آیا می خواهید بازدیدکنندگان فروشگاه ووکامرس خود را به مشتری تبدیل کنید؟
آوردن ترافیک به فروشگاه ووکامرس شما تنها نیمی از کار است. نیم دیگر تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتریان پولی است. یکی از راههایی که میتوانید فروشگاه آنلاین خود را بهینه کنید، استفاده از پیامهای هدفمند و ارائه مشوقهایی برای افزایش نرخ تبدیل است.
در این مقاله از ایوسی به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی بازدیدکنندگان ووکامرس را به مشتری تبدیل کنید.
چرا برای فروشگاه ووکامرس خود به بهینه سازی تبدیل نیاز دارید؟
اکثر فروشگاه های تجارت الکترونیک برای ترافیک به موتورهای جستجو یا کمپین های تبلیغاتی پولی متکی هستند.
راه های بسیار دیگری برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما وجود دارد . با این حال، بیش از ۷۵ درصد از بازدیدکنندگانی که وب سایت شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند، دیگر هرگز آن را پیدا نمی کنند. از بین افرادی که در اطراف خود هستند، تنها درصد کمی از آنها محصولات را به سبد خرید خود اضافه می کنند.
در نهایت بیش از ۶۹ درصد سبدهای خرید بدون خرید رها می شوند. هزینه های حمل و نقل، تجربه پرداخت پیچیده، و طراحی بد از جمله دلایل اصلی رها شدن چرخ دستی ها هستند.
با در نظر گرفتن این آمار، اگر روی تبدیل آن بازدیدکنندگان به مشتری کار نکنید، فروشگاه ووکامرس شما فروش بالقوه خود را از دست خواهد داد.
چگونه بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می کنید؟
فرآیند و تکنیکی که برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری استفاده می شود، بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) نامیده می شود . بازاریابان و کارشناسان قابلیت استفاده از CRO برای هدایت موفقیت آمیز بازدیدکنندگان به سمت مشتری استفاده می کنند.
اساساً، موانعی را که بر تجربه کاربر در وبسایت وردپرسی خود تأثیر میگذارند، حذف میکنید . شما همچنین مشوق هایی را ارائه می کنید که کاربران را متقاعد به خرید می کند.
در نهایت، اگر یک کاربر باید بدون خرید آن را ترک کند، هدف شما این است که سعی کنید اطلاعات او را از طریق تولید سرنخ به دست آورید . این به شما امکان میدهد از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کنید و پیامهای شخصی، تخفیفهای ویژه یا اعلامیههای محصول جدید را ارائه دهید.
در روزهای اولیه تجارت الکترونیک، برای انجام تمام این وظایف به مهارت های برنامه نویسی نیاز داشتید، اما دیگر نه. اکنون، شما ابزارهایی دارید که انجام همه این کارها را بدون نوشتن کد یا کسب مهارت های فنی جدید بسیار آسان می کند.
با توجه به آنچه گفته شد، بیایید نگاهی به راههای مختلف تبدیل بازدیدکنندگان ووکامرس به مشتری بیندازیم.
۱. ارائه کوپن های تخفیف و ارسال رایگان
یکی از سادهترین راهها برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری، ارائه مشوقهایی مانند تخفیف و ارسال رایگان است.
آنها همچنین به تبدیل بازدیدکنندگان رها شده و کاهش چرخ دستی های رها شده کمک می کنند . به عنوان مثال، اگر یک بازدیدکننده قصد دارد بدون چک کردن از فروشگاه آنلاین شما خارج شود، می توانید یک پنجره بازشو با یک کوپن تخفیف نشان دهید.
بهترین راه برای نمایش تخفیفها، فروش فلش، ارسال رایگان و سایر پیشنهادها استفاده از OptinMonster است . این بهترین نرم افزار بهینه سازی تبدیل و تولید سرنخ است.
OptinMonster به شما امکان می دهد کمپین های مختلفی را برای فروشگاه WooCommerce خود ایجاد کنید، از جمله پنجره های بازشو، جعبه های اسلاید در اسکرول ، نوارهای شناور، تایمرهای شمارش معکوس، فرم های نوار کناری و فرم های درون خطی.
علاوه بر این، قوانین نمایش قدرتمندی را برای نمایش کمپین به فرد مناسب در زمان مناسب ارائه می دهد.
به عنوان مثال، به هدف گذاری تجارت الکترونیک اجازه می دهد، جایی که می توانید کمپین های خود را بر اساس کل سبد خرید، صفحات محصول خاص، مدت زمانی که مشتری در فروشگاه آنلاین شما سپری کرده است و موارد دیگر را نشان دهید.
شما همچنین می توانید یک کمپین چرخشی برای ارائه کوپن های تخفیف و ارسال رایگان به کاربران ایجاد کنید. این به ایجاد تعامل کمک می کند و یک راه سرگرم کننده برای افزایش تبدیل است.
۲. محصولاتی را که مخاطبان شما ترجیح می دهند تبلیغ کنید
راه دیگر برای دریافت تبدیل بیشتر در فروشگاه WooCommerce این است که بفهمید مخاطبان شما کدام محصولات را بیشتر دوست دارند و سپس آنها را تبلیغ کنید. به این ترتیب، می توانید دید محصولات پرفروش را بهبود بخشید و تبدیل ها را افزایش دهید.
برای اینکه بدانید بازدیدکنندگان شما کدام محصولات را ترجیح می دهند، می توانید از MonsterInsights استفاده کنید . این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است که به شما کمک می کند ردیابی پیشرفته را بدون ویرایش کد تنظیم کنید.
MonsterInsights به شما امکان می دهد ردیابی تجارت الکترونیک را تنظیم کنید ، که به ثبت تبدیل، درآمد و رفتار کاربر در فروشگاه WooCommerce شما کمک می کند. همچنین گزارش های تجارت الکترونیک را ارائه می دهد، بنابراین می توانید به راحتی محصولات برتر را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.
هنگامی که بدانید مخاطبان شما کدام محصولات را ترجیح می دهند، قدم بعدی این است که آنها را در فروشگاه ووکامرس خود تبلیغ کنید.
یک راه ساده برای انجام این کار، بهبود دید آنهاست تا کاربران بتوانند به راحتی آنها را پیدا و خریداری کنند. برای مثال، میتوانید محصولات پرفروش را در زیر آیتمهای دیگر، در نوار کناری یا در محتوای خود نشان دهید.
با MonsterInsights، می توانید به راحتی محصولات برتر را در وب سایت خود نشان دهید. این یک ویژگی محصولات محبوب را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد محصولاتی را در انتهای پست وبلاگ اضافه کنید تا تبدیل ها را افزایش دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفاً راهنمای ما در مورد نحوه نمایش محصولات محبوب در صفحات محصولات WooCommerce را ببینید .
۳. ایجاد صفحات فروش با تبدیل بالا
همچنین می توانید صفحات فروش با تبدیل بالا را برای تبلیغ محصولات مختلف و افزایش تبدیل در فروشگاه ووکامرس خود ایجاد کنید.
یک صفحه فروش یک هدف واحد دارد و آن ترغیب مردم به خرید محصولات یا خدمات شما است. یک صفحه فروش با تبدیل بالا دارای دکمههای فراخوان برای اقدام (CTA) ، تصاویر جذاب محصول و سایر جزئیات خواهد بود تا به کاربران در خرید محصول کمک کند.
با استفاده از SeedProd می توانید به راحتی صفحات فروش با تبدیل بالا برای WooCommerce ایجاد کنید . این یکی از بهترین صفحه ساز وردپرس است که به شما امکان می دهد صفحات فرود سفارشی را بدون ویرایش کد ایجاد کنید.
SeedProd بیش از ۳۰۰ قالب از پیش ساخته شده، گزینه های سفارشی سازی متعدد، صفحه ساز کشیدن و رها کردن، و موارد دیگر را ارائه می دهد. همچنین با ابزارهای بازاریابی ایمیلی و سایر ابزارهای شخص ثالث ادغام می شود.
۴. یک لیست ایمیل بسازید و محصولات را تبلیغ کنید
آیا می دانستید که لیست های ایمیل ۱۰ برابر بیشتر از کمپین های رسانه های اجتماعی تبدیل می شوند؟
ایجاد یک لیست ایمیل برای فروشگاه WooCommerce می تواند به بهبود درآمد شما کمک کند. میتوانید آخرین محصولات، فروشهای تبلیغاتی، کمپینهای آتی و موارد دیگر را به مشترکان خود بگویید.
شما همچنین می توانید ایمیل های هدفمند را برای مشترکین خاص ارسال کنید. به عنوان مثال، اگر محصول جدیدی را در یک مکان خاص راه اندازی می کنید، می توانید یک کمپین ایمیل برای مشترکین آن کشور خاص ارسال کنید.
برای شروع به یک ابزار بازاریابی ایمیلی مانند Constant Contact نیاز دارید . استفاده از آن بسیار آسان است و به راحتی می توانید آدرس های ایمیل را جمع آوری کنید، آنها را مدیریت کنید و به گروه های مختلف تقسیم کنید. به علاوه، به شما کمک میکند اعلانهای خودکار و سایر کمپینهای ایمیل را تنظیم کنید.
هنگامی که شروع به جمعآوری ایمیلها کردید، میتوانید کارها را یک قدم جلوتر ببرید و راههای مختلفی را برای رشد لیست ایمیل خود امتحان کنید.
به عنوان مثال، میتوانید در ازای دریافت ایمیل مشتریان، تخفیفها، هدایا و سایر مشوقها را ارائه دهید. می توانید راهنمای کامل ما را برای کشف راه های بیشتر برای رشد لیست ایمیل خود مشاهده کنید .
۵. از اثبات اجتماعی برای افزایش تبدیل استفاده کنید
یکی دیگر از هک های ساده برای تبدیل بازدیدکنندگان ووکامرس به مشتری، نشان دادن اثبات اجتماعی است.
مردم وقتی می دانند که دیگران نیز همان محصول را خریده اند و تجربه خوبی داشته اند، با تصمیمات خرید خود احساس راحتی بیشتری می کنند.
راه های مختلفی برای نشان دادن اثبات اجتماعی در فروشگاه ووکامرس شما وجود دارد. به عنوان مثال، میتوانید از TrustPulse برای نمایش اعلانهای فعالیت کاربر در زمان واقعی، مانند آخرین خرید محصول، استفاده کنید.
علاوه بر این، شما همچنین می توانید توصیفات و نظرات مشتریان را در صفحه محصول برای تقویت اثبات اجتماعی نشان دهید.
آنها می توانند به شما کمک کنند تا اعتماد بازدیدکنندگان خود را جلب کرده و آنها را به خرید محصول تشویق کنند.
راه دیگر برای افزایش تبدیل در فروشگاه های WooCommerce استفاده از FOMO یا ترس از دست دادن است . می توانید یک تایمر شمارش معکوس به کمپین تخفیف اضافه کنید و کاربران را تشویق کنید تا قبل از تمام شدن زمان خرید انجام دهند.
۶. یک مسابقه Giveaway برگزار کنید
اگر به دنبال راهی برای افزایش تعامل در وب سایت خود و افزایش تبدیل های تجارت الکترونیک هستید، اجرای یک مسابقه هدایای ویروسی یک راه عالی برای انجام آن است.
یک رقابت به بازدیدکنندگان ووکامرس شما دلیل سرگرم کننده ای می دهد تا به فروشگاه شما بازگردند و شانس برنده شدن محصولات رایگان را داشته باشند.
در مقابل، میتوانید با دنبال کردن صفحات رسانههای اجتماعی خود، ثبتنام در خبرنامه ایمیلی، دعوت از دوستان برای شرکت و موارد دیگر از کاربران بخواهید در مسابقه شرکت کنند.
به این ترتیب، فالوورهای اجتماعی خود را نیز افزایش می دهید، لیست ایمیل خود را افزایش می دهید، برند خود را تبلیغ می کنید و با مخاطبان خود رابطه ایجاد می کنید.
بهترین راه برای اجرای یک مسابقه هدیه استفاده از RafflePress است . این بهترین افزونه هدیه برای وردپرس است که استفاده از آن آسان است. RafflePress سازنده مسابقه کشیدن و رها کردن را با گزینه های سفارشی سازی زیادی ارائه می دهد.
۷. افزایش فروش محصولات در ووکامرس
افزایش فروش تکنیکی است که بازدیدکنندگان را ترغیب می کند به جای کالایی که قبلاً در سبد خرید خود دارند، یک محصول با قیمت بالاتر خریداری کنند.
این محصولات ممکن است ارزش بالاتری داشته باشند، ویژگی های بیشتری ارائه دهند یا کیفیت بهتری داشته باشند. در نتیجه، آنها برای کسب و کار شما گرانتر و سودآورتر هستند.
به عنوان مثال، فرض کنید در فروشگاه آنلاین خود پلاگین یا نرم افزاری می فروشید . میتوانید با افزونهها و ارتقاهای بیشتر نسبت به طرح پایه، یک طرح قیمت بالاتر به کاربران ارائه دهید.
راه های مختلفی وجود دارد که می توانید محصولات را در ووکامرس افزایش دهید. ابتدا میتوانید محصولات مختلف را در صفحه محصول در پایین نشان دهید و از بازدیدکنندگان بخواهید آنها را بخرند. یا می توانید یک پنجره بازشو برای فروش بیشتر محصولات خاص ایجاد کنید.
علاوه بر این، شما همچنین می توانید محصولات مختلف را قبل از خرید توسط کاربر در صفحه پرداخت به نمایش بگذارید. یا ممکن است محصولات را در صفحه تشکر تبلیغ کنید و مشتری را برای خرید اقلام بیشتر ترغیب کنید.
۸. دکمه های پرداخت سریع را اضافه کنید
یکی دیگر از روش های ساده برای افزایش تبدیل در فروشگاه ووکامرس شما، ارائه دکمه های پرداخت سریع است. این به کاربران این امکان را می دهد که مراحل مختلف را در فرآیند پرداخت رد کرده و مستقیماً به صفحه پرداخت بروند.
این امر تجربه خرید بهتری را برای مشتریان فراهم می کند و روند خرید را سریعتر می کند. کاربر می تواند به سادگی روی یک دکمه برای خرید کلیک کند. در نتیجه، تبدیل بیشتر و رها شدن سبد خرید کمتری خواهید دید.
۹. ارائه یک تجربه شخصی به کاربران
شخصیسازی به شما کمک میکند تا با شخصیتر کردن محتوای خود برای هر بازدیدکننده، تجربه کاربری را بهبود ببخشید. شما می توانید برای افزایش تبدیل WooCommerce، پیشنهادات محصول برای کاربران مختلف ایجاد کنید.
به عنوان مثال، شما ممکن است با نام مشتریانی که وارد سیستم شده اند، احوالپرسی کنید، محصولات را بر اساس سابقه مرورشان به آنها نشان دهید و به آنها تخفیف یا کوپن ارائه دهید.
برای جزئیات بیشتر، می توانید راهنمای ما در مورد نحوه نمایش محتوای شخصی شده به کاربران مختلف در وردپرس را ببینید.
پاداش: ارسال اعلانهای فشاری مرور و رها کردن سبد خرید
با تنظیم اعلانهای فشار انصراف از مرور ، میتوانید به طور خودکار یک پیام سفارشی برای بازدیدکنندگان هنگام مرور سایت شما ارسال کنید و بدون افزودن چیزی به سبد خرید، آن را ترک کنید.
پس از اینکه کمپین رها کردن مرور، بازدیدکنندگان را متقاعد کرد که برگردند و محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنند، میتوانید کمپین رها کردن سبد خرید را برای تبدیل آنها به مشتریان پولی راهاندازی کنید.
میتوانید از PushEngage برای ارسال آسان کمپینهای اعلان فشار مرور و ترک سبد خرید استفاده کنید. این بهترین نرمافزار اعلان فشاری است و ویژگیهای قدرتمندی مانند اعلانهای فعال، تقسیمبندی پویا، کمپینهای قطرهای خودکار و موارد دیگر را ارائه میدهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر، آموزش ما در مورد نحوه افزودن اعلانهای فشار وب در وردپرس را ببینید .
امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری نحوه تبدیل بازدیدکنندگان ووکامرس به مشتری کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد چگونگی فعال کردن ردیابی مشتری در WooCommerce با Google Analytics و انتخاب های متخصص ما برای افزونه های ضروری وردپرس برای وب سایت های تجاری را ببینید .
و بخوانید: