزیع کنندگان محصول و نحوه کار آنها

۲. هزینه های مصرف کننده

محصولات دارای برچسب خصوصی معمولاً قیمت های بالاتری نسبت به محصولات دارای برچسب سفید دارند. با یک برچسب خصوصی، مشتریان محصولی را خریداری می‌کنند که مختص یک خرده‌فروش خاص است، که اغلب به این معنی است که محصول دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که توسط کالاهای رقبا ارائه نشده است. با این حال، محصولات با برچسب سفید معمولاً هزینه کمتری نسبت به برچسب خصوصی برای مصرف کنندگان دارند. از آنجایی که چندین خرده فروش محصولات عمومی را می فروشند، یافتن این محصولات برای مصرف کنندگان در جاهای دیگر چندان دشوار نیست.

۳. سرعت فروش محصولات

محصولاتی که از طریق برچسب سفید فروخته می شوند ممکن است سریعتر از محصولات دارای برچسب خصوصی بفروشند. مشتریان اغلب از قبل به کسب و کارهای خرده فروشی بزرگ اعتماد دارند، بنابراین تمایل بیشتری برای آزمایش محصولات عمومی جدید با نام شرکت آن خرده فروش دارند. اگر یک کسب‌وکار می‌خواهد خط تولید جدید خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بفروشد، برچسب سفید ممکن است روش ایده‌آل باشد.

بیشتر بخوانید: ۲۱ نوع برند (با تعاریف)

۴. تلاش های بازاریابی و تبلیغات

خرده فروشانی که محصولات دارای برچسب سفید را می فروشند ممکن است نیاز به خلاقیت بیشتری در بازاریابی، برندسازی و تکنیک های تبلیغاتی داشته باشند. از آنجایی که چندین خرده فروش محصولات عمومی یکسانی را می فروشند، خرده فروشان باید راه هایی را برای ایجاد سبک های برندسازی یا تلاش های بازاریابی بیابند. این تکنیک‌های تبلیغاتی و برندسازی منحصربه‌فرد می‌تواند به تمایز محصولات یک فروشنده از پیشنهادات رقبا کمک کند.

۵. ویژگی های منحصر به فرد

محصولاتی که از طریق برچسب خصوصی فروخته می شوند اغلب ویژگی های منحصر به فردی دارند. یک برچسب خصوصی می تواند به برجسته کردن هر گونه جنبه متمایز از یک خط محصول جدید کمک کند. به همین دلیل، شرکت‌های جدیدی که محصولاتی با عناصر کمیاب یا اضافی ارائه می‌کنند، ممکن است ترجیح دهند از برچسب‌گذاری خصوصی استفاده کنند.

مطالب مرتبط: پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست (USP): تعریف و مثال

۶. صنعت محصول

برخی از صنایع بیشتر به سمت برچسب‌گذاری خصوصی می‌روند تا برچسب‌گذاری سفید، در حالی که برخی دیگر ممکن است از برچسب‌گذاری سفید بیشتر از برچسب‌گذاری خصوصی استفاده کنند. صنایعی که محصولات خاصی با طرح های ساده ایجاد می کنند ممکن است ترجیح دهند از برچسب های خصوصی برای کمک به تمایز پیشنهادات خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، شرکت هایی که در صنایع پوشاک، زیبایی، مواد غذایی یا نوشیدنی هستند، اغلب از روش های برچسب گذاری خصوصی استفاده می کنند. در مقابل، صنعت فناوری اغلب از برچسب های سفید برای فروش باتری، کنترل از راه دور، تلفن یا سایر دستگاه های فناوری رایج به شرکت های مختلف استفاده می کند.

۷. تغییرات در یک خط محصول

برچسب های خصوصی به خرده فروشان اجازه می دهد تا تغییراتی در خط تولید ایجاد کنند. این تغییرات معمولاً موضعی یا زیبایی شناختی هستند و بر عملکرد محصول تأثیری ندارند. برای مثال، خرده‌فروشی که خط تولید لوازم آرایش با برچسب خصوصی را خریداری می‌کند، ممکن است رنگ آرایش یا بسته‌بندی آنها را تغییر دهد، اما احتمالاً مواد تشکیل دهنده آرایش را تغییر نمی‌دهد. با این حال، برچسب‌های سفید به خرده‌فروشان اجازه نمی‌دهند خطوط تولید شرکت دیگری را تغییر دهند. برچسب سفید به این معنی است که خرده فروشان فقط می توانند برچسب محصول را سفارشی کنند و نه هر بخشی از خود محصول.

۸. سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه

اگر خرده‌فروشی تصمیم بگیرد نوع خاصی از محصول را از یک توزیع‌کننده سفارش دهد، آن خرده‌فروش احتمالاً قیمت بالاتری نسبت به یک محصول ژنریک موجود می‌پردازد. این می تواند به این معنی باشد که محصولات با برچسب خصوصی هزینه بیشتری برای ایجاد، توسعه یا ساخت دارند. با این حال، از آنجایی که اغلب رقابت کمتری برای محصولات دارای برچسب خصوصی وجود دارد، خرده‌فروشانی که کالاهای دارای برچسب خصوصی را می‌فروشند ممکن است بازده سرمایه‌گذاری خود (ROI) بالاتری داشته باشند .

۹. قوانین

محصولاتی که از طریق روش برچسب سفید فروخته می شوند اغلب می توانند سریعتر به بازار برسند زیرا خرده فروشان در حال حاضر فرآیندهای قانونی لازم را برای فروش آن کالاها تکمیل کرده اند. به عنوان مثال، خرده فروشان ممکن است قبلاً مجوزهای نظارتی داشته باشند یا الزامات قانونی لازم برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را گذرانده باشند. محصولی که از طریق برچسب‌گذاری خصوصی فروخته می‌شود، اگر خرده‌فروش‌ها باید ابتدا مجوزهای ویژه دریافت کنند یا مراحل قانونی را طی کنند، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا به بازار برسد.

مطالب مرتبط: برند چیست؟ (به علاوه انواع و راهنمای نحوه انجام)

برچسب سفید در مقابل برچسب خصوصی

شباهت بین برچسب زدن خصوصی و سفید

گاهی اوقات افراد برچسب خصوصی و سفید را اشتباه می گیرند زیرا این فرآیندها شباهت های متعددی دارند. در اینجا مشترکات اصلی بین برچسب های خصوصی و سفید وجود دارد:

تولید شخص ثالث

هر دو فرآیند برچسب‌گذاری سفید و برچسب‌گذاری خصوصی به این معنی است که یک خرده‌فروش محصولاتی را که مستقیماً خودشان تولید نمی‌کنند، می‌فروشد. در عوض، خرده فروش محصولاتی را که توسط یک شرکت دیگر یا توسط یک تولید کننده ایجاد شده است، می فروشد.

به عنوان مثال، یک شرکت جدید متخصص در الکترونیک تصمیم می گیرد که زمان فروش محصولاتش فرا رسیده است. اگر آنها برچسب سفید یا خصوصی را برای خطوط تولید خود انتخاب کنند، به این معنی است که شرکت الکترونیکی این خطوط تولید را مستقیماً به مصرف کنندگان خود نمی فروشد. در عوض، یک خرده فروش یا چند خرده فروش محصولات ساخته شده توسط آن شرکت الکترونیکی را می فروشند.

مطالب مرتبط: فروشنده چیست؟ انواع و مزایا

تاکتیک های بازاریابی و برندسازی

شباهت دیگر بین برچسب‌گذاری سفید و خصوصی این است که خرده‌فروشان بیشتر یا همه استراتژی‌های بازاریابی و برندسازی را کنترل می‌کنند. شرکتی که خطوط تولید را تولید می‌کند ممکن است در مورد تکنیک‌های بازاریابی یا برندسازی اطلاعاتی داشته باشد، اما خرده‌فروش‌ها بر بیشتر جنبه‌ها کنترل دارند. با هر دو برچسب سفید و خصوصی، خرده فروشان می توانند نام شرکت خود را بر روی برچسب محصولات و تبلیغات قرار دهند.

عدم وجود علائم تجاری

هر دو برچسب زدن سفید و برچسب زدن خصوصی روش هایی هستند که توسط شرکت های تجاری (B2B) انجام می شود. این بدان معناست که تولیدکنندگان نمی توانند علامت تجاری را روی محصولاتی که با برچسب سفید یا خصوصی فروخته می شوند قرار دهند. مشتریان ممکن است بدانند یا ندانند که محصولات با برچسب سفید یا خصوصی که از یک خرده‌فروش می‌خرند، از شرکت دیگری تهیه شده است.

هزینه ها و قیمت ها

هر دو برچسب سفید و برچسب خصوصی معمولاً گزینه‌های ارزان‌تری نسبت به برچسب‌گذاری برند برای شرکت‌هایی هستند که می‌خواهند محصولات جدید بفروشند. برچسب‌گذاری برند به سیستمی اطلاق می‌شود که در آن شرکت‌ها محصولات خود را با نام شرکت و برند خود به فروش می‌رسانند، برخلاف نام شرکت و برند خرده‌فروشان. از آنجایی که برچسب زدن برند اغلب گرانتر از برچسب زدن سفید یا خصوصی است، معمولاً منجر به قیمت های بالاتر برای مصرف کنندگان می شود.

مطالب مرتبط: انواع هزینه های کسب و کار: دسته ها، مثال ها و نکات

نمونه هایی از برچسب زدن خصوصی و سفید:

در اینجا چندین نمونه از برچسب زدن سفید و خصوصی وجود دارد:

مثال ۱ برچسب زدن خصوصی

بگویید که شرکتی به نام Couches ‘N’ More تصمیم می گیرد خطی از صندلی های تکیه گاه خود را فقط به Retail R Us بفروشد. ممکن است خرده‌فروش بخواهد رنگ، اندازه یا پارچه این خط محصول را سفارشی کند تا مجموعه‌ای از صندلی‌های راحتی بفروشد که می‌توانند به مشتریان خود بفروشند، اما ویژگی‌های اساسی را یکسان می‌گذارند. Retail R Us فروشنده انحصاری این خط از صندلی های تکیه دار Couches ‘N’ More خواهد بود. با این حال، Couches ‘N’ More برای فروش محصولات مختلف به خرده فروش دیگری یا چندین خرده فروش دیگر آزاد است.

مثال ۲ از برچسب زدن خصوصی

نمونه دیگری از برچسب زدن خصوصی این است که یک خرده فروش محصول خاصی را از یک شرکت تولیدی درخواست کند. بگوییم که یک زنجیره خواربارفروشی به نام Whitemeyer Grocers می خواهد یک سری کوکی منحصر به فرد حمل کند که مشتریان نمی توانند در هیچ فروشگاه دیگری پیدا کنند. Whitemeyer Grocers می‌تواند به Bakery For Life، یک شرکت تولیدی که محصولات پخته شده از پیش بسته‌بندی شده تولید می‌کند، برود و از آن‌ها بخواهد یک نوع بی‌نظیر از کوکی ایجاد کنند تا فقط در فروشگاه‌های Whitemeyer Grocers فروخته شود.

نمونه ای از برچسب زدن سفید

بگویید که شرکتی به نام Healthy Hearts در ساخت انواع داروهای ژنریک مانند ایبوپروفن، ترتینوئین یا فنی توئین تخصص دارد. Healthy Hearts داروهای ژنریک خود را به چندین خرده فروش از جمله Big Box و Peterson Drugs می فروشد. Big Box و Peterson Drugs مجاز به تغییر خواص پزشکی داروهای ژنریک Healthy Heart نیستند. با این حال، Big Box و Peterson Drugs می‌توانند داروهای Healthy Hearts را با نام شرکت، برند و طراحی برچسب خود بفروشند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *