بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه انتظارات را در محل کار مدیریت کنیم (و چرا مهم است)

نحوه مدیریت انتظارات در محل کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ایجاد انتظارات در محل کار می تواند به همسو کردن اهداف حرفه ای شما با توانایی های شما و ایجاد روابط حرفه ای قابل اعتماد بیشتری با همکاران یا سرپرستان کمک کند. از طریق انتظارات، می توانید به تعیین مرزها، تعیین اهداف و کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسانی که با آنها در تعامل هستید کمک کنید. مدیریت انتظارات در محل کار نیز ممکن است برای کمک به ایجاد یک محیط کاری مثبت و سالم که در آن بتوانید پیشرفت کرده و مهارت های خود را افزایش دهید، مهم باشد.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت مدیریت انتظارات در کار، نحوه مدیریت آن انتظارات را به شما نشان می دهیم و نکات مهمی را برای حفظ و مدیریت انتظارات کاری برجسته می کنیم.

مدیریت انتظارات در کار چیست؟

مدیریت انتظارات در محل کار به روش هایی اشاره دارد که برای تعیین مرزها و اهداف در رابطه با کار با دیگران استفاده می کنید. ایجاد این دستورالعمل‌ها می‌تواند به شما کمک کند وظایف شخصی، مهارت‌های خاصی که انتظار دارید به دست آورید، نحوه تعامل با همکاران و مدیران و مسیر شغلی‌تان را مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید در سه ماهه آینده افزایش حقوق دریافت کنید، ممکن است از مدیر خود بخواهید که پروژه های اضافی را قبل از بررسی بعدی به شما اختصاص دهد تا مهارت ها و دانش شما افزایش یابد.

به عنوان یک مدیر، می توانید انتظارات و تکنیک های تیمی را ایجاد، اجرا و مدیریت کنید تا یک محل کار مثبت و مشارکتی ایجاد کنید. این ممکن است شامل اصلاح فرهنگ، سیاست ها و فرآیندهای شرکت برای تأکید بر ارتباطات و همکاری باشد. مدیران همچنین با تعیین اهدافی مشابه اهدافی که برای کارکنان تعیین می کنند، انتظارات خود را در محل کار مدیریت می کنند.

چرا مدیریت انتظارات در محل کار مهم است؟

مدیریت انتظارات در محل کار ممکن است برای ایجاد تعادل ساختاریافته کار و زندگی مهم باشد. برخی از مزایای مدیریت این انتظارات عبارتند از:

  • ایجاد روابط سالم: روابط کاری سالم ممکن است به شما کمک کند در زمینه کاری خود رشد کنید و با دیگرانی که اهداف مشابهی را دنبال می کنند، ارتباطات جدیدی ایجاد کنید. درک مجموعه مهارت های خود و دیگران نیز ممکن است به ایجاد یک رابطه کاری سالم کمک کند.

  • حفظ سلامت روان: سلامت روانی مثبت در محیط کار نیز مهم است زیرا ممکن است بر کیفیت کار و رضایت شما تأثیر بگذارد. درک انتظارات شما از همکاران، مدیران و صنعتی که در آن هستید ممکن است با کاهش استرس به شما کمک کند تا سلامت روان خود را حفظ کنید.

  • ارائه بینش: انتظارات ممکن است به ارائه بینش بیشتر در مورد پروژه ها و وظایف خاص کمک کند، که ممکن است به کاهش سردرگمی در مورد وظایف یا اهداف شغلی کمک کند.

  • توانمندسازی خود با ساختار: تعیین انتظارات همچنین ممکن است به شما کمک کند تا خود را قدرتمند کنید و اعتماد به نفس خود را نسبت به مهارت ها و موقعیت خود در شرکت افزایش دهید.

  • افزایش ارتباطات: تنظیم و مدیریت انتظارات نیز می تواند به شما کمک کند تا مهارت های ارتباطی خود را با همکاری با اعضای تیم و ارائه و دریافت بازخورد افزایش دهید.

  • ایجاد مسئولیت پذیری: با ایجاد انتظارات خاص در کار، می توانید استانداردهای پاسخگویی را برای خود و اعضای تیم خود ایجاد کنید. این می تواند شامل تشریح وظایف و چارچوب های زمانی برای وظایف شما و به اشتراک گذاشتن با اعضای تیمی باشد که در پروژه مشابهی برای انسجام بهتر تیم کار می کنند.

  • تعیین اهداف واقع بینانه: انتظارات ممکن است به ایجاد اهداف واقعی برای خود یا تیم کمک کند. با ایجاد انتظاراتی که با مجموعه مهارت های شما همسو باشد، می توانید نقاط عطف پروژه قابل دستیابی را شناسایی کنید.

مطالب مرتبط: سوال مصاحبه: “انتظارات شغلی شما چیست؟”

انتظارات کارکنان

نحوه مدیریت انتظارات در محل کار

در اینجا چند روش برای مدیریت انتظارات در محل کار آورده شده است:

۱. زودتر انتظارات را در میان بگذارید

مهمترین بخش تعیین انتظارات و احترام به انتظارات دیگران، انتقال این اطلاعات در اوایل رابطه است. با معرفی انتظارات خود در مراحل ابتدایی یک رابطه حرفه ای، می توانید به ایجاد دستورالعمل های ثابت کمک کنید.

به عنوان مثال، اگر کارمند جدیدی را استخدام کنید، ممکن است به آنها اطلاع دهید که شرکت اجازه تلفن در محیط های کاری شخصی را نمی دهد. این به آنها کمک می کند تا از همان ابتدا آنچه را که انتظار دارید بفهمند و در اسرع وقت در مورد آن انتظارات ارتباط برقرار کنند.

موارد مرتبط: ۸ گام برای برداشتن زمانی که شغل شما آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید

۲. با یادآوری انتظارات را تقویت کنید

ممکن است لازم باشد هر از گاهی انتظارات را تقویت کنید تا مطمئن شوید که مرزها دست نخورده باقی می مانند. همکاران یا سرپرستان ممکن است ویژگی‌های انتظارات شما را به خاطر نداشته باشند، مانند ساعات کاری تنظیم شده در روزهای خاص، بنابراین یادآوری قبل از آن نیز می‌تواند در صورت وجود مهلت‌های پروژه یا مراحل ورود به هواپیما، کمک کند.

برای مثال، اگر یکی از همکاران از شما می‌خواهد که در بخش جدیدی از پروژه کمک کنید و این روز است که کار را زودتر از موعد ترک می‌کنید، به آرامی برنامه‌های متفاوت خود را برای آن روز به او یادآوری کنید و پیشنهاد دهید در روز بعدی در دسترستان به پروژه کمک کنید.

۳. انتظارات را با توانایی ها یا مهارت ها هماهنگ کنید

همسو کردن انتظارات با مهارت ها و توانایی ها باعث می شود اعضای تیم بتوانند انتظارات مرتبط با مجموعه مهارت های خود را برآورده کنند. اگر انتظارات شخصی خود را تعیین می کنید، به همان اندازه مهم است که آنها را واقع بینانه نگه دارید تا بتوانید به اهدافی که دنبال می کنید برسید.

به عنوان مثال، اگر برای خود انتظار دارید که تا پایان پروژه فعلی خود هر روز زودتر سر کار باشید، بپرسید که آیا می‌توانید زودتر ساعت کاری را انجام دهید. همچنین، از خود بپرسید که آیا می توانید چند ساعت کار اضافی در هفته انجام دهید یا خیر. این می تواند به شما کمک کند یک استراتژی واقع بینانه ایجاد کنید که بتوانید از آن پیروی کنید.

مطالب مرتبط: ۷ انتظار از مدیران (با نکاتی برای برآورده کردن آنها)

۴. خود و دیگران را مسئول بدانید

مسئولیت پذیری یک عامل کلیدی در انتظارات و مرزهای سالم و موفق است. پاسخگو نگه داشتن خود و دیگران ممکن است به ایجاد سیستمی کمک کند که بازخورد مثبت در مورد چگونگی بهبود کار را تشویق کند. در مورد چگونگی برآوردن انتظارات فردی و گروهی در آینده، سؤال بپرسید و درباره راه حل ها بحث کنید. همچنین تعیین کنید که چه عواملی در هر گونه شکست نقش داشته و اهدافی را ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه می توانند به آنها دست یابند.

مطالب مرتبط: محیط کار مثبت: تعریف و ویژگی ها

۵. با سرپرستان ارتباط برقرار کنید

سرپرست شما می‌تواند متحد بزرگی در ارائه بازخورد سازنده برای ایجاد و حفظ انتظارات و مرزها باشد. برقراری ارتباط با نیازهای خود و تیم به سرپرست به آنها کمک می کند تا انتظارات خود را ایجاد کنند و سپس می توانید آنها را با انتظارات خود هماهنگ کنید.

به عنوان مثال، اگر سرپرستی انتظار دارد که تیم شما یک پروژه را در عرض یک هفته تکمیل کند، اما شما مرخصی پولی آینده دارید، می توانید با آنها کار کنید تا نحوه تکمیل پروژه را تعیین کنید و درخواست مرخصی خود را برآورده کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *