بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ گام برای برداشتن زمانی که شغل شما آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید

آیا شغل جدید شما آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شکار شغل و دریافت پیشنهاد برای موقعیتی که در مورد آن هیجان زده هستید، می تواند شغل شما را تقویت کند. با این حال، ممکن است مواقعی پیش بیاید که کار کاملاً به نتیجه نرسد. این ممکن است به دلیل عدم تطابق پست شغلی با مسئولیت‌هایی باشد که زمانی که در این نقش به عهده دارید گرفته تا همکارانتان که کار کردن با آنها ناخوشایند است.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که اگر شغل جدید شما مناسب نیست، چه کاری می توانید انجام دهید.

مرتبط: راهنمای نحوه انتخاب شغل

وقتی شغل جدید شما آن چیزی نیست که انتظار داشتید چه کاری انجام دهید

هنگامی که شغل جدید شما به نتیجه نمی رسد این مراحل را دنبال کنید:

۱. حرفه ای بمانید.

به خصوص اگر واقعاً در مورد این شغل جدید هیجان زده بودید، ممکن است احساس ناامیدی و آسیب دیدگی طبیعی باشد. با این حال، بهتر است در موقعیت خود حرفه ای و آرام باشید. ارزیابی کنید که چرا کار آن چیزی نیست که انتظار داشتید. ممکن است متوجه شوید که شرکت با علایق شما مطابقت ندارد، مسئولیت‌های شما با شرح شغل متفاوت است یا رئیس‌تان در محل کار به اندازه فرآیند مصاحبه با شما دوستانه نیست.

ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که شرکت نیز قصد حضور شما در آن را نداشته باشد. به عنوان مثال، اگر بخش آموزشی فراموش کرده است که شما را برای گرایش استخدام جدید برنامه ریزی کند، ممکن است احساس کنید که به آن تعلق ندارید، اما این می تواند یک اشتباه ساده باشد که همه شما می توانید از آن عبور کنید. اگر رئیستان هنگام شروع کار به شما کمک نمی کند، ممکن است به این دلیل باشد که او در حال گذراندن دوران سختی با یک پروژه است. ممکن است دلایل کاملاً معتبری برای شرایط خاصی در محل کار وجود داشته باشد – آنها را دریابند و وضعیت خود را مجدداً ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید: چرا حرفه ای بودن در هر جنبه ای از کار مهم است؟

۲. به موقعیت فرصت بدهید.

مدیر استخدام باید چیزی در شما دیده باشد که باعث شده بخواهد شما را برای این نقش استخدام کند. حتی اگر نقش و مسئولیت‌های شما با آنچه فکر می‌کردید متفاوت باشد، باز هم می‌توانید از این فرصت بهره ببرید. همکاران خود را بشناسید، وظایف شغلی خود را مطابق انتظار انجام دهید و در پروژه ها ابتکار عمل کنید. اگرچه ممکن است در ابتدای حضور در این موقعیت احساس ناراحتی کنید، اما ممکن است بعداً از اینکه چقدر از شغل خود و افرادی که با آنها کار می کنید لذت می برید شگفت زده شوید. حتی ممکن است این فرصت را داشته باشید که چیز جدیدی یاد بگیرید.

مرتبط: چگونه آزادی شغلی را دنبال کنیم (با نکات و مشاغلی که باید در نظر بگیرید)

۳. با مدیر خود صحبت کنید.

اگر مدتی است که در این موقعیت کار می کنید و متوجه شدید که شغل هنوز به اندازه کافی با آنچه انتظار داشتید متفاوت است، زمانی را برای صحبت با مدیر خود تعیین کنید. بهتر است یک زمان برنامه ریزی شده برای ملاقات داشته باشید و هر دو تقویم خود را برای مدت زمان زیادی برای بحث در مورد وضعیت مسدود کنید. این هم تضمین می‌کند که هیچ وقفه‌ای نخواهید داشت و هم اینکه می‌توانید بحث خود را در یک جلسه شروع کنید و به پایان برسانید.

قبل از جلسه، آگهی شغلی را با مسئولیت‌های این نقش مرور کنید و هر کاری را که انجام می‌دهید فهرست کنید. این دو لیست را مقایسه و مقایسه کنید تا بتوانید به راحتی به رئیس خود نشان دهید که چه تفاوتی بین آنها وجود دارد. همچنین می‌توانید موارد خاصی را که در طول مصاحبه‌ها یا هر مکاتبه دیگری که منجر به شروع کار شما در شرکت می‌شود، یادداشت کنید.

در طول جلسه، به مدیر خود بگویید که می‌خواهید مطمئن شوید که هر دو به یک درک رسیده‌اید و هر دوی شما انتظارات را در آینده مدیریت می‌کنید. می توانید به رئیس خود بگویید که این تصور را دارید که دارید یک کار خاص را انجام می دهید و بپرسید که چه زمانی آن را انجام می دهید.

وضعیتی که در آن قرار دارید می تواند فقط یک سوء تفاهم باشد که رئیس شما بیش از آن می خواهد آن را با به روز رسانی مسئولیت های شما اصلاح کند. اگر چنین است، ممکن است بخواهید در این نقش باقی بمانید، زیرا مدیری که به شدت پاسخگوی نیازهای شما است و می خواهد شما را خوشحال کند برای اکثر کارمندان مطلوب است.

مرتبط: ۱۲ مهارت مهم مذاکره (با تعریف و نکات)

۴. به دنبال شغل جدید باشید.

اگر مدتی است که در این موقعیت کار می کنید و متوجه شدید که شغل هنوز به اندازه کافی با آنچه انتظار داشتید متفاوت است، زمانی را برای صحبت با مدیر خود تعیین کنید. بهتر است یک زمان برنامه ریزی شده برای ملاقات داشته باشید و هر دو تقویم خود را برای مدت زمان زیادی برای بحث در مورد وضعیت مسدود کنید. این هم تضمین می‌کند که هیچ وقفه‌ای نخواهید داشت و هم اینکه می‌توانید بحث خود را در یک جلسه شروع کنید و به پایان برسانید.

قبل از جلسه، آگهی شغلی را با مسئولیت‌های این نقش مرور کنید و هر کاری را که انجام می‌دهید فهرست کنید. این دو لیست را مقایسه و مقایسه کنید تا بتوانید به راحتی به رئیس خود نشان دهید که چه تفاوتی بین آنها وجود دارد. همچنین می‌توانید موارد خاصی را که در طول مصاحبه‌ها یا هر مکاتبه دیگری که منجر به شروع کار شما در شرکت می‌شود، یادداشت کنید.

در طول جلسه، به مدیر خود بگویید که می‌خواهید مطمئن شوید که هر دو به یک درک رسیده‌اید و هر دوی شما انتظارات را در آینده مدیریت می‌کنید. می توانید به رئیس خود بگویید که این تصور را دارید که دارید یک کار خاص را انجام می دهید و بپرسید که چه زمانی آن را انجام می دهید.

وضعیتی که در آن قرار دارید می تواند فقط یک سوء تفاهم باشد که رئیس شما بیش از آن می خواهد آن را با به روز رسانی مسئولیت های شما اصلاح کند. اگر چنین است، ممکن است بخواهید در این نقش باقی بمانید، زیرا مدیری که به شدت پاسخگوی نیازهای شما است و می خواهد شما را خوشحال کند برای اکثر کارمندان مطلوب است.

بیشتر بخوانید: چگونه در ۶ مرحله بهترین شغل را برای خود پیدا کنیم

۴. به دنبال شغل جدید باشید

این یک واقعیت است که حتی پس از صحبت با رئیس خود، شغل هنوز مناسب نیست و بنابراین موقعیتی نیست که بخواهید آن را حفظ کنید. می‌توانید به روش سنتی‌تر جستجو و درخواست شغل را آغاز کنید، که می‌تواند شامل جستجو در تابلوهای شغلی یا رسانه‌های اجتماعی برای موقعیت‌های موجود و ارسال رزومه و نامه پوششی باشد.

همانطور که در جستجوی شغل خود هستید، مطمئن شوید که به تمام جزئیات موقعیت در دسترس خود نگاه می کنید تا بتوانید عواملی مانند حقوق، ساعات کاری، محیط کار، انتظارات و مسئولیت های خود را ارزیابی کنید. شما می خواهید تا آنجا که می توانید انجام دهید تا از تکرار وضعیت فعلی که در آن هستید جلوگیری کنید.

هنگامی که شروع به مصاحبه می کنید، یک مدیر استخدام یا نماینده منابع انسانی ممکن است از شما در مورد موقعیت فعلی شما و اینکه چرا به این زودی ترک می کنید سؤالاتی بپرسد. درست نیست در مورد وضعیت خود صادق باشید، اما از صحبت منفی در مورد سازمان یا افشای جزئیات بیش از حد که ممکن است باعث شود کارفرما فکر کند که شما باعث ایجاد هر یک از مسائل شده اید، خودداری کنید.

همانطور که می خواهید هنگام بررسی موقعیت های درخواستی کوشا باشید، باید در طول مصاحبه نیز سوالات مهمی بپرسید تا درک قوی تری از چیزهایی که برای شما مهم هستند، مانند فرهنگ شرکت، فرصت های ارتقاء و جابجایی کارکنان داشته باشید.

۵. با سایر کارفرمایان تماس بگیرید.

اگر پیشنهاد دیگری را رد کردید یا درخواست خود را از فرآیند استخدام در یک شرکت دیگر پس گرفتید، در نظر داشته باشید که دوباره با مخاطب خود تماس بگیرید تا ببینید آیا این موقعیت هنوز باز است یا خیر. اگرچه ممکن است لازم باشد به آنچه رخ داده است رسیدگی کنید، ممکن است بتوانید از جایی که کار را ترک کردید ادامه دهید یا برای شغلی مشابه در شرکت درخواست دهید.

گزینه دیگر این است که با کارفرمای قبلی خود تماس بگیرید. به خصوص اگر برای مدتی در آنجا مشغول به کار بوده اید، با مدیران و همکاران خود به خوبی کنار می آیید، نقدهای سالانه مثبت دریافت می کنید و شرایط عالی را ترک می کنید، ممکن است از بازگشت شما به سازمان استقبال کنند. در این صورت، ممکن است اصلاً مجبور نباشید برای مشاغل دیگر درخواست دهید یا فرآیند استخدام را طی کنید. در حالی که این احتمال وجود دارد که کارفرمای قبلی شما قبلاً موقعیت شما را پر کرده باشد، می توانید برای شغل دیگری در همان شرکت درخواست دهید یا از منابعی برای استفاده در طول جستجوی شغل خود بخواهید.

بیشتر بخوانید: بهترین راه برای یافتن شغل در نمایشگاه شغلی

۶. به شبکه خود اطلاع دهید.

ممکن است نخواهید جزئیات چرایی بازگشت به بازار کار را فاش کنید، اما با شبکه خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که شما را برای فرصت هایی که می بینند در ذهن خود نگه دارند. می توانید با همکاران قبلی و مخاطبین تجاری خود تماس بگیرید یا حتی در شبکه های اجتماعی خود پست بگذارید. اگر به کارفرمای فعلی خود اطلاع نداده‌اید که به دنبال فرصت‌های دیگری هستید، آگاه باشید که اهداف خود را از کجا ارسال می‌کنید یا با چه کسی تماس می‌گیرید تا بتوانید از بازگرداندن اخبار به مدیر خود جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای کمک به شبکه سازی مانند یک حرفه ای

۷. موقعیت فعلی خود را ترک کنید.

بسته به موقعیت خود، ممکن است منتظر بمانید تا نقش فعلی خود را ترک کنید تا زمانی که چیز جدیدی پیدا کنید یا حتی قبل از آن ترک کنید. در صورت امکان، حداقل دو هفته قبل از ادامه کار، اطلاع دهید. به یاد داشته باشید که در مدت زمان باقیمانده با همکاران و مدیر خود به خوبی کنار بیایید و همچنین به انجام کار خود ادامه دهید. حتی اگر این موقعیت به درستی انجام نشود، ممکن است همچنان بتوانید یک رابطه حرفه ای با مدیر خود حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۶ دلیلی که کارمندان شغل خود را ترک می کنند

۸. رزومه خود را به روز کنید.

در حالی که ممکن است فقط برای مدت کوتاهی در این موقعیت بوده باشید، هنوز هم می‌توانید مهارت‌های جدیدی را کسب کرده باشید که می‌توانید در رزومه خود بگنجانید. آنها را در بخش مهارت های رزومه خود فهرست کنید تا یک مدیر استخدام بتواند هر آنچه را که در آن تجربه دارید را ببیند. اگر می خواهید این موقعیت را در بخش سابقه شغلی رزومه خود بگنجانید، در نظر بگیرید. در هر صورت، باید برای پاسخگویی به سابقه کاری کوتاه در شرکت یا چیزی که ممکن است مانند شکاف در استخدام به نظر برسد، آماده باشید.

مرتبط: رزومه کاربردی: تعریف، نکات و مثال ها

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *